Gå til innhold

Alle dagene


Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Dansende og syngende babyer er noe av det herligste :rødme:

Yngste tantebarnet mitt er så musikalsk og har en slik rytme at vi ikke skjønner hvor hun tar det fra :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg Nótt :goodbye:

Jeg har blitt veldig overrasket over hvilken musikkglede mange barn har. Nå skal det jo sies at jeg ikke har vært så innmari vant til små barn før jeg fikk et selv :fnise: Jeg trodde jo at lillemann var rene musikkgeniet, men jeg ser jo at de fleste elsker å synge og danse. Det beste er når han ligger og skal sove og småsynger for seg selv :rødme:

Jeg er enda helt satt ut av de gode nyhetene fra Pusilus. Sitter bare og småsmiler for meg selv her på datasalen :nigo: Helgen kunne knapt ha startet bedre!

Og neste uke har vi ett-åring! :hoppe: Jeg gleder meg!! Har lurt på å kjøpe han et sånn lite lekepiano i gave, men det er kanskje litt over the top? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enda helt satt ut av de gode nyhetene fra Pusilus. Sitter bare og småsmiler for meg selv her på datasalen :nigo: Helgen kunne knapt ha startet bedre!

:rødme:

Jeg synes et lekepiano høres topp ut :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes et lekepiano høres topp ut :tommel:

Ja det er det som er problemet mitt og :fnise:

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble lekepiano :fnise:

For en dag altså...

Først forsov vi oss.

Så skulle mannen hjelpe, noe som desverre ikke var til så mye hjelp, for jeg hadde jo lagt alt frem sånn at det skulle gå fort, men det visste jo ikke han, så da ble jo alt gjort på en helt annen måte (som sikkert tok dobbelt så lang tid...). Også tok han med seg husnøklene mine på jobb, så da måtte vi stå påkledt i gangen i 20 minutter og vente på at han kom hjem med dem... Også måtte vi ta bussen... Også var bussjåføren crazy og kjørte slik at vogna tippa... (Det gikk bra!). Lillemann ville ikke i barnehagen (HYL!), og jeg kom lett hesblesende på forelesning 20 minutter for seint, bare for å finne ut at forelesninga var avlyst fordi foreleseren hadde influensa. Dugelige mengder kaffe og kvalitets-kg-tid hjelper på det meste altså ;)

Kudos til meg selv for at jeg bare kjeftet inni meg og ikke på den stakkars mannen som gjorde så godt han kunne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk, for akkurat et år siden var jeg hos fysioterapauten min og fikk modningsakupunktur. Lite ante jeg om hvor effektiv den var :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi feira ett-åringen :rødme: Det har vært en flott dag for store og små, selv om han ikke helt brydde seg så mye med de der pakkene :fnise: Derimot var det stor stas når vi gikk inn på gjesterommet i morges og, overraskelse!, der var bestemor og bestefar!

Det er mange tanker i hodet i dag og ikke helt lett å finne ordene. Men mest av alt kjenner jeg på en enorm takknemlighet for at akkurat vi får være akkurat hans foreldre :hjerte:

Pussig nok våknet jeg 03:19 i natt, akkurat et år etter at vi ble foreldre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange tanker i hodet i dag og ikke helt lett å finne ordene. Men mest av alt kjenner jeg på en enorm takknemlighet for at akkurat vi får være akkurat hans foreldre :hjerte:

:rødme:

Gratulerer med 1-åringen!

:blåse:

Fall bursdagsgaven i smak? Har han begynt å bli den nye Mozart? Eller er det meir Arne Nordheim-stil over det som kjem ut frå pianoet? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok den nye Nordheim tenker jeg :fnise: Han er i grunn hylende morsom der han sitter og synger og spiller (plink-plonk-plink ul-ul-hyyyyl plink-plink).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :nigo:

Tenkte jeg skulle presentere dere for en kake vi har hatt litt dilla på i det siste:

Ambrosiakake:

150 g smør

3 egg

2 dl sukker

Revet skall av en godt vasket appelsin

150 g hvetemel

1 ts bakepulver

Glasur:

2 dl melis

2 ss appelsinsaft (f.x. fra den førnevnte appelsinen)

Varm stekeovnen til 175 grader. Smelt og avkjøl smøret og pisk eggedosis av egg og sukker. Vend inn smør, mel blandet med bakepulver og revet appelsinskall i eggedosisen. Hel røren i en smurt form (som tar 1.5 l). Stekes på nederste rille i ca 45 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har snakkinga virkelig tatt seg opp etter barnehagestart. Vi identifiserer nå "opp" (som i "Løft meg! Løft meg!"). "Borte bø" som jeg tror må være favorittleken, (rett etter klatre-på-mamma-leken...)og "um æh" (sa en liten grønn frosk en dag) som jeg antar at de synger en del i barnehagen. Han blir vill av glede når jeg skjønner han og jeg tror nok det er et sterkt insentiv for å lære mer. Han har også skjønt når man skal si "nei", så det blir en del nei-nei-nei når det er noe han ikke vil ;) Han elsker å gå når vi holder han i hendene, han bruker å legge hodet bakover og gliiiise opp til oss :rødme:

Han har begynt å komme seg etter bhgstarttraumene og sovner nå greit om kveldene igjen, så jeg regner med at vi flytter han tilbake til rommet sitt igjen snart. Det har jo blitt en del frem og tilbake med den senga, men når han foretrekker senga si og ikke sover godt sammen med oss må det nesten bli sånn i de periodene han trenger ekstra nærhet. En stund var det sånn at han måtte opp med hodet og sjekke at jeg enda var der, nesten hele tiden, men nå er det bare *koseklemme puta si* og ZZZzzzzz.

Han sutrer enda når jeg går i fra han i bgh, men han slutter med engang han ikke ser meg lenger og han trives tydelig med de andre barna og de som jobber der. I dag når jeg leverte begynte de andre barna med en gang å rope på han når de så han, så de trives nok med han og ;)

Det er sårt å levere han fra meg (selv om i hvertfall jeg har godt at vi ikke er sammen 24/7), så det er godt å vite at han er i trygge hender, på en plass han har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnen for innlegget over, var forøvrig at det kom fra han på stellebordet "Hei, du", med sånn sukkersøt stemme som man ofte bruker når man kommuniserer med små barn :fnise: Tror nok han har hørt det noen gang før ja ;)

I dag morgen skjedde det noe virkelig pussig. Lillemann lå og lekte for seg selv og plutselig hørte jeg noe(n) som sa "Hello". Det hørtes litt ut som noe som kunne kommet fra en mekanisk leke. Lillemann responderte øyeblikkelig med en forbløffende klart og tydelig uttalt "Hello". Det som var guffent var at han lå der helt alene, og det var ingen leker eller noe i nærheten som kunne lagd den lyden (dobbeltsjekket etterpå) :redd: Mannen hørte det også, d.v.s han hørte bare at det var noe, men ikke hva som ble sagt. Jeg var ikke så gira på at han skulle dra på jobb etter det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så creepy med det er hello`et da! :sjokk:

Du hadde falt ut av innleggene mine, men nå er jeg oppdatert!

Gratulerer med vel overstått 1 årsdag! :strix:

Godt han trives i bhg`en! Vi har ikke fått plass enda, men jeg må si jeg gruer meg litt. Ser det bare nå. Jeg gleder meg til barnefri, men når jeg skal dra har jeg ikke lyst å dra i fra henne i det hele tatt, selv om hun bare skal sove mens jeg er borte. :sjenert:

Det er så morro å lese om framgangen til lillemann! Jeg har en nevø på samme alder, men det er noe annet når mammaen skriver selv, og spesielt du, Synne-Marie!

Ha en god helg i det foreløpig nydelige høstværet! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for gode ord Missiw :klemmer:

Bare en snartur innom for å melde at i dag var første barnehagelevering uten gråt! Gjett om mor får en bedre start på dagen uten det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er digg når det ikke er full sirene når man går. Det har egentlig vært lite hyling, heldigvis. Det er jo klart at det er trist å skilles fra yndlingsmamma'n sin, det skjønner jo jeg og ;)

------------------------

Denne (altså den med kjeks, krem og sjokoladesaus) er KRIMINELT god!(Og tilbud på mega er det også ;))

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne at nå har tann nummer 5 brutt igjennom. Oppdaget det når vi skulle pusse tenner i går (Må huske å skrive det i boka!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...