Gå til innhold

Idnar skal bli fru


Idnar

Anbefalte innlegg

Jeg tittet på profilen din, Idnar, og så noe Titten hadde skrevet: No er hun oppe i 1,3 gram og er snaart 6 mnd =) Hahahahaha :ler: :ler: :ler: Greit at hunden er liten altså, men såååå liten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tittet på profilen din, Idnar, og så noe Titten hadde skrevet: No er hun oppe i 1,3 gram og er snaart 6 mnd =) Hahahahaha :ler: :ler: :ler: Greit at hunden er liten altså, men såååå liten :fnise:

:fnise: Søt liten hund, da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig jenter! :fnise:

Kanskje jeg skal kommentere dere også, sånn at rettferdigheten seiere! Mazilla har sikkert lyst til å se dere også! :lur:

:jepp: :jepp: :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første er Titten. Andre er LupsiPupsien. Hvis det er en til der eg det kusinen min!!! :skratte: Bare for de som lurte liksom! :fnise:

Edit: Jeg ler ikke av kusinen min, men syns det var litt morsomt å forklare hvem hun er :)

Endret av Idnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tittet på profilen din, Idnar, og så noe Titten hadde skrevet: No er hun oppe i 1,3 gram og er snaart 6 mnd =) Hahahahaha :ler: :ler: :ler: Greit at hunden er liten altså, men såååå liten :fnise:

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Såå romantisk å bli fridd til i Paris da *sukke henført*. Snakk om classy og flott trekk av Idnarmannen! Sant det virker som en helt uoverkommelig mengde ting som skal ordnes? Jeg blir litt sånn at når det blir for mye, orker jeg ikke å ordne noe som helst :ler: Gir opp, liksom. Det har vist seg å være en dårlig taktikk :skratte: Gleder meg til å følge dagboken din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! Såå romantisk å bli fridd til i Paris da *sukke henført*. Snakk om classy og flott trekk av Idnarmannen! Sant det virker som en helt uoverkommelig mengde ting som skal ordnes? Jeg blir litt sånn at når det blir for mye, orker jeg ikke å ordne noe som helst :ler: Gir opp, liksom. Det har vist seg å være en dårlig taktikk :skratte: Gleder meg til å følge dagboken din!

:velkommen: til boken min, Sort Pastill! :)

Min kjære vet å slå til innimellom, og frieriet kom veldig plutselig! :rødme: Vi reiste til paris litt utpå dagen på mandagen. Siden vi hadde ferie den dagen ville jeg sove så leeenge som mulig, så han sto tidelig opp og sa han måtte innom jobb, for det var noe feil på lønningen hans. Tøysegutten gikk heller på butikken for å kjøpe ring! Han hadde bestemt seg i løpet av natten! :fnise:

Skjønningen min! :rødme:

Jeg forstår godt hva du mener med at det er mye som skal gjøres! :sjokkert: Trodde liksom at man bestillte kirke, lokale og kjole og dett var dett! :sjenert: Føler egentlig alt har stoppet opp! :sukk: Godt å se at det finnes flere av oss! :fnise:

Kjempekoselig at du vil følge med!!! :jepp:

Jeg skal innom boken din også! ;) Morro med andre bruder! Og gøy å se hvor langt andre har kommet! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet her og sett på brudekjoler! :rødme:

Spørsmål: Hvor i huleste skal man begynne? Kan man kjøpe kjole som ikke passer (str.. håper på å gå ned noen kilo først :sjenert: )Må man bestille time for å se på kjoler, eller kan man bare stikke innom en dag det passer, liksom?

Hvortid må man ha fått tak i kjole?

Så kom jeg innom en side. Må innrømme at alt dette blir litt for mye! :sjenert: Må man ta seg fri fra jobb for å planlegge bryllup??? :klø: Hvortid skal man liksom ringe fotografer? For priser står jo ikke på nettet!!! :snurt: Og alt dette andre som man må ordnes!

