Kanei Skrevet 1. februar 2010 #341 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg får fortsatt på meg alle buksene mine, men har ikke gått med de siden jeg ble gravid fordi det er så ubehagelig. Men er glad i kjoler, så det gjør ingenting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 1. februar 2010 #342 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg må se å finne igjen gravid-buksene mine jeg og men sist fikk jeg ikke mage før i uke 20 eller noe sånt, og da var det varmt og nesten sommer (fikk sept barn sist) så det er mest korte og tynne bukser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 1. februar 2010 #343 Del Skrevet 1. februar 2010 Er det mange her som har fått mye info fra lege/jordmor? Jeg tenker på alle disse brosjyrene og bøkene de har til utdeling... Jeg fikk bare ett par, siden dette er andre gang, og det meste har jeg jo fra sist. Men den ene var helt ny. En bok som heter Gravid. Der sto det at gravide bør holde seg unna light-brus, på grunn av at man bør begrense inntaket av konserveringstoffene benzoater. Det var faktisk nytt for meg. (Ikke at benzoater i store mengder ikke er bra, det anbefales jo ikke å gis til barn under 4 år... Men at det offentlig anbefales gravide å begrense inntaket.) Det mest merkelige er jo at det anbefales i denne boka/brosjyren, men det står ikke på Matportalen på nett. (Som har samme "utgiver".) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 1. februar 2010 #344 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg må se å finne igjen gravid-buksene mine jeg og men sist fikk jeg ikke mage før i uke 20 eller noe sånt, og da var det varmt og nesten sommer (fikk sept barn sist) så det er mest korte og tynne bukser. Rart det med feil sesong, egentlig... Jeg regner jo med at jeg kommer til å trenge mest gravidklær til sommeren nå. (Har begynt litt, men det er jo bare et par bukser.) Mens sist brukte jeg ikke gravidklær på sommeren i det hele tatt, for da var jeg jo "bare" 20+ uker på vei... Så jeg har mest gigantiske gravidbukser for vinter. Og de har liksom litt for mye plass til magen nå. Den er jo ikke stor, bare begynnende... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 2. februar 2010 #345 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Er det mange her som har fått mye info fra lege/jordmor? Jeg tenker på alle disse brosjyrene og bøkene de har til utdeling... Tilnærma ingenting. Eg har fått Graviditet, fødsel og den nye familien på legekontoret. (Dvs. eg fekk boka i mars i fjor, og det såg ikkje ut til å ha komme ny sidan den gong, så denne gongen var det ingenting å henta. ) Men eg har ikkje vore til jordmor ennå. Håpar ho iallfall har svangerskapsboka frå Sandvik og gjerne anna informasjon også. Viss ikkje, skal eg bestilla boka frå Sandvik, for den er det så mange som skryt av. Endret 2. februar 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 2. februar 2010 #346 Del Skrevet 2. februar 2010 Er det andre som slit med ekstra ømme pupper i kulden? Det følest som at mine held på å detta av innimellom. I dag prøvde eg å ta ullsinglett innanfor BH-en, for å få ull rett på huda. Kan tru mannen såg rart på meg då han kom inn på badet og eg stod der med BH-en utanpå singletten. Eg er usikker på om det hjelper, men eg trur det var litt varmare. (Men det kan like godt ha vore det ekstra laget med ull.) Eg må vel snart gå til innkjøp av ammeinnlegg i ull, trur eg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 2. februar 2010 #347 Del Skrevet 2. februar 2010 Tilnærma ingenting. Eg har fått Graviditet, fødsel og den nye familien på legekontoret. (Dvs. eg fekk boka i mars i fjor, og det såg ikkje ut til å ha komme ny sidan den gong, så denne gongen var det ingenting å henta. ) Men eg har ikkje vore til jordmor ennå. Håpar ho iallfall har svangerskapsboka frå Sandvik og gjerne anna informasjon også. Viss ikkje, skal eg bestilla boka frå Sandvik, for den er det så mange som skryt av. Jordmor har sikkert den fra sandvik. Det var den andre boka jeg fikk med. Min jordmor har visst også hørt at folk liker den. Har veldig ømme pupper om dagen, men føler ikke at det gjør noe fra eller til uansett hva jeg gjør. På den annen side, ull-innlegg får du antagelig bruk for uansett, så om du kjøper dem tidlig, så gjør vel ikke det noe. De største fra apoteket syntes jeg var fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 3. februar 2010 #348 Del Skrevet 3. februar 2010 Var hos legen idag. Blodtrykket har gått opp til "normalen", mens vekta fortsatt er på tur nedover. Hjertet til babyen dunket fint, og han fant det nesten med en gang. Har en super lege, men han virket litt stresset idag, så jeg glemte et par spørsmål... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 5. februar 2010 #349 Del Skrevet 5. februar 2010 Har ikke antydning til ømme pupper lenger jeg.. hadde litt i starten... men borte vekk.. null symptomer... liker ikke helt det på en måte. Føler meg ikke gravid, bortsett fra den lille bulen jeg har da, men skal da ikke klage.... hvem vil vel være dårlig liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 6. februar 2010 #350 Del Skrevet 6. februar 2010 ...og magen min har begynt å hoppe.. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 6. februar 2010 #351 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Har ikke antydning til ømme pupper lenger jeg.. hadde litt i starten... men borte vekk.. null symptomer... liker ikke helt det på en måte. Føler meg ikke gravid, bortsett fra den lille bulen jeg har da, men skal da ikke klage.... hvem vil vel være dårlig liksom Tror det er normalt at en del tegn forsvinner når andre trimester er godt igang, og du skal være glad du ikke har puppevondt nå. I den kulden som går for tida er det et sant helvete å ha ømme pupper! Dessuten kommer det tidsnok tilbake, med melkespreng, økefaser osv. Jeg er heldigvis symptomfri selv, det eneste er at jeg har en del småkynnere som er litt "i veien" Men det skal jeg klare å leve med. De blir verre uansett! Ikke noe å gjøre med! UL på onsdag. Endret 6. februar 2010 av Anamelona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 6. februar 2010 #352 Del Skrevet 6. februar 2010 ... Og eg er sjeleglad dei dagane eg er småkvalm på ettermiddagane. Så glad når eg kjenner symptomer. Eg hadde sikkert blitt heilt nervevrak om eg ikkje kjente noko. Heldigvis er puppene fremdeles ømme innimellom. Det kan vel bety at dei veks litt meir? For eg har nemlig ingenting imot å gå opp eit par BH-størrelsar. Eg har god plass foran meg ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 6. februar 2010 #353 Del Skrevet 6. februar 2010 ... Og eg er sjeleglad dei dagane eg er småkvalm på ettermiddagane. Så glad når eg kjenner symptomer. Eg hadde sikkert blitt heilt nervevrak om eg ikkje kjente noko. Heldigvis er puppene fremdeles ømme innimellom. Det kan vel bety at dei veks litt meir? For eg har nemlig ingenting imot å gå opp eit par BH-størrelsar. Eg har god plass foran meg ennå. Tyr til AngelSound om jeg skulle være i tvil. Hadde ikke brukt den på flere uker før jeg tok den frem her for 5 dager siden (tror jeg det var) og hørte etter lyd..og fant det. :rødme: Det holder med 10 sekunder bare for å høre bevegelse og hjertespark! Nå trenger jeg ikke siden jeg daglig kjenner, og iblant ser, spark! Men den er grei å ha i backup altså. Greit å vite at den ligger her i tilfelle! Mener forresten at det ikke er noe stråling i den, leste det et sted, siden den fungerer på samme måte som en mikrofon. Kun lyd, og ingen visuelle bilder som skal "stråles" frem. Er visst mye mer stråling ved å skrive sms'er og holde mobilen nede ved magen. Uten at jeg skal slå i bordet med denne vitenskapen da. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 6. februar 2010 #354 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Mener forresten at det ikke er noe stråling i den, leste det et sted, siden den fungerer på samme måte som en mikrofon. Kun lyd, og ingen visuelle bilder som skal "stråles" frem. Er visst mye mer stråling ved å skrive sms'er og holde mobilen nede ved magen. Uten at jeg skal slå i bordet med denne vitenskapen da. :klø: Å? Eg trudde det var ein del stråling frå den, eg. :klø: Mobilen er eg ikkje noko flink med, men eg har iallfall ikkje PC-en på fanget, nettopp for å unngå stråling. Uansett skikkelig vanskelig å halda seg unna alt av stråling i dagens samfunn. Eg har vurdert AngelSound (eller anna doppler) sjølv. Har faktisk ikkje bestemt meg ennå. Men legen på fertilitetsklinikken fraråda meg å kjøpa ein. Eg spurte om meiningane hans om heimedoppler, og han sa han synst det var "helt vanvittig". Det skremmer ofte meir enn det beroligar. Og eg tvilar på at eg har nerver til ikkje å finna hjertelyd ein dag. Så nå satsar eg egentlig på at eg kjenner spark før eg klarar å bestemma meg for "AngelSound or no AngelSound", slik at eg ikkje treng kjøpa. *prokrastinere* Endret 6. februar 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 7. februar 2010 #355 Del Skrevet 7. februar 2010 Å? Eg trudde det var ein del stråling frå den, eg. :klø: Mobilen er eg ikkje noko flink med, men eg har iallfall ikkje PC-en på fanget, nettopp for å unngå stråling. Uansett skikkelig vanskelig å halda seg unna alt av stråling i dagens samfunn. Eg har vurdert AngelSound (eller anna doppler) sjølv. Har faktisk ikkje bestemt meg ennå. Men legen på fertilitetsklinikken fraråda meg å kjøpa ein. Eg spurte om meiningane hans om heimedoppler, og han sa han synst det var "helt vanvittig". Det skremmer ofte meir enn det beroligar. Og eg tvilar på at eg har nerver til ikkje å finna hjertelyd ein dag. Så nå satsar eg egentlig på at eg kjenner spark før eg klarar å bestemma meg for "AngelSound or no AngelSound", slik at eg ikkje treng kjøpa. *prokrastinere* jøsseball for et svar av den legen da. Basert på egen erfaring så er jeg mer beroliget av både bruk og tanken på at den ligger tilgjengelig en dag det skulle være stille i magen. Jeg har personlig aldri stresset ved å ikke finne lyd. For øvrig syntes jeg det var mye lettere å finne lyd mellom uke 11-15 enn senere. For da snur babyen seg så fort og er blitt så stor at den stikker av. Man MÅ ta høyde for at man ikke finner lyd iblant, men med litt leting så finner man det. Og for min del har den spart meg for mange unødige samtaler til leger osv. Flittig brukt, en gang i uka frem til uke 20 sist. Nå har jeg brukt den 2 ganger siden jeg først fant lyd for 8 uker siden. Men det er jo opp til hver enkelt sjel hva man tåler da. Sikkert mange som hadde spart priv UL ved å ha den. Det tenkte vel ikke legen på? Mange faktorer her altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. februar 2010 #356 Del Skrevet 7. februar 2010 Helt enig med deg Anamelona Jeg er også mer beroliget, og har faktisk opplevd et par ganger at jeg ikke har funnet den, men har absolutt ikke blitt noe redd av den grunn. Jeg har følt meg veldig trygg siden jeg har hatt den Men jeg har lest flere tråder på andre forum der folk friker helt ut fordi de ikke finner hjertelyden, så vi er tydelig forskjellige. Og legene hører kanskje mest om de som kommer og er hysteriske, fremfor de som tenker at det er normalt å ikke finne den alltid, og prøver igjen senere Hvis noen tenker å kjøpe angelsound, så er den på tilbud her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. februar 2010 #357 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) 5 dager til ordinær UL måtte bare feire litt Men fy så lei jeg er av å ikke kunne ta noen form for medisiner... har veldig sterk allergi og eksem... og jeg får ikke ta en liten allergi pille eller noe... bare kremer til eksemen, som ikke hjelper stort i lengden... nyser og snørrer om hverandre, klør meg til blods om natten... kjære er så fortvilet for jeg blir jo så forbannet og frustrert... Ja hva gjør man ikke for den lille Dagens lille sytetråd.... hehe... OJ OJ OJ!!!!! Bilde 5 i dag jo!!! Så jeg ikke før nå Endret 7. februar 2010 av Devilina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 7. februar 2010 #358 Del Skrevet 7. februar 2010 Du kan ta første genereasjon antihistaminer, poleramin og phenamin om de virker på din allergi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 7. februar 2010 #359 Del Skrevet 7. februar 2010 Polaramin har jeg fått, men jeg blir jo helt ødelagt av de.. trøtt blir man vettu og så kan jeg ikke kjøre bil er jo trekant på de, så litt dritt... og får kun lov til å ta 2.... de jeg egentlig bruker tar jeg 5 av i tillegg til noen andre for astma.... MEN... jeg lever da enda... sånn som jeg har det nå er sånn jeg hadde det før jeg begynte på noe særlig medisiner i tenårene... Kan ikke sjønne hvordan jeg holdt ut så mange år uten... men kroppen var jo vant til det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 7. februar 2010 #360 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Men jeg har lest flere tråder på andre forum der folk friker helt ut fordi de ikke finner hjertelyden, så vi er tydelig forskjellige. Og legene hører kanskje mest om de som kommer og er hysteriske, fremfor de som tenker at det er normalt å ikke finne den alltid, og prøver igjen senere Nå har jo denne legen mest erfaring med dei som kjem dit med habituell abort-dianose (i tillegg til IVF-/ICSI-prøvarar). Og det er sikkert ikkje dei minst hysteriske gravide, for å seia det slik. Veldig bra at ein har muligheten iallfall. Her veies for og mot fremdeles - det har eg gjort sidan før denne graviditeten starta. Lurer på når eg omsider får bestemt meg? :klø: Devilina: Vil sol kunna hjelpa på eksemen din? Happy Feet var plaga, men etter berre ca. 20 minutt i solarium var ho mykje bedre! Endret 7. februar 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå