Gå til innhold

Eksamenstid


Colargol

Anbefalte innlegg

Jeg laget oreokake, og plutselig lærer jeg mye bedre, hihi. Viktig med litt lufteturer og små oppmuntringer tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til, MissStiles.

Takk! Da var det overstått! Usikker på åssen det gikk men bare vente og se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Da var det overstått! Usikker på åssen det gikk men bare vente og se..

Gratulerer :) Når får du resultater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer :) Når får du resultater?

Om 3 uker.

5 klasser som tok eksamen i dette faget idag. Så da tar det nok tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 3 uker.

5 klasser som tok eksamen i dette faget idag. Så da tar det nok tid.

Gratulerer! Så deilig å vite at du er ferdig med alt som heter eksamen, med mindre du velger å ta opp noe? Husk å oppdatere oss om hvordan det går, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så deilig å vite at du er ferdig med alt som heter eksamen, med mindre du velger å ta opp noe? Husk å oppdatere oss om hvordan det går, da.

Takk! Det er veldig deilig! Det kan faktisk hende at jeg skal se om jeg skal forberedre noen karakterer. Men jeg har ikke tenkt så mye på det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være deilig å være ferdig! Om en uke er jeg ferdig med 3.siste eksamen for i år, da er det bare igjen en sist i april og en sist i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal ta en eksamen på nytt, så blir det ikke før i august. Man kan bare ta eksamen om igjen i februar og august på skolen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overstått! Dreit på leggen på ene oppgaven, men jeg består nok!

Og i dag fikk jeg resultatet fra forrige eksamen! Hadde jeg drukket alkohol skulle jeg drukket meg dritings for å feire, men siden jeg ikke gjør det, så blir det kakefest og skiskytterstafett! Herlig med uttelling for strevet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overstått! Dreit på leggen på ene oppgaven, men jeg består nok!

Og i dag fikk jeg resultatet fra forrige eksamen! Hadde jeg drukket alkohol skulle jeg drukket meg dritings for å feire, men siden jeg ikke gjør det, så blir det kakefest og skiskytterstafett! Herlig med uttelling for strevet!

Gratulerer med overstått og resultat fra forrige eksamen! :) Det er så deilig når man får resultater for strevet, det er en stor lettelse. Man får lyst å juble :danse:

I dag har jeg skrevet masse på en av semesteroppgavene - føler at den begynner smått å forme seg til en god oppgave med god flyt og rød tråd. Den andre har jeg ikke skrevet noe mer på, men det er vel mest for det er den jeg strever mest med. Målet er å bli ferdig med denne først, for å deretter bruke all energi på den uforståelige :) Tok meg fri igår siden jeg hadde bursdag.

Nå skal sambo lage god middag - han syns jeg har vært så flink :sjenert: So do I :)

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag fikk jeg aller siste semesteroppgave. Tror det kan bli en morsom oppgave. Skal finne på en forretningsidè også skrive en forretningsplan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første midterm på onsdag! Gruer meg, fordi jeg føler ikke at jeg er så sterk i faget. Har rett og slett for lite innsikt i det som man bør kunne før man tar det. Men jeg liker det, og håper jeg kan få en OK karakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hanne_123

Hei.

Hvis man ikke har grunnlag for å få karakter i et fag(mye fravær etc), kan man likevel bli reddet med å gå opp til en eksamen?

Eller trekker de helt random for folk som skal opp? kan de gjøre unntakk hvis de ser noen får stryk?

MVh hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvis man ikke har grunnlag for å få karakter i et fag(mye fravær etc), kan man likevel bli reddet med å gå opp til en eksamen?

Eller trekker de helt random for folk som skal opp? kan de gjøre unntakk hvis de ser noen får stryk?

MVh hanne

Ved for mye fravær fra obligatosik undervisning er det vel ikke like sikkert at du får gå opp til eksamen? Nå vet ikke jeg hva slags studie e.l., men på mitt studium må en ha en viss prosent oppmøte, hvis ikke får en ikke ta eksamen.

Men siden du sier trekker, så går du kanskje på vgs? Alle må vel opp i noe, men hvilket fag du kommer opp i er nokså tilfeldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hvis man ikke har grunnlag for å få karakter i et fag(mye fravær etc), kan man likevel bli reddet med å gå opp til en eksamen?

Eller trekker de helt random for folk som skal opp? kan de gjøre unntakk hvis de ser noen får stryk?

MVh hanne

På VGS tror jeg det var slik at man kunne stryke i et fag, men fortsatt bestå faget dersom man står til eksamen. Skolene har i utgangspunktet ingen kontroll over hvem som kommer opp i hvilke fag, så dersom du f.eks. er på randen til å stryke i fysikk må du bare krysse fingrene og håpe på at du kommer opp i det faget, og ikke f.eks. matematikk.

Jeg har midterm nå, og det er så vanskelig! :sukk: Professoren har skrevet i eksamenspapirene at han tror hvert spørsmål vil gi 1,5-2 sider, "single spaced", probably less. Han han har riktignok ingen nedre eller øvre grense på hva vi kan skrive, men jeg vil jo gjerne få ned litt mer enn 3/4 side på hvert spørsmål.

Jeg får bare prøve så godt jeg kan. Jeg må jo kunne svare noe riktig.

Herregud så glad jeg er for at karakteren blir satt på grunnlag av mer enn bare én avsluttende eksamen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens planer:

- Oppgaveskriving

- Lesing

- 2 timer jobb

- Middag med ei venninne i byen

- Mer oppgaveskriving

Eksamen neste torsdag, og jeg er faktisk au jour, noe jeg aldri hadde innbilt meg at jeg kom til å være. Ser faktisk ut til at jeg kan bruke den neste uka på repitisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...