Gå til innhold

Hormonella


Ambriel

Anbefalte innlegg

Åååååååh :grine:

Tenk at han er her nå!!! :dåne:

Gratulerer så utrolig masse!! :strix: Håper alt står bra til med dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye! :hjerte: :hjerte:

Så heldig du er!

Rart å tenke på at jeg har termin en uke etter du hadde termin :sjenert: Kan jo komme når som helst.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo

Gratulerer som mamma!! :klem:

Det gikk veldig fort, håper alt står bra til med dere begge :kose: Gleder meg til å høre fra deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest litaågo

Gratulerer så mye som mamma! :danse:

Håper alt står bra til med dere og at dere kan nyte den første tiden sammen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååååw, tusen takk for lykkeønskninger og gratulasjoner :hjerte: :rødme:

Det gikk veldig fort på onsdag, begynte jo med gode rier da jeg skrev her, så da klokka nærmet seg 19.30 klarte jeg ikke være hjemme lengre, det gjorde så utrolig vondt.. Mamma ville egentlig bli hjemme litt til for hun tenkte at det var vel lenge igjen til jeg skulle føde men jeg kjente på meg at da var det på tide å komme seg opp på sykehuset.. 19.45 ble jeg lagt til måling av riene, de kom jevnt og trutt og økte i intensitet.. 20.15 ble jeg sjekket og da hadde jeg 5 cm åpning så da bar det rett inn på fødestua hvor jeg fikk lystgass.. Og det må jeg si var en interessant opplevelse. Jeg var helt i min egen verden jeg, klarte ikke å få kontroll over fingrene til å gripe i sengekanten engang

Midt i en ri kjente jeg plutselig skikkelig trang til å presse, og JM ble en smule forfjomset for dette gikk jo veldig fort.. Bad meg holde igjen men det var det ingen mulighet for, så hun sjekket og da hadde jeg jo faktisk full åpning! 2 pressrier senere var han ute og skrek med en gang. Morkaka var fin og hel, og jeg fikk et par små pyntesting og heldigvis ingen store rifter

Alt i alt, en veldig flott og rask fødsel med vannavgang kl 10.45 hos frisøren (fnise) og samme kvelden 21.27 var han ute :hjerte:

2522 gram og 45 cm lang, verdens nydeligste lille gutt :hjerte: Så liten at han drukner i klærne her oppe i str 50. Så må nok på litt shopping etterhvert.

Jeg er veldig fornøyd med fødselen, klarte meg uten smertestillende noe jeg er veldig stolt over! Har jeg klart det så skal jeg klare alt annet som måtte komme!

Jeg blir nok skrevet ut av sykehuset i morgen, lillemann er litt mer usikkert.. Han får bankmelk her oppe nå for jeg har ikke kommet igang med ammingen helt enda, pupp var ikke helt interessant enda.. Det er det som er problemet når de er født for tidlig og er såpass små.. Han skal sjekkes idag tror jeg av barnelegen, og da får jeg vite litt mer om hvor lenge de har tenkt å ha han her og hva som er planen videre :biggrin:

Igjen, tusen hjertelig takk for alle gratulasjonene, det rører et mammahjerte :hjerte:

Tenk, nå er jeg mamma! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uvirkelig tanke :rødme:

Det er en ting å snakke om det i forveien, men nå har det skjedd :strix:

Ny shopping runde er vel ikke det værste som kunne skjedd :lur: Jeg har en venninne som fikk like tidlig som deg i januar, og de fikk maaaaasse prematur klær i gave fra folk :Nikke: De hadde jo heller ikke regnet med en så liten baby, så de hadde jo ikke klær til henne :) Så da kjøpte folk det i gave til dem :) Så det blir du nok sikkert å få litt av ;)

Hvordan er dormen din da? :) Klarer du å sitte og gå ordentlig?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først vil jeg få takke deg, Livia! :klemmer: Tusen takk for en utmerket jobb som sladris! :biggrin::hjerte:

Dinedama: Jeg rakk faktisk ikke bli høygravid, jeg skulle vært det fra idag av :fnise:

Linelia: Lille jenta di kan komme når som helst nå! Tenk så spennende da!! :hoppe:

Tips til dere gravide, pakk sykehusbagen i god tid! I min forfjomselse så dro jeg opp med kun buksa jeg hadde på meg første turen opp til sykehuset og da den var gjennomvåt allerede da jeg kom ut av bilen så var jo ikke det så praktisk.. ikke hadde jeg med annet enn halvparten av toalettsakene pluss en genser heller :fnise:

Alle dere andre, tusen takk for gratulasjoner :hjerte:

Har nettopp vært borte hos lillemann med melk! Fikk håndmelket en god porsjon til han som han fikk i seg etter mye om og men! Det eneste som er interessant for tida er å sove så da tar fort matingen litt tid :/ men men, så lenge det går ned så er det det som er viktigst! ;)

Nå skal jeg få i meg litt mat, så tenkte jeg å ta meg en dusj å freshe meg opp litt.. Ser jo mildt sagt ut som en dass (kan ha litt med det halvferdige håret å gjøre også :fnise:)

Så skal jeg bort å kose med lillemannen min igjen etterpå :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare litt misunnelig på at du har blitt mamma, da :hjerte:

Gleder meg sånn :rødme:

Gratulerer så mye igjen!! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dinedama: Ja, har endel venninner som har spurt om jeg ønsker meg prematurklær, og jeg har takket ja til det, så får nok litt kan jeg tenke meg :hjerte: Men som du sier, det er jo absolutt ikke det verste som kunne skjedd :lur:

Jeg sitter greit, når jeg først får satt meg ned, men akkurat idet jeg skal sette meg og reise meg så kjenner jeg litt ubehag.. men jeg går kjempefint, var i full gang allerede i går da jeg stod opp :biggrin: Så ting har gått over all forventning på det området!

Barnelegen har sjekket han, og han er frisk og fin.. Viser litt antydning til gulsott, men blodprøvene ser fine ut! Han skal veies i morgen, så det er jeg en smule spent på ;)

Har nettopp hatt besøk av mamma, hun er jo stolt som en hane :gjeiper: Skal ned nå straks å prøve å pumpe meg for å se om jeg får ut noen næringsrike dråper til lillemann :hjerte:

I morgen kommer mamma opp igjen og da skal vi ned en liten tur til byen.. Må kjøpe noen varme plagg til han da han har en tendens til å bli litt kald, pluss masse tepper sånn at jeg kan pakke han godt inn når jeg får ta han med hjem... Vet fortsatt ikke hvor lenge vi blir værende her, men til tidligst i begynnelsen av neste uke vil jeg hvertfall tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milla: Nei, ser visst ut som om jeg blir værende her like lenge som han, så blir jeg flyttet litt rundt på avdelingene etterhvert med mulighet for å evt overnatte hjemme innimellom.. Men utifra hva legene sier så virker det ikke som om han skal være her så altfor lenge.. Men vi får jo se, vil jo ikke ta han med meg hjem altfor tidlig heller, ser for meg at jeg lett blir en småpanisk spedbarnsmor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagene flyr her! Begynner liksom å skrive et svar også må jeg gå og når jeg kommer tilbake glemmer jeg å fullføre :fnise:

Men ja, vi har det bra! Jeg er fortsatt på sykehuset, fikk et rom på lettposten så jeg skal slippe å ta bussen frem og tilbake hver eneste dag! Kjempegreit egentlig :biggrin:

Mini sliter litt med å få ned maten, han blir fryktelig sliten av å spise og sovner som regel midt i hvert måltid :/ Han fikk lagt ned sonde igår, så vi håper det hjelper.. Enkelte måltider er han veldig gira og det går kjempefort ned, mens ved andre måltider igjen orker han nesten ingenting.. men sånn er det når de er så små, er ikke så mye som skal til før energilagrene er oppbrukte :/ Så er jo ikke sugerefleksen innøvd heller enda, så han får ikke noe særlig tak når jeg prøver å amme.. men det kommer seg smått! :biggrin: Går bare en vei og det er fremover! ;)

Fikk besøk idag av ei venninne, og traff ei anne venninne og dro ut på litt shopping! Var deilig med et par timer fri! Lillemann fikk masse fine klær i størrelse 50 av venninnene mine! Det er jo fortsatt en smule for stort, så satser på at han passer det om ikke så altfor lenge til! Var også i byen med mamma på lørdag og shoppet litt klær til han så han begynner å få en veldig fin garderobe nå ja ;) også er det jo så morsomt for nå har jeg et ansikt og plassere klærne med :hjerte:

I morgen kommer det enda ei venninne opp på besøk, får lov å vise lillemann gjennom ei glassdør så må jo benytte den lille anledningen til å vise han frem :biggrin:

Tida går så fort, lillemann er allerede 1 uke gammel i morgen! :dåne: Snart er han jo konfirmant! :fnise: Kjenner jeg må nyte tida ja, virkelig :hjerte:

Håper dere alle sammen har det bra?! :hjerte: Jeg rekker ikke innom noen dagbøker for tida, så får ikke med meg hva som skjer hos dere :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...