Gå til innhold

Idnar skal bli fru


Idnar

Anbefalte innlegg

Åh, så utrolig nydelig kjole! Gratulerer! :D

Takk! :kose:

Har sett bildet sikkert millioner ganger nå, den er myye finere i virkeligheten, altså! :fnise: Gleder meg skikkelig til å gå med den. Og den stooore dagen og alt! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg kommer til å begynne å grine når jeg ser deg i den. du kommer til å være så ubeskrivelig vakker!

Har dere tenkt noe på hva mat det skal være og sånt? Mat er en viktig del også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke hva vi skal spise, nei! De hadde ikke menyen for 2010 klar sist jeg snakket med de. Han ville jeg skulle ta kontakt når julebord sesongen er ferdig, sånn at vi kunne planlegge sammen! :) De skulle få helt ny meny, siden de hadde 30 års jubileum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:hallo:

Nå har jeg nettopp pløyet gjennom hele boken din :)

Har hatt noen mnd KG-bryllups-pause, men nå er jeg tilbake for fullt med planleggingen! :) Forstår at dette er en dagbok jeg må begynne å sjekke fremover ;)

Gratulerer med kjole - er det ikke deilig å ha det i boks? :)

Apropos ulike synspunkter på planlegging for kvinner og menn:

Jeg avtalte med min kjære at vi en kveld skulle avtale NÅR vi skulle ha bestemt ulike ting til bryllupet - dvs vi laget en PLAN for hvordan vi skulle planlegge... :fnise:

Jeg begrunnet det med at da slapp han å høre mas om mange ulike ting hele tiden - mens jeg kunne forvente svar fra han på de tingene som vi hadde bestemt oss for å bestemme på ulike tidspunkter!

Har fungert veldig greit - da får han muligheten til å konsentrere seg om en ting om gangen - :ler:

Men, det er viktig å plaaanlegge denne planleggings-kvelden - hvis ikke kan det komme litt for plutselig på ham - og det kan kanskje ende svææært uheldig...? :ler: Mannfolk.... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har hatt en god dagbokpause nå!

Men det betyr ikke at jeg ikke har hatt bryllupspause.. :fnise:

I løpet av de siste ukene har vi:

- sett på ringer, men har ikke klart å bestemme oss (jeg har ikke klart å bestemme meg, for det er opp til meg, egentlig, da R vil ha en enkel gullring som skal ligne i formen på min.

- undersøkt fotograf. FY POKKER så dyrt det ble! En halvkiip pakke kom på 13800!!!!!! Fotograferingen, et album, bilde 30x40 til å henge på veggen og 6 bilder 20x20 til foreldre og besteforeldre. Takkekort kom utenom! Vi kuttet ut bildene til besteforeldre og strippet albumet ned til det kiipeste de hadde, 5800! Dødsdyrt! Og jeg som hadde tenkt å be om rettighetene på bildene! :kjefte: Vi har ikke bestemt oss for fotograf heller. Undersøker veldig for tiden.

- Frisør. Har funnet et par aktuelle..innen den prisklassen jeg synes man kan spandere på seg på en sådan dag. Stooor forskjell! Noen vil ha ca 5000kr, mens jeg har funnet to som ligger på rundt 3000kr, som jeg synes holder!

- Inbydelser. Satt meg ned en kveld i forrgje uke og lagde alle på noen timer. Tror det gikk sånn unna fordi jeg var skikkelig høy på lim! :fnise: Synes de ble fine, jeg! :)

Har ikke skrevet inbydelsene ennå, da vi var litt usikker på tider og denslags. Nå vet vi ca. tider, men jeg har kommet litt ut av det :sjenert:

- Blomser har jeg bestemt meg for å lage selv. Har snakket med en butikk som skal hjelpe meg! Blomstene kjøpes i mars, for da får de inn masse fine silkeblomster! :jepp: Jeg er vanligvis ingen stor fan av plastikkblomster, men de hadde masse fine, som man ikke kan se er falske. Det kommer nok til å bli minst like dyrt som å bestille brudebukett i blomsterbutikk, men jeg vil ha buketten som et minne om det som jeg håper blir den beste dagen i mitt liv! :rødme:

Kake: På lørdag fikk jeg meg et nytt kakestativ av svigerfar! Ble hoppende glad, for jeg har jaktet etter stativ lenge!

Kaken lager jeg selv. Har en viss plan, men den er hemmelig! :ler: Mulig jeg spør min forlover om hjelp, for å ungå stress, men jeg har lyst å lage min absolutte fineste kake ever! :sjenert: Og jeg vil at folk skal snakke om kaken i etterkant! På en positiv måte.. :sjenert:

- Spilleliste. Har lagte opp en viss spilleliste, men nye sanger kommer rett som det er. Har spurt forelderene mine om de kommer på noen jeg har glemt, sånn at alle skal bli fornøyde, for jeg tviler på at farmor setter pris på rockekonsert! :fnise:

Egentlig synes jeg jeg har kommet veldig langt, til tross for at jeg egentlig ikke har gjort så mye. Men planene er klare.

Det som virkelig gjenstår nå, som jeg MÅ få gjort noe med ganse snart er alle de overtalige kiloene jeg ikke burde hatt. Har lagt på meg en del i julen, så nå må jeg sette skikkelig i gang med å få de bort. DET ER VANSKELIG!!!!

Tror jeg har fått oppdater det meste nå.

Til alle dere andre, jeg er innom å smugleser bøker på jobben, men får ikke svart dere :kjefte: Men dere er ikke glemt! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ting jeg glemte i min fine oppsummering:

Fikk brev fra kirken i helgen. Med oversikt over salmer som vi kan velge i.

Ene sangen tenker jeg skal buttes ut med solosang

Lørdag skal jeg på konsert med bandet som skal underholde! Gledre meg! R kan desverre ikke bli med! :snurt: Han må jobbe.

R spurt broren om han vil være forlover. Det ville han og ble kjempestolt og glad! :)

Har også vurdert å holde tale. En liten en. Der jeg først snakker norsk, selvfølgelig, deretter sier det samme på spansk! Alle kommer til å bli kjempe overraset, for jeg er kjempedårlig på spansk. Men for å glede min elskede, som opprinnelig er spansktalende. :rødme:

Må i så fall planlegge dette, for jeg må da få oversatt talen, noe jeg ikke vil be svigers om, for da blir det ingen overraskelse. MEN, dette er bare en liten aldri så hemmelig plan. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woow... Blir helt matt av alt det dere har gjort! Så flinkee :klemmer:

Har jo fått i boks masse!

Men guriland så dyrt det var med fotograf! Herlighet! Ble helt sjokkert. Kjenner dere ingen hobbyfotografer da? Er jo mange flinke der ute i den vide verden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med forstående vigsel til dere også, er så utrolig hyggelig å lese dagbøkene til alle som skal gifte seg sommeren 2010. tenk at nå er det under 6 mnd for mange av oss. Blir smmerfugler i magen av sånt.

Gleder meg til å følge deg videre her inne :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: og velkommen i boken min! :):)

Og takk for gratulasjoner, og i lige måte! :)

Gleder meg skikkelig til å bli min kjæres frue! Tenk så rart, da, egentlig. Man går ut døren om morningen, og kommer hjem igjen som fru! Sikker litt teit formulert det der, men å bli fru liksom, bare på en dag. :fnise: Sånne tanker sitter jeg med for tiden. Litt rare, snåle tanker. :sjenert:

Passer på å fortelle R at jeg gleder meg til å bli fruen hans. :rødme: Og han blir så gla når jeg sier det! :nigo:

Har ellers ikke kommet noe lenger med planlegging enn sist jeg var innom. Er inne i en litt seig uke nå, kjenner jeg. MEN: jeg fikk trent meg skikkelig i går og er ganske så fornøyd med det! Guri så deilig det var å legge seg ny trent og ny dusjet og kjenne at kroppen var sliten! :jepp: Sånt frister til gjentakelse! :trene: Hadde planer om å trene litt i dag og, men er så sliten etter å ha jobbet i 12 timer i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektiv ja :)

Stilig at du holder tale på spansk også, jeg syns det er mer enn nok å holde tale jeg :ler:

Jeg nevnte bare at det var en liten tanke jeg hadde! :sjenert: Og det er jo tanken som teller, sant! :sjenert: Jeg er stygt redd jeg ikke tør. Ikke sikker på om jeg tør holde tale på norsk engang! :fnise: Men hvis jeg får det til, så vet jeg at min kommende mann hadde blitt rørt dypt inn til hjerteroten! Fordi han så gjerne vil at jeg skal lære meg hans morsmål, mens jeg sliter stort, fordi språk aldri har vært min ting. :sukk: Faktisk er jeg skikkelig elendig på andre språk enn norsk! Men jeg er derimot kjempeflink i norsk, asså! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Woow... Blir helt matt av alt det dere har gjort! Så flinkee :klemmer:

Har jo fått i boks masse!

Men guriland så dyrt det var med fotograf! Herlighet! Ble helt sjokkert. Kjenner dere ingen hobbyfotografer da? Er jo mange flinke der ute i den vide verden :fnise:

Min tante er glad i å ta bilder og har tatt flere i familien sine bryllupsbilder, men vi har lyst til å gå i studio og ta bilder der! Fant et studio man kan leie. Men jeg har lyst at hun skal få være gjest for en gangs skyld! :)

Men jeg har en liten plan angående fotograf. Må bare snakke med min kjære først :)

Så forresten at du startet opp en bryllupstråd for en stund siden... Planlegger dere bryllup? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også må jeg fortelle at konserten på lørdag er avlyst, og hun som jeg jobber med sluttet i bandet! :sjokkert:

Hun fortalte det i går.

Men hun har backups som visstnok er mye bedre og mer seriøse, så da er det greit! :jepp:

Jeg hadde så lyst til å høre mens hun sang, siden det er litt viktig at de som underholder jaffal synger fint. Og jeg har fått bekreftet at hun synger helt nydelig! :nigo: For en stemme! Gleder meg skikkelig! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tante er glad i å ta bilder og har tatt flere i familien sine bryllupsbilder, men vi har lyst til å gå i studio og ta bilder der! Fant et studio man kan leie. Men jeg har lyst at hun skal få være gjest for en gangs skyld! :)

Men jeg har en liten plan angående fotograf. Må bare snakke med min kjære først :)

Så forresten at du startet opp en bryllupstråd for en stund siden... Planlegger dere bryllup? :lur:

Skjønner den! Du får fortelle om planen etter du har snakket med mannen ;)

Ja, jo, nja... Vi har bare så smått diskutert litt tanker og ideer. Vel, JEG er det som diskuterer og hiver ut ideer. A blir litt svett av å tenke på bryllup nå, hehe! Ikke det at han ikke vil gifte seg, men jeg tror han føler han blir gammel når han gjør det :ler: Jeg har lyst å gifte meg på et eksotisk og VARMT sted. Uten alt bryllupsstyret og heisaen. Jeg er veldig lite glad i tradisjonelle, norske bryllup, så det er ikke noe for meg har jeg funnet ut. Men det var jo det å få råd også da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner den! Du får fortelle om planen etter du har snakket med mannen ;)

Ja, jo, nja... Vi har bare så smått diskutert litt tanker og ideer. Vel, JEG er det som diskuterer og hiver ut ideer. A blir litt svett av å tenke på bryllup nå, hehe! Ikke det at han ikke vil gifte seg, men jeg tror han føler han blir gammel når han gjør det :ler: Jeg har lyst å gifte meg på et eksotisk og VARMT sted. Uten alt bryllupsstyret og heisaen. Jeg er veldig lite glad i tradisjonelle, norske bryllup, så det er ikke noe for meg har jeg funnet ut. Men det var jo det å få råd også da :fnise:

:skratte: Jeg føler meg faktisk litt "voksen" av å tenke at jeg snart er fru! Og når alle sier frøken til meg (for det er det merkelig nok flere som gjør) så skal jeg rette på de og si at faktisk, så er jeg blitt fru! :fnise:

Vi har faktisk aldri diskutert det å gifte oss et annet sted! Det bare falt naturlig på at vi gifter oss i kirken, enda R ikke er medlem av kirken. Han er egentlig katolikk. Eneste vi har spøkt med, er at det kunne vært så mye billigere å gifte oss i landet han kommer fra, at kanskje vi skulle tatt med oss hele bryllupsfølget (heter det bryllupsfølget?) og giftet oss der! :ler: Dette har vært en intern spøk! Siden alt er så (unskyld ordbruken) FORBANNA dyrt her i norge, så har vi sagt det.

Men å gifte seg på en "øde øy" (les: karibien, thailand osv) er ingen dum ide! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har vi (jeg) fikset frisør til meg og min forlover til den nette sum av kr.3000,- plussminus. Var den billigste jeg kom over i nærområdet. Kanskje ikke billigst betyr best, men jeg har troen på at vi blir fine begge to! :jepp:

Og FOTOGRAF er i boks :nigo:

Litt usikker på hva pris vi ender opp med, men jeg la fotografjobben ut på anbud! :ler: Fikk svar fra flere forskjellige, men det var en som skilte seg ut! :foto: Han har vært fotograf i flere år, men har akkurat startet opp for seg sjøl, og har innkjøring av nytt utstyr, han har derfor en timespris på 150,- et stk. 30x40 bilde pluss album med 10 bilder i kommer på 2800,- og vi forhandler om prisen på rettighetene på bildene han tar. Dvs. vi kan bruke bildene til det vi vil! :lur: Sjohoo!!! :strix: Han har ikke egent studio, men et mobilt et, så han kan rigge opp studio enten i stuen vår, eller i foreldrene mine sin. Så sparer vi tid på å måtte kjøre langt vekk, siden lokalet vært ligger rett nedenfor der foreldrene mine bor! :) Halleluja!

Ellers er jeg på seriøs ringjakt for tiden. DET er jaggu mer vanskelig enn å velge kjole og fotograf og frisør tilsammen! :sukk: Jeg finner ingen som liksom roper navnet mitt når jeg ser den. Har funnet en fin en, som er en form for nødløsning. Har gjort kunststykket i å forelske meg i en som jeg så i en katalog som var linket til i ringtråden min. Den viser det seg at er bortimot umulig å få tak i i norge! :kjefte::grine: Har tenkt et nest siste forsøk (for det siste er å reise til danmark å kjøpe den) å få den laget av en lokat gullsmed. Skal spørre der neste gang jeg går forbi! :jepp:

Edit: en haug med trykkleif, siden jeg ble litt ivrig mens jeg skrev

Endret av Idnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Jeg føler meg faktisk litt "voksen" av å tenke at jeg snart er fru! Og når alle sier frøken til meg (for det er det merkelig nok flere som gjør) så skal jeg rette på de og si at faktisk, så er jeg blitt fru! :fnise:

Vi har faktisk aldri diskutert det å gifte oss et annet sted! Det bare falt naturlig på at vi gifter oss i kirken, enda R ikke er medlem av kirken. Han er egentlig katolikk. Eneste vi har spøkt med, er at det kunne vært så mye billigere å gifte oss i landet han kommer fra, at kanskje vi skulle tatt med oss hele bryllupsfølget (heter det bryllupsfølget?) og giftet oss der! :ler: Dette har vært en intern spøk! Siden alt er så (unskyld ordbruken) FORBANNA dyrt her i norge, så har vi sagt det.

Men å gifte seg på en "øde øy" (les: karibien, thailand osv) er ingen dum ide! :jepp:

Hehe, da blir sikkert folk litt paff, når du sier at "nei du, jeg er faktisk FRU jeg tenk :fnise: "

Jeg tror det heter følget jaa... Men ikke skyt meg om jeg tar feil :gjeiper: Jeg er så enig i at bryllup er dyrt i Norge. Det er mer en industri, enn en feiring av kjærligheten mellom to mennesker. Helt horribelt!

Gratulerer med ordnet fotograf da! Det må være deilig å ha i boks. Og så flott at dere fikk det til en overkommelig pris! :jepp:

Håper du får tak i den ringen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...