ny dag Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter #81 Skrevet 2. oktober 2003 I dag "røk" bilen på vei til jobb :evil: Dvs. batteri-lyset lyste fra Mannen startet bilen. Når det fremdeles lyste når vi nådde motorveien, sa jeg at vi ikke kunen at sjansen på å kjøre videre uten å få det sjekket. Med en litt lite velvillig mann bak rattet fikk vi bilen til nærmeste verksted. Da fikk vi ikke start på den igjen. Så fikk vi hjelp - det fikset jeg. Batteriet var flatt og feilen var en gåen dynamo....penger, penger... bye, bye (som vi egentlig ikke har...). Jeg skal ringe der i elleve-tiden å høre om de kan fikse det idag... Så det ble buss på oss i morges. I ettermiddag skal jeg møte bestevenninnen min (med stor B) - skal være med henne og prøve brudekjoler. :D Det er gøy det. Også blir det sikkert middag etterpå. Kanskje på yngllingsstedet mitt; Naboen! Ellers så ser jeg her inne at jeg har glemt å skrive hva jeg fikk av barneklær av mamma når hun kom hjem fra utenladstur på mandag :o Må jo få det med her... Det var jo så gøy. De første babyplaggene. Jeg fikk til babyen: - 2 hvite fine "silke" bodyer - 4 hvite bommulsbodyer - 5 "overdeler" i forskjellige farger - En strikkelue (hvit) - En sommerlue/-hatt (hvit) - To søte små bommulsvotter - En nydelig håndbodert "smekke" (?), litt "dåpsaktig" - En gøy "smekke" med "hull for hodet" - Et nydelig hjemmestrikket babyteppe til vogn (hvitt) - Et nydelig hjemmestrikket babysett; strikkejakke og strikkesokker/-sko til. var helt fantastisk fint! Dette var i kremhvitt. Kjempegøy :D Håper bergensjentene koste seg på treff i går. Jeg hadde jo litt lyst til å gå selv, men det kom litt "badus", også er jeg litt feig :oops: eller flau det er joegentlig helt teit å være det, vet det. Men også var jeg supertrøtt etter jobb i går. La meg nedpå en halvtime - våknet til Tv2-nyhetene. Da laget jeg hjememlaget pizza (veldig godt). Også lå jeg meg halv-ti. var helt ferdig. Føler at jeg har sover nok i natt, men føler meg samtidig ikke helt våken. I natt har det stikket en del i magen. Tror jeg ahr våknet av det noen ganger. Også har jeg som vanlig stått opp noen ganger for å tisse. Tror livmoren jobber fælt med å strekke seg om dagene...på full fart opp av bekkenet Keep up the good work! Kjempekoselig med hilsen fra deg, lillen. Trodde ikke at du hadde glemt meg, og jeg vet at du har vært hos mamsen. Har vel spurt deg i dagboken din om du hadde det fint, om det ikek var deilig å komem hjem også - til mannen (Orlando Bloom-kopien) PC'en hjemme går så tregt, så derfor blir det til at det er på jobben jeg er inom kg. Er blitt fast rutine nå :oops: Jobber jo også da :enig_animasjon: - men tillater meg innimellom at ting kan gå litt senere enn vanlig... Takk for gratulasjon med offisiell graviditet! Gøy det Også er det så kjekt at jeg har passert 12 uker, og fått vite at det lille, store mirakelet har det bra :D Om det er mange som vet det nå? Det er 8 venninner av meg + 12 felles venner (Mannens kompiser, mest par, hvor jeg er venninne med damen og han mannen, og omvendt også egentlig - håper du skjønner). Ellers vet familliene våres det. Håper det ikke blir lenge til det blå krysset lyser mot det nå, lillen. Håper og håper :kgsmil: Ønsker ellers alle en fin dag i dag!!! klem ny dag (12+4)
Gjest Mayamor Skrevet 2. oktober 2003 #82 Skrevet 2. oktober 2003 Vi ble faktisk 3 her fra dagboksiden vår i går: Magnhild, Iona og undertegnede... Håper det passer en annen gang. Klem fra Mayamor
lillen Skrevet 2. oktober 2003 #83 Skrevet 2. oktober 2003 Jeg pleier jo å svare i dagboken min, så skrev ikke noe om innlegget ditt her... :oops: Takk for at du er innom meg, nydag! Jeg har hatt det fint, men deilig å komme hjem. Jeg kom ikke hjem til en Orlando-kopi nei... Mannen min er blond. Håret er kort og stridt. Men kjekk er han! Leit å høre om dum bil, men slikt skjer som regel når man har minst penger... :-? Så masse fint dere har fått til miraklet! Strikker moren din, eller er det "kjøpt hjemmestrikk"? Kos deg i ettermiddag med venninne! Jeg skjønte det du skrev om venne-par-forholdene. Bare litt vanskelig å forklare! Jeg vet det! Torsdagsklem fra Lillen Det er snart helg...
