Gå til innhold

Sterk - sterkere - sterkest


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ettbeins markløft, er det strake markløft? :klø:

Ja, ettbens strakmark, hender det jeg kaller det også. Skal ikke ha mer enn 20 grader knekk i kneet, så de er strake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg kjører og det. Synes de er kjempevanskelige, spesielt når jeg står på høyre beinet, sliter voldsomt med balansen da. Kjører du med tunge vekter eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan det hende du er skeiv som meg :nigo: Hehe ;)

Neida, huff. Skal ikke diagnotisere noen her assa.

Jeg har en 10 kilos vektskive i hver hånd. Den røsker som bare satan! Balansen er verre på venstre sida hos meg, men nå vet jeg heldigvis hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig gått ut ifra at det er ganske naturlig jeg da, at man kan ha lik ulik balanse på de forskjellige beina. Treningspartneren min har det og likedan, men hos henne er det det andre beinet.

Kan jo være fordi jeg kjører kun med en manual i en hånd og, at man blir litt ekstra skeiv da? :klø:

Men det er en god øvelse da, merker stor fremgang og da spesielt på balansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig at man ikke har like god balanse på begge bein. Det blir det samme som at man ikke nødvendigvis er like sterk i begge bein/armer, man klarer ikke skrive like bra med begge hender osv. Det går mye på hvilken hjernehalvdel som styrer (venstrehendt eller høyrehendt o.l) og det kan trenes opp. Det kan ha, men har ikke nødvendigvis noe med om man har feilstillinger osv. å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er naturlig at man ikke har like god balanse på begge bein. Det blir det samme som at man ikke nødvendigvis er like sterk i begge bein/armer, man klarer ikke skrive like bra med begge hender osv. Det går mye på hvilken hjernehalvdel som styrer (venstrehendt eller høyrehendt o.l) og det kan trenes opp. Det kan ha, men har ikke nødvendigvis noe med om man har feilstillinger osv. å gjøre.

Jepp :Nikke: Det er ikke bare funksjonelt, men estetisk. Det er veldig festlig å sette et speil midt på nesa slik at man blir helt symmetrisk. Men da er man ikke til å kjenne igjen, omtrent :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturlig at man ikke har like god balanse på begge bein. Det blir det samme som at man ikke nødvendigvis er like sterk i begge bein/armer, man klarer ikke skrive like bra med begge hender osv. Det går mye på hvilken hjernehalvdel som styrer (venstrehendt eller høyrehendt o.l) og det kan trenes opp. Det kan ha, men har ikke nødvendigvis noe med om man har feilstillinger osv. å gjøre.

:blomst:

Var det jeg trodde.

Men jeg er venstrehendt, mens det er når jeg står på det venstre beinet at jeg sliter mest med balansen. Har det noen sammenheng tro? Skulle liksom tro at det var det venstre beinet mitt som var det beste og men? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst:

Var det jeg trodde.

Men jeg er venstrehendt, mens det er når jeg står på det venstre beinet at jeg sliter mest med balansen. Har det noen sammenheng tro? Skulle liksom tro at det var det venstre beinet mitt som var det beste og men? :klø:

Ikke nødvendigvis, for akkurat som man kan være venstrehendt kan man være venstrebeint og høyrebeint. Man er ikke nødvendigvis venstrebeint fordi man er venstrehendt ;) Jeg er selv venstrehendt og har forska mye på de tingene der :laugh: Det har også litt med hva man blir lært opp til å gjøre. Se f.eks på snowboardkjørere, hvilket bein man kjører først med. Same shit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Oooi, så spennende med programmet, og jeg tror ikke du kommer til å savne vanlig bøy når du har frontbøy og heller ikke benkpress når du ar floor press ;) Frontbøy er fint, man laster sjeldent på like tungt som i knebøy, men da får du konset litt mer på teknikk og det er ikke dumt.

Jeg må dessverre skuffe deg med at NH bare eksentrisk blir lettere, skal hofta være rett kommer det til å rive villt (men utrolig godt) :fnise: Det er så gøy!!! Så får du utfordret deg på å holde lenge. Krampeeeeer digg :ler:

:hug:

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oooi, så spennende med programmet, og jeg tror ikke du kommer til å savne vanlig bøy når du har frontbøy og heller ikke benkpress når du ar floor press ;) Frontbøy er fint, man laster sjeldent på like tungt som i knebøy, men da får du konset litt mer på teknikk og det er ikke dumt.

Ja, jeg gleder meg til frontbøy! Blir spennende å teste ut. Liker nye øvelser, det er lissom en litt hyggelig bli-kjent-fase :fnise:

Jeg må dessverre skuffe deg med at NH bare eksentrisk blir lettere, skal hofta være rett kommer det til å rive villt (men utrolig godt) :fnise: Det er så gøy!!! Så får du utfordret deg på å holde lenge. Krampeeeeer digg :ler:

:hug:

Har nå ikke ment at NH blir lettere, men at jeg blir utfordret til å for en gang skyld begynne å trene opp de strake!

De e så dejli når de røske i rrræææva å lårrrran!!!!

:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
:) Det trodde jeg vel egentlig ikke heller :) Det som er så digg er at NH også tar leggene, i M. Gastrocnemius for å være litt nerd. Den vil bli mye bedre aktivert når du skal være rett. Jeg har nesten kuttet all annen leggtrening jeg nå.. Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leggtrening har jeg ikke gjort på et år! :) Det var i gamle dager, da jeg drev med disse apparatene ;) Og likevel blir de hardere og hardere!

Gleder meg til å møte M. Gastrocnemius :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Når det gjelder balanse er det mye som spiller inn. Jeg har skikkelig dårlig balanse (relativt til det andre) på det ene beinet fordi det har vært brukket. Jeg har trent med hensyn på det dårligste beinet hele tiden, og nå begynner det å komme seg. I tillegg er læringskurven ganske bratt på sånne ettbeinsøvelser, man knoter noe voldsomt i begynnelsen, så kommer det seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg kan ikke unngå å kommentere et visst bilde jeg kom over i sted - du ser jo utrolig sterk ut! Imponert :) Håper forresten at du har fått pakken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke unngå å kommentere et visst bilde jeg kom over i sted - du ser jo utrolig sterk ut! Imponert :) Håper forresten at du har fått pakken?

Ja, jeg fikk den i går!! :) Det gikk jo superfort! Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjelverompeøkt

A1: Markløft - explode - 50% av maksløft

40 kg, 6 sett, 3 reps

A2: Ettbens glute bridge

3 sett, 8 reps pr ben

B: Bulgarsk utfall m fremste ben på step

RP-sett, 7+7 kg, 10+6+4+3 reps

C1: Nordisk hamstrings, strak kropp, kun eksentrisk

4 sett, 15 reps

C2: Planke

4 sett, 30 sek

C3: Goblet squat

15 kg vektskive, 4 sett, 15 reps

Etter i dag har skjelverompe fått en ny betydning, det må ha sett ut som om jeg hadde driti i buksa da jeg var ferdig. Restpause på bulgarsk utfall + strake nordic hamstrings = shaky jello ass!! :pasha: Det spiller ingen rolle om det bare var eksentriske NH altså!

Det var digg da! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

DIGG :sjarmor:

Jeg er helt imponert over NH, 15 reps??? Hvor sakte tar du dem? Jeg prøver å holde igjen absolutt alt jeg har, og klarer sjeldent mer enn 4 reps. Men da holder jeg forsåvidt så jeg kan stå stille med nesa rett over gulvet et lite sekund.

:klø: Du har blitt jævla sterk altså.. Jeg tror jeg er litt redd :redd:

:fnise:

God natta :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...