Gå til innhold

Sexyfrodig vs. feit. Eksempler?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest Hanne
Skrevet

Jeg kan ikke hjelpe for at jeg mistenker at mange av de jentene som har svart her selv er overvektige, og har behov for å rettferdiggjøre det på et vis.

Dere beskriver tydelig overvektige jenter som normale og frodige. Det er ikke normalt for en jente/dame å ha valker rundt mage og rygg og at lårene klasker sammen når en går. Har aldri vært sunt og normalt, kommer aldri til å bli det.

Samtidig kategoriserer dere slanke, trente jenter som beinrangler. Det virker som om det er i ferd med å bli legitimt å mobbe normale slanke trente jenter som beinrangler og anorektiske, men nåde den som sier at noen er overvektige, selv om valkene buler utenfor bukselinningen!

Se 20 år tilbake, det dere nå kaller frodig var dengangen feit rett og slett. Det var utrolig sjelden at en såg så tykke jenter rundt omkring. Det unormale prøves å gjøres normalt, og det er ikke bra.

Hilsen slank og trent jente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ble sjokket andre veien. 167 og 50 kg ble beskrevet som "knokkelmonster", og det er jo også selvsagt en beskrivelse av seg selv som man gjerne tar med seg med et smil... (jeg er to cm og to kilo tyngre dog).

Det er trist at det enten skal ende med å rakke ned på dem som befinner seg på topp eller bunn av normalen. Selv veier jeg ikke mye men er størrelse 36 likevel, har størrelse C i bryster og har en ok rumpe. Å bli beskrevet som ekstremt tynn og knokkelmonster er ikke kjekkt det heller.

Med mindre du er Victoria Beckham som har lært seg norsk, er det vel ingen som har kalt deg knokkelmonster...

Vekt ser helt forskjellig ut på forskjellige kroppen, av to med nøyaktig samme høyde og vekt, kan en være normal slank med litt ekstra fett enkelte steder, og den andre være anorektiker og se ut som det.

Skrevet
Jeg kan ikke hjelpe for at jeg mistenker at mange av de jentene som har svart her selv er overvektige, og har behov for å rettferdiggjøre det på et vis.

Dere beskriver tydelig overvektige jenter som normale og frodige. Det er ikke normalt for en jente/dame å ha valker rundt mage og rygg og at lårene klasker sammen når en går. Har aldri vært sunt og normalt, kommer aldri til å bli det.

Samtidig kategoriserer dere slanke, trente jenter som beinrangler. Det virker som om det er i ferd med å bli legitimt å mobbe normale slanke trente jenter som beinrangler og anorektiske, men nåde den som sier at noen er overvektige, selv om valkene buler utenfor bukselinningen!

Se 20 år tilbake, det dere nå kaller frodig var dengangen feit rett og slett. Det var utrolig sjelden at en såg så tykke jenter rundt omkring. Det unormale prøves å gjøres normalt, og det er ikke bra.

Velkommen inn i 2009?

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Er du blånd også? For 20 år siden lå vekt/høyde snittet for jenter langt under det i dag. Idealet var også temmelig annerledes.

http://thegurglingcod.typepad.com/.a/6a00d...b546e970c-800wi Idealet den gangen Reubens levde...

Fra et helsemessig synspunkt, så er samtlige kvinner beskrevet som frodige her, normale, sunne og fra naturens side ment å skulle få barn. Resten er mer eller mindre normale avvik fra dette, og samtlige forsøker å strebe etter noe annet enn det de er. På grunn av en pengestyrt industri. Blandt mange andre ting. Uten det mangfoldet man har innen normalen begge veier, så hadde mennesket ikke overlevd som art.

Det du sier her er altså at kvinner ikke er gode nok slik de er, de burde være annerledes (passe inn i malen, DIN mal?) og at de har dårlig selvkontroll, er feite, ekle, late med liten selvinnsikt. Og tilpasser verden etter seg selv for å slippe å gjøre noe.

Du høres jaggu ut som en hyggelig dame...

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg håper du skjønner forskjellen mellom slank og trent, og på grensen til anorektisk, som Victoria Beckham faktisk er (for å fortsette å bruke henne som eksempel)?

Ei jente som er trent og normalt slank, har underhudsfett. Det må hun ha for å kunne klare å trene. Alle kvinner skal ha en viss fettprosent i kroppen for å opprettholde kroppens naturlige funksjoner.

Jeg vet ikke hva du mener med overvektig, men å ha noen kilo for mye er faktisk sunnere enn å være skrapmager. Uten at jeg sier det for å rettferdiggjøre noe i forhold til egen kropp.

Det trenger jeg ikke, for jeg er ikke så usikker på meg selv, at all min selvtillit ligger i kropp og vekt.

En kan vel være enig i at for mye eller for lite av alt, er feil.

Gjest strykebrett
Skrevet
Hun som du syns er "frodig og formfull" syns jeg er tjukk. Ellers enig med dine betraktninger her.

Enig!

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet
Velkommen inn i 2009?

Det er ikke sunnere å være overvektig i 2009 enn det var i 1989. Istedenfor å gjøre det normalt å være overvektig, bør man heller se på hva det er med folks livsstil og matvaner som gjør at gjennomsnittsvekten har gått opp. Jeg gjentar, det dere karakteriserer som frodig, er og blir overvektig og usunt, i 2009 som i 1989. Lik det eller ikke.

Skrevet
Det er ikke sunnere å være overvektig i 2009 enn det var i 1989. Istedenfor å gjøre det normalt å være overvektig, bør man heller se på hva det er med folks livsstil og matvaner som gjør at gjennomsnittsvekten har gått opp. Jeg gjentar, det dere karakteriserer som frodig, er og blir overvektig og usunt, i 2009 som i 1989. Lik det eller ikke.

Og din definisjon av overvekt er den som gjelder. Not.

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Fy så mange flotte damer det var i denne tråden i linkene deres :)

Skrevet

Hvordan kan du hevde det når det er svært forskjellige karakteriseringer av frodig i denne tråden? Hvordan vet du at kropps-masse-indeksen til alle som har blitt avbildet som frodige ligger over 25? Hva vet du om hvor sunt det uansett er? I en aldersgruppe er det nettopp sunt å veie såpass (eldre). Det høres mest ut som om du har behov for bekreftelse i ditt eget hode her.

Skrevet

Jeg tror rett og slett at vi har en ulik semantisk forståelse av frodig her inne, så jeg tror kanskje et annet utrykk som er mer passende må til om vi skal få avsluttet denne diskusjonen, med mindre den allerede har gått over til å utforske hva den egentlige betydningen av frodig er...

Skrevet

Kan ikke akkurat si at jeg er enig i at Victoria Beckham går under "normal". Heller ekstremt tynn!

• 5 uker senere...
Skrevet

Enig med den inndeligen der.

Gjest MikeWaters
Skrevet
Jeg vet det er en stund siden denne var oppe, jeg fant bare et bilde på diskusjon.no som jeg synes faktisk var en ganske OK inndeling...

http://bildr.no/view/539830

Chubby er vel da frodig (bilde 5)? Hvis det er frodig så syntes jeg at det kan være flott :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...