ny dag Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter #84 Skrevet 3. oktober 2003 Deilige fredag - snart helg og mulighet for å sove lenge om morningen Deilig! Men først en arbeidsdag til... blir mye kg for tiden. Har allerede vært her én time nå siden jeg kom på jobb :o Bare litt skriving nå - så jobb! Var veldig kjekt å være med besteveninnnen min i går og prøve brudekjoler (altså se på henne). Hun var så nydelig. Hun tror hun har bestemt seg. Det er så gøy Bryllupet er etter terminen min så jeg har forhåpteligvis ikke så stor mage, men jeg må vel kanskje kjøpe meg en nye kjole jeg også - det er jo ikke skkert jeg da kommer inn i mine gamle ("den tid - den sorg", eller utgift får en heller si). Etter kjoletittitng var vi å spiste på Michelangelo - italiensk. Den svenske restauranten Naboen var fullstappet. Og så kjøpte jeg ny buske på Bik Bok. En dongeribukse med strikk i livet. Veldig tøff. Men jeg kjøpte den i xl, for da ble livet høyest og størst/videst (jeg er egentlig 36/38 str.)... så den er veldig lang. Men oppbrett gjør susen. Så nå strammer det ikke på magen Fikk den for 149 kr - røverkjøp. Det var halvpris på alle buksene der (løp og kjøp!). Etter dette hentet jeg bilen på verkstedet, som var fikset. Ble ikke så ille pris, ca. 1000 kr. Håper fiksingen gjorde susen. Lærte at dynamoen er bilens hjerte Jaja... de er ganske inni det de der mekanikerne... Også skjedde det noe annet i går. Det kom en maler og målte opp kontoret mitt, som visstnok skal males. Det likte ikke jeg. Farlig malerlukt nå!!! Så det måtte jeg jo si til han. Og maleren snakket jo så høyt..."det der med graviditet vet jeg ikke så mye om" osv. og døren sto halvåpen...så da tenkte jeg at alle hørte det på jobben. Og jeg som ikke har fortalt noe enda. Så etter dette gikk jeg inn på nabokontoret og fortalte det. Men hun hadde ikke hørt noe av samtalen med maleren, men det var like greit å fortelle det da synes jeg...Og så fortalte jeg det til hovedsjefen (min sjef under han er på ferie). begge ble veldig glad, så det var bare gøy å fortelle det. Men jeg venter nok litt med å fortelle det til flere her. Tviler ikke på at mannen din er flott, lillen. Det vi fikk av barneklær var kjøpt. Mamma har vært i utlandet. Så det er "kjøpt hjemmestrikk". Ja det er snart helg. Enda nærmere for hvert sekund Klem ny dag (12+5)
Gjest Turi Skrevet 3. oktober 2003 #85 Skrevet 3. oktober 2003 Hei NyDag - og takk for hilsen i DBen min. Alltid så kos å høre fra deg. Gratulerer med overståtte 12 uker - det er deilig. Husker da jeg hørte hjertelyden første gang (i uke 11 - nå er jeg jo veteran, er i uke 29!!) - det var så stort. Og enda større på UL - gled deg!! Jeg har begynt med mammabukser nå ja - for 3-4 uker siden. Frem til det, holdt det med vanlige bukser en størrelse større enn jeg pleier å bruke. Er så høy - det tok lang tid før magen kom. Nå ser alle endelig at jeg er gravid - og det er deilig - er jo 2/3 ferdig jeg da! Nå kanskje trøttheten din forsvinner snart også? Den skal visst gjøre det i 2. trimester - men jeg er fremdeles trøtt mye da... Trenger ikke sove etter jobb hver dag lenger ihvertfall. ...og jeg er også flinkere til å være her enn på jobb for tiden visst :oops: ..... God helg og kjempeklem til deg!!
Jinx Skrevet 4. oktober 2003 #86 Skrevet 4. oktober 2003 God helg ny dag !! Å grattis med overståtte 12 uker.. *puster lettet ut* Lørdagsklem fra Jinx
ny dag Skrevet 6. oktober 2003 Forfatter #87 Skrevet 6. oktober 2003 Titt tei... ny uke - phu... føler ikke at jeg har fått hvilt ut i helgen. har tatt det helt med ro, men er fremdeles skikkelig sliten. Har hatt gasnke vondt i mage og korsrygg i helgen, og har det fremdeles. Tror kanskje at det er bekkenet som begynner å tulle seg :x Liker ikke det. I magen er det en eller annen form form mensmurring på gang, og en del stikking og verking. Men det er vel sånn det skal være... Livmoren vokser vel og jobber på. Kjenner den mer og mer over bekkenet. Ellers er det fremdeles sånn at magen blir større - dvs. mer opplåst - uteover dagen, så det er ganske stor forskjell på magemålet morgen og kveld. I helgen har jeg bl.a. vært på middagsbesøk til mamma og stefar (på fårikål - deilig), malt litt (flikking), laget gode middager fredag og lørdag, ordnet noen av de siste bryllupsbildene inn i album (de som jeg ikke fant da jeg satte bildene inn i de "egentlige" albumene), jobbet litt, vasket gulv og klær, snakket i tlf. med venninner++ Snakket bl.a. med en gravid venninne av meg (hun er 2 mnd. lenger på vei enn meg) - og det er så gøy :D Å høre om hennes symptomer og erfaringer, opplevelser og tanker... Har ellers en ganske bizzy uke, men ikke så aller værst. Skal f.eks. ut på middag i morgen kveld, på restaurant, og det er jo bare hyggelig. Gleder meg til det. Siden formen ikke er den beste i dag, blir det kanskje til at jeg går hjem tidligere fra jobb, får se det an litt utover. Tusen takk for koselig hilsen Jinx. Det er deilig å være over 12 uker. Veldig kjekt at du følger med Også Sissan da - så kjekt å se deg her igjen :D Så du også er mye innom kg for tiden - godt å høre at det er flere som meg :oops: Man blir jo veldig opptatt av sin egen graviditet, og som kg-bruker blir man jo også opptatt av andres.. og det tar jo litt tid det :smile: :o Takk for 12-ukersgratulasjonen! Vil at tiden skal gå kjempefort nå for at UL-timen skal komme. Gleder meg. Du er virkelig veteran, synes jeg Men jeg kan nok ikke følge i dine fotspor når det gjelder mammabuksene. Føler et skrikende behov allerede. Det sniker seg innpå sakte men sikkert, sammen med kiloene. Jeg har vel lagt på meg 2 kilo til nå i graviditeten. Hva er normalt? Er det noe som kan kalles normalt? Er det ikke rundt 15 kilo det er vanlig å legge på seg sånn totalt sett? Kjempeklem tilbake Sissan :smile: Masse klemmer fra NYDAG (13+1)
ny dag Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter #88 Skrevet 9. oktober 2003 Hei, hei! Her går alt bare bra. Har nettopp kommet på jobben, så i dag har jeg tatt det rolig :wink:Deilig... Har ikke helt hatt noe å skrive her i det siste, derfor ingen aktivitet fra min side siden mandag. Men nå tenkte jeg å skrive noen ord. Restaurantbeøsket på tirsdag var veldig koselig. Det var et familieselskap som ble veldig hyggelig. Også var det god mat. Jeg spiste kalvefilet og ostekake til dessert - mmmm (slurp). Mannen har vært på resie med jobben siden tirsdag, og kommer hjem i dag. Så jeg har hatt huset for meg selv noen dager og bilen. Det siste har gjort at jeg kan være mer fleksibel hva arbeidstid angår, noe jeg merker passer meg veldig bra. Ellers så reiser jeg med Mannen tidlig om morningen. Gleder meg til han kommer hjem i dag. Har savnet ham Når det gjelder graviditeten så synes jeg ikke at jeg har kjent så mye til det de siste dagene. Jeg ser jo at jeg har blitt større -magen - men det stikker ikke så mye lenger. Mensmurrigene er der fremdeles innimellom, men mye mindre. Jgeahr en slags tungdefølelse nederst i magen elelr i underlivet - kjenner at ting er litt tyngre på en måte... også at ting er litt hardt... vanskelig å forklare. men når jeg f.eks. bøyer meg rett fremover så er det litt ubehagelig. Tror det skyldes at jeg ahr fått litt mage. Jeg har mage!! I går fikk jeg f.eks. spørsmål om jeg hadde noe i magen/var gravid av en på jobben. Hun hadde blitt spurt av noen andre på joben som lurte på det. De hadde vel sett at magen hadde vokst. Kjekt det. Så da bekreftet jeg selvsagt graviditeten til henne + at jeg hat fortalt det til 3 andre på jobben denne uken. Sjefen min er tilbake på mandag fra ferie, så da forteller jeg det til ham. Har ellers mye å gjøre på jobben, men ting blir litt sånn flytende eller uoversiktelig og det er vanskelig å vite hvor jeg skal begynne. Snakket med ene "rådgiveren" min i går, som ringte meg, og det var hyggelig. Jeg syntes han var mer positiv enn på lenge, og det var motiverende. Jeg håper jeg får kommet i gang med det vi snakket om i neste uke, sån at jeg kan ringe ham da og fortelle hvordan det går. Før jeg setter i gang med det arbeidet må jeg lese en del, og det er det jeg skal gjøre i dag og i morgen (må vel begynne nå). Må bare si at jeg elsker å være gravid. Synes det er så fantastisk at jeg har et foster i magen som vokser og vokser. Utrolig! Gled dere alle førstegangsprøvere! Klem førstegangsgravide NYDAG (13+4) :D
Gjest Mayamor Skrevet 9. oktober 2003 #89 Skrevet 9. oktober 2003 Det er koselig å være gravid- bare ikke når en er det... Tror at etter en graviditet lengter en tilbake til følelsen av noe som beveger seg inni magen. Men nå: bare plager... :oops: Tror det er viktig å ikke syte så masse - og være glad for at en har klart det... Men det ligger vel (dessverre) bare i menneskenaturen å klage litt... :oops: Kos deg med voksende mage du... :kysse: Klem fra Mayamor
magnhild Skrevet 9. oktober 2003 #90 Skrevet 9. oktober 2003 Jeg sier som Maya! Det er utrolig deilig å være gravid, men nyt det så lenge det er lett og deilig, liten mage som ikke veier all verden, slosskamp om plassering av ribbebein og bekken som skrangler. Det er ikke så lett akkurat nå nei... Uffda; ikke meningen å ødelegge gleden din!! :oops: Ha en fin dag!! Klem Magnhild
Gjest Mayamor Skrevet 10. oktober 2003 #91 Skrevet 10. oktober 2003 Pst... Har forslått nytt SM treff onsdag 29.oktober kl. 18.00. Håper du kan komme (og jeg for den saks skyld... ) Fredagsklem fra Mayamor
magnhild Skrevet 10. oktober 2003 #92 Skrevet 10. oktober 2003 vi er ikke skumle!! Kanskje bare litt store... Klem 8)
ny dag Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter #93 Skrevet 10. oktober 2003 Heisann :D Takk for koselig hilsen Mayamor og Magnhild. Jeg koser meg fortsatt med voksende mage, men jeg syter litt innimellom jeg også altså. Har behov for det. Sånn som nå som verker det fælt nederst i korsryggen - eller er det bekkenet - og det er ikke bra. Skal jo sitte her og jobbe og lese, men sitter ikke godt på kontorstolen min :evil: Så nå går jeg hjemover snart. Tar med noe arbeid, så kanskje jeg kan gjøre litt hjemme på søndag. :-? Siden jeg har dårlig rygg, og tidligere har hatt problemer i korsryggen som utfra røngten ble tolket som bekkenløsning, så er jeg veldig på vakt for det. Tar det veldig med ro - sikekrt litt for med ro. Har ikke trent på en god stund, men håper å begynne så smått igjen snart... Nytt SM treff onsdag 29.oktober kl. 18.00 :o Skal vurdere det. Er lo litt pysete - skjønner det. Skulle jo gjerne sett magene deres og hilst på dere selvfølgelig Jeg synes ikke dere er skumle, Magnhild Oki - får avslutte her inne. Skal traske hjemover nå. Sliten nå... Håper på en avslappende helg. Imorgen er det familiebeøsk mitt på dagen. Tror det forventes at jeg synger en sang , så jeg får vel finne ut av det i kveld. Er ikke bare - bare... Men det er jo bare familie som kommer. Blir kjekt med besøk. Ellers ingen planer. ønsker ellers alle en fin helg, ny dag (13+5)
Kipa Skrevet 11. oktober 2003 #94 Skrevet 11. oktober 2003 Tusen takk for hilsen! Ønsker deg en god helg, klem fra Kipa
lillen Skrevet 11. oktober 2003 #95 Skrevet 11. oktober 2003 Hei, nydag! Gjett om jeg gleder meg til å være i samme situasjon som du; godt over 12 uker og bare gå rundt å føle... Et mirakel... Tusen takk for hilsener i boken min! Har du forresten fått fortalt det til sjefen din nå? Ønsker deg en god lørdag, håper du koser deg med mannen... Lillen
ny dag Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter #96 Skrevet 12. oktober 2003 Også var det søndag igjen - som nok er den beste dagen i uken :D Først litt syting; Siden vondtene i ryggen/bekkenet begynte på fredag har de holdt ut... :evil: Ikke noe kjekt i det hele tatt Har hatt vondt hele tiden. det eneste sommer bra er at jeg har fått sovet om nettene (og lenge i dag) og at det er litt bedre i dag. På fredag var jeg alene hjemme og koste meg med tv'en og telefoner til venninner. Mannen var med to kompiser. I går var jeg skikkelig bitch, pga. stor fortvilelse for tilstanden. Masse verk og sviing nederst i korsrygg og neg i rumpen + en del verk i magen også. Det siste gjorde meg redd. nesten som kraftige menssmerter :x Og i ryggen hugget det til innimellom. Så Mannen gikk å handlet alene, før vi gikk i familiebesøk (med snitter og kaker). Jeg sang ikke... litt kjipt sidenjeg hadde brukt en del tid på å forberede meg på fredagskvelden. Men plutselig så var besøket over :o Også var ryggen skikkelig stygg hele besøket. Om kvelden var vi oppom noen venner. Veldig koselig. Masse gravide og babysnakk. Det var flere av vennene våre der (med barna med). En av dem har en på neon få mnd. og en av de andre er gravid Og da er jo alle like interessert i barnesnakk... - Ble litt sytete dette. Ryggen er en plage nå, men litt bedre i dag. Men jeg har hatt en fin helg sålangt for det altså. Så jeg skal egentlig ikke klage. Og som lillen sier; "Gjett om jeg gleder meg til å være i samme situasjon som du; godt over 12 uker og bare gå rundt å føle... Et mirakel... " Deilige ord lillen. Takk for påminnelsen. Veldig passende nå. Jeg gleder meg stort og elsker å kjenne etter bevegelser inne i magen. Legge en hånd på magen og kjenne etter små bobler og kriblinger. Også har jeg kjøpt mien første mammaklær nå - på fredag som var. En svart bukse og et grå-grønt skjørt, begge på HM. De hadde ganske bra utvalg der. Og i går gikk jeg i skjørtet og det var så deilig å ikke ha noen som strammet på magen. For magen min blir sikkelig svær utover dagen. Opplåst kalles det vel. Er ikke så svær om morningen, men det er en mage der Når jeg gikk meg skjørtet i går var det lett å se magen - og det er jo bare kjekt det. Jeg er jo gravid - og det kan hele verden få vite :D - men nei, lillen sjefen min vet det ikke ennå, dvs. min nærmeste sjef/overordnet. Han kommer tilbake på jobb i morgen fra 3-ukers ferie. Og nå jeg har så rygg-/bekkenplager nå så ser jeg for meg at jeg er sykemeldt og han får vite om graviditeten på den måte. "Ny dag er sykemeldt pga. bekkenløsning/ryggvondt. Håper ikke det vil vare hele graviditen!!!" Det må ikke skje! Så jeg må på jobb i morgen. Vil jo fortelle det selv. Men det går noe bra. Værre er det om jeg skal være borte fra jobb allerede nå. Har masse arbeid som venter, og som ingen andre gjør om jeg er borte. Men jada - jeg vet også at helsen kommer først. Takk for hilsen lillen og Kipa. Veldig kjekt Ellers noe nytt? Jada; - Min far har fikset bilbarnesete til oss! Det er julepresang (sammen med masse tilbehør). Det er sete fra Britax (tror jeg det het) som skal brukes til barnet er mellom 9 og 12 mnd. Så det er et sånt sete hvor barnet nærmest ligger, og som man akn ta med seg ut av bilen (men hank/bøyle). Har ikke sett det, men tror det er veldig bra. - Også begynner jeg på min 15'ende uke idag Så jeg er 14+0 i dag! - Mannen har tatt de to første bildene av magen min i dag. Det må gjøres om morningen når den er i sin mest korrekte str. Og ikke om kvelden når den er stor og opplåst. Ser tydelig en mage på bildene - er så gøy Ellers blir det nok ikke noe til den planlagte jobbingen i dag. Mannen er snart hjemme igjen (han har vært innom jobben), og da har jeg sagt at jeg skal lage middag. Før det får jeg dille litt rundt - deilig. Snakkes, ny dag (14+0)
ny dag Skrevet 14. oktober 2003 Forfatter #97 Skrevet 14. oktober 2003 Kjeder meg ogda er kg bra. Egentlig pleier jeg ikke å gå innom her når jeg er hjemme for det går så tregt :x Men nå kunne jeg ikke dy meg. var jo ikke noe gøy på tv'en heller, og Mannen er ute en tur. Jeg har jobbet hjemme i dag (lest), og ikke vært altfor effektiv. Sovnet faktisk i halvannen time i stolen. Merket bare at understrekngienn i boken ble til en strek over hele siden... var stuptrøtt og sovnet altså. Deilig det, men tiden gikk jo - jobbetid. Men fikk no lest litt. Men føler at jeg ikke er så effektiv som jeg skulle ha vært, og det går i grunnen utover meg selv Mer jobbing siden... Jeg trenger mye søvn, også er jo den der ryggen eller det derre hersens bekkenet litt utafor om dagene - fortsatt. Det som er fint i den sammenheng var at jeg fikset time til akupunktøren i går. Hun registertre to smertepunkter nederst i ryggen og utover mot hoftene, og satte nåler for det. Nålene er som små piercinger som står i ørene, og de første dagene er de sinnsykt ømme. Så da kan jeg bare ligge på rygg om natten - siden er uaktuelt. Og det er jo ikek så bra - har ihvertfall lest at man helst bør ligge på siden som gravid. Men jeg tror at det først og fremst gjelder senere i svangerskapet. Det som er bra er at jeg er bedre av akupunktøren. Ryggen/(bekkenet murrer og verker ikke så fælt etter behandlingen. Men jeg vurderer å få legetime for å få sjeket ut ryggen, og evt. vurdere sykemleding - f.eks. 50%. Har neste legetime 29. okt. og det er littlenge til. Får se det an senere i uken. Jeg fikk med meg Ungkaren i går - selvfølgelig. Eller det vil si siste halvtimen og den sinnsykt bra utstemmingen som var i går. Svenske Maria L. er dritpen, go det ble jo litt action utav at hun takket nei til Andreas... Tror Max velger henne. Er vel bare en mørk dame igjen nå, eller? 7 av 8 er blondiner - hm...skal si ungkarene liker dem blonde (men mørkt underhår er ok - dette er jo særlig pop i svneskeleiren) :-? Kan være fint det altså - jeg bare synes at flere av de svenske ligner/minner om hverandre - og det er litt kjipt, synes jeg. Er no bare en tv-serie anyway, men moro er det. Når det gjelder det lille, store og voksende mirakelet så tror jeg han/hun har det bra. Synes å kjenne mer og mer av "boblene" der inne. Litt romstering. Gleder meg til å kjenne enda mer. :D Mannen og jeg snakker frem og tilabke om navn. Ganske kjekt, men dog vanskellig. Guttenavn har vært i boks en stund, men jentenavner det værre med. Mange fine, men flere av dem er liksom tatt ved at man kjenner noen som heter det o.l. Av og til kjenner man også noen som man ikke liker så godt og da blir ikke navnet finere av den grunn Det synes jeg ihvertfall. Også tenker jeg litt på at jeg ikke vil ha et navn som er altfor "in" nå. Er det ikke Sara og Marcus som er på navnetoppen, men Julie hakk i hel på jentesiden. Fine navn, men er det ikke litt kjipt når flere i barnehagen og klassen og vennegjengen heter det samme. Nå er det f.eks. flere barnehagebarn som heter Fillipa leste jeg et sted :-? Får ta runden i noen andre dagbøker. I flere av dem er det jo full aktivitet omtrent hele døgnet (gjør det kjekt å følge med) Klem NYDAG (14+2) - litt utafor, tiltaksløs og trøtt
Gjest Mayamor Skrevet 15. oktober 2003 #98 Skrevet 15. oktober 2003 Dette med navn er ikke lett... :-? Vi bestemte oss for Andreas for lenge siden... Nå heter den svenske ungkaren Andreas... Men vi bestemte oss for den LENGE før det programmet startet... Klart - vi visste jo at Andreas ikke akkurat er et sjeldent navn - men det er ikke på noen navnetopp for tiden heller... Vi vurderte Markus, Martin og Joakim i tillegg... Gutten min på snart 7 år heter Aleksander. Så her blir det 2 gutter med ikke akkurat sjeldne navn... Men personlig vil jeg heller ha et navn jeg liker - enn et sjeldent (hvor det er en grunn til det også...) Men andre kan godt ha slike navn - bare ikke jeg... :oops: Men vanskelig er det... fra Mayamor
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2003 #99 Skrevet 15. oktober 2003 Hei! Takk for hilsen i bokji mi. Så du skal altså ha UL dagen etter meg. Det er litt rart, for jeg tenker hele tiden at du er så laaangt på vei. Jeg er jo usle 13+4, mens du er hele 14+3. Så selv om vi egentlig kan finne på å føde samme dag føler jeg at du er rene veteranen. Heldiggris som kjenner bobler. Jeg kjenner ingenting jeg. Legen sa at det kan godt gå 4-5 uker til før jeg merker noe. Det synes jeg er så lenge å vente. Jeg holder jo på å bli gal bare av at jeg ikke har mage ennå. Tror jeg skjønner litt hva de mener med at denne ventetiden er uendelig. Det var jo ikke noe bra at du sliter med bekkenløsning allerede. Du får være forsiktig og ikke belaste bekkenet for mye. Jeg håper du får en strålende dag på jobben i alle fall! *Klem*
lillen Skrevet 16. oktober 2003 #100 Skrevet 16. oktober 2003 Hei nydag! Det var ikke noe særlig å lese om bekkenplagene dine. Hadde håpet at ihvertfall noen av supergirls skulle få slippe det...! Men det er kjempefint at du får akupunktur, synes jeg! Jeg har tro på det! Er det dyrt der du går? Skal du stimulere "piercingene" dine når du kjenner at smertene blir verre, eller skal de bare være der?? Det er nok senere i svangerskapet at det ikke er så lurt å ligge på ryggen, tror jeg også! Det har vel med tyngden å gjøre... Så ta det med ro, så lenge du ikke føler ubehag! Du følger fortsatt ungkarene ja!? Tjihi... Jeg har også mørkt "underhår"..., men tror jeg bare er 1/16 svensk! Håper du får en fin helg, nydag! Det er lov til å sove lenge... Lillen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå