Gå til innhold

Hormonella


Ambriel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

32+2 :strix:

Var hos legen idag, og der så alt bra ut! Fortsatt sykemeldt, hvertfall frem til 10.mai, det er da jeg har neste time hos legen. Han kunne også fortelle at jeg har fått bekkenløsning :glare:

Har også en liten rampunge i magen som gir meg "gnagsår" på innsiden av ribbeina på høyre side :sukk: Så joda, all the joys of being pregnant :roll:

Neida, jeg skal ikke klage, jeg er tross alt utrolig heldig som får lov å oppleve dette, og som får lov til å bli mammaen til denne nydelige lille gutten som kommer om et par mnd :rødme:

Men du og du som jeg ser frem til å få tilbake kroppen min, og å sette igang med trening igjen til sommeren :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Gnagsår på innsiden av ribbeina?

Hørtes ikke godt ut. Men på en annen side er det godt han er aktiv :)

Du er heldig som får oppleve en graviditet, må være helt utrolig å kjenne noe som vokser inni en selv :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, eller han sparker entagligvis på samme stedet slik at det blir sårt der :/ ellers så ligger han lagt oppi ribbeina og "gnir" slik at jeg blir sår :sukk:

*Få uker igjen bare*

Det er veldig spesielt og utrolig ja, helt til man begynner å tenke på at den faktisk skal ut også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Ja det med at den lille som etterhvert vokser seg stor også skal ut, det høres ikke helt godt ut nei. Men vi er jo lagd for det så...

Hva tenker du rundt fødselen? Smertelindring etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke tenkt så altfor mye enda, annet enn at jeg gleder meg til å føde, se han, og få kroppen min tilbake :fnise:

Skal jo til JM i morgen, og begynner vel med kontroller litt oftere fremover nå, så det blir vel dette som blir samtaleemnet fremover..

Jeg vet hvertfall at sykehuset her helst ikke setter epidural, altså de unngår det i størst mulig grad, var hvertfall det venninna mi sa til meg, og det passer bra for jeg vil ikke ha epidural med mindre det er helt nødvendig :)

Ellers så har jeg tenkt at jeg vil holde ut så lenge som mulig uten smertestillende, ikke fordi jeg er mot det, men bare fordi jeg har lyst til å ha hele fødeopplevelsen.. Det jeg vil prøve i første omgang er badekar og evt akupunktur om hun som driver med det er der, så tilslutt fentanyl intravenøst.. Men vi får se ann statusen når jeg først kommer meg til sykehuset, så tar jeg det derfra ;)

Det jeg gruer meg aller mest til er faktisk ikke smertene, og alt det, men at både mamma og venninna mi kasta begge to opp da de var der, og jeg takler bare rett og slett ikke å spy :sjenert: Så det er det jeg gruer meg aller mest til at kan skje :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Klart man tar det derfra, alle fødsler er ulike. Håper du får en fin fødselsopplevelse :jepp:

Ja spy, usj, ikke snakk om det engang... *grøss*

Du må kanskje tenke på å begynne så smått å forberede fødebagen du.... stemmer for en liste over det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HUSKELISTE TIL SYKEHUSBAGEN

TIL MAMMA:

HELSEKORT!

Gode joggebukser

Singletter og t-skjorter

Gensere

Amme BH'er

Store truser

Sokker

Tøfler

Klær til hjemreise

TOALETTVESKEN:

Tannkost og tannkrem

Sminke

Hårbørste og strikk

Shampoo

Leppepomade

Ammeinnlegg ull og vanlig

Deodorant

Krem til såre brystvorter

ANNET UTSTYR:

Fotoapparat

Videokamera

Mobil og lader

Babybok(til alle opplevelsene)/skrivebok

Ipod

TIL BABYEN:

Hentesett

Helseteppe til hjemreise

TIL FØDSELEN:

Saft/Juice/Iste

Frukt

Sjokolade

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fredag, sola skinner og magen vokser :hjerte: Idag føler jeg magen har sunket litt, og at den stikker mer ut..

Magebilde tatt idag, 32+4 :hjerte:

DSC01846-1.jpg

Ellers idag hadde jeg time hos jordmor.. Fikk litt info fra sykehuset ang smertestillende de tilbyr og sånne ting, hun anbefalte meg også å gå til kiropraktor med bekkenet mitt, så der har jeg fått time til mandag allerede! Håper det kan hjelpe, ble hvertfall veldig varmt anbefalt av JM fremfor fysio som legen egentlig gav meg henvisning til :) Håper det hjelper for det vil absolutt gjøre shoppingen i Stockholm mye mer behagelig for meg!

Tuslet litt forsiktig i byen etterpå, var innom Kid og kjøpte et helseteppe i blått og en pakke med blå og hvite kose/gulpekluter, de har jo 40% der nå så det kommer godt med på sånne ting :) Var innom Indiska også og kjøpte meg et skjerf og et par solbriller :)

I morgen skal jeg opp på kirkegården for å plante litt.. Lenge siden jeg har vært på grava nå, gruer meg igrunnen litt for jeg savner farmor veldig mye :sukk: Men skal bli litt godt også, har dårlig samvittighet for at jeg ikke kom meg dit på julaften, men sånn som formen var så hadde jeg rett og slett bare ikke klart det :/

Blir stille og rolig ikveld kjenner jeg, ingen planer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har så fin mage og du har nok rett i at den har sunket litt. Jeg lurer så innmari på hvordan det er å være gravid jeg :fnise:

God helg :klemmer:

Endret av Frigg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk igjen :hjerte:

33 uker idag! :strix:

Det nærmer seg med stormskritt! :sprettoy: Heldigvis har jeg det meste under kontroll.. Første maskin med klær er vasket og brettet og på lørdag kjøpte jeg faktisk en pakke med bleier som står klar :sjenert: Hentesettet og helseteppet blir vasket og pakket ned i sykehusbagen idag, der ligger toalettveska som jeg smått har begynt å fylle pluss at jeg har ei lommebok med litt småpenger i :) Trenger noen klær til meg selv oppi der også, blir vel joggebukse og noe sånn som er behagelig ;)

Videokamera og digitalkamera kommer forhåpentligvis i posten iløpet av noen uker. Pappa skulle sende de med en kollega som skulle hjem til norge en tur, så da poster han de bare når han har kommet hit :biggrin:

Skal finne og laste ned litt "jobbe-gjennom-riene musikk" (:fnise:) og legge inn på mini-ipoden. Leste i infoen fra sykehuset at oppreist stilling forbedrer pustemønsteret og at barnet trives bedre, det gjør at riene blir mer effektive og arbeider mot mindre motstand, så da prøver vi det ;)

Men nå får jeg stelle meg litt, har time hos kiropraktoren om et par timer! Håper han kan gjøre noe for meg med bekkenet og forhåpentligvis ribbeinet (selv om jeg tviler på sistnevnte..)

Oppdaterer senere :biggrin:

:gravid::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia søta! Ser ut til å gå bra med deg og den nydelige magen din :hjerte: Shit, blir nesten gravidsyk igjen :fnise: Jaja, 3 år til neste gang!

Til listen din... Kan jeg gi noen råd? Dropp brystskjold, du trenger det ikke før du kommer hjem og det gjør sinnsykt vondt å amme (selv om alle sier det ikke gjør det hvis det gjøres riktig, de kan brenne i helvete *ler*), men etter et par uker så gjør det ikke vondt i det hele tatt! Men de 2 første ukene, well, hold ut er mitt beste tips (hvis du ikke blir kjempesår og blør masse da kan jo brystskjold være fint, men anbefaler heller å lufttørke masse og bruke skjell :) ) Sokker til baby er litt ugreit, de faller som regel av da babyer ligger veldig lite stille :fnise: Anbefaler heller strømpebukse, selv om du føder om sommeren så er det fortsatt kaldt inne og er det veldig varmt ute så kan han heller ligge uten noe/bruk teppe.

Bind trengte ikke jeg, de har masse å velge mellom på sykehuset, og ofte trenger man MYE større enn det man får i butikken! (Her snakker vi bleier for voksne omtrent, men det tok ikke mer enn 4 dager så trengte jeg nesten ingenting :) ) Spørs jo hvor tidlig du regner med å dra hjem... For å si det sånn, jeg trengte kun børsten og ren truse!

Husk mat og drikke du liker!

Dropp bok, du får aldri lyst/tid/anledning til å lese, musikk derimot ;)

Deodoranten bør være helt parfymefri og ikke lukte noe, viktig at den lille bare lukter deg de første dagene! Sminke/svette/dusjing blir nok desverre nedprioritert de første ukene *fnis*

Ååååh! Gled deg! Det er helt skjønt, selv om de skriker litt og kanskje ikke alt klaffer som man ønsker, men gud, når de smiler med hele ansiktet og pludrer! :rødme:

Kos deg masse denne uken!

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...