Gå til innhold

Alle dagene


Synne-Marie

Anbefalte innlegg

Da har vi hatt en skikkelig turbouke med sykdom og dritt. Jeg sverger, helga har aldri vært mer etterlengtet :jepp: Forrige helg forvant fullstendig i barne- mann- og husstell. Mann og barn er enda snufsete, men kvinnen med jernhelsen holder enda stand ;) Dvs hadde en sykedag på tirsdag med vondt i halsen og vondt i kroppen, men det ble ikke mere av det, så var nok egentlig mest utmattet :jepp:

Ellers melder jeg at lillemann har begynt så smått å krabbe, i den anseelige alder av 1 år og 2 uker. Dvs han gjør det bare når han har satt seg på kne og så fant ut at han ikke satt nær nok til å heise seg opp likevel. Da "musekrabber" han slik at han kommer helt inntil, også er det opp på to.

Hvis han derimot skal noe sted er det fremdeles åling som teller :jepp: Og for en stil og teknikk :ler: Når han setter inn toppgiret, nærmest crawler han bortover gulvet, mens han spreller vilt med beina. Han ser nærmest ut som en liten firfisle :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Har liksom ikke tid til å skrive her om dagen. Kan ikke forstå? :sjenert:

Vi har visst atter en gang klart å snike oss med på Schrödingers katt. Ca 1:45 trasker jeg og lillemann forbi, på tur hjem fra barnehagen.

Ellers er vi midt i vær-så-god-tusen-takk fasen. Og det fører til mye morro gitt ;) Glogglog sier lillemann og rekker meg den halvspiste brødskiva si. Takk takk sier jeg og later som jeg tar en bit. -Vær-så-god, lillemann. -Akk-akk!

Dette har blitt lett blandet sammen med den mer myndige varianten av "leken", der jeg tar i fra han noe han ikke har lov til å leke med, eller diverse gulvsnacks han har puttet i munnen. -Mamma få! Takk-takk-takk! Så hvis han syns jeg bruker for lang tid på å lage til middag til han, for eksempel, ser han på meg med streng mine og utstrakt hånd, men han morskt sier: Akk-akk-akk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå gleder vi oss bare til jul!

Det har blitt en travel innspurt, med mye eksamner og innleveringer. Lillevennen tar det pent, men gleder meg til å ha mere overskudd til han igjen.

Lillemannen begynner å bli stor, og jeg syns det er helt herlig å være mamma'n hans :hjerte: Han kan leke leenge på egenhånd om det er noe som fenger, men andre dager vil han bare bæres, eller leke med oss. Det er tydelig at han skjønner mere av det som foregår rundt han. Han responderer på det vi sier til han, og om jeg ber han om noe, vil han som regel prøve å gjøre det. Noen ganger later han som om han ikke skjønner noe og piler i en helt annen retning med et lurt glis ;)

Han spiser godt og er villig til å prøve det meste han blir bydd. Imidlertid har han favoritter og om han tror det er en sjangs til å få noe han liker bedre, nekter han å spise det han har fått. Han er ikke så flink med skje og gaffel, men er ellers så flink ved matbordet at vi har avansert fra plast. Han drikker også godt av glass, men det blir jo helt klart mindre søl med tutekopp ;)

Han prater masse, selv om vi ikke forstår alt så godt. Han svarer når vi snakker til han, med "ja", "nei", "hæ/eh?", "eh!" og "mer". Han forteller ofte om mamma og pappa og bruker også sitt eget navn når han forteller. Noen ganger bare tulleprater han og da ler han godt av seg selv :) Han er veldig glad i å synge og "brummer" ofte med på kjente sanger. Han liker godt at vi synger og leser rim for han.

Motorisk sett krabber han som bare det. Han reiser seg og går langsmed det meste og kommer nok snart til å glemme at han må holde seg ;) Han elsker at vi går med han, da "springer" han omtrent bortover. Han har enda ikke satt seg på rompa, men sitter ofte på knærne. Han kan sitte på rompa, men det er tydelig at han føler seg ustabil da, og han er snar å komme seg over på knærne. Han har generelt litt dårlig balanse, men det er vel ikke uvanlig for aldersgruppa. Han klatrer ikke oppover men han har lært seg at han må klatre ned med rompa først. Jeg må innrømme at jeg noen ganger syns at det går litt treigt med det fysiske, men jeg vet jo at "normalen" er bred, så det er nok ingen grunn til bekymring :)

Han er en god og blid gutt som stort sett er tilfreds med sin verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

God nyttår!

Det ble en travel avslutning på 2010 og det var himla godt å kunne gå inn i 2011 med senka skuldre. Jeg har offisielt (forhåpentligvis? :gjeiper:) hatt min siste eksamen, og har nå bare masteroppgaven igjen før jeg er ferdig med studiene. Det blir sært, har jo tross alt gått nesten 20 år på skole! Kjenner at det er litt trått å komme igang nå etter jula. Kroppen er nok ikke helt ferdig med ferie ;)

Vi har vært hele jula hos svigers og det har vært knallkoselig, om enn ikke så avslappende ;) Lillemann har kost seg sammen med søskenbarna sine, som er en gjeng med flotte, aktive barn, og han har lært seg å "hoppe". Da sitter han på knærne, mens han homper opp og ned, og roper "(h)opp-(h)opp-(h)opp" :fnise:

Vi har fått mye fint til jul, bland annet mye ullklær til mini (bl.a. deilig ullpysj fra nøstebarn! Skulle ønske den kom i størrelse 27!). På grunn av at han har vært litt plaget med atopisk eksem tidligere har jeg vært litt forsiktig med ullklær på han, men det ser ut som det går greit. Han blir litt tørr, men jeg smører masse og satser på at det går bra. Det virker ikke som kan klør, eller plages og det er det viktigste for meg.

Han babler i vei og når vi spør får vi svar. I går foreksempel, ristet han på hodet til alle påleggsforslagene fra kjøleskapet og ville ikke ha noe før jeg foreslo grøt. Han bruker vanligvis ikke få det om morgenen lenger, men skjønner jo godt at det frister mer enn tørt brød ;)

Han blir nok litt forkjælt som det eneste og høyt elskede barnet til to foreldre som ikke vet hva godt de kan gjøre for sin lille venn ;) Han får ikke gjøre som han vil altså, men han har nok den konstante oppmerksomheten vår og vi er gjerne med og gjør ting sammen med han, hvis han vil ha oss med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag, og ekstremt lav arbeidsmoral...

Travel uke for mini med 15 mnd kontroll(10 kg og 80 cm) og vaksiner (hyl-hyl-HYL!). Siden har vi vært på undersøkelse på sykehuset for å se om "nøttene" hans hadde kommet ned (det hadde de ikke, så det betyr, skrekk og gru, operasjon). Og som kronen på verket fant vi blod i avføringen i går, som vi har vært til lege for i dag. For å få til det gjennomførte vi tidenes mest kronglete logistikk, da vi begge selvfølgelig var maks opptatt på formiddagen i dag. Først leverte jeg i barnehagen, før jeg sprang på møte, så kom mannen og hentet og tok han til legen. Når møtet var ferdig kom jeg styrtende og tok selve legetimen, også leverte jeg i barnehagen etterpå. Puh! Det ser heldigvis ut som det ikke er noe farlig. Mini går uansett nyåret i møte grundig undersøkt på alle bauger og kanter ;)

Sitter og ser på alle de gunstige salgkuppene ute på nettet, men "må" ha ny pc, så får prøve å holde på pengboka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har lillefjompen for første gang sluppet seg og stått på egne bein. Han sto ved bordet og glemte seg ut et øyeblikk. Gjett om han ble redd? Han datt rett på rompa og begynt å hyyyyle. Lille raringen min :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Go'ungen min har tatt sine første skritt :hoppe:

Endret av Synne-Marie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Synne-Marie!

Godt nytt år og grattis med en gående lillemann! :strix:

Du hadde falt ut av innleggene mine (igjen?), men nå er jeg oppdatert!

Kjedelig med operasjon, men vi får håpe det går fint! Disse småttisene takler sånt MYE bedre enn det vi tror, eller vi ville ha gjort selv.

Tenker det blir rart å være helt ferdig med studiene til våren! Har du jobb klar, eller?

Ha en fin-fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg!

Satser på at det går greit med operasjon, det er vel en av de vanligste inngrepene i den alderskategorien. Men gleder meg ikke akkurat til å se han få narkose. Men blir nok veldig bra etterpå.

Det blir veldig spennende! Har akkurat begynt å søke, og håper det ikke tar lang tid før jobben er i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg, skal det gå på dette viset blir det vel ikke levert master før til jul! Sitter på skola, men har hovedsakelig drukket kaffe og lest nettavis til nå :flau: Og jeg som kom så tidlig, fordi jeg skulle gå etter lunsj i dag? Men det er lenge til juni, sant ja? :sjenert: Har fått gjort litt da, men ikke nok til å døyve den evig murrende samvittigheten.

Mini prøver stadig ut de nye gåferdighetene. På egenhånd går han bare mellom oss, og når han glemmer seg. Men han følger veggene rundt i leiligheten, og så lenge han har handa bort i noe, går han som bare det.

Vi har vært å kjøpt vintersko til han. Egentlig skulle det bero til han gikk godt selv, for det er jo det beste for foten, men ble veldig revet med når plutselig begynte å gå. Gutten må jo ha SKO! :fnise: De er røde og veldig fine :rødme: Og på salg :jepp: "Kun" 500 :fnise: Jaja, det er definitivt ikke det første og neppe det siste utlegget på den fyren der heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en bedagelig dag på skolen. Har store planer om alt jeg skal gjøre i dag, får bare brette opp ermene og sette i gang.

Skal i hvertfall skrive noen søknader. Hadde vært kjekt å ha en jobb klar til jeg er ferdig med masteren. Har fått søkerliste på en jobb vi har søkt på og der var det bare 3 søkere. Den ene søkeren virket ganske uaktuell, men den andre tror jeg kan bli en hard konkurrent. Får håpe jeg får innkallelse til intervju :jepp:

B er syk igjen stakkars, skal med han til legen senere i dag. Han har hanglet en del i januar, så håper han kvikner til igjen snart. Ikke minst fordi han blir så grinete :fnise: Noen dager er altså alt feil. Også har han helt ut av det blå blitt skikkelig besatt av puppen! Pupp-pupp "navnetsitt"-pupp sier han og draaaar i genseren :sprettoy::bond::daane: Har egentlig ikke hatt noen agenda med amminga og gitt når han ville ha, men nå har det i mange måneder vært snakk om en tår om morgenen og ikke noe mer, så da føles det helt feil å trappe opp amminga igjen. :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så kjedelig med syk junior! Skjønner godt at du ikke akkurat kunne tenkt deg å amme mere nå!

Her ar det vært sykdom også, og det er deilig med den ekstra kosen, men litt slitsomt i lengden med en grinete unge uten matlyst.

Håper arbeidslysten sprudler i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det min tur å være hjemme med syk junior, så i dag blir det nok ikke gjort så voldsomt. Jeg skal bryne med på litt husarbeid da, men først litt kaffe og kg ;)

Det er digg med den ekstra kosen ja, gjør det lettere å holde ut :) I dag har det heldigvis vært mest kos og bare litt grin. Han har liksom et eget grinetoneleie, og det høres skikkelig tilgjort ut, så det er litt vanskelig å ta han seriøst noen ganger :sjenert:

---

Han våknet, så måtte bare ile. Om jeg får tid og kommer på det fullfører jeg posten senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har investert i nytt termometer, sånn "skanner". Idéen var at det skulle bli mindre arbeid enn et vanlig termometer, men mini er jo livredd det, så det er jo helt umulig å få målt han :fnise:

Tidligere i dag satt vi og tittet på video av mini på mobilen. Han bekreftet at det var han på alle videoene, helt til vi kom til en video som viste han som spebarn. Det var ikke han altså :fnise: Han både sa nei og ristet på hodet. Så jeg spurte om det kanskje var en baby da? Ja, det var det. Var han en baby da? Nei :riste på hodet:

Jeg måtte spørre han senere også, men han var helt klar på at han ikke var baby :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat oppdaget at jeg har linket til en helt annen tråd i signaturen min 4_1_200.gif Jeg barre erre muulig? Haha, føler meg skikkelig teit nå knegg.gif

Men jeg har da i hvertfall husket på at jeg skulle linke til siste innlegget :jolie::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Innom og får deg på Mine innlegg igjen. Det har blitt lite dagbøker på meg dei siste mnd. :sjenert: Men NÅ er eg endelig oppdatert. :nigo:

Hjelpe meg, skal det gå på dette viset blir det vel ikke levert master før til jul! Sitter på skola, men har hovedsakelig drukket kaffe og lest nettavis til nå :flau: Og jeg som kom så tidlig, fordi jeg skulle gå etter lunsj i dag? Men det er lenge til juni, sant ja? :sjenert: Har fått gjort litt da, men ikke nok til å døyve den evig murrende samvittigheten.

Det der kjenner eg så altfor godt igjen. Og ja, eg blei eit semester forsinka. :ler: Eg vel å skylda det på at eg kombinerte jobbing og masteroppgave, då. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det der kjenner eg så altfor godt igjen. Og ja, eg blei eit semester forsinka. :ler: Eg vel å skylda det på at eg kombinerte jobbing og masteroppgave, då. :tunge1:

Ja jeg kan jo skylde på det da. Å være mamma er da virkelig en fulltidsjobb? ;) Siste uke var han faktisk hjemme fra barnehagen hver dag, og da blir det jammen ikke mye gjort. Menmen, ny uke, nye muligheter :jepp:

Ellers er jeg passe sliten i dag etter å ha slått ut håret og feiret bursdag i går. Det kan virke som om festutholdenhet er noe man bør øve på jevnlig for ikke å miste ;) Men jeg holdt ut til 12 altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Festutholdenhet har eg nok mista for lengst. Eg hadde vel neppe holdt til lenger enn kl 21 eller noko. :Gjesp::ler:

Lykke til med ny studieveke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 av 5 mulige var effektive studiedager, og er veldig fornøyd med det. Sånn ellers har influensaen (eller hverfall noen i den familien) tatt hu mor og jeg har fått en skikkelig kjip tørrhoste. På den positive siden regner jeg med at jeg utvikler magemuskler av stål :skratte: Jeg og mini har dratt på vinterferie til min mamma, så jeg får beste pleie ;)

Så har jeg vært på et veldig spennende jobbintervju :lur: Om jeg får jobben og takker ja, innebærer det flytting fra min elskede barteby :sjokk:

:roser: Gratulerer så masse med morsdagen damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...