Gå til innhold

Alle dagene


Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå har jeg besluttet å ta meg selv i nakkeskinnet å prøve og innføre noen rutiner. I dag er første dag med tidlig legging, så det er litt spennende. Lillegutt sovnet halv 8 og har sovet til han våknet for litt siden for mat. Det spennende blir å se om han sover pent videre eller om det kommer noen ville hyl snart ;) Vanligvis bruker han å være våken i denne tiden, så regner med at det kommer noen protester ;) Men han så trøtt ut og han protesterte ikke på å bli lagt igjen så vi krysser fingrene :jepp:

Nå er det klart at vi kan flytte i ny leilighet før jul, så jeg sitter og ser på julegardiner. :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemannen våknet for mat for klokka 11 og holdt det deretter gående fram til halv ett-ett. Litt grinete og overtrøtt mot slutten så da tok jeg han over i vår seng, der han sovnet med en gang og sov til 5. Pussig det der ;) I dag ble han puttet i seng til 8 og det sover han enda, kun avbrutt av litt pupping. Regner med at vi får høre mer fra den kanten snart ;)

(Og der kom det en lyd faktisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han strengt tatt skal bare ha ei amming i svarteste natta! :) Krysse fingrene for at den fine trenden fortsetter! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at han strengt tatt skal bare ha ei amming i svarteste natta! :) Krysse fingrene for at den fine trenden fortsetter! :D

Hehe, ja det kommer egentlig litt an på hvor lenge jeg ligger og da :fnise:

Status gårdagen: Sov i egen seng til 8 (dvs sov på sofaen sammen med meg fra 6...), våken for pupp og stell klokka 9, våken igjen halv 12 og fikk pupp-stell-pupp. Fikk lov å henge på skulderen til mannen for litt rapehjelp og ble litt vel våken av det, men sovnet igjen med grynt og ynk rundt halv 1. Våknet igjen for mat klokka 3 og klokka 6, morgen klokka 9. Vi sovnet ved 6-amminga, så ble rimelig forvirret da jeg våknet i 9-tida og det lå en baby under arma mi :fnise:

I dag hadde jeg ikke lyst på noenting til frokost, men så fant jeg en rømmegrøtrest :sikle: Det er jo viktig å holde kaloriinntaket på et forskriftsmessig høyt nivå og dessuten er det jo snart jul :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta går stadig nedover forøvrig, om enn ikke med sjumilsteg (noe som ikke er så rart når man spiser rømmegrøt til frokost :fnise: ). Nå er det bare 1.5 kg igjen til førgravidvekt :hoppe:

Endret av Svipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta går stadig nedover forøvrig, om enn ikke med sjumilsteg (noe som ikke er så rart når man spiser rømmegrøt til frokost :fnise: ). Nå er det bare 1.5 kg igjen til førgravidvekt :hoppe:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle om tranforsøkene! Som god mor har jeg jo (prøvd) startet opp med tran. Lillemann er litt skeptisk, men jeg tror det er fordi det er kaldt og uvant heller enn stygg smak. Så mye renner ut igjen, og for å være lur tenkte jeg å gi han når han badet. Men det var i grunn ikke så lurt, for da rant jo overskuddet ned i badevannet! Så hele babyen fikk en svak lukt av fiskeolje! :fnise:

I kveld smattet han og gapte etter mer, så vi er nok på rett vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle om tranforsøkene! Som god mor har jeg jo (prøvd) startet opp med tran. Lillemann er litt skeptisk, men jeg tror det er fordi det er kaldt og uvant heller enn stygg smak. Så mye renner ut igjen, og for å være lur tenkte jeg å gi han når han badet. Men det var i grunn ikke så lurt, for da rant jo overskuddet ned i badevannet! Så hele babyen fikk en svak lukt av fiskeolje! :fnise:

I kveld smattet han og gapte etter mer, så vi er nok på rett vei ;)

:fnise:

Vi er ikke like naturlige så her går vi ennå for babyolje i vannet :fnise:

Så bra at han er interessert og smatter, selv om det er noe helt nytt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Vi er ikke like naturlige så her går vi ennå for babyolje i vannet :fnise:

Så bra at han er interessert og smatter, selv om det er noe helt nytt :D

:fnise:

Han har jo egentlig ingen forutsetninger for å synes at det er æsj, og jeg prøver med tone og mine å gjøre det klart at tran er skikkelig nam (Selv om jeg aldri i verden ville tatt det selv). Men tror han syns det er ekkelt å få det sprøytet inn i munnen. Får kanskje prøve med skje.

Foreløpig status legging (Ikke så spennende kanskje, men greit for meg å ha oversikten et sted ;) ):

I seng til ca halv syv, sov i syv-tiden. Oppe for stell og mat halv 9 grunnet utspying av klær og sengetøy. Litt sutring, men sovnet til 9. Sover enda.

Oppdatert: Våknet halv 12. Mat og stell. Sovnet til 12. Da tørner jeg inn. Nattings damer!

Endret av Svipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i alt en god natt. Lillemann våknet for mat klokka 3 og da sovnet vi begge to. Vekte han i det jeg skulle snike han over i senga når jeg våknet i 5-tiden, så han fikk mat da selv om det var litt "tidlig". Etter det lå han våken og pludret til 6, åpenbart veldig klar for å starte dagen. Det var ikke mor, så han fikk komme opp i sengen igjen til litt mat og mammakos og lot seg bestikke til å sove til 9 :hoppe:

Så har jeg kjøpt noen nye tøybleier: 1 Blueberry onesize lommebleie i minky og en Monkey doodlez medium i fargen cherry blossom.

Tenkte oss å veie oss på helsestasjonen i dag. Veldig spent på vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LOL: Kamuflasjebleie - bang- and the dirt is gone! The smell derimot:P

Spent på vektstatus! Jeg tipper 5.75.

Veldig nært! Han var 5735 :)

Nå har jeg virkelig slått meg løs. Har gått rundt å ønsket meg en Niikki alt-i-ett bleie lenge. Men på bleieboden hadde de bare igjen i oransj, og selv om de har mange lekre farger og mønster på sin hjemmeside er ikke jeg akkurat noen kløpper i finsk ;) Vel, med hjelp av pågangsmot, krum hals og google translator har jeg likevel gått hen og bestilt , håper jeg... :fnise: Så vidt jeg kan tyde mailen jeg fikk kan det se ut sånn i hvert ;) Oppdatering følger :jepp:

Hvis dette funker blir det nok en med safari og en med elefantmønster også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL: Kamuflasjebleie - bang- and the dirt is gone! The smell derimot:P

Mannen fikk velge utsjånad, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommer stadig på ting jeg skal skrive her inne og når jeg vel er logget inn er det helt borte :fnise: Det er vel det de kaller ammetåke ;)

Gårsdagens leggeprosjekt gikk pent fram til halv 11, men da ville ikke lillemannen sove lenger. Heldigvis ikke så mye hyl og skrik, men nok grynt og kav og ikke minst krav til å holde hele familien opp til tre :Gjesp: Da sovnet vi alle tre utmattet i samme seng og lillemannen sov til halv 8. Litt laber stemning i heimen i dag, men vi vet jo at det bare er fordi vi er trøtte så da går det seg til ;) Nå blir det taco og fredagskos :strix:

Lillemannen har fått diaré og det bekymrer meg litt, men han er i normal form og har vanlig appetitt samt har våte bleier, om ikke like våte som vanlig, så regner med at det går seg til. Typisk at det er helg, for er det ikke gått over til i morgen kunne jeg godt tenkt meg å ringe legen, men jeg føler ikke at det er så dramatisk at vi bør ringe legevakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...