Gå til innhold

Sterk - sterkere - sterkest


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Innom med en :hug: Jeg er så opptatt for tiden så alle har jo fylt bøkene med i alle fall 2 sider i mellomtiden, og jeg kan klassifiseres som UT da jeg henger så ufattelig langt etter :fnise:

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må snike meg inn her også! Har lest her med jevne mellomrom, men aldri surra meg til å skrive noe, men siden jeg spammer alle bøkene ikveld så går det vel bra :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en :hug: Jeg er så opptatt for tiden så alle har jo fylt bøkene med i alle fall 2 sider i mellomtiden, og jeg kan klassifiseres som UT da jeg henger så ufattelig langt etter :fnise:

Håper du får en fin helg!

God helg til deg og! :)

Jeg må snike meg inn her også! Har lest her med jevne mellomrom, men aldri surra meg til å skrive noe, men siden jeg spammer alle bøkene ikveld så går det vel bra :lur:

Bare hyggelig uansett at du kommer innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått treningsprogram!! :mrgreen:

Skal skrive litt om det etterpå, må bare tisse først og så gjøre noe fornuftig, er tross alt på jobb :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke kjøre vanlig benk og vanlig knebøy. Det vil jeg ha godt av, var beskjeden ;) Det er en 2-splitt, som jeg er vant til, og som funker bra, og her er øvelsene:

Dag 1:

A1: Eksplosive markløft

A2: Ettbens glute bridge

B: Bulgarsk utfall m fremste ben på stepper - RP-sett

C1: Nordic hamstrings - kun eksentrisk fase

C2: Planke

C3: Goblet squat

Dag 2:

A1: Chins, underhånd

A2: Scapular push-ups

B: Flatbenk m frivekter

C1: Sittende roing m smalt grep

C2: Push-ups mellom tp steppere

D1: Sidehev m frivekter

D2: Floor press m frivekter

Dag 3:

A1: Frontbøy til boks

A2: X-bånd sidesteg

B: Utfall bakover m stang

C1: Ettbens markløft

C2: Pallof press, knestående

C3: Ettbens glute bridge m benet på benk

Dag 4:

A1: Floor press m stang (uke 1 og 2), skråbenk m frivekter (uke 3 og 4). Jobbe meg opp til ett makssett

A2: YTWL

B1: Chins m iso hold på toppen, 5 sek

B2: Push ups m strikk

C1: Sittende roing m bredt grep

C2: Face pulls

C3: Bicepscurls m EZ-stang

Jeg kommer nok til å savne benk og knebøy en stund, men det er noe med å skynde seg sakte. Jeg har stagnert noe satans mye i benk, og det er sikkert bra å bygge opp styrken på alternative måter en stund.

Blir morro med frontbøy, da. Det har jeg faktisk ikke prøvd før! Så det blir jo BØY!!! :trene:

Og kun eksentrisk fase på nordicen, kan få meg til å endelig trene opp strake NH ;) Jeg er lissom så treig der, tenker hele tida: La oss ha knekk i hofta i dag og :gjeiper:

Gleder meg til å begynne!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Floor press er en fantastisk øvelse. Føler den har hjulpet benken min ganske mye. Det kan jo være litt knotete å kjøre med stang alene, men det går muligens an å improvisere seg en løsning med å rulle den fram på en stepper/stativ etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må bli en litt kreativ løsning der. Jeg har ikke løftet så tungt på floorpress (m stang) som jeg har ønsket, det har vært litt knotete. Jeg tror jeg også må bli tøffere til å spørre om hjelp, rett og slett. Er jo en del som har spurt meg, og det er jo bare hyggelig å hjelpe, de fleste synes jo det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med nytt program! :trene:

Jeg har for øvrig vurdert å bytte ut knebøy med frontbøy, som skal være snillere både for knær og ryggrad. Si fra hvordan det går fremover, så kanskje jeg kan ta et kurs hos deg. ;) Er "flatbenk med frivekter" det samme som liggende hantelpress? I så fall er det en av godøvelsene mine. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med nytt program!

Ser jo veldig bra ut da. Men hva menes med eksentrisk NH? :hoppe:

Og det å spørre om hjelp høres bra ut. Jeg er også skikkelig pinglete med å spørre om hjelp. Forstår ikke hvorfor, for de få gangene jeg har gjort det er jo folk så behjelpelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksentrisk - fra sentrum. Dvs jeg skal bare senke meg ned, men ikke bruke bena til å komme meg opp, jeg fikk beskjed om å dytte med henda. Så da mente han sikkert det var på tide å jobbe med strake NH...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksentrisk - fra sentrum. Dvs jeg skal bare senke meg ned, men ikke bruke bena til å komme meg opp, jeg fikk beskjed om å dytte med henda. Så da mente han sikkert det var på tide å jobbe med strake NH...

Det blir det selvfølgelig ja. Men sikkert lettere å ha strake bein og da, når det bare går på å holde igjen på tur ned. :klø: Har egentlig gitt opp den øvelsen jeg, prøver litt innimellom men føler at jeg ikke får skikkelig dreisen på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at det kommer an på selve ribbeveggen. På Domus er det null problem, men på Cemtrum er det så mye lister i veien, så jeg må bygge opp masse puter og stæsj for å komme opp på et sted på veggen som har plass til føttene mine. Veldig klønete. Bruker du ribbevegg eller noe annet? Treningspartner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at det kommer an på selve ribbeveggen. På Domus er det null problem, men på Cemtrum er det så mye lister i veien, så jeg må bygge opp masse puter og stæsj for å komme opp på et sted på veggen som har plass til føttene mine. Veldig klønete. Bruker du ribbevegg eller noe annet? Treningspartner?

Det beste er treningspartner. Ribbevegg er pyton og da får jeg det iallefall til. Når jeg ikke har treningspartner så pleier jeg å bruke fotstøtten på en sånn slags roterende magemaskin som de har på senteret. Da får jeg støtte under leggen og ikke bare under ankelen og det er bedre. Får noen rare blikk, men det bryr jeg meg ikke om, det viktigste er at man kan improvisere slik at ting funker. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...