Cuckold Skrevet 16. november 2009 Forfatter #61 Skrevet 16. november 2009 Her tror jeg du mangler litt innsikt i hva det vil si å være gutt. Det var ingen i min klasse som ikke hadde kommet i puberteten når vi var 13, og selv om det er en del som har sen pubertet forandrer ikke det at de fleste gutter aldri blir kåtere enn i denne perioden. At den gjennomsnittlige debutalderen er såpass høy betyr jo ikke annet enn at det er en god del som har ventet, kanskje fordi de har foreldre som tuter dem ørene fulle om hvor viktig det er å vente, kanskje fordi jentene holder igjen - fordi foreldrene tuter dem ørene fulle. Å ta det som et bevis på at de unge ikke har sterke seksuelle drifter er rimelig sært. Hvis de unge hører på deg og er lydig "og kjekk ungdom" vil du altså ta det som bevis på at de er seksuelt umodne og ikke har sterke drifter. :gjeiper: Husk at det er svært mange som debuterer før den gjennomsnittlige debutalderen. Den gjennomsnittlige debutalderen er ikke alderen da alle liksom debuterer på en gang. jeg vet det men det betyr de aller fleste. Men jeg må spørre deg om en ting. om en fjorten år gammel jente velger å vente uten at foreldrene har tutet henne ørene fulle. Hva mener du om henne? Og jeg skjønner iokke hvorfor du mener at det er greit at unger i denne alderen har sex siden de er så umodne at de ikke skjønner konsekvensene av det de gjør. Du syns ikke de er litt unge til å risikere graviditet da? prevansjon er ikke 100% sikkert bestandig Faren for uønsket graviditet er større dersom de unge blir behandlet som barn og foreldrene nekter å ta inn over seg at barna deres er kjønnsmodne og har voksne drifter. Foreldre som godtar dette og som ikke vil gå berserk om barna har sex med en kjæreste vil også mye lettere få påvirket barna til å beskytte seg. Sex i edru tilstand hjemme på gutte- eller jenterommet vil kunne foregå i helt andre former enn i fylla på hjemme-alene-fest. Unge som får tillit og ansvar vil også lett oppføre seg modnere, og godtar du at de har et seksualliv vil du ha større sjans til å få dem til å bruke kondom.
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #62 Skrevet 16. november 2009 Vi lever da ikke på 50-tallet? Det er et halvt århundre siden begrepet ungdom fikk en sterkere stilling og etter hvert ble oppfattet som en naturlig mellomperiode mellom barn og voksen. Trettenåringer er ikke nødvendigvis barn, de er heller ikke voksne, de er ungdommer. Det er for øvrig ikke riktig at man gjør noe ulovlig om man har sex før man er 16, les hva som skrives i tråden Hvorfor skal bare min sønn straffes? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=448840 du har ikke mye peiling på 50 tallet hører jeg. Da man var fjorten da var man ansett som voksen og ble sendt ut i arbeid. Mange gutter som dro ut på sjøen. Trettenåringer den gang var mye mer modne enn nå. Nå bor de hjemme hos mamma som gjør alt for dem. Ingen 13 åringer er mer umodne enn de er idag fordi de ikke har lært å bli selvstendige. det er derfor jeg mener 13 åringer ikke er klare for sex heller
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #63 Skrevet 16. november 2009 Faren for uønsket graviditet er større dersom de unge blir behandlet som barn og foreldrene nekter å ta inn over seg at barna deres er kjønnsmodne og har voksne drifter. Foreldre som godtar dette og som ikke vil gå berserk om barna har sex med en kjæreste vil også mye lettere få påvirket barna til å beskytte seg. Sex i edru tilstand hjemme på gutte- eller jenterommet vil kunne foregå i helt andre former enn i fylla på hjemme-alene-fest. Unge som får tillit og ansvar vil også lett oppføre seg modnere, og godtar du at de har et seksualliv vil du ha større sjans til å få dem til å bruke kondom. som sagt. kondomer er ikke 100% sikre. Men hva med de som har seksuelle drifter men ingen kjæreste da?
Cuckold Skrevet 16. november 2009 Forfatter #64 Skrevet 16. november 2009 som sagt. kondomer er ikke 100% sikre. Men hva med de som har seksuelle drifter men ingen kjæreste da? Ja, hva med dem? Om du er uten kjæreste i en periode får du vel kjæreste igjen etter hvert. Det trenger ikke gå så lenge heller. Og har du først debutert i edru tilstand med en du er forelsket i er det ikke så fristende å gi etter for undertrykte lyster i fylla.
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #65 Skrevet 16. november 2009 Ja, hva med dem? Om du er uten kjæreste i en periode får du vel kjæreste igjen etter hvert. Det trenger ikke gå så lenge heller. Og har du først debutert i edru tilstand med en du er forelsket i er det ikke så fristende å gi etter for undertrykte lyster i fylla. jeg hadde ikke kjæreste på ungdomsskolen. Mange som ikke får seg kjæreste hele tiden.
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #66 Skrevet 16. november 2009 Ja, hva med dem? Om du er uten kjæreste i en periode får du vel kjæreste igjen etter hvert. Det trenger ikke gå så lenge heller. Og har du først debutert i edru tilstand med en du er forelsket i er det ikke så fristende å gi etter for undertrykte lyster i fylla. sex kan være godt i fylla med kjæresten også skal du svare vanskelig så kan jeg
Cuckold Skrevet 16. november 2009 Forfatter #67 Skrevet 16. november 2009 (endret) Vi lever da ikke på 50-tallet? Det er et halvt århundre siden begrepet ungdom fikk en sterkere stilling og etter hvert ble oppfattet som en naturlig mellomperiode mellom barn og voksen. Trettenåringer er ikke nødvendigvis barn, de er heller ikke voksne, de er ungdommer. Det er for øvrig ikke riktig at man gjør noe ulovlig om man har sex før man er 16, les hva som skrives i tråden Hvorfor skal bare min sønn straffes? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=448840 du har ikke mye peiling på 50 tallet hører jeg. Da man var fjorten da var man ansett som voksen og ble sendt ut i arbeid. Mange gutter som dro ut på sjøen. Trettenåringer den gang var mye mer modne enn nå. Nå bor de hjemme hos mamma som gjør alt for dem. Ingen 13 åringer er mer umodne enn de er idag fordi de ikke har lært å bli selvstendige. det er derfor jeg mener 13 åringer ikke er klare for sex heller Etter hvert som samfunnet utviklet seg og vi trengte en høyere utdannet befolkning ble ungdomstiden en mer klart definert periode. Og med dette kom hele ungdomskulturen, med mote, musikk, film, ulike grupperinger. Trettenåringene var nok ikke nødvendigvis så mye mer modne før den tid, men de ble ofte kastet ut i det, man hadde en litt annen måte å behandle de unge på. På godt og vondt. I dag er det enkelte foreldre som er så overbeskyttende at det er usunt. Likevel greier de fleste å forholde seg til at ungdom ikke lenger er barn, og at det er like feil å se på sin tretten- eller fjortenåring som et barn som å betrakte ham/henne som voksen. Endret 16. november 2009 av Cuckold
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #68 Skrevet 16. november 2009 Etter hvert som samfunnet utviklet seg og vi trengte en høyere utdannet befolkning ble ungdomstiden en mer klart definert periode. Og med dette kom hele ungdomskulturen, med mote, musikk, film, ulike grupperinger. Trettenåringene var nok ikke nødvendigvis så mye mer modne før den tid, men de ble ofte kastet ut i det, man hadde en litt annen måte å behandle de unge på. På godt og vondt. I dag er det enkelte foreldre som er så overbeskyttende at det er usunt. Likevel greier de fleste å forholde seg til at ungdom ikke lenger er barn, og at det er like feil å se på sin tretten- eller fjortenåring som et barn som å betrakte ham/henne som voksen. jaha? ut fra det du har skrevet tidligere så synes jeg det høres ut som om du mener at de skal behandles som voksne. og nok en gang jeg syns man må være litt eldre enn tretten for å betraktes som ungdom.
