Ambriel Skrevet 29. oktober 2009 #1 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Da var det på tide å starte en dagbok her inne :rødme: Endel av dere som leser kjenner meg nok litt fra før. For dere som ikke kjenner meg så er jeg 21 år gammel, det er kjæresten min også Vi har ikke vært sammen så lenge, og er heller ikke samboere (ennå). Dette var absolutt ikke planlagt, men vi prøver likevel å gjøre det beste ut av situasjonen. Jeg er student, første året på sykepleien Har snakket med foreleserne på skolen, så vil jeg med god innsats og vilje fra meg selv kunne klare å kombinere dette Som hun ene sa, babyen har klart å planlegge seg selv veldig greit Tittelen på boka valgte jeg fordi det er det kjære kaller meg for tiden Hormoner har jeg mer enn nok av :gjeiper: Et nytt kapittel i livene våre starter, antagligvis det største og lengste :rødme: Lånte denne litt fra babyverden Unnfangelsen finner sted omkring: 9. september 2009 Hjertet begynner å slå: 4. oktober 2009 Embryoet beveger seg: 28. oktober 2009 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 4. november 2009 Alle indre organer er ferdig formet: 4. november 2009 Risikoen for spontanabort avtar: 18. november 2009 Kvalmen avtar for de fleste: 25. november 2009 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 2. desember 2009 Fosteret svelger og tisser: 16. desember 2009 Tid for ultralyd: 23. desember 2009 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 30. desember 2009 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 13. januar 2010 Fosteret begynner å høre: 3. februar 2010 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 3. mars 2010 Mange fostre legger seg med hodet ned: 7. april 2010 Svangerskapspermisjonen begynner: 14. mai 2010 Antatt termindato: 4. juni 2010 :rødme: Velkommen skal dere være, dere som ønsker å følge oss på ferden fra Ambi-bambi Endret 29. oktober 2009 av Ambriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 29. oktober 2009 #2 Del Skrevet 29. oktober 2009 Gratulerer så mye!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 29. oktober 2009 Gratulerer så mye!!! Tusen takk! Og gratulerer så mye til deg også med 12 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rekaaa Skrevet 29. oktober 2009 #4 Del Skrevet 29. oktober 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hei søta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rekaaa Skrevet 29. oktober 2009 #6 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hvordan er kvalmen kjære? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #7 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hvordan er kvalmen kjære? Den kommer og går Idag var det et nys som sendte meg ut og hengende over doen Heldigvis var det bare falsk alarm, men likevel... Jeg må jo bare le Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rekaaa Skrevet 29. oktober 2009 #8 Del Skrevet 29. oktober 2009 Haha Er du på msn nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 29. oktober 2009 Haha Er du på msn nå? Ja, litt sånn til og fra :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rekaaa Skrevet 29. oktober 2009 #10 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det var forresten ingenting likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #11 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Ooops, pcen min var litt treig... :gjeiper: Endret 29. oktober 2009 av Ambriel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 29. oktober 2009 #12 Del Skrevet 29. oktober 2009 Så spennende med ny dagbok! Gleder meg til å følge deg fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #13 Del Skrevet 29. oktober 2009 Så spennende med ny dagbok! Gleder meg til å følge deg fremover Velkommen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ~Milla~ Skrevet 30. oktober 2009 #14 Del Skrevet 30. oktober 2009 Du... skal du beholde den andre dagboken din også? Bare lurte... så jeg vet hvor jeg skal oppholde meg God helg snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 30. oktober 2009 #15 Del Skrevet 30. oktober 2009 Herregud, er du gravid? Det har gått meg hus forbi! Så koselig! Håper du er lykkeligere enn på lenge, regner jo med det. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity88 Skrevet 30. oktober 2009 #16 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hello Ville bare gratulere med spiren i magen! Ser ut til at vi befinner oss i akkurat samme situasjon Nå har vi klart å bli samboere, med en kompis til i leiligheten (men han flytter ut rundt jul, håper vi...) Du har masse å glede deg til, men håper kvalmen ikke varer lenge! Du får forresten masse støtte fra lånekassen, litt over 10000kr i mnd (hvis ikke pappaen tjener mer enn 28000 brutto per mnd.) og hvis du jobber deltid ved siden av skole nå får du det i tillegg til pengene fra lånekassen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #17 Del Skrevet 30. oktober 2009 Du... skal du beholde den andre dagboken din også? Bare lurte... så jeg vet hvor jeg skal oppholde meg God helg snuppa Jeg tror jeg beholder begge to, men det er nok denne jeg kommer til å skrive mest i tror jeg, best å ha alt på et sted, hvis ikke forvirrer jeg bare meg selv :gjeiper: God helg til deg og dine også snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #18 Del Skrevet 30. oktober 2009 Herregud, er du gravid? Det har gått meg hus forbi! Så koselig! Håper du er lykkeligere enn på lenge, regner jo med det. God helg! Unnskyld at jeg spør, men hvem er du? Noen kjente med nytt nick? Men ja, jeg er visst det Bare noen små dager siden jeg skrev det her på kg, så nyheten er fortsatt litt fersk God helg til deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hello Ville bare gratulere med spiren i magen! Ser ut til at vi befinner oss i akkurat samme situasjon Nå har vi klart å bli samboere, med en kompis til i leiligheten (men han flytter ut rundt jul, håper vi...) Du har masse å glede deg til, men håper kvalmen ikke varer lenge! Du får forresten masse støtte fra lånekassen, litt over 10000kr i mnd (hvis ikke pappaen tjener mer enn 28000 brutto per mnd.) og hvis du jobber deltid ved siden av skole nå får du det i tillegg til pengene fra lånekassen Hei Tusen takk, og litt gratulerer til deg også, selv om du er mye lengre på vei enn meg God å høre fra flere i samme situasjonen! Skal du fortsette å studere etter barnet er født, eller tar du 1 års permisjon? Jeg så du har også en far du har lite kontakt med som du grudde deg å fortelle det til.. Kan jeg spør hvordan du sa det? For der er vi også i samme situasjonen, bare at min far er ekstremt gammeldags, og kommer vel mer eller mindre til å kutte hånda av meg når jeg forteller han dette Dette klarer vi he he God helg til dere alle tre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 30. oktober 2009 For en dag! :dåne: Skulle møte ei god venninne av meg i byen til lunsj idag, det var utrolig koselig Da jeg satt der ringte telefonen min, det viste seg å være legekontoret som både meg og mamma bruker, jeg hadde ringt dem et par timer tidligere for å avbestille timen til mamma siden hun var blitt så dårlig (muligens svineinfluensa). Hun ba meg om å si ifra til mamma at hun skulle komme ned å ta noen tester, mest pga meg egentlig.. Så da var det jo bare å få mamma ned til byen og inn på legekontoret hvor vi ble "smuglet" inn bakveien, på med munnbind og sitte og vente. De tok en test som skal sendes til sykehuset, også tok de en blodprøve i fingeren som viste at hun har en infeksjon/virus av noe slag i kroppen... Så jeg har egentlig blitt kasta ut av huset av legen, men jeg har jo ikke så lyst til å bare la mamma være alene heller når hun er så dårlig Så jeg går rundt her hjemme med munnbind, og bruker antibac som bare søren og lufter godt :gjeiper: vi bor jo sammen, så om hun er smittet av influensaen så er vel jeg også allerede blitt det.. Fikk blodtrykksapparat i posten idag, jeg bestillte det for 1 mnds tid siden Så idag har jeg lekt litt sykesøster for mamma I morgen skal jeg jobbe men men, jobber sammen med min tante så det er jo greit... Selv om jeg tror jeg skal vente litt med å fortelle henne nyhetene.. Får heller si noe om det er snakk om å løfte noe tungt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå