Gå til innhold

Lykkeland


Blåmor

Anbefalte innlegg

Her er det fremdeles sykehus som gjelder. Har permisjon i natt da, så skal sove i senga mi Fremdeles mye kvalm og endel oppkast, men kjenner at intravenøs væske hjelper godt. Satser alle kort på at det gir seg veldig snart, for jeg er utrolig sliten og lei av dette nå.

Tok UL igjen i går, og det viste ett (!) sprell levende foster som så friskt og fint ut, og det hjalp å se. Helt greit at det ikke var to. Bikker 12 uker på søndag, håper det sier poff og gir seg på dagen. Det er lov å drømme?

Godt nyttår til alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krysser fingrene for at kvalmen gir seg etter 12. uke! Gratulerer med et friskt og flott foster i massen! :strix: Veit du kjønn enda?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar deg da, fortsatt med sykehus og intravenøst :tristbla: Håper kvalmen snart gir seg!

:hoppe: for et friskt og fint foster :hoppe: Skjønner godt at du er letta over at det ikke er to, selv om dere hadde takla det kjempebra også. Er sikkert travelt nok med to tette :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...har en venninne som hadde det slik som deg, men det ga seg ikke i uke 12....hun var dårlig hele veien! Krysser alt jeg har for at du slipper det altså :pls:

Så deilig å se et sprell levende lite nurk på ul'en da :) Hjelper på kreftene det tenker jeg :)

Tenker på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, snille damer :) Vet ikke kjønn, men har guttefølelse denne gangen og (men det hadde vært utrolig koselig om det var ei lita jente). Ble skrevet ut i går, og var på rund feiring hele kvelden, noe som gikk overraskende bra. Føler meg ikke så verst i dag heller, har bare kastet opp på morgenen slik jeg pleier. Håper dette er tegn på at det er i ferd med å snu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper virkelig at det er i ferd med å snu for deg ang kvalmen :pls:

Herlig med ul av et sprell levende foster :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor :klem: til deg og lilleklumpen! Håper det snur for deg nå, slik at du kan nyte de resterende månedene før h*n kommer. Har du avtale til kontroll på sykehuset igjen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en veldig god dag, håper jeg slipper flere turer til sykehuset nå. Foreløpig tegner denne dagen til å bli en bra dag også :strix:

Hodet, derimot, flommer over av bekymringer av økonomisk art med tanke på fremtiden. Opptjening av nye foreldrepenger, studier, barnehageplass, foreldrestipend, sykemelding - det er rett og slett litt mye for det vesle hodet mitt akkurat nå, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Det beste hadde sikkert vært og fått en time på NAV med noen som kan reglene ut og inn. Æææh, at det skal være så vanskelig når man faller mellom to stoler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem:

Det høres lurt ut å snakke med noen som har god greie på disse tingene. Sånne bekymringer kan fort tappe en for energi uten at man blir så mye klokere. Men så er det klart at det ordner seg! :Nikke:

Veldig glad for at du føler deg bedre! :hoppe: Håper du får en feiende fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var mye å tenke på for deg for tida. Håper du får snakka med noen som kan dette skikkelig, så du får orden på det og slipper å bekymre deg :kose:

Krysser fingre og tær for at du skal slippe flere turer til sykehuset nå :pls:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 4 med ålreit form :strix: Dette går veien, begynner å få tilbake litt energi også.

Vi har ringt sikkert 30 barnehager i dag, men det er jo umulig å få plass uten hovedopptaket. Vi har nesten bestemt oss for å gå for studielån+kontantstøtte nå i vår, og studielån+engangsstønad til høsten. Det blir ikke akkurat et fett år rent økonomisk, men sånn ble det nå en gang når dette skjedde litt før vi hadde tenkt. Det er jammen ikke alt som er tilrettelagt, altså. Engangsstønaden er ikke akkurat mye å bli rik av, men hvis man klarer å dele den opp over 12 mnd slik at ikke alle pengene forsvinner på en gang, så skal det nok gå på et vis. Blåmann tjener heldigvis greit, ellers hadde jo dette aldri gått. Kjenner meg mye roligere i sjelen nå som vi har bestemt oss. Har satt inn annonse i avisen etter dagmamma, men er i utgangspunktet skeptisk til å levere han til vilt fremmede flere dager i uka.

Det ordner seg vel til slutt! Blir tøft å ta igjen alt på studiene som jeg ikke har fått gjort mens jeg har vært dårlig, men håper på velvillige lærere som lar meg få jobbe etter fristen.

Oppi alt dette, så kjenner jeg meg egentlig klar for å begynne å jobbe litt igjen, savner å være en del av et kollegie, det sosiale og ikke minst selve jobben! Skulle vi få tilbud om bhgplass i løpet av våren, så går det jo an å begynne med f.eks. halv plass, også kan jeg jobbe litt innimellom hvis jeg får jobb noe sted. Vi får se, vi får se. Det ordner seg for snille jenter, er det ikke det de sier?

At vi har det bra sammen, klarer oss fint, har litt sparepenger og er glad i hverandre er tross alt mye viktigere enn masse penger!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er formen fortsatt ok? Håper det! Må være veldig godt at formen bedrer seg :jepp:

Penger ja.... Så fint at dere har funnet en løsning dere får til å fungere. Jeg har absolutt tro på at foreldre som er glade i hverandre er atskillig viktigere enn fet lommebok. Selv om kjærlighet alene ikke er noe å bli fet på, er jo det viktigst av alt :yvonne:

Håper dere får halv barnehageplass i løpet av våren!

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går mye opp og ned, men heldigvis mest opp om dagen. Skal tåle noen tøffe dager innimellom så lenge de fleste er gode. Nå er det egentlig mest den enorme sliten- og utmattetfølelsen som jeg kjenner så alt for godt igjen dra forrige svangerskap. Det er ok å være litt sliten, men å konstant føle seg fullstendig utmattet og tom for krefter - det hadde jeg håpet jeg skulle slippe unna denne gangen, i alle fall kan det drøye litt før det kommer. Men - noe skal det være, og hver dag er en dag nærmere målet. Det er ikke synd på meg, jeg har bare så lyst til å føle meg i slag for en gangs skyld.

Nok om det. Jeg er såvidt i gang med studier igjen etter den ufrivillige pausen på nesten to mnd, så det blir beintøft å ta igjen alt. Men jeg skal klare det, ingenting annet er aktuelt!

Har vært så trøtt i dag siden vi var i selskap i går, enda vi reiste hjem rundt midnatt. Har gledet meg absolutt hele dagen til at jeg endelig kunne legge meg kl 21, men får jeg sove, da? Nei... Irriterende!

Endret av Blåmor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å ha landet på en løsning ang penger/permisjon :) Synes du er tøff som har planer om å gjennomføre studiene til tross for at du har hatt denne litt lange pausen nå :Nikke:

jeg vet alt om hvordan det er å kjenne seg energiløs, her begynner det å løsne litt men hvis jeg jobber for mye og ikke passer på er både kvalmen og den tommheten tilbake før jeg aner ordet av det.

God mandag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra formen er mest opp om dagen da :tommelsmil: Slitsomt med den trettheten...håper energien snart kommer til deg igjen!

Missunner deg ikke å ta igjen to måneder på skolen da :( Ta det pent og gjør det i ditt tempo :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende at du skal ta igjen så mye skole og har så bra pågangsmot, men ikke slit deg ut nei :)

Veldig godt å høre at de fleste dagene er gode nå for tida hvertfall. Det liker vi! :nigo:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...