Cuckold Skrevet 16. november 2009 Forfatter #69 Skrevet 16. november 2009 Etter hvert som samfunnet utviklet seg og vi trengte en høyere utdannet befolkning ble ungdomstiden en mer klart definert periode. Og med dette kom hele ungdomskulturen, med mote, musikk, film, ulike grupperinger. Trettenåringene var nok ikke nødvendigvis så mye mer modne før den tid, men de ble ofte kastet ut i det, man hadde en litt annen måte å behandle de unge på. På godt og vondt. I dag er det enkelte foreldre som er så overbeskyttende at det er usunt. Likevel greier de fleste å forholde seg til at ungdom ikke lenger er barn, og at det er like feil å se på sin tretten- eller fjortenåring som et barn som å betrakte ham/henne som voksen. jaha? ut fra det du har skrevet tidligere så synes jeg det høres ut som om du mener at de skal behandles som voksne. og nok en gang jeg syns man må være litt eldre enn tretten for å betraktes som ungdom. Jeg mener altså ikke at man enten skal behandles som voksen eller som barn. Barn skal behandles som barn, voksne som voksne, og ungdom skal behandles som ungdom. Ungdom er perioden fra man er barn til man er voksen. Man snakker av og til om voksen ungdom også, og da er det voksne som gjerne vil forlenge ungdomstiden sin litt. Ha fordelene ved å ha frihet uten altfor mye ansvar. :gjeiper: Men ungdomstiden er tiden fra begynnende pubertet til man er voksen mentalt. Noen mener vel man er voksen når man er myndig, men du kan jo ikke kjøpe sprit på polet før du er 20. Så kanskje det er da samfunnet regner deg som skikkelig voksen. Noen er jo ganske barnslige hele livet.
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #70 Skrevet 16. november 2009 Jeg mener altså ikke at man enten skal behandles som voksen eller som barn. Barn skal behandles som barn, voksne som voksne, og ungdom skal behandles som ungdom. Ungdom er perioden fra man er barn til man er voksen. Man snakker av og til om voksen ungdom også, og da er det voksne som gjerne vil forlenge ungdomstiden sin litt. Ha fordelene ved å ha frihet uten altfor mye ansvar. :gjeiper: Men ungdomstiden er tiden fra begynnende pubertet til man er voksen mentalt. Noen mener vel man er voksen når man er myndig, men du kan jo ikke kjøpe sprit på polet før du er 20. Så kanskje det er da samfunnet regner deg som skikkelig voksen. Noen er jo ganske barnslige hele livet. ja men uansett det er forskjell på en "ungdom" på 13 og en på 16. jeg syns man trygt kan si at en 16 åring og en 13 åring ikke skal ha de samme grensene fordi en 16 åring er mer voksen.
Cuckold Skrevet 16. november 2009 Forfatter #71 Skrevet 16. november 2009 Jeg mener altså ikke at man enten skal behandles som voksen eller som barn. Barn skal behandles som barn, voksne som voksne, og ungdom skal behandles som ungdom. Ungdom er perioden fra man er barn til man er voksen. Man snakker av og til om voksen ungdom også, og da er det voksne som gjerne vil forlenge ungdomstiden sin litt. Ha fordelene ved å ha frihet uten altfor mye ansvar. :gjeiper: Men ungdomstiden er tiden fra begynnende pubertet til man er voksen mentalt. Noen mener vel man er voksen når man er myndig, men du kan jo ikke kjøpe sprit på polet før du er 20. Så kanskje det er da samfunnet regner deg som skikkelig voksen. Noen er jo ganske barnslige hele livet. ja men uansett det er forskjell på en "ungdom" på 13 og en på 16. jeg syns man trygt kan si at en 16 åring og en 13 åring ikke skal ha de samme grensene fordi en 16 åring er mer voksen. Det er jeg helt enig i. En sekstenåring skal ha mer frihet, større ansvar. En sekstenåring står jo faktisk fritt til å ha sex med hvem som helst, om han/hun så skulle velge å gå til sengs med en trettiåring. Det er altså ingen som vil være uenig i at sekstenåringen skal behandles annerledes enn en trettenåring.
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #72 Skrevet 16. november 2009 Det er jeg helt enig i. En sekstenåring skal ha mer frihet, større ansvar. En sekstenåring står jo faktisk fritt til å ha sex med hvem som helst, om han/hun så skulle velge å gå til sengs med en trettiåring. Det er altså ingen som vil være uenig i at sekstenåringen skal behandles annerledes enn en trettenåring. men hva med 13 åringer som blir kjæreste med en på 18 da? hva syns du om det? (det skjer faktisk)
Cuckold Skrevet 16. november 2009 Forfatter #73 Skrevet 16. november 2009 Det er jeg helt enig i. En sekstenåring skal ha mer frihet, større ansvar. En sekstenåring står jo faktisk fritt til å ha sex med hvem som helst, om han/hun så skulle velge å gå til sengs med en trettiåring. Det er altså ingen som vil være uenig i at sekstenåringen skal behandles annerledes enn en trettenåring. men hva med 13 åringer som blir kjæreste med en på 18 da? hva syns du om det? (det skjer faktisk) Jeg synes det er stor aldersforskjell, så jeg ville nok ikke vært helt glad for det. Litt usikker på om jeg uten videre ville nektet henne å være sammen med ham. (For det ville nok i tilfelle vært hun som var tretten, skulle mye til at en gutt på tretten ble sammen med en jente på atten) Men dette er uansett noe man ville ta som det kom, mye avhenger av både hans og hennes personlighet, hvordan han virker på henne, balansen eller mangelen på sådan i forholdet.
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #74 Skrevet 16. november 2009 Jeg synes det er stor aldersforskjell, så jeg ville nok ikke vært helt glad for det. Litt usikker på om jeg uten videre ville nektet henne å være sammen med ham. (For det ville nok i tilfelle vært hun som var tretten, skulle mye til at en gutt på tretten ble sammen med en jente på atten) Men dette er uansett noe man ville ta som det kom, mye avhenger av både hans og hennes personlighet, hvordan han virker på henne, balansen eller mangelen på sådan i forholdet. ja det er som sagt oftest jentene som blir sammen med eldre gutter når de er i den alderen. jeg syns det er noe alvorlig galt med en gutt på 18 som går etter så små jenter så jeg hadde nekta han å treffe henne. jeg tror ikke jeg hadde sagt til henne ikke treff ahn jeg tror jeg ville gått direkte til han og bedt han om å holde seg til helvete unna min datter
Sissan Skrevet 16. november 2009 #75 Skrevet 16. november 2009 Jeg har en 13-åring i huset, og det innebærer at jeg har ganske mange 13-åringer i huset. Flertallet av guttene har ikke kommet gjennom stemmeskiftet enda, mange av dem er ikke i gang. Blant jentene er flertallet i gang, men langt fra alle. Felles har de at de ikke er særlig modne i huet, og at de ikke har konsekvenstankegang på plass til å ta seg av barn. Er lik - ingen sex.
Cuckold Skrevet 16. november 2009 Forfatter #76 Skrevet 16. november 2009 Jeg har en 13-åring i huset, og det innebærer at jeg har ganske mange 13-åringer i huset. Flertallet av guttene har ikke kommet gjennom stemmeskiftet enda, mange av dem er ikke i gang. Blant jentene er flertallet i gang, men langt fra alle. Felles har de at de ikke er særlig modne i huet, og at de ikke har konsekvenstankegang på plass til å ta seg av barn. Er lik - ingen sex. Det er heldigvis noen år siden prevensjon ble allemannseie og det ble mulig å ha sex uten å risikere barn.
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #77 Skrevet 16. november 2009 Det er heldigvis noen år siden prevensjon ble allemannseie og det ble mulig å ha sex uten å risikere barn. det er ikke mulig å ha sex uten å ha den risikoen. er faktisk jenter som har blitt gravide på tross av at de prukte prevensjon
Cuckold Skrevet 16. november 2009 Forfatter #78 Skrevet 16. november 2009 Det er heldigvis noen år siden prevensjon ble allemannseie og det ble mulig å ha sex uten å risikere barn. det er ikke mulig å ha sex uten å ha den risikoen. er faktisk jenter som har blitt gravide på tross av at de prukte prevensjon Det er alltids en ørliten risiko selv med kombinasjonen kondom sæddrepende krem ol, men det er feil å fremstille det som at graviditet er en sannsynlig følge av sex med prevensjon. Det er altfor mye irrasjonalitet og skremsler i denne debatten.
Gjest Bianca26 Skrevet 16. november 2009 #79 Skrevet 16. november 2009 Det er alltids en ørliten risiko selv med kombinasjonen kondom sæddrepende krem ol, men det er feil å fremstille det som at graviditet er en sannsynlig følge av sex med prevensjon. Det er altfor mye irrasjonalitet og skremsler i denne debatten. jeg skjønner ikke hvorfor du mener at alle på død og liv MÅ ha et sexliv. sex er blitt så bagatellisert idag.
Cuckold Skrevet 16. november 2009 Forfatter #80 Skrevet 16. november 2009 Det er alltids en ørliten risiko selv med kombinasjonen kondom sæddrepende krem ol, men det er feil å fremstille det som at graviditet er en sannsynlig følge av sex med prevensjon. Det er altfor mye irrasjonalitet og skremsler i denne debatten. jeg skjønner ikke hvorfor du mener at alle på død og liv MÅ ha et sexliv. sex er blitt så bagatellisert idag. Men det mener jeg altså ikke. Bare de som vil.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå