Gå til innhold

Sterk - sterkere - sterkest


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Jeg går så sakte jeg kan ned, og dytter meg opp igjen med en gang. Tror du holder lenger enn meg.

Sove godt da! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Vi får kjøre det sammen en dag, lære litt av hverandre. Jeg tror nemlig noen ganger at jeg holder så lenge at jeg ødelegger for meg selv, jeg kan med hell tappe muskulaturen helt bare på 1 repetisjon. Det et ikke sikkert at det er den mest optimale måten å gjøre det på.. Litt variasjon er i alle fall ikke dumt.

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vi gjøre :)

-------------------

I dag sov jeg lenge! Helt til 11.30. SKal på nattevakt i natt, og ofret tid på lesesalen til å ha en bra og effektiv natt hva oppgaveskriving angår. Så da er det bare løfting, spising, og soving som gjelder i dag :gjeiper:

Sayonara!

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag holdte armene på å falle av!

A1: Chins, underhånd

Med kneet i rød strikk

2 sett, 3 reps

Hehe, stoooooor forskjell på kneet og foten i strikken, ass ;)

A2: Scapular push-ups

3 sett, 12 reps

B: Flatbenk m frivekter

RP-sett, 12+12 kg, 10+4+3+3 reps

C1: Sittende roing, smalt grep

20 kg, 4 sett, 15 reps

C2: Push-ups

12 reps

7 reps

6 reps

6 reps

Søteste Eirik som trodde jeg skulle klare 15 push-ups mellom 2 steppere i supersett med sittende roing ;) Jeg tok de vanlige, jeg!

D1: Sidehev m frivekter

4+4 kg, 3 sett, 12 reps

D2: Floor press m frivekter

10+10 kg, 3 sett, 12 reps

Digg økt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir snart venus fra milo du, slik som kroppsdelene faller som fluer om dagen :fnise:

Da blir jeg altså en verdensberømt klassiker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra økt på deg! :skya:

Kan tenke meg at det ble litt tyngre ja, iallefall om du ikke stramma strikken! :ler: Du bruker Smithmaskina du? Hvordan fester du strikken da?

Skal man ta push ups mellom steppere for å komme lengre ned? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det ble litt tyngre ja, iallefall om du ikke stramma strikken! :ler: Du bruker Smithmaskina du? Hvordan fester du strikken da?

Jeg brukte faktisk ikke den akkurat nå. Nå brukte jeg vanlig chins-stativ, og da ble ikke strikken så slakk som jeg ville. Men tøft nok med kneet.

Det er nesten enklere å feste den i smith, synes jeg. Bare slenger den over, og fører den ene løkka inn i den andre :) Simple as that!

Skal man ta push ups mellom steppere for å komme lengre ned? :klø:

Jupp! Og det er å be om tryne-trøbbel for min del :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Det er nesten enklere å feste den i smith, synes jeg. Bare slenger den over, og fører den ene løkka inn i den andre :) Simple as that!

Jeg har fundert litt over dette chins-med-strikk-opplegget; er dette noe man i utgangspunktet burde klare å få til på egen hånd? Jeg klarer liksom ikke å fri meg fra det mentale bildet av meg selv hengende opp ned fra ett bein i denne strikken, i forsøket på å få dette til. Så dersom dette skal testes ut foretrekker jeg nok en treningspartner som kan redde meg fra en potensielt pinlig situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fundert litt over dette chins-med-strikk-opplegget; er dette noe man i utgangspunktet burde klare å få til på egen hånd? Jeg klarer liksom ikke å fri meg fra det mentale bildet av meg selv hengende opp ned fra ett bein i denne strikken, i forsøket på å få dette til. Så dersom dette skal testes ut foretrekker jeg nok en treningspartner som kan redde meg fra en potensielt pinlig situasjon...

Haha! Jeg har ikke hatt dette problemet :ler: Men det er den enkleste måten å trene chins på egenhånd når man likevel trenger assistanse, mener nå jeg :) Det er klart, den blå strikken fra myrev er jo en smule stram, så prøv å vær litt kontrollerte når du skal sette benet i den, eller gå ut av den.

Tror Icere kan fortelle en historie om dette :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg har alltid brukt kneet jeg :klø: å sette foten tør jeg ikke, jeg er klønete som bare f og det måtte endt med ulykke til slutt :ler:

Jeg har også ledd godt av "pushups mellom steppere" som jeg skulle gjøre. Jeg holder meg nok også til vanlige en god stund til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Den blå strikken.. er et kapittel for seg selv.. :ler: Icere har hatt et skikkelig ufrivillig karatespark, og jeg ble hengende i den SAMMEN med PT'en min og styre verre. Begge to med en fot i, og skikkelig stram strikk fordi chinsstativet er jo langt oppe under taket.

Det er mye supersett på deg nå sant? Det er det det betyr når du har samme bokstav foran øvelsene? :nigo: Eller tar jeg feil?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye supersett på deg nå sant? Det er det det betyr når du har samme bokstav foran øvelsene? :nigo: Eller tar jeg feil?

:hug:

Har stort sett trent i supersett siden jeg begynte med det første konseptet til Eirik i sommer. Supersetta har samme bokstav, ja! 1, 2 og 3 er rekkefølgen. Veldig effektivt. I impro-uka mi, gadd jeg ikke gjøre noe annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg er også veldig glad i supersett, men må passe litt på når jeg løfter så nærme maks, trenger pausene på de tyngste baseløftene, i alle fall når jeg kjører uten PT som kan passe på meg. Det deiligste med supersett er at man får tatt seg skikkelig ut, og at øktene går litt raskere enn ellers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel den effektive dele jeg liker best, tror jeg ;) Og selvfølgelig blir det en smule mer anaerobt.

Det som er mest uvant med dette nye programmet, er at på mange av støtteøvelsene skal jeg kjøre skikkelig høyrepsopplegg. Merket at det var uvant, ja! Lenge siden jeg har stimulert musklene på den måten :fnise: Jeg døde nesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare kjapt innom med en stor :hug:! Er travelt som faen på jobb for tiden. Bra økter på deg! Og lucy har rett ang. ufrivillig karatespark ja, men det var vel mest fordi jeg blir så søkk sliten av chins med strikk at jeg ikke hadde krefter igjen til å holde foten på plass. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbing og helgestrabaser har gjort at det ikke har blitt noe trening på 5 dager, men nå er det på'an igjæn!

A1: Frontbøy til boks

50 kg, 3 single reps

40 kg, 2 sett, 3 reps

Aldri gjort denne før, men det var morro. Teknisk utfordrende, da jeg strevde litt med grepet i begynnelsen. 50 kg var det armene mine tålte i dag, gleder meg til å vise blåmerkene på pappas 60-årslag. Planer om fiiiin kjole! :fnise:

A2: X-bånd sidesteg

4 sett, 8 skritt i hver retning

Kan fint konkurrere med Jane Fonda :nigo:

B: Utfall bakover m stang

RP-sett, 30 kg, 10+6+5+4

C1: Ettbens mark

10+10 kg, 3 sett, 12 reps

C2: Knestående palloff press

Blå strikk, 3 sett, 15 reps på hver side

C3: Ettbens glute bridge m benet på benk

3 sett, 12 reps

På hele C-supersettet var det meningen å ta 4 sett på hver øvelse, men jeg begynte å bli kvalm, hehe :fnise: Jeg hadde egentlig ikke lyst til å ta en Tutta :gjeiper;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Frontbøy og bare skuldre er totalt inkompatibelt... har jeg funnet ut :ler: Men det er en kjekk øvelse likevel! 50 kg front er råsterkt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...