Også slo det meg: må man få fatt i noen papirer som skal skrives under på? :klø: Kjenner at jeg blir litt stresset av alt dette! :sjenert:

Også har jeg tenkt litt på hvordan dagen skal gå..

Hvis vi skal i kirken kl 15. Hvilken klokkeslett skal man ha på resten av dagen?

Har bestemt oss for at vi skal til proff fotograf. Men kan det være en ide å ta bildene før vielsen? For jeg har alltid sett for meg at han ikke skal se meg og kjolen før jeg stabler meg oppover det ganske så lange kirkegulvet og klamrer meg til pappa, nervøs som fy! :fnise: R sa en dag at vi kan jo ta bildene en annen dag, men det er jo denne dagen alt er spesiellt! Og jeg kan jo ikke gå å brudepynte meg hos frisøren mange ganger! Og blomstene holder seg jo ikke så lenge! Så tenken min har alltid vært å gå til fotograf på den store dagen!

Vi hadde tenkt at kun de nermeste; foreldre, søsken, besteforeldre og forlovere og oss selv, selvfølgelig til middagen og resten av gjestene til kaffien. Dette har blitt "tradisjon" i familien og passer oss perfekt! Men...da blir det jo sein på kveld før kaffigjestene kan komme! :sukk: Er det noe særlig da? :klø:

Endret av Idnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må ha deg en runde på andre sine bryllupsdagbøker jeg ;) Ellers så kan du jo kanskje spørre folk i familien din om hvordan de har gjort alt det praktiske :) Det går nok så braa så, du har jo god tid ennå! Og at noen tar fri fra jobb for å planlegge høres jo helt steike fjernt ut... Det kan umulig være vanlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du må nok ikke ta deg fri fra jobb :kose:

Det kan være lurt å bestille time ja, men jeg bare gikk innom et sted, og det gikk bra det også. Kommer an på hvor mye de har å gjøre.

De fleste (?) kjoler kommer med korsettsnøring i ryggen, og da har ikke størrelsen så mye å si.

Nei, fotografpriser står ikke på nettet, og det er noe dritt. Dyrt er det også! :jepp: tror det er ganske vanlig at brudeparet drar til fotograf rett etter vielsen :) Helt enig i at dere bør ta bilder den dagen!

Dere må sende inn prøvingsattesten ca 4 mnd før. Dere må fylle ut den, og hver deres forlover må fylle ut forlovererklæring. :)

Ikke stress, kjære deg :kose: Det ordner seg :strix: Nyt dagen som nyforlovet :jepp:

Endret av Lupsipure
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må ha deg en runde på andre sine bryllupsdagbøker jeg ;) Ellers så kan du jo kanskje spørre folk i familien din om hvordan de har gjort alt det praktiske :) Det går nok så braa så, du har jo god tid ennå! Og at noen tar fri fra jobb for å planlegge høres jo helt steike fjernt ut... Det kan umulig være vanlig :fnise:

Det der med fri fra jobben var en tanke som slo meg! :fnise:

Har vært så travelt på jobb i det siste og jeg får ikke ringt rundt på kvelden, for da er de jo gått hjem! :kjefte:

Jeg har sniklest litt i andre sine bryllupsbøker, men der står det jo så mye at jeg føler jeg ikke har fått gjort noe som helst! :sjenert: De i familien vet ikke ennå at vi skal gifte oss! :fnise: Vi sier det nok i morfar sin bursdag i november! :jepp: Kun foreldrene, brødrene våre og besteforeldrene mine som vet det, i tillegg til alle de skjønne snuppene mine inne her på kg og to venninner av meg. Og stort sett alle på jobb! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, du må nok ikke ta deg fri fra jobb

Det kan være lurt å bestille time ja, men jeg bare gikk innom et sted, og det gikk bra det også. Kommer an på hvor mye de har å gjøre.

De fleste (?) kjoler kommer med korsettsnøring i ryggen, og da har ikke størrelsen så mye å si.

Nei, fotografpriser står ikke på nettet, og det er noe dritt. Dyrt er det også! :jepp: tror det er ganske vanlig at brudeparet drar til fotograf rett etter vielsen :) Helt enig i at dere bør ta bilder den dagen!

Dere må sende inn prøvingsattesten ca 4 mnd før. Dere må fylle ut den, og hver deres forlover må fylle ut forlovererklæring. :)

Ikke stress, kjære deg :kose: Det ordner seg :strix: Nyt dagen som nyforlovet :jepp:

Tusen takk for svar Pupsi!!! :kose: (for meg er du og vil alltid være Pupsi :fnise: )Du er en knupp! :kose:

Men hvor får man tak i de skjemaene da? Kirken? Der fikk jeg beskjed når jeg ringte at jeg skulle ringe et par mnd før dagen! Sammme med der vi skal ha festen.

Jeg har sett for meg at vi går først i kirken, på vei til lokalet stikker vi å tar bildene. Har lurt på å be fotograf ta bilder utenfor kirken (fin gammel kirke) eller nede ved sjøen. Vi skal være i nærheten av sjøen hele dagen og bor ved sjøen, så det ville passet fint! :jepp: Sånne innebilder har jo nesten alle! (ikke Mazilla :fnise: ) og jeg synes utebilder er veldig fint! Men; vi bor i bergen! Begynnelsen av juni er som regel veldig fin her, men...you never know!

Jeg er litt stresset fordi vi stort sett alltid er sett alltig er seint ute, og jeg vil ha det beste den dagen, ikke det nest eller tredje beste, fordi vi er for seint ute! :sjenert:

Det hadde vært så befriende å fått svar på alle disse tankene, sånn at jeg kan slippe all denne tenkingen! :fnise: Sitter her aleine hjemme, så da har jeg good tid på å tenke på alt dette! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, pupsi vil for alltid være pupsi :)

Søte Idnar. No har du litt "nerver2. Jeg kjenner det helt til meg :ler: Du e rno søt er du :o) Jeg har aldir giftet meg før, torr jeg? :klø: så noen gode råd kan jeg ikke komme med, men en ting vet jeg, og det er at dette vil gå supert!! OG jeg tipper du har bedre tid enn du tror :o) Når du har fri, ta deg en tur i byen, se på brudekjole,r snakk med de som jobber der, stikk innom fotografer, snkk med de, hør hva prisen ligger på og om de har noen kreative ideer til bildene. Også sier du "Mhm, spennende. Jeg kommer tilbake", mens du nikker og smiler søtt =)

Tror nesten jeg må luske i kirken på dagen for å se deg. Hører du noen gråte i en busk er det bare titten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så skjønn du er Titten min! :kose:

Du trenger ikke ligge i buskene den dagen! LOVER!!! :fnise:

Problemet med det der å skulle gå innom.. De har jo stengt når jeg er ferdig på jobb! Bortsett fra på lørdager! Kanskje jeg skal ta meg en tur te byn på lørdag! :lur:

Edit: Titt: Ja, det er rett og slett nerver! :sjenert: Jeg er vettaskremt og lykkelig og alt på en gang! :fnise: Der fikk jeg sagt det også!

Endret av Idnar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjemaene du snakker om kan du få på Folkeregisteret, eller printe de ut herfra. Prøvingsattesten er bare gyldig i 4 måneder fra den utstedes, derfor er det lurt å vente til det er ca 4 måneder igjen før du sender inn papirene. Vi måtte sende inn alt samlet, altså erklæringen fra oss brudefolket + forlovererklæringer + navneendringsskjema. Skal du bytte navn forresten? :popcorn:

Dere kan jo ha som utgangspunkt at dere skal ta bilder utendørs, men ha en reserveplan i tilfelle det er drittvær? Eller finne et sted som er ute, men under tak, hvis du skjønner hva jeg mener. F.eks. under en bro eller i et portrom.. ;) Vår reserveplan var å ta alle bildene i kirka. Glad det ikke ble sånn! Men som du sier pleier det jo å være fint i Bergen i begynnelsen av juni, så det går sikkert greit! :jepp:

Du er ikke sent ute! Ikke stress! De som setter datoen lange tider i forveien får ikke gjort endel ting før det er noen få måneder igjen de heller! ;) Det er jo mange som ikke vil lage faste avtaler når det er over et år frem i tid, fordi de er redde for å glemme... Knotete sagt, men du skjønner forhåpentligvis hva jeg mener! ;)

Ha en fin dag, Idnar! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar Mazilla!!! :klemmer: Var akkurat de papirgreiene jeg tenkte på! :jepp:

Jeg skal skifte navn, ja. Noe jeg synes er kjempeskummelt! :sjenert: Jeg er veldig glad i etternavnet mitt, da det kommer fra et sted jeg er veldig glad i og hele min nermeste familie heter det. Det at hele familien heter det er det som gjør det vanskeligst! :sukk: Kanskje jeg føler at jeg ikke er "en av de" hvis du skjønner. Jeg vet at det er tull og tøys, for jeg kommer alltid til å være lille jenten til mamma og pappa og de forandrer ikke mening pga. etternavnet, men det er altså en sånn rar ide som jeg har fått. Også har jeg jo hatt dette navnet hele livet, da. Så det er sikkert kjemperart å bare gå bort fra det.

R har et ganske spesiellt etternavn, men det betyr ikke så mye for han. Navnet altså.

Men jeg innser at jeg begynner å bli en stor jente nå, og alt kommer sikkert til å gå bra uansett hvordan vi gjør det.

Det står mellom to valg. Og planen er at vi skal ha samme etternavn, uansett. Jeg og R. For nå skal jo vi bli familie på skikkelig.

Da blir det enten KUN hans navn. Eller hans navn-mitt navn. Går vi for det siste blir vi de to eneste i hele verden som heter dette! :fnise:

Alt dette høres sikkert kjempedumt ut. Det der med å måtte gi slipp på etternavnet, men det betyr ganske mye for meg.

Vi har det heldigvis ikke travelt med å finne ut av dette. :biggrin:

Ang. bilder så tror jeg vi går for det med å ha utgangspunkt i å ta de ute! Selv om dette ikke har vært diskutert. :fnise: Tror R begynner å bli ganske lei av alt maset mitt! :sjenert: Men jeg gir meg ikke. Jeg skal være slu og lure meg til et synspunkt, sånn helt naturlig. Det er bare det at akkurat fotograf MÅ bestilles i god tid. R forstår ikke det, han tror vel at det er som en drop-in time hos frisøren eller noe! :roll: Man stikker liksom innom når det passer oss. :murvegg:

R sa nemlig i dag at han syns jeg stresser med hele opplegget og hvis jeg forsetter sånn, så gidder han ikke! :grine: Og det verste med hele greien er jo at det er kun et par småting (fotograf, spillemann, kjole) som må i boks før jeg kan roe meg ned og ikke stresse. Dette er ting jeg VET man MÅ ha i orden tidelig, hvis man skal kunne velge det beste, og ikke bare det nest beste for at vi er seint ute.

Etterpå sa han at han ikke mente det der med å trekke seg fra hele opplegget, men han ville vi skal ta det litt mer med ro. Føler jeg gjentar meg selv litt, og at det er rotete forklart.

Og grunnen til hans utsagn: I dag så jeg annonse på nettet. En mann som kommer til bergen og tar mål, sånn at man kan bestille TO SKREDDERSYDDE dresser og 6 skjorter til kr. 5500! Det er billig! Min bror bestillte hos han og var kjempefornøyd! Mannen er i bergen på søndag, og thats it! Jeg fortalte dette til R som tydeligvis har sett for seg at han skal på dressmann å kjøpe dress på tilbud. :tristbla: For hva skal man med dress i "dyre dommer" bare for denne ene dagen, han hater jo å gå i dress! :klaske:

Jeg får vel kaste inn håndkle og gi meg, så er han fornøyd i allefall! ;)

(sånn i etterkant av dette utsagnet har det kommet frem at R egentlig er litt skremt av alt sammen hen og og at han ikke hadde spist noe, så blodsukkeret var på bånn når jeg satte i gang med kaklingen min :fnise: Og det kom litt veldig brått på han at han skulle pynte seg litt denne dagen og! :fnise: )

Dette ble et langt og litt sytete innlegg, men jeg måtte bare få det ut! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror R reagerer på en helt normal måte, som så og si alle andre mannfolk også ville gjort. Og du reagerer på riktig måte som alle damer ville gjort. Tror damene får helt panikken med engang og begynner å stresse og styre på, mens mannfolka tar det med ro og vil helst gjøre det et par mnd før bryllupet :ler:

Angående etternavn så ville jeg beholdt ditt og hans. Jeg skulle ihvertfall aldri valgt bort mitt etternavn, så når jeg gifter meg vil jeg hete TittTitt XXXXXXX XXXXXX XXXXXXX og-etternavnet-til-min-mann. (vi får håpe han kun har et :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ringte jeg lokalet vårt. Sånn for å ha en viss oversikt over pris. Hvis alt går som det skal er vi 16-18 til middag. og ca 30-40 kaffi gjester. Alt, inkl. avekk og nattmat på alle kommer på ca 30.000. Helt greit. Det kan seff bli mye dyrere hvis man skal ha noe spesiell oppdekking og pynting av lokalet, men det tror jeg ikke vi gidder!

Lokalet betyr mye for meg. Det ligger rett nedenfor der jeg vokste opp og foreldrene mine hadde sitt bryllup her. Min bror og damen også. Stedet er b perfekt! :jepp: R ville ikke være noen andre steder heller, så da bare bestillte jeg der, uten å undersøke priser først! :sjenert::fnise:

Vi må uansett ut med noenlunde samme pris andre steder, så det går bra! Menyen for neste år er de ennå ikke ferdig med, så når den er klar, fr jeg i så fall en endelig pris.

Det at jeg ringte der i dag har jeg ikke fortalt R ennå :fnise:

Det tar vi en annen dag. Men prisen er innenfor det vi synes er "greit" så da er det greit, da! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så deilig da. Og fint lokale. Og tenk at det og har gått i gjenn med familien, det er jo flott. Da ville jeg og valgt der, uansett pris. Det å gifte seg vil være den "viktigste" dagen i ditt liv. Eller ikke vitkig, jeg fant bare ikke det rette ordet, har det på tungen :) Kan dere ikke velge maten selv? Du må huske å gi beskjed at det ikke må være noe gluten i da =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror R reagerer på en helt normal måte, som så og si alle andre mannfolk også ville gjort. Og du reagerer på riktig måte som alle damer ville gjort. Tror damene får helt panikken med engang og begynner å stresse og styre på, mens mannfolka tar det med ro og vil helst gjøre det et par mnd før bryllupet :ler:

Angående etternavn så ville jeg beholdt ditt og hans. Jeg skulle ihvertfall aldri valgt bort mitt etternavn, så når jeg gifter meg vil jeg hete TittTitt XXXXXXX XXXXXX XXXXXXX og-etternavnet-til-min-mann. (vi får håpe han kun har et :ler: )

:fnise::fnise::fnise:

Takk skjønningen min! Du er så goooooo!!!! Men jeg har lovet meg selv å ta det kuli, bare jeg får på plass foto og spillemann! :jepp:

Får håpe din fremtidige mann ikke har noe kompliserte greier med navnet sitt, da! :ler: Og godt å se at du deler samme tankegang som meg! Men det er litt fristende å hoppe i det og bare hete hannes navn og, skjønner du! Det er bare "frykten" min som stopper meg! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...