Gå til innhold

Alle dagene


Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Da har vi vært på 6 ukers kontroll og resultatet var 2 kg opp siden fødsel :dåne: I tillegg hadde han strekt seg 5 cm og omkretsen rundt hodet hadde økt fra 34 til 38,5.

Stor, fin, gjev gutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ja jeg tar det veldig personlig når han vokser så bra :fnise: Godt å være flink til noe, for det må innrømmes at det er noen mil igjen til husmorprisen 2009 ;)

Nå har vi fått spønt igjennom mesteparten av det helseNorge har å tilby oss. Lillegutt har fått en halv 6 ukers kontroll og får resten neste uke, og jeg har fått ettersamtale med jordmor og etterkontroll med lege + influensavaksine. Så nå er vi vel ferdig med barsel da :vetikke: Så får vi bare se hvor(dan) veien går videre ;) Vi har iallefall mange fine dager (og noen ikke så fine), og jeg trives i min nye rolle som mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese at han vokser godt :)

Ja det er veldig greit, for han kaster fremdeles opp en del. Blir jo litt bekymret for om han får i seg nok mat og dét gjør han jo åpenbart ;)

Her har vi hatt familiekos i helga, men ost og kjeks og alle gode saker :sikle: Og mere blir det neste helg for da kommer mamma :hoppe:

I dag hadde jeg tenkt meg på skolen. Mannen er hjemme, så hadde tenkt å utnytte det maks, med ei skoleøkt først også tur til frisøren etterpå, kun avbrutt av amming i mellom da ;) Men så sovnet vi så søtt til morgenpuppen, og det var jo ikke noe vits å dra opp på skolen når det bare var en time igjen til neste måltid :sjenert: Men blir frisørtime i hvertfall da :jepp:

Endret av Svipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at lillegutt veks og trivst. :strix:

Han er forresten berre litt større rundt hovudet nå 6 veker etter fødsel enn det eg trulig kan forventa av ein mini-dreia, viss mannens gener skal spela inn. :redd:

Har du begynt eller har planar om å setja i gong igjen med studier allerede, eller er det berre skulejobbing for morsomhetens skyld? *imponert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at lillegutt veks og trivst. :strix:

Han er forresten berre litt større rundt hovudet nå 6 veker etter fødsel enn det eg trulig kan forventa av ein mini-dreia, viss mannens gener skal spela inn. :redd:

Har du begynt eller har planar om å setja i gong igjen med studier allerede, eller er det berre skulejobbing for morsomhetens skyld? *imponert*

Alt mellom 34-38 er innenfor normalen ved fødsel, selv om jeg har hørt om babyer med hodeomkrets på 40-41 :overrasket:

Litt både og, tar opp eksamen, så blir mest repetering av gammelt stoff. Begynner så smått på igjen etter jul og det ser jeg fram til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt mellom 34-38 er innenfor normalen ved fødsel, selv om jeg har hørt om babyer med hodeomkrets på 40-41 :overrasket:

Litt både og, tar opp eksamen, så blir mest repetering av gammelt stoff. Begynner så smått på igjen etter jul og det ser jeg fram til :jepp:

Tantebarna har hatt hovudomkrets på 38 ved fødsel, og både mannen og søskna har store hovud. :redd: Ikkje akkurat som meg - lita og spinkel ved fødsel. :fnise:

:klappe: *veldig imponert*

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt mellom 34-38 er innenfor normalen ved fødsel, selv om jeg har hørt om babyer med hodeomkrets på 40-41 :overrasket:

Lillegutt hadde faktisk bare hodeomkrets på 33 cm (hørte da ingenting om at det var mindre enn normalen :klø: ). Tenker med skrekk og gru på 40 cm eller mer, det er da faktisk mer enn han har nå som to måneder gammel. :overrasket:

Min far hadde visstnok svært stort hode (eller har faktisk ennå. ;)), aner ikke hvor stort, men det har heldigvis ikke vært arvelig i vår familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttungen vår var 36 cm 2.5 uker før termin. Syns det var stort nok. Undres på hvilken HO det kunne blitt om han ikke hadde kommet før i disse dagene...

Det er i alle fall stort nok når de skal ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente egentlig å si at det vanligste var 34-38 :fnise: Jeg tror normalen sikkert vil være alt fra 32-40 eller noe sånt :vetikke:

Dreia :sjenert: Vi får vente å se om det blir noe å bli imponert over :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Da har vi kommet til dag tre av prosjekt kveldslegging og nytt av dagen (kvelden?) er ingen oppkast! :hoppe: Lillemannen syns det er helt greit å bli lagt i vogga si, og å ligge der, men sove? Nå har vi gått annenhver gang og dytta inn tutten den siste timen, så satser på at han sover søtt snart ;)

Så har vi vært på legedelen av seksukerskontrollen og lillemannen har de delene han skal ha, der han skal ha dem og de fungerer som de skal ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Følger med ;)

:goodbye:

Jeg er inne og leser hos deg også, selv om jeg ikke er så flink til å legge igjen spor :sjenert:

----------------

Lillemannen sovnet til slutt etter flere påtårer klokka ett. Var våken halv 5 og halv 8. Litt trøtt i dag, men har fått lest en del for det :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive om det, men i natt hadde jeg en skikkelig guffen opplevelse. Jeg våknet i halv fem tiden og det var helt stille, så stille at jeg måtte kikke til lillemannen. Da jeg ikke umiddelbart så noen bevegelse måtte jeg bort å kjenne på kinnet hans. Det var relativt lunkent og jeg tror hjertet hoppet over noen slag mens jeg reiv opp dyna for å kjenne på brystet hans. Den brå bevegelsen min fikk lillemannen til å bråvåkne og sette i dét hylet. Han ville ikke roe seg før han fikk ligge ved puppen, men det var jammen helt greit for mor ;)

Så nå vet jeg hvordan sekundet før man går i tusen knas kjennes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så guffen opplevelse du hadde i natt. Godt alt var vel! Og det er bra å høre at dere har fått legging i boks uten spying.

Flink du er som får lest og skolejobba litt. Prøver så vidt å komme i gang her, men det går noe tregere enn ordinær eksamenslesing ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir litt enklere uten spy ja. Men han var seig i kveld. Mon tro om han har fått lakenskrekk? :klø: Nå på slutten satt jeg bare å strøyk han over panna så han skulle lukke øynene. Han var så trøtt at det bare var så vidt han klarte å holde dem oppe. Men sove? :riste:

Ja plutselig var det bare to uker til eksamen så da var det på tide å begynne og repetere :sjokkert:

Nei jeg får gå og kose litt med puta mi, syns jeg hører den rope, så den savner meg nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemannen har blitt en racer på å snu seg fra mage til rygg :hoppe: Her i sted snudde han seg tre gang på rappen, så jeg antok at han helst ville ligge på rygg, men neeeiida. Når jeg da siste gangen ikke kom og snudde han, begynte han å sutre :ler: Min rolle her i verden har åpenbart blitt redusert til å snu min sønn fra rygg til mage, slik at han kan snu seg tilbake igjen :ler:

Så har jeg vært på barseltreff i dag og det var kjempegøy! Vi hadde kjempegod kjemi og har allerede planlagt å møtes igjen neste uke :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plutselig knekt paikoden, så her serveres det for tiden pai, morgen middag og kveld :ler: Jeg har alltid vært dyyypt skeptisk til pai, fordi jeg ikke syns butterdeig er så godt og fordi jeg har innbilt meg at det var så mye arbeid å lage. I dag ble det restetacopai :ler: Men tror kanskje jeg må begynne å bruke kesam og ikke fløte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...