Gå til innhold

Sterk - sterkere - sterkest


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:helen:

Som jeg skrev til Icere er det fortlitt enklere for oss "nye" og sette oss inn i deres bøker når de startes på nytt;) Misforstå meg rett :gjeiper:

Skjønt at du er veldig dyktig, så sniktitter litt innimellom for å se om jeg kan lære litt av deg. Er rimelig ny, og kan ikke akkurat skrive på meg at jeg "liker å trene", men jeg prøver å like det og prøver å legge om kostholdet;)

blir spennende å følge med deg;)

Endret av Matvraket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:goodbye:

Jeg henger meg på her også, selv om jeg ikke skjønner så mye. :sjenert: Jeg liker jo også å trene, og jeg liker deg. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dagbok som må opp på lista :) Nytt program?

Ja, snart. Når jeg får lønning :nigo: Nå koser jeg meg med favorittøvelser!

:goodbye:

Jeg henger meg på her også, selv om jeg ikke skjønner så mye. :sjenert: Jeg liker jo også å trene, og jeg liker deg. :Nikke:

Koselig å se deg her og!! :)

Jeg følger med videre :hoppe: Aller gladest er jeg nok i å slappe av, spesielt hvis jeg har trent først :nigo:

Helt enig, det er en deilig følelse!! Jeg er veldig lat, egentlig, jeg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagens impro-økt:

A1: Knebøy

40 kg, 5×5

A2: Liggende hofteabduksjon

4×12

B1: Bulgarsk utfall med fremste ben på stepper

8+8 kg, 3×6

B2: Planken

3 x 60 sek

C: Sideplanken

3 x 30 sek på hver side

Etter coachinga, har bøyen blitt sååå mye bedre, på den måten at jeg får såååå god kontakt. Fyrverkeri i gluteus!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med rumpebøy de luxe! Hva var de viktigste endringene? Jeg kjenner at jeg er mer støl etter at jeg fulgte tipset om rumpeskvis. ;) Men en ting lurer jeg på, kjører du med fullt leddutslag øverst, som på denne videoen? Her skyter han hoften/bekkenet frem øverst, slik at knærne også har fullt utslag, som jeg trodde ikke var noe særlig gunstig. :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b

Du har blitt coachet på hip-drive ikke sant? Er ikke poenget at rumpe og hofter skal "føre" løftet og at man skal gå dypt? Jeg er litt forvirret, først legger Eirik ut i det vide og det brede om hvordan man skal "fyre løs" og så sier han plutselig at å "skyte rumpa opp" er et tegn på overkompensering grunnet svak muskulatur (jeg har postet på forum, fikk svar). Det kan hende at han tenker på å skyte rumpa opp annerledes enn jeg gjør, det er jo ikke akkurat som om jeg tar sats og kaster meg mot taket, men poenget er at man skal få en liten "swung" på den sant, slik at man aktiverer bakside lår og rumpe i større grad enn om man løfter helt rett?

:klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med rumpebøy de luxe! Hva var de viktigste endringene? Jeg kjenner at jeg er mer støl etter at jeg fulgte tipset om rumpeskvis. ;) Men en ting lurer jeg på, kjører du med fullt leddutslag øverst, som på denne videoen? Her skyter han hoften/bekkenet frem øverst, slik at knærne også har fullt utslag, som jeg trodde ikke var noe særlig gunstig. :klø:

Er usikker på hva du mener. Denne videoen var utrolig hakkete og rar på mitt trege nett om dagen. Eller, jo... jeg skjønner hva du mener. Jeg står MYE bredere, med tærne pekende ganske mye ut til siden. Jeg begynner med å stikke rompa ut, og ikke bøye knærne, det er lissom nr 2, hvis du skjønner. Working the glutes. Stopper ikke i bunnposisjon, slike jeg gjorde før, men spretter opp igjen. Fikk beskjed om å skyve bekkenet litt frem, ja, så jeg tror kanskje jeg gjør det. Men jeg merker ikke noe ubehag i knær hvis det var det du tenkte på. For min del har øvelsen blitt desto mindre belastende på knærne enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt coachet på hip-drive ikke sant? Er ikke poenget at rumpe og hofter skal "føre" løftet og at man skal gå dypt? Jeg er litt forvirret, først legger Eirik ut i det vide og det brede om hvordan man skal "fyre løs" og så sier han plutselig at å "skyte rumpa opp" er et tegn på overkompensering grunnet svak muskulatur (jeg har postet på forum, fikk svar). Det kan hende at han tenker på å skyte rumpa opp annerledes enn jeg gjør, det er jo ikke akkurat som om jeg tar sats og kaster meg mot taket, men poenget er at man skal få en liten "swung" på den sant, slik at man aktiverer bakside lår og rumpe i større grad enn om man løfter helt rett?

:klø:

Hmmmmmm! Har du noen videoer som kan illustrere forskjellen? Jeg vet ikke om jeg henger helt med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har blitt coachet på hip-drive ikke sant? Er ikke poenget at rumpe og hofter skal "føre" løftet og at man skal gå dypt? Jeg er litt forvirret, først legger Eirik ut i det vide og det brede om hvordan man skal "fyre løs" og så sier han plutselig at å "skyte rumpa opp" er et tegn på overkompensering grunnet svak muskulatur (jeg har postet på forum, fikk svar). Det kan hende at han tenker på å skyte rumpa opp annerledes enn jeg gjør, det er jo ikke akkurat som om jeg tar sats og kaster meg mot taket, men poenget er at man skal få en liten "swung" på den sant, slik at man aktiverer bakside lår og rumpe i større grad enn om man løfter helt rett?

:klø:

Jeg tror vi må vise hverandre på søndag, jeg :klø: Øvelsen skal være hoftedominant, ja, og jeg var også litt forvirret under coachingen, men det var sååå mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...