Gå til innhold

"Barn"/ungdom og seksuell debut

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg er enig i at barn ikke bør lære at seksualitet er noe galt og skittent, men synes allikevel at man bør forklare for unger som holder på med de mer ekstreme tingene nevnt i TS sitt innlegg at dette er ting man skal gjøre privat og at det er noen aktiviteter som er forbeholdt voksne. Barn er fullt i stand til å forstå at noen ting kan man gjøre foran andre, mens andre ting hører til i det private rom. På samme måte forstår de fleste barn at noen aktiviteter er mest for voksne uten at dette skaper varige men. Man kan si fra uten å bli hysteriske.

Til de som synes dette er helt greit så lurer jeg litt på hvor grensene går. Er det greit for 5-åringer, men ikke for 6-åringer? Hva med 7-åringer, 8, 9, 10, 11, 12? Når slutter det å være "uskyldig"? Eller er det helt ok at barn har såkalt "uskyldig" sex kontinuerlig fram til de er gamle nok til å faktisk bli gravide på denne måten?

Jeg må innrømme at jeg ikke helt ser argumentet med at dersom barn ikke får gjøre alt de vil innenfor seksuell eksperimentering så vil de få traumer og en undertrykt seksualitet senere i livet.

Jeg skrev tidligere i denne tråden at man godt kan lære barna at slike leker ikke er noe man holder på med midt i stuen eller der det er andre til stede, det blir litt som å gå på do, det er ikke noe galt i det, men man gjør det ikke for åpen scene. Selv på de fleste naturiststeder har man dør for doen.

Men utover det ser jeg ikke behovet for å skjelne mellom forbudt og lovlig sex. Det som ikke er lov er å ta seg til rette og gjøre noe mot andre som de ikke er med på av eget ønske. Så lenge begge parter har glede av det og gjør det for sin egen lysts og spennings skyld er det ikke min rett å nekte barnet å leke seksuelle leker.

Når den dagen kommer at samleie og den slags blir mer aktuelt har jeg heller ingen forestilling om at det er bedre jo lenger man venter. Den som pålegger seg selv å vente lenge vil ha større sannsynlighet for å debutere med samleie en gang i fylla, f.eks på en hjemme-alene-fest. Da tror jeg faktisk det er en mye finere debut å ha samleie med kjæresten sin i edru tilstand hjemme på gutte- eller jenterommet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den som pålegger seg selv å vente lenge vil ha større sannsynlighet for å debutere med samleie en gang i fylla, f.eks på en hjemme-alene-fest.

Hvor kommer den statistikken fra? Ikke hørt før...

Skrevet (endret)
Den som pålegger seg selv å vente lenge vil ha større sannsynlighet for å debutere med samleie en gang i fylla, f.eks på en hjemme-alene-fest. Da tror jeg faktisk det er en mye finere debut å ha samleie med kjæresten sin i edru tilstand hjemme på gutte- eller jenterommet.

Dette er ikke statistikk, det er logikk. ;) Jeg tillot meg likegodt å ta med det du klippet bort, slik at du ser hele resonnementet.

Hvis du som ung jente eller gutt forsøker å utsette den seksuelle debuten, vil det naturlig nok være større fare for at du sprekker og debuterer i fylla enn om du har et fysisk forhold til en kjæreste og debuterer med ham/henne hjemme på gutte- eller jenterommet. Du kan ikke sprekke i fylla hvis du ikke har pålagt deg selv å vente, det sier seg selv. Det er bare den som har lagt listen så høyt at det er vanskelig å holde seg som står i fare for å "gi tapt" når man får for mye å drikke.

Endret av Cuckold
Skrevet
Dette er ikke statistikk, det er logikk. ;) Jeg tillot meg likegodt å ta med det du klippet bort, slik at du ser hele resonnementet.

Hvis du som ung jente eller gutt forsøker å utsette den seksuelle debuten, vil det naturlig nok være større fare for at du sprekker og debuterer i fylla enn om du har et fysisk forhold til en kjæreste og debuterer med ham/henne hjemme på gutte- eller jenterommet. Du kan ikke sprekke i fylla hvis du ikke har pålagt deg selv å vente, det sier seg selv. Det er bare den som har lagt listen så høyt at det er vanskelig å holde seg som står i fare for å "gi tapt" når man får for mye å drikke.

Jeg klippet det ikke bort, jeg siterte bare den ene setningen jeg undret meg over. Ingen er vel uenig i at det er bedre å debutere med en etablert partner i edru tilstand enn å debutere i fylla.

Og jeg følger ikke logikken din i det hele tatt. Jeg tror unge som har tatt et bevisst valg om å vente er mer bevisste enn de som IKKE har tatt et slikt bevisst valg. Og kanskje - jeg har ingen statistikk om det - er det de som IKKE tar et bevisst valg som ender opp med jomfrutap på fyllefest? Forøvrig kan man jo se på logikk rundt at de som tidlig starter med sex har mange flere år på å ha sex på fyllefester også, og det er vel ikke bedre sex selv om man ikke er jomfru eller? Dette blir i grunnen bare rør og helt på siden av temaet...

Jeg tror ikke det har noen sammenheng i det hele tatt for debuten i ungdomsårene hvorvidt man får lov til å ha sex i barnehagen eller ikke....

Gjest Bianca26
Skrevet

det der er bullshit. vet du hvorfor, for jo mer du har sex, jo mer har du lyst. Har du venta i såå mange år klarer du å vente lengre. dessuten er ikke sex i barnehagen virkelig sex. da bare eksprimenterer de fordi de lurer på forskjellene på gutt/jente. har ingenting med seksuell lyst å gjøre

Skrevet (endret)
Den som pålegger seg selv å vente lenge vil ha større sannsynlighet for å debutere med samleie en gang i fylla, f.eks på en hjemme-alene-fest. Da tror jeg faktisk det er en mye finere debut å ha samleie med kjæresten sin i edru tilstand hjemme på gutte- eller jenterommet.

Jeg klippet det ikke bort, jeg siterte bare den ene setningen jeg undret meg over. Ingen er vel uenig i at det er bedre å debutere med en etablert partner i edru tilstand enn å debutere i fylla.

Og jeg følger ikke logikken din i det hele tatt. Jeg tror unge som har tatt et bevisst valg om å vente er mer bevisste enn de som IKKE har tatt et slikt bevisst valg. Og kanskje - jeg har ingen statistikk om det - er det de som IKKE tar et bevisst valg som ender opp med jomfrutap på fyllefest? Forøvrig kan man jo se på logikk rundt at de som tidlig starter med sex har mange flere år på å ha sex på fyllefester også, og det er vel ikke bedre sex selv om man ikke er jomfru eller? Dette blir i grunnen bare rør og helt på siden av temaet...

Jeg tror ikke det har noen sammenheng i det hele tatt for debuten i ungdomsårene hvorvidt man får lov til å ha sex i barnehagen eller ikke....

Jeg tror den som har pålagt seg å bekjempe sine egne lyster vil ha større sannsynlighet for å debutere på et tidspunkt da man ikke har full kontroll. Jeg reagerer for øvrig på den tendensiøse ordbruken din når du fremstiller det som at det er noe mer bevisst og mer modent over å pålegge seg en periode med avholdenhet.

Den som ikke pålegger seg en slik avholdenhetsperiode kan være like moden og reflektert, og det er uansett hevet over tvil at faren for å debutere i fylla med en man ikke kjenner blir borte hvis man allerede har debutert hjemme på gutte- eller jenterommet med kjæresten. Har man et seksualliv i edru tilstand er ikke fyllefestsex like spennende.

Jeg husker fra min egen ungdom at det var de kameratene som hadde det strengest hjemme som gikk mest berserk så snart de var utenfor sin strenge fars synsfelt. De som hadde det ganske fritt hjemme hadde som regel lettere for å styre seg. Ikke at vi var noen engler vi heller, men vi hadde litt mer evnen til å beholde kontrollen. Fordi vi var mer vant til å bestemme selv og foreta egne vurderinger.

Endret av Cuckold
Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg tror den som har pålagt seg å bekjempe sine egne lyster vil ha større sannsynlighet for å debutere på et tidspunkt da man ikke har full kontroll. Jeg reagerer for øvrig på den tendensiøse ordbruken din når du fremstiller det som at det er noe mer bevisst og mer modent over å pålegge seg en periode med avholdenhet.

Den som ikke pålegger seg en slik avholdenhetsperiode kan være like moden og reflektert, og det er uansett hevet over tvil at faren for å debutere i fylla med en man ikke kjenner blir borte hvis man allerede har debutert hjemme på gutte- eller jenterommet med kjæresten. Har man et seksualliv i edru tilstand er ikke fyllefestsex like spennende.

Jeg husker fra min egen ungdom at det var de kameratene som hadde det strengest hjemme var de som gikk mest berserk så snart de var utenfor sin strenge fars synsfelt. De som hadde det ganske fritt hjemme hadde som regel lettere for å styre seg. Ikke at vi var noen engler vi heller, men vi hadde litt mer evnen til å beholde kontrollen. Fordi vi var mer vant til å bestemme selv og foreta egne vurderinger.

tror ikke det har noe med om de fikk leke seksuelle leker i barnehagen. jo eldre barna blir, jo strengere blir ofte foreldre fordi de vet at når barna er i puberteten er det større sjans for at de får ekte seksuelle lyster, noe som er helt annerledes enn sexleken i barnehagen.

Skrevet
det der er bullshit. vet du hvorfor, for jo mer du har sex, jo mer har du lyst. Har du venta i såå mange år klarer du å vente lengre.

Jo mer man fokuserer på å holde seg selv fra å gjøre noe, jo større blir fokuset på dette, og jo mer får man lyst. ;) Bare se på slankere som skal holde seg unna absolutt alt som smaker godt...

Skrevet

Jeg husker fra min egen ungdom at det var de kameratene som hadde det strengest hjemme som gikk mest berserk så snart de var utenfor sin strenge fars synsfelt. De som hadde det ganske fritt hjemme hadde som regel lettere for å styre seg. Ikke at vi var noen engler vi heller, men vi hadde litt mer evnen til å beholde kontrollen. Fordi vi var mer vant til å bestemme selv og foreta egne vurderinger.

Unnskyld meg, men :fnise: .

...Ikke alle har dine erfaringer verken i forhold til fylledebut etter avholdenhet eller mindre fyllesex for ikke-jomfruer.

... og der avslutter jeg min avsporing av barnehagetråden, og antar dette er slettet i morgen. God natt, og kos deg med barndomsminnene :fnise:

Skrevet
Jo mer man fokuserer på å holde seg selv fra å gjøre noe, jo større blir fokuset på dette, og jo mer får man lyst. ;) Bare se på slankere som skal holde seg unna absolutt alt som smaker godt...

... men en jomfru vet ikke hva han går glipp av vet du. Blir noe annet med oss som har spist sjokkis fra tidlig barndom.

Skrevet
tror ikke det har noe med om de fikk leke seksuelle leker i barnehagen. jo eldre barna blir, jo strengere blir ofte foreldre fordi de vet at når barna er i puberteten er det større sjans for at de får ekte seksuelle lyster, noe som er helt annerledes enn sexleken i barnehagen.

Nei, dette ble jo en liten avstikker fra trådens tema. Men som foreldre bør man etter min mening respektere barn som seksuelle skapninger og ikke forsøke å frata dem retten til seksuell utforsking med jevnaldrende. Det gjelder også barn i førskolealder. Det har lite for seg å blåse seg opp i hysteri om barna skulle gjøre noe man ikke forestiller seg som "naturlig barneseksualitet".

Gjest Bianca26
Skrevet
Nei, dette ble jo en liten avstikker fra trådens tema. Men som foreldre bør man etter min mening respektere barn som seksuelle skapninger og ikke forsøke å frata dem retten til seksuell utforsking med jevnaldrende. Det gjelder også barn i førskolealder. Det har lite for seg å blåse seg opp i hysteri om barna skulle gjøre noe man ikke forestiller seg som "naturlig barneseksualitet".

men faren med sex i 14 års alderen er jo en del større da. der risikerer de jo graviditet

Skrevet
... men en jomfru vet ikke hva han går glipp av vet du.

Nei, og nettopp derfor vil den jomfrue være nysjerrig på å finne det ut, og som en annen nevner vil det derfor være lett for han/hun å bli med på ting han/hun egentlig tenker å holde seg unna, i en tilstand der dømmekraften er påvirket.

Gjest Bianca26
Skrevet
Nei, og nettopp derfor vil den jomfrue være nysjerrig på å finne det ut, og som en annen nevner vil det derfor være lett for han/hun å bli med på ting han/hun egentlig tenker å holde seg unna, i en tilstand der dømmekraften er påvirket.

men så det er sagt burde ikke fjortenåringer få lov å drikke alkohol på fest

Skrevet
men så det er sagt burde ikke fjortenåringer få lov å drikke alkohol på fest

Nei, men med mindre man skal kjøre til og fra skolen og ellers holde ungene innelåst med konstant oppsyn, vet man aldri. ;)

Gjest Bianca26
Skrevet
Nei, men med mindre man skal kjøre til og fra skolen og ellers holde ungene innelåst med konstant oppsyn, vet man aldri. ;)

jeg stoler på at mine barn blir så fornuftige at de ikke drikker seg snydens og har sex i fylla :s Naivt?

Gjest Bianca26
Skrevet

men seriøst altså. når jeg var 14 ville jeg ikke ha sex ennå. følte meg ikke klar

Gjest Bianca26
Skrevet

du u dervurderer intelligensen til ungdommer når du kommer med slike påstander

Gjest Bianca26
Skrevet

så da mener du at alle fjortenåringer må etablere seg i et seriøst forhold og ha sex i edru tilstand så tidlig som mulig for å unngå å ha sex i fylla? det er ikke flertallet av ungdomsskolebarn som er i etablerte forhold. de aller fleste 14 åringer har ikke kjæreste eller har ikke seriøse forhold. og det er kjempemange som velger å ikke ha sex da og som også klarer å la være å ha sex i fylla. tenåringer er ikke så dumme

Skrevet (endret)

du u dervurderer intelligensen til ungdommer når du kommer med slike påstander

Hvorfor mener du det? Det er da ganske universelt at man får mindre hemninger når man har litt alkohol i blodet. Det er ikke noe spesielt for ungdom. Ungdom er i tillegg mindre erfarne med alkohol og har i mange tilfeller en litt "mindre dannet" festkultur, så dette er bare realisme.

Endret av Cuckold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...