Gå til innhold

Alle dagene


Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Eller hva med badeferie? Hihi.

Får håpe ting faller på plass, og snart kommer det jo en driftig bestemor som sikkert blir mer enn glad for å ordne og passe på litt lister, og mere til!

Er nå litt styr med disse seremoniene, men det er nå stas å ordne til! :).

Minner meg på en viss kake jeg har lovet bort ;). Lager to, så kan vi ha en her på morsdagen (som mannens familie ikke har tradisjon for å markere, men her skal det bli morsdagskake, om så mor selv må lage den;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller hva med badeferie? Hihi.

Får håpe ting faller på plass, og snart kommer det jo en driftig bestemor som sikkert blir mer enn glad for å ordne og passe på litt lister, og mere til!

Er nå litt styr med disse seremoniene, men det er nå stas å ordne til! :).

Minner meg på en viss kake jeg har lovet bort ;). Lager to, så kan vi ha en her på morsdagen (som mannens familie ikke har tradisjon for å markere, men her skal det bli morsdagskake, om så mor selv må lage den;)).

Hehe :D Her har jeg skamløst minnet mannen på at det er valentines + morsdag i flere uker. "I tilfelle Lillemann trenger litt hjelp" og "Hvis Lillemann lurer på hva jeg ønsker meg" :gjeiper:

Jeg er ikke så kravstor da, blir fornøyd med et kort egentlig :sjenert: Må jo ha noe å minnes først morsdagen med ;)

Kom på en til "Det kan jo hende at det blir vanskelig for Lillemann å servere frokost på senga, så du får hjelpe han" :fnise: Skamvett har man heldigvis ikke plagsomt mye av, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D Her har jeg skamløst minnet mannen på at det er valentines + morsdag i flere uker. "I tilfelle Lillemann trenger litt hjelp" og "Hvis Lillemann lurer på hva jeg ønsker meg" :gjeiper:

Jeg er ikke så kravstor da, blir fornøyd med et kort egentlig :sjenert: Må jo ha noe å minnes først morsdagen med ;)

Kom på en til "Det kan jo hende at det blir vanskelig for Lillemann å servere frokost på senga, så du får hjelpe han" :fnise: Skamvett har man heldigvis ikke plagsomt mye av, hehe.

:ler:

Morsdag er viktig. :Nikke: Eg er heller ikkje vant til den store morsdagsfeiringa, med gaver og kaker og all verden, men frokost på senga og heimelaga kort, det måtte alltid til. Håpar mannen ikkje fnyser av meg når eg vil vidareføra den tradisjonen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Morsdag er viktig. :Nikke: Eg er heller ikkje vant til den store morsdagsfeiringa, med gaver og kaker og all verden, men frokost på senga og heimelaga kort, det måtte alltid til. Håpar mannen ikkje fnyser av meg når eg vil vidareføra den tradisjonen. ;)

Det er hjemmelaget kort og frokost på senga som er tradisjon hjemme og :jepp: Syns det er kos jeg. Og tror ikke mannen har så mye i mot å lage det til heller, så lenge jeg minner han på det i god tid selvfølgelig ;)

-----------------------------

Da har vi vært på 4 mndskontroll og resultatet ble 8 kg (:dåne:) og 64 cm. Altså en småimponerende vekst på hele 5 kg og 15 cm siden fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra kvartalsresultat det!

(Jeg hadde vel ikke vært like glad om det skjedde meg(om jeg ikke var gravid da) :P).

----

Jeg får prøve litt på hinting ang. morsdagen, men mannens familie har aldri feiret det. Så mannen ser ikke helt konseptet, selv om man ikke trenger å ha en kommersiell vinkling på det. Jeg har kjøpt kort til meg selv da, og støttet en god sak til støtte for andre damer. Og fått sendt kort i posten til sønnens gjenlevende oldemødre, + bestemor i nord.

Blir litt spesielt i år, med en "mor" i familien mindre, og det er trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra kvartalsresultat det!

(Jeg hadde vel ikke vært like glad om det skjedde meg(om jeg ikke var gravid da) :P).

----

Jeg får prøve litt på hinting ang. morsdagen, men mannens familie har aldri feiret det. Så mannen ser ikke helt konseptet, selv om man ikke trenger å ha en kommersiell vinkling på det. Jeg har kjøpt kort til meg selv da, og støttet en god sak til støtte for andre damer. Og fått sendt kort i posten til sønnens gjenlevende oldemødre, + bestemor i nord.

Blir litt spesielt i år, med en "mor" i familien mindre, og det er trist.

Ja en mor i minus, men to i pluss ;)

Jeg hadde nok kjøpt kort selv om ikke mannen hadde kikka på idéen, og gave også kanskje, hvis jeg hadde noe jeg trengte eller ønsket meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge at vi er på rettsida med plussen! :)

Har hinta litt om morsdag og frokost på senga, så får vi se hva som evt. kommer ut av det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Da har vi behørig feiret lillemannen og ætteledet han. Nå nyter vi bare etterdønningene og kakerestene :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig har lillmann skjønt at han flytte seg selv, så nå ligger han og peser og sparker og bukter seg som en gal. Han er så nær å trille fra rygg til mage, men ender opp med å sparke/vrikke/åle seg rundt i en stor sirkel med hodet som midtakse. Kjempemorsomt å se på! Også er han sååå fokusert og konsentrert. Skjønningen min :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan virke som om noen har byttet ut min sønn med en banan. Den eneste stillingen som nå duger er å ligge på siden spent i en bue slik at bakhodet omtrent når hælene. Litt upraktisk ettersom Lillemann har ganske spesifike preferanser for å utøve søvn (På rygg, med tutt i munnen, koseklut på ene kinnet og dyne/pledd på andre, fortrinnsvis i et mørkt og kjølig rom). Han akker og oier og strever og tøyer og bøyer, og ser på meg med fortvilelse i blikket. Og jeg kommer villig springende og danderer han rett, bare for å høre nye fortvilte stønn ca 5 sekunder etterpå :fnise:

Hvem trenger vel tv når man har en baby! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Den hørtes kjent ud :fnise:

Må innrømme at det "programmet" som går nå, "sovende baby", er et spesielt hyggelig og familievennlig program :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes, nå som du har fått baby-ticker, trodde jeg ett sekund at det var en ny baby på tur... :fnise:

:bond:

:ler:

For ein liten, aktiv sjarmør. :rødme:

Ja det er full fart og stormende jubel :)

Har så smått begynt og gi smaksprøver. Foreløpig får han smake av den maten jeg spiser, dvs jeg byr fram og hvis han er interessert gaper han så stort han kan og bøyer seg fram så han får tunga borti. Dette fører til store grimaser og intens konsentrasjon, og det ser ikke ut som han egentlig liker det han får, men likevel så bare må han prøve virker det som :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småttingene får så morsomme ansiktsuttrykk når de begynner å smake på mat! Litt sånn: "Wæææ, det smakte helt pyton, verste smak ever!" eller lett forbausede "hmmm- dette var godt!"

Du trenger nok ingen TV, nei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er kjempemorsomt :fnise:

-------------------------------

Har ikke tenkt å innføre grøt riktig enda, men har handlet inn hirseflak for å være "klar". Har hørt at den ikke skulle smake så godt, så lagde en posjon for å prøvesmake. Med litt banan gikk det da greit ned. Jeg er ikke noe spesielt glad i grøt men syns ikke det var verre enn andre typer jeg har smakt. Nå lagde jeg jo med vann da, regner med å bruke MM til Lillemann.

Tenkte å kjøpe rismel og, men det fant jeg ikke. Kanskje det går greit med polenta og?

Jeg har kjøpt en bok på barnemat og arvet noen flere, så nå for tiden koser jeg meg med å lese i dem (Bruker ofte å "lese" kokebøker, hehe).

Jeg har egentlig besluttet å fullamme så lenge som mulig, men hvis Lillemann plutselig blir klar for mer mat enn jeg har å by på, er jeg i hvertfall forberedt.

Endret av Svipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden sist jeg skrev har jeg fått smaken på hirsegrøt :fnise: Det er jo fullt av jern så jeg spiser med god samvittighet, men hvis vi begge to skal spise det, må jeg nok finne en butikk som fører større kvanta (til en mer fornuftig kilopris). Det koster 33 for 500 g og det er jo i grunn nok (Men har hørt rykter om at babygrøt med hirse fort koster 50 kr pakka :haar:). Lillemann fikk smake litt hirsegrøt av meg i dag og tror han syntes det var spennende smak for han smatta noe innmari :fnise: Etterpå fikk han litt agurk og leke med og da så han slik ut :eeeh: men i og med at han holdt den i handa, klarte han ikke å la være å stikke det i munnen heller :ler:

Jeg har akkurat sendt avgårde barnehagesøknaden, men det er med et lite stikk i hjertet. Han er jo så liten! Men vi har bare søkt deltid da og det er ikke fullstendig sikkert at vi trenger barnehageplass når alt kommer til alt. Som studenter er vi jo ganske fleksible og det er ikke helt utenkelig at vi kan komme til en ordning med noen av de andre barselmammaene som er i samme situasjon. Mannen kom med en ganske teit kommentar om at vi heller kunne kjøpe en grind til han (sånn at vi kunne jobbe med skolearbeid i fred, uten at han springer og drikker vaskemidlene på badet og sånt), men det er jo ærlig talt ikke en hund vi har skaffet oss... :kjefte:

:kosteskaft: er kommet tilbake og den har ærlig talt ikke vært dypt savnet... Æsj og, for min del kunne det godt drøyd en god del måneder til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjda, den tanta er ikke noe populær av seg!

Spennende for lillemann å teste ut smaker! :)

Hirsegrøt har jeg et veldig "både og"-forhold til. Smaken er god, men ettersmaken ikkeså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usjda, den tanta er ikke noe populær av seg!

Spennende for lillemann å teste ut smaker! :)

Hirsegrøt har jeg et veldig "både og"-forhold til. Smaken er god, men ettersmaken ikkeså...

Nei... Noen som har lyst på to tette kan få henne i stedet :gjeiper:

Har litt sukker i så blir den riktig god :)

------------------------

Jeg har prøvd å ignorere det, men jeg må vel akseptere at lillemann har begynt og starte dagen sin 0600. Det er jo ikke ukristelig tidlig akkurat, men i B-hjernen min kjennes det ut som midt i natta ;) Oh, well, han legger seg jo tross alt i 6-tida på kvelden så får ikke klage. Må vel bare begynne å legge meg litt tidligere tenker jeg ;) Har forøvrig hatt en fin natt i natt (Han har litt halvtårsuro for tiden). I seng 1830, påtår 1830, mat 2300 og 0200 og morgen klokka 0600.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...