Gå til innhold

Hormonella


Ambriel

Anbefalte innlegg

:strix: 33 uker allerede :strix:

Det går så vanvittig fort :rødme: Det er ikke lenge siden du ble gravid jo! :ler:

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åja, når det gjelder bleier, anbefaler Pampers :) Ihvertfall når du har gutt ;) Her han kun tisset utenfor 2 ganger i løpet av en måned! De er også mye mykere og mer behagelig enn Libero... Ikke hatt bleieutslett eller rød rumpe at all! Dog, Pampers har noe salve i bleien sin, så man vet jo ikke om din reagerer på det. Så kanskje ha en av hver, Libero og Pampers sånn i tilfelle...

Nå ble det endel personlige meninger gitt, ikke sikkert du får det slik i det hele tatt! Blitt en av de jeg irriterte meg over før jeg fødte fordi de andre visste så mye bedre med alle rådene sine :fnise: Bær over med meg, mener det godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva Serenity, vær så snill, kom med tips og råd så mye du bare orker og har tid til :biggrin: Jeg setter så utrolig stor pris på det! :hjerte:

Tusen takk for kjempemange flotte tips! :biggrin: Jeg fikk noen Pampers i babyboxen, også kjøpte jeg Libero vel nå da jeg kjøpte, så da har jeg en av hver slik at jeg kan prøve meg frem ;)

Skal stryke litt utifra lista ser jeg, mye unødvendig ja, ser det nå ;)

Tenk, lille J er allerede 1 mnd :dåne: Tida går fort, og snart har jeg også et lite nurk :rødme:

Noen andre tips til "MÅ HA" ting, og ting som du trodde var viktig men som absolutt ikke var nødvendig? De skjellene du snakket om tror jeg at jeg så på apoteket, kan det stemme?

:hjerte::klemmer:

Dinedama: Ja gud som tida bare flyr! Synes ikke det er lenge siden du heller ble gravid jeg, og tenk det er faktisk over et halvt år siden :sprettoy: Dæven altså!

:fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var timen hos kiropraktor unnagjort, og det sa knekk :overrasket: Jeg vet jo kiropraktorer er "knekkefolk" men likevel!

Bekkenet var en låsning og ikke løsning! Bra for det er lettere å fikse :biggrin: Ang ribbeina så kjentes det ut som en muskelknute der og at det er derfor jeg har så innmari vondt, så han prøvde jo å knekke litt der også.. Foreløpig har jeg fortsatt veldig vondt men det blir jo alltid litt verre før det blir bedre! Så jeg skal tilbake på onsdag for ny knekking og jeg kjenner jeg gruer meg allerede, for det var absolutt ikke veldig behagelig.. Fikk vondt i magen etterpå, eller i sidene fra navleområdet og nedover, så det er vel der de leddbåndene til bekkenet er..

Sola skinner her på sørlandet, det er en deilig temperatur ute og jeg har ligget bittelitt uti sola idag :biggrin: Magen fikk flashet seg :fnise:

Ikveld tror jeg at jeg skal lage vafler, fikk så lyst på det igår men orka ikke lage, så lurer på om jeg skal prøve meg på det etterpå.. Mmm, med jordbærsyltetøy! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tiden går noen ganger nesten for fort! Men nå er det jo ikke så alt for lenge til du er mamma :)

Jeg er ikke helt enig i det med bleier jeg da. Jeg synes at Liberobleiene er best på barn. Men nå har jo jeg bare erfaring fra litt større barn. Men jeg ser at de bleiene som barna bruker i barnehagen, der er det Libero som er best. Barna blir så klamme i Pampers + at bleiene ikke suger opp på samme måte.

Men det er vel "smak" og behag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at det er en låsning og ikke løsning! Da blir det nok bedre på null komma niks håper vi ;)

Frigg: Har også fått det inntrykket at Libero er best når barna blir litt større (Up'n'Go), men nå som han ligger hele dagen er Pampers best her i huset, den er mykere og former seg mye mer etter rumpa og lårene hans, gnager ingenting :)

Det aller viktigste å få med seg er kamera, truser, hentesett, joggedress til mor og masse drikke/mat! Det å føde er det samme som å gå 5 mil på ski, så energi trenger du! Vet ikke hvor lenger du planlegger å være på sykehuset og om du skal ha besøk der? Hvis du vil fort hjem (altså sove der kun 1 natt og ikke ta imot besøk bortsett fra mor) så ville jeg droppet ganske mye, som klær til den lille bortsett fra hentesettet (det er klær på sykehuset også slipper du vaske) og du trenger egentlig ikke så mye klær til deg selv :) Skjer noe, og du blir liggende over flere dager regner jeg med noen kan ta med alt du trenger, ingen grunn til å være føre var på akkurat det synes jeg...

Når det gjelder klær til den lille! En enkel body med strømpebukser blir brukt mest uansett! Det er kjempegøy å kle dem opp i søte små antrekk, men det er vanskelig for dem å bevege seg. Så her pynter han seg bare hvis det er korte besøk, ellers er det body, strømpebukser, joggebukser, sparkebukser og pysjer det går i :) Todelte sett er også litt kjipe å bruke, genseren sklir opp hele tiden, så selv om du har body under slik at de ikke fryser så krøller jo alt seg under ryggen! Gensere med hetter er også litt kjipe, en eller to slike gensere gjør ingenting, men prøv å unngå det :)

Åh, Meitai er helt supert! Utrolig behagelig og enkel, så slipper du styre med vogn hver gang du bare skal på butikken. Sleng han på magen og en sekk på ryggen så kan du enkelt få kjøpt det du skal og den lille elsker jo å være tett inntil mammaen sin ;) Her bruker vi bare vognen om vi skal være veldig lenge borte eller gå langt, ellers er det meitaien som blir brukt.

:sol:

Nå er det ikke lenge igjen ;) Tenk så gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Serenity :klemmer:

Jeg blir nok på sykehuset et par dager tror jeg, blir nok mamma som blir med opp siden S ikke gir noen lyd fra seg :sukk: Men men, er jo godt å ha mammaen sin der så :hjerte: Jeg tenkte igrunnen bare å bruke sykehusklærne på lillemann jeg, siden jeg ikke vet hvor stor han kommer til å bli så drar jeg ikke med masse plagg, kun hentesettet hans :) Av klær til meg selv blir det nok ei joggebukse, og et par topper samt en genser/jakke..

Her blir det enten bæresele eller bæresjal, har ikke helt fått bestemt meg enda ;)

Igjen, tusen takk for supre tips! Bare å dele om du har flere :jepp:

Maks 9 uker igjen nå, 7 om han kommer til termin :sprettoy:

--------------------

Idag hadde jeg ny time hos kiropraktor! Han var fornøyd siden sist, merka bedring allerede :biggrin: Etterpå møtte jeg mamma som hadde pause, kjøpte lunsj på bakeriet og satt oss på en benk i sola :sol: Nå er jeg hjemme, godt plassert i sofaen, sliten etter mye gåing.. Har bakt sjokoladekake (:sjenert:) som nettopp kom ut av ovnen, det ble både kake og muffins pga liten kakeform :fnise: Tenkte jeg skulle brette en maskin med babytøy før jeg snart setter igang med middagen til mamma kommer hjem fra jobb.

Gid a meg, jeg har blitt husmor! :fnise: Merker "redebyggings-trangen" melder seg her ja, ikke lenge igjen!

Tenk, jeg skal bli mamma :rødme: Inni meg lever det en liten babygutt som har valgt meg som mammaen sin :rødme: Det er fortsatt ikke helt til å tro!

50 dager igjen til termin, dvs 10 dager igjen så er jeg høygravid!

11 dager til Stockholm! :skya:

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Så flott at det hjelper med kiropraktortimer. Skal du dit flere ganger?

Tiden går fort nå, plutselig er han er :hjerte:

Så du er høygravid når du reiser til Stockholm?! Wow skal si du er sprek. Har en veninne som er kommet 1 uke lengre enn deg i svangerskapet og hun er ikke istand til noe slikt ;)

Har du forresten tippeliste, så vi kan tippe når han melder sin ankomst? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at det hjelper med kiropraktortimer. Skal du dit flere ganger?

Tiden går fort nå, plutselig er han er :hjerte:

Så du er høygravid når du reiser til Stockholm?! Wow skal si du er sprek. Har en veninne som er kommet 1 uke lengre enn deg i svangerskapet og hun er ikke istand til noe slikt ;)

Har du forresten tippeliste, så vi kan tippe når han melder sin ankomst? :)

Jeg bestillte jo turen før bekkent og muskelknuten/ribbeina begynte å krangle, så hadde jeg visst om det så hadde jeg nok aldri bestillt :fnise: Men det skal bli godt å komme seg bort litt, hotellet ligger nokså midt i sentrum tror jeg, så vi har det aller meste veldig i nærheten :biggrin: Dessuten er det jo bare en kosetur med shopping, så skal jo ikke fare land og strand for å få med oss alt heller ;)

Har en time hos kiropraktor igjen på mandag, så skulle vi se hvordan ting lå ann da, for å se hva som skjer videre.. :)

Tippeliste ja, er bare å tippe i vei egentlig, så skal jeg smekke sammen en :biggrin:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPPELISTE

:kgbaby:

Når melder lillemann sin ankomst?

UL termin 3. juni 2010

:babygutt:

29. Mai

Linelia

5. Juni

Dinedama

6. Juni

Frigg

7. Juni

Milla

10. Juni

*Dream*

11. Juni

Serenity

Endret av Ambriel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Foreløpig må jeg ærlig innrømme at jeg liker Linelia sitt forslag best :fnise:

Igår traff jeg venninne L i byen sammen med den lille gutten hennes på 5 mnd! Kan jo ikke annet enn å bli fullstendig forelsket i det lille nurket sånn som han smiler og ler :rødme: Gleder meg til jeg kan gå rundt med min vogn og mitt lille nurk :hjerte: Vi spiste lunsj og tuslet ellers bare rundt og nøt sola! :sol:

Var helt gåen da jeg kom hjem så ble liggende på sofaen stort sett resten av dagen. Merker fortsatt ikke noe bedring i ribbeinsområdet :sukk: Vondt både når jeg står/går og sitter... eneste som hjelper er å ligge på ryggen, og jeg håper jeg kan slippe det de siste 6-7 ukene av svangerskapet!

Har ingen planer idag, hadde egentlig lyst til å gå på kino ikveld, men når jeg ikke kan sitte i mer enn 5 min før jeg får vondt så blir det rimelig uaktuellt :sukk:

Uff, det blir mye klaging her om dagene, jeg beklager virkelig :( Er bare virkelig sliten og lei, og ingenting i graviditeten har gått slik jeg hadde forventa og sett for meg i det hele tatt da jeg stod med den positive testen i hånda, 2. oktober 2009... så jeg klarer liksom ikke helt å nyte det slik jeg burde :sukk:

Også er jeg sinna på den forbanna drittvulkanen som måtte ha utbrudd nå! :kjefte: Den kan prøve å kødde med shoppingturen min altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Milla~

Det er lov å klage vennen, det er det dagboken er for :klem:

Ja pokker ta den vulkanen. Den har skapt så utrolig mye problemer... hørte de som presterte å si at "nei du får ikke leiebil for dette er ikke en naturkatastrofe" Hvis det ikke er en katastrofe, hva er da en katastrofe sier bare jeg...

Håper det roer seg så dere får kommet dere på tur :)

Du vet hvor du finner meg om du vil prate og få litt utløp for ting :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...