Gå til innhold

Veien til målet

Anbefalte innlegg

Skrevet

18 uker idag! :hoppe:

1 uke og 1 dag igjen til ordinær UL. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kan lukke øynene og holde deg i hånden når det skjer, kanskje? Ikke sikkert man ser mye under vannet heller, det må jo bli ganske "skjermet" av (sikkert) urolig vann???? Kjenner du noen som har født i vann så kan du jo høre hvordan det var?

Ei jeg kjenner lå i badekar helt frem til selve fødselen, men da måtte hun opp pga av misfarget fostervann. Hun elsket å ligge i vannet under riene, hvertfal.

Skrevet

Jeg ble jo lei meg når jeg måtte ut av badekaret der jeg lå i åpningsfasen. Det er vel derfor jeg er såpass innstilt på at jeg vil være der fødselen ut om jeg får lov...

Skrevet

Fikk brev idag om at UL desverre er utsatt til 1/3. Så vi må vente 4 dager ekstra på å se nurket...

Men det går faktisk helt greit.

Det er nok på grunn av vinterferien neste uke.

Uansett har vi fått ny kveldstime, og har klart å få byttet barnevakt, så det ordner seg. :)

I morgen skal jeg til tannlegen... Gruer meg litt til det også... :sjenert:

Skrevet

Lykke til hos tannlegen! :klem:

Æsjjj dumme utsettelse av UL! :kjefte:

Men godt det ikke er lenge til uansett! :)

Ja, så badekar er såpass bra... jeg vil også denne gangen.

Forstår hva du mener med mannen til stede, der 'nede'.hadde ikke villet det selv heller nei..

Håper dere finner en løsning! :klem:

Formen bra? ;)

Skrevet

11 dager til UL. :hoppe:

Og tannlege idag... :tristbla:

Ser ut til at jeg skal hente en Manduca bæresele idag også... En lite brukt brun en... :)

Den er egentlig tiltenkt mannen, for bæreselen min er veldig mønstrete. Men det kan fort bli at jeg også bruker den mye. Skal i det minste prøve å få han til å teste den litt.

(Det kan jo fort skje at storegutten vår også vil bæres, om lillebabyen bæres...)

Ellers er jeg helt hekta på mat for tida... Tenker på mat nesten hele tiden. Og går og leter etter noe jeg kