Gå til innhold

Foreldre vs aleneforeldre

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dette er vel strengt tatt ikke temaet i denne tråden.

Nei, men jeg ble spurt. Og da er det vel best å svare?

Er det din ærlige oppfatning av aleneforeldre?

En del av dem, ja. Selvsagt gjelder det, som alt annet, ikke alle.

Sier vel mer om denne personens omgangskrets og kontaktflate enn noe generelt om mennesker som har omsorg for barn alene vil jeg tro...

Sa jeg noe sted at det var min omgangskrets/kontaktflate?? Kan ikke huske det. Kanskje vi trekker egen konklusjoner her, for å lage noen uvesentlige argument, i mangel av noen gode??

Nei, er nok ikke min omgangskrets/kontaktflate.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, men jeg ble spurt. Og da er det vel best å svare?

En del av dem, ja. Selvsagt gjelder det, som alt annet, ikke alle.

Sa jeg noe sted at det var min omgangskrets/kontaktflate?? Kan ikke huske det. Kanskje vi trekker egen konklusjoner her, for å lage noen uvesentlige argument, i mangel av noen gode??

Nei, er nok ikke min omgangskrets/kontaktflate.

Nei, det var vel mer ment som en ekkel kommentar til deg fordi du provoserer med nedlatende, sårende og usanne kommentarer om mange mennesker jeg kjenner, er glad i og respekterer.

Samtidig som jeg mener at du må ha en litt snever referanseramme hvis du ser verden så svart/hvit og trekker sånne slutninger. Og hvor har du det fra da, at alenemødrene er sånne slabbedasker? Om ikke fra din egen omgangskrets? Eller er det noe du har lest om i Se&Hør eller lært gjennom realityserien "unge mødre" ??

Skrevet
Det var jo akkurat derfor jeg skrev NAV/trygdekontoret når du skrev bare NAV, for å vise at det ikke var den delen av NAV jeg snakket om, men sosialkontoret, eller NAV/sosialkontoret, om du vil..

Det er fortsatt ulike avdelinger der, selv om de er slått sammen. Det burde du vite :fnise:

Vet du, med dine meninger synes jeg bare synd på deg. Du må ha et snevert menneskesyn og ikke helt klare å se nyansene i livet.

Skrevet
Nei, det var vel mer ment som en ekkel kommentar til deg fordi du provoserer med nedlatende, sårende og usanne kommentarer om mange mennesker jeg kjenner, er glad i og respekterer.

Samtidig som jeg mener at du må ha en litt snever referanseramme hvis du ser verden så svart/hvit og trekker sånne slutninger. Og hvor har du det fra da, at alenemødrene er sånne slabbedasker? Om ikke fra din egen omgangskrets? Eller er det noe du har lest om i Se&Hør eller lært gjennom realityserien "unge mødre" ??

Jeg har ikke snever referanseramme, tvert imot. Og jeg ser ikke verden i svart/hvitt. Hvis du leser innleggene i denne tråden vil du se at vi alle snakker om inntrykk vi har fått etter ett eller flere tilfeller vi vet om. Noen kan fortelle at det finnes meget oppegående fornuftige og hardtarbeidende alenemødre også. Selv om noen forteller om dette, så vet vi jo alle her at det absolutt ikke gjelder alle alenemødre, men noen. På samme måte gjelder ikke det jeg har skrevet alle alenemødre, men noen.

Kan du med hånden på hjertet si at du aldri har sett/hørt om/kjent til en del av dem jeg nevner??

Jeg kjenner også til alenemødre i den "gode" kategorien, og i noen diskusjoner kan jeg trekke frem dem. I denne diskusjonen og etter det/de innleggene som her "pirket" litt i meg, valgte jeg denne gangen å trekke frem den negative kategorien.

Forresten, for de som ikke har fått det med seg, så er jeg alenemor selv. Jeg kan likevel snakke negativt om de NOEN som snylter på systemet og som absolutt ikke bidrar selv, uten at jeg føler dette skulle gjelde meg selv, bare fordi jeg er i samme gruppe; alenemor.

Skrevet
Jeg har ikke snever referanseramme, tvert imot. Og jeg ser ikke verden i svart/hvitt. Hvis du leser innleggene i denne tråden vil du se at vi alle snakker om inntrykk vi har fått etter ett eller flere tilfeller vi vet om. Noen kan fortelle at det finnes meget oppegående fornuftige og hardtarbeidende alenemødre også. Selv om noen forteller om dette, så vet vi jo alle her at det absolutt ikke gjelder alle alenemødre, men noen. På samme måte gjelder ikke det jeg har skrevet alle alenemødre, men noen.

Kan du med hånden på hjertet si at du aldri har sett/hørt om/kjent til en del av dem jeg nevner??

Jeg kjenner også til alenemødre i den "gode" kategorien, og i noen diskusjoner kan jeg trekke frem dem. I denne diskusjonen og etter det/de innleggene som her "pirket" litt i meg, valgte jeg denne gangen å trekke frem den negative kategorien.

Forresten, for de som ikke har fått det med seg, så er jeg alenemor selv. Jeg kan likevel snakke negativt om de NOEN som snylter på systemet og som absolutt ikke bidrar selv, uten at jeg føler dette skulle gjelde meg selv, bare fordi jeg er i samme gruppe; alenemor.

Om du har lest tråden så vet du da at det ikke er dette tråden omhandler.

Det er idiotisk å gå ut mot alenemødre slik du gjorde. Du gikk ut mot gruppen alenemødre. At du er en selv rettferdiggjør ikke dette.

Har ikke sett deg gjøre det mot foreldre som er to, bare fordi du kjenner en eller to som ikke klarer oppdragelsen.

Og tenk deg litt om. Går du ut og rakker ned på en hel gruppe om en utlending gjør deg noe? Eller vil du da kalle det rasistisk?

Skrevet
Om du har lest tråden så vet du da at det ikke er dette tråden omhandler.

Det er idiotisk å gå ut mot alenemødre slik du gjorde. Du gikk ut mot gruppen alenemødre. At du er en selv rettferdiggjør ikke dette.

Har ikke sett deg gjøre det mot foreldre som er to, bare fordi du kjenner en eller to som ikke klarer oppdragelsen.

Og tenk deg litt om. Går du ut og rakker ned på en hel gruppe om en utlending gjør deg noe? Eller vil du da kalle det rasistisk?

Det er jo akkurat dette tråden har endt opp med å handle om. At det sklir litt ut av emnet i mange tråder, er vel noe vi opplever rett som det er her på KG. Og jeg er langt fra den eneste som er med å diskuterer selv om det sklir ut.

Og det å gå ut mot gruppen alenemødre, er vel ikke verre enn de som går ut mot gruppen gifte/samboende. Og på samme måte blir det vel heller ikke rett da, å gå ut mot noen av gruppene på en positiv måte, for det er jo heller ikke sånn at det gjelder alle selv om noen har et positivt inntrykk av et tilfelle?

I mange av innleggene understreker folk at det gjelder noen, ikke alle. Så gjør også jeg, men om det i et innlegg ikke blir nevnt, går vi vel ut fra at alle skjønner dette.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg husker en tråd. Noe om at dagens kvinner falt sammen på grunn av tidsfellen. Der fikk jeg jammen pes for å være handlekraftig og ikke-sutrende alenemor. Da var det også galt...

Jeg tror man kommer til kort som menneske uansett her inne. Det er alltid noen som mener det man står for, eller hvordan man håndterer livet og dets situasjoner, er hakkande galt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...