Gå til innhold

Sterk - sterkere - sterkest


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Har du videoer så jeg får se? Vi har slynge på senteret, men den har jeg aldri brukt. :skya:

nederst til høyre her har du mageliggende hoftefleksjon. Jeg støtter meg da med armene på en bosu og tar en push up etter å ha rettet meg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nederst til høyre her har du mageliggende hoftefleksjon. Jeg støtter meg da med armene på en bosu og tar en push up etter å ha rettet meg ut.

:hakeslepp:

Men kanskje jeg skal prøve. Vi har iallefall en sånn greie hengende og det skader antageligvis (?) ikke å prøve! :skya:

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
:hakeslepp:

Men kanskje jeg skal prøve. Vi har iallefall en sånn greie hengende og det skader antageligvis (?) ikke å prøve! :skya:

Så lenge du er trygg på at du ikke faller i korsryggen er det bare å kjøre på. Jeg falt i ryggen første gangen jeg skulle prøve med bosu, og fikk litt vondt i noen dager, selv om jeg har kjørt MANGE hoftefleksjoner uten bosu og er trygg på øvelsen. Det ble rett og slett utrolig mye høyere krav til stabilitet. Noe som er bra. Men jeg skal ikke kjøre den igjen uten å ha en spotter som kan se på ryggen min :) Enigma er blitt rå på denne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig økt! Kjente pøøøøøømp in tha deltoids helt inn i dusjen!!! :mrgreen:

A1: Chins underhånd

1 uten strikk

Med rød strikk: 5 + 4 reps

A2: Scapular push ups

4 sett, 12 reps

B: Flatbenk m frivekter

RP-sett, 12+12 kg, 12+6+3+2 reps

C1: Sittende roing, smalt grep

27,5 kg, 4 sett, 15 reps

C2: Push ups mellom 2 steppere

4 sett, 3 reps

D1: Sidehev

4+4 kg, 4 sett, 12 reps

D2: Floor press

10+10 kg

2 sett, 12 reps

10 reps

10f reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sterka! :tommelopp:

Nå trenger jeg litt eksperthjelp her! RP-sett og bulgarske utfall: Tar du begge ben og så pause eller gjør du deg ferdig på ett bein først? For hvis ikke så får jo muskelen lengre pause enn 15 sek. for den hviler jo på en måte mens du tar det andre benet? Og hvis du da tar pause etterpå så blir jo pausen lengre? Sikkert flisespikkeri fra min side, men jeg lurer nå iallefall! :sjenert:

Prøvde RP-sett idag og synes det forsåvidt var veldig greit. Startet lett jeg da, med 7 kg i hver hånd. Får iallefall opp pulsen da! Ble veldig sliten. Men føler kanskje at det var mer kondisen som ikke strakk til og ikke styrken....? Måtte sette meg ned og puste på når jeg var ferdig jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar begge bena før pause, ja. Det er ikke flisespikkeri, det har mye å si.

Jeg og synes det først og fremst er anaerobt, men det gjelder bare utfall. Tar jeg RP-sett på f.eks hantelpress, er det tuuuungt. Men utfall er vel den "største" øvelsen jeg kjører RP-sett på, og når jeg bruker hele kroppen på den måten, er det en hiv-og-hoi-etter-pusten-øvelse!! :jepp:

Men kjører du tyngre vekter, vil du selvsagt merke skjelverompa mer og mer :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst:

Men musklene får forsåvidt ikke så lang pause allikevel. Jeg kjenner det iallefall i låret som ligger bak og jeg, at det blir slitent.

Skal hive på med vekter neste gang. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elskhater RP-sett. Klarer ikke så tunge vekter der, jeg. Det er først og fremst min dårlig kondis som stopper :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det dagens trening, da!

A1: Frontbøy til boks

40 kg, 2 sett, 3 reps

45 kg, 5 sett, 3 reps

A2: X-bånd sidesteg

4 sett, 8 per side

B: Utfall bakover m stang

RP-sett, 30 kg, 10+6+4+3 reps

C1: Ettbens mark

10+10 kg, 3 sett, 12 reps

C2: Knestående pallof press m rød strikk

3 sett, 15 per side

C3: Ettbens glute bridge m ben på benk

3 sett, 12 reps per ben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får ikke til å legge inn bilder på KG, linuxen min liker ikke opplastningsverktøyet her. Men jeg kan sende deg en link til bloggen min på PM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å legge inn bilder på KG, linuxen min liker ikke opplastningsverktøyet her. Men jeg kan sende deg en link til bloggen min på PM ;)

Takk takk!

Ser seriøst kjempebra ut! Trur eg ska følga den bloggen der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nok en digg økt!! :skya: Det er stort sett bare digge økter med STS :trene:

*reklame*

:ler:

A1: Skråbenk m hantler

Skulle jobbe meg opp til et makssett, og endte opp på

12+12 kg, 8 reps

Jeg tror jeg tok litt unødvendig mange sett med lettere vekter først, jeg ante virkelig ikke hvordan stå var her, er så lenge siden jeg har gjort denne øvelsen. Men nå vet jeg det til neste uke. Ønsker å kunne klare 13 kg. Om formen er bra, kanskje 14. Men da skal formen være bra ;)

A2: YTWL

4 sett, 5 reps

B1: Chins, iso hold

Rød strikk, 4 sett, 5 reps

Iso hold er så svinaktig tungt selv med strikk. Kjente virkelig det pumpet i ryggen i dag. Også henger jeg der i smithen med lukkede øyne og monstergrimaser, og når jeg er nede på gulvet igjen, oppdager jeg de som ser rart på meg :ler:

B2: Pushups

Med rød strikk: 3 reps

Med bena på benk: 6+4+4 reps

C1: Sittende roing m bredt grep

25 kg, 4 sett, 12 reps

C2: Face pulls

10 kg, 4 sett, 12 reps

Me like this!! :nigo:

C3: EZ-curls

18,5 kg, 3 sett, 8 reps, 1 sett, 6 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjører mange kjekke øvelser om jeg så må få si det selv! Gleder meg til å få et mer variert program. Mange jeg aldri har hørt om før. Takk takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart får jeg kjøre benk igjen!! :nigo:

Endret av Mrs Shorty
fjortisleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...