Hermione Skrevet 2. april 2004 #361 Skrevet 2. april 2004 No er det ikkje lenge igjen! :-) Syns nesten det høyrest ut som om nurket kan finne på å komme før termin eg! Når eg kjem igjen frå London har du heilt sikkert fått babyen din Lykke til og god påske!
Gjest Turi Skrevet 2. april 2004 #362 Skrevet 2. april 2004 En fødselshistorie.... Nå som du nærmer deg, regner jeg med at du har hørt om alle de grusomme lange sete-keisersnittfødslene med komplikasjoner osv. som jeg fikk høre :o Så litt om min fødsel: Jeg står opp om morgenen - full av energi og begynner å vaske kjøkkenskaper (til mannen sier jeg skal slutte og ta det med ro - det var jo ikke meningen å starte fødselen!! ) Så koser jeg meg hele dagen, føler meg i fin form. Lager middag, og sitter og spiser og koser meg. Klokka 1700: Får mageknip og jeg tar en tur på do. Syns utfloden har litt merkelig farge, og går i dusjen for sikkerhets skyld. Får noen tak til i magen, men regner med at jeg har spist for mye (pluss mat med løk, som jeg ikke tåler noe særlig). Klokka 1800: Jeg har hatt noen "tak" til, og utfloden er definitivt misfarget fostervann. Ringer føden, og setter oss i bilen 1815. Bilturen er definitivt ikke behagelig, men heller ikke veldig vond. Klokka 1915: Ankommer sykehuset og blir lagt på badet til overvåkning. Klokka 1940: Sykepleier finner ikke fosterlyd skikkelig med båndet, og sjekker åpning - ooops 6 cm - inn på fødestue. De må sette elektroder i hodet på Vesla for å finne fosterlyd. Klokka 2048: Snuppa mi er ute :-) :-) Fødte altså på under fire timer fra første ve, og rakk ikke tenke smertestillende eller noen ting. Kroppen jobbet som den skulle, og jeg følte meg nesten som en passasjer som bare måtte gynge med. Vondt var det selvsagt, men ikke i NÆRHETEN av det jeg hadde trodd. Mensmurringene som du kaller det, hadde jeg en god stund før fødselen. Jordmor kalte det nedpress, og forklarte det med at babyen står godt nede i bekkenet og tøyer bekkenbunnen. Det er visst godt forberedende til fødselen, sa hun, og det fungerte for meg. Lykke til!!! :klem2:
Gjest Mayamor Skrevet 2. april 2004 #363 Skrevet 2. april 2004 Er innom aller raskest for å ønske deg og dine en riktig ... Følger nok litt ekstra med her vet du... Spennende dager - men 6 - for da har mannen til Iona også bursdag... Klem fra Mayamor :blomst_opp:
Pludre Skrevet 2. april 2004 #364 Skrevet 2. april 2004 Hei Her kommer Pludre stormende med en liten påskeblomst til deg :blomst_opp: ØNSKER DEG EN RIKTIG GODT PÅSKE !! Ikke mange dager igjen nå :o Krysser alt jeg har for at du får en flott fødsel !! fra Pludre
Jinx Skrevet 2. april 2004 #365 Skrevet 2. april 2004 :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :) :).... .............. :) :).... :) ... :) .......... ................... :) :).... :) ... :) :) ...... ......... :) .......... :) ............................................ :) ............ :) ...:)....... :) ........... :) .......................... .......... ............ :) ........... :) :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp: :blomst_opp:
pondusa Skrevet 2. april 2004 #366 Skrevet 2. april 2004 ØNSKER DEG OG DINE EN RIKTIG TRIVELIG PÅSKE!!
ny dag Skrevet 3. april 2004 Forfatter #369 Skrevet 3. april 2004 Heisann - her er jeg Koselig å komme inn her og se alle besøkene Tusen takk for så koselige hilsener. Siden sist: Torsdag: Vi fikk alt utstyret vi hadde bestilt fra Simo i hus Veldig kjekt. Så nå står barnevognen klar i gangen. Oppi bagen har vi en enkel bærebag sm vi kan benytte + "varmepose". Vognen vi har kjøpt er en elegance bagvogn fra Simo Link: http://www.simogroup.com/ostfold/fredrikst...60!OpenDocument Vår er svart med grårutete detaljer + lyst "rutenett" inni kalesjen. Og aluminiums-understell (mørkt sølvfarget). Med matchende stelleveske. Vi synes vognen er kjempefin Også har jeg vasket dynene til vognen og sengen, og sengetrekket som jeg tenkte å stryke og ta på i dag. Så koselig atte. Ellers ordnet jeg sengen på torsdag - med sprineklbeskytter og sånt... De andre tingene vi har fått i hus står nå på det fremtidige barnerommet. Fredag: Legetime om formiddagen. Alt står bra til. Kort oppsummert; babyen ligger som sist med hodet godt festet/nedi bekkenet, ryggen til venstre og sparker mye til høyre og opp i høyre ribben. Hjerteslagene var fine og hele 152 i min. (jentetegn?)... Blodtrykket mitt var 110/80 (det høyeste undertrykket som er målt på meg i svangerskapet). Men helt fint. Det var spor av proteiner i urinen, men så lenge blodtrykket ikke er for høyt er alt bra. Vann i kroppen, ifølge legen 1-2. Vekt; opp 2 kilo på 2 uker. Synes det er mye jeg, men legen kommenterte no ingenting. Da har jeg gått opp ca. 16,5 kilo sålangt. Symfysemål; 35. Rett over den røde streken. Ellers var det gode tegn/bra at jeg har mye kynnere, murringer og nedpress. Også stikkingen jeg har innimellom nedover venstre lår er normalt. Fikk ingen ny legetime :o Regner vel med at jeg føder i løpet av påsken. Jeg har heller ingen ny fysioterapitime... Neste jormortime er på mandag allerede. Som var eneste dag hun var på jobb i påskeuken. Ellers i går så koste jeg meg med mamma og mormor etter legetimen. Var på terassen hos mamma & co. Spiste bakevarer og drakk te :rosasmil: Også koste jeg meg med Mannen hjemme om kvelden. IDOL!!! Kjempegøy! Heier på Håkon og Susanne, også er jo Maria veldig dyktig også da. Også så vi Once upon a time in mexico på dvd. Johnny Depp ruuuler Artig film. Gikk å la meg i tolv-tiden. Mannen satt oppe og så enda en dvd; Irreversible. Ikke noe som passer å se som gravid... veldig ekkel, ifølge Mannen (men god). Idag: Vi lå å koste og snakke lenge i sengen. Mannen har masse spørsmål om fødsel og vil gjerne være forberedt og vite hvordan han best kan støtte og hjelpe meg underveis i fødselen. Gav han Fødselsboken som jeg har fått gratis i posten go han lå og leste og leste... Han er så god og søt :kysse: Kjekt at han er så interessert. Han har tatt huset nå i formiddag. Vasket gulv og bad og toalett. Og ryddet litt. Jeg har gjort noen småting, men mest av alt slappet av. Nå ser han kamp på tv... og ja, da er det kg-tid for meg Etterpå skal vi ut og handle og i kveld skal jeg på bursdagsbesøk/middag hos bestevenninnen min. Gleder meg Og i dag er det 1 UKE IGJEN TIL TERMIN! Spennende. Håper at fødselen skjer nå om ikke så lenge. Så det blir vel kanskje et påskebarn. Pondusa; takk for påskehilsen Nå er det april ja - så vi får ihvertfall et aprilbarn (og mest sannsynlig født i samme stjernetegn som meg)... Blir mer og mer klar for å få et lite barn i hus - bl.a. nå som alt utstyret er på plass. Mayamor; koselig at du kommer innom meg og sjekker 6. april høres ut som en bra dato. Flotte mennesker har bursdag da Min favorittdato er imidlertid imorgen; 04.04.04 :o Hadde ikke det vært kuult? Takk for påskehilsen :klem2: Hermione; koselig å høre fra deg. Kan godt være at mirakel er kommet til verden når du er tilbake igjen. Får satse på det Takk for lykkeønskninger og påskehilsen. Sissan; tusen takk for at du tok deg tid til å fortelle om fødselen din. Kan vel muligens beskrives som en drømmefødsel. Gikk fort iallefall. Jeg er så spent på hvordan smertene vil være. Om jeg holder dem ut eller om jeg blir helt vippet av pinnen. Godt å høre at de ikke trenger å være så vodne som man kan forestille seg. Nå har jeg hatt mensmurringer en stund, de kommer og går. Gode forberedelser Håper det kan korte ned den tiden fødselen tar. Takk for lykkeønskningene Sissan og god påske Pludre; Åh - en påskeblomst. Koselig, koselig Takk for påskehilsenen og lykkeønskningene (nå må du ikke krysse for lenge, du som ønsker familieforøkelse Ikke beina iallefall... men det vet du jo ) Jinx; STILIG PÅSKEHILSEN. Du er sååååååå kreativ :rosasmil: Takke, takk Magnhild; tittei - her er jeg Takk for at du følger med som alltid Må bare si det igjen; takk for koselige hilsener. Skal prøve å komme innom igjen i morgen. Masse klemmer fra ny dag
meta Skrevet 3. april 2004 #370 Skrevet 3. april 2004 I morgen er en fin dag.. Da har jeg bursdag og jeg syns det er en FIN dag å ha bursdag på Spennende at legen tror det kommer til å skje så fort da.. Krysser fingrene for at det kommer et lite nurk riktig snart Klem fra Meta
magnhild Skrevet 3. april 2004 #371 Skrevet 3. april 2004 Jeg synes også at det er kult med morsomme fødselsdatoer. Jeg har selv 07.08.78. Synes det er kult jeg. Vi har noen sånne i familien vår. 09.08.98 og 04.05.45. Moro Moro!! Jeg ville jo gjerne ha en sånn til Erik også, men det gikk jo ikke. Hvor morsom er 29.10.03 da?? Ikke noe mønster i det hele tatt... (Ikke for å nevne bryllupsdatoen vår da... 20.05.2005 :oops: ) Håper det skjer i morgen da siden det er kul dato!!! Og siden meta har bursdag. Men 6. er bra det også. Å så mange fine datoer da... Nei, nå skal jeg stikke og legge meg... Snart har jeg sengen alene i en hel uke!!
Smurfa Skrevet 4. april 2004 #372 Skrevet 4. april 2004 Her kommer en hilsen fra en snikleser... Fin dagbok du har!!! Ja... Idag er det altså da den 04.04.04, og din favorittdato for fødsel! Krysser fingrene for at det går som du ønsker!!! Personlig hadde jeg planlagt å føde 02.02.02, og var bra sikker på at det skulle gå i boks da riene startet den 01.02. Lille ville det annerledes og kom 03.02.02, men det er jo også en enkel dato, da :-) OM noe skulle skje i dag ønsker jeg deg massemasse lykke til!!! Kommer innom og sjekker senere i dag Smurfa 27+6
pia1006 Skrevet 4. april 2004 #373 Skrevet 4. april 2004 Ville bare inn og ønske deg en god påske og lykke til med fødselen
magnhild Skrevet 4. april 2004 #376 Skrevet 4. april 2004 Ny side, nye muligheter!! Liker ikke sånne sider som er helt utenfor vanlige proporsjoner... Så da fikser vi det... Sitter her jo bare uansett... Jeg heier litt jeg. Fortsatt mange timer igjen av 04.04.04!!! :hoppe: :hoppe:
ny dag Skrevet 4. april 2004 Forfatter #377 Skrevet 4. april 2004 Heisann! Ingenting nytt å melde herfra... bortsett fra at jeg akkurat hadde skrevet masse her inne og så forsvant alt - det er så irriterende når det skjer :evil: Tusen takk magnhild, mrs fix-it Dette funker mye bedre. til deg også... og en :klem2: Jeg heier på mirakelet jeg også, men fortsatt ingen tegn synes jeg på at dette er dagen. Og nå er det jo heller ikke mange timene igjen heller. Må vel nærmest et mirakel til for at det skal bli denne dagen som blir fødselsdatoen til lille mirakel... Men, men ... det er no ikke viktig. Men at det er kult med morsomme fødselsdatoer det kan vi vel bare slå fast. Vi to er ihvertfall enig om det Bryllupsdatoen deres er super-stilig. Wow 04.04.04 hadde også vært en kul dato i og med at meta har bursdag 4. april. Men sånn blir det no sikkert ikke no da :-? Men, men... Håper meta har hatt en fin bursdag ihvertfall. Jeg har hatt en fin og rolig dag selv. Kom ganske så sent hjem fra bursdagsbesøket jeg var på i går kveld (er ganske stolt av at jeg kjørte frem og tilbake selv. Er jo ganske stor og tung nå.) - og har vært ganske trøtt i dag... Sto opp og spiste deilig frokost med Mannen (speilegg, bacon, bønner i tomat, toast og grønnsaker ), før jeg lå meg nedpå litt igjen. Tok en dusj, og stakk nedom mamma og mannen en tur. Koselig Har deretter gjort noen småting hjemme. Mannen har bl.a. byttet ut en tak-lampe som var her når vi flyttet inn med en mye finere og enklere som vi kjøpte for en stund tilbake. Ble så fint så Nå er han på kino med noen kompiser. Fikk lov av meg til det. Han har på vibrering på mobilen i tilfelle det skulle skje noe og han må ile hjemover til meg :-D Også er det så kjekt å komme innom her og lese alle de koselige meldingene. Utrolig kjekt Kjekt med hilsener fra Smurfa og pia Alltid kjekt med nye fjes. Takk for komplimenter for dagboken Smurfa. det må være hilsenene fra kg-jentene som gjør dagboken min fin Takk for lykkeønskningene fra deg :-D Nå får jeg komme meg opp og gå litt for det svir sånn under høyre ribben. Mirakel er fremdeles veldig aktiv og sparker masse inni magen og ligger høyt med baken og bena... Er så spent på å få møte henne/ham nå. Åh - det er sååååååååå spennende dette her Klemmer fra ny dag
lillen Skrevet 5. april 2004 #378 Skrevet 5. april 2004 Ja, det må være ubeskrivelig spennende for dere! Jeg håper du skriver hver dag fremover...helt til du ikke kan Så fint å lese at alt endelig er i hus. Vognen var kjempefin! *jeg og vil ha den en gang* (utseendemessig; jeg har jo ikke peiling på no annet... Men den er sikkert bra!) Jeg skriver Lykke til nå! 8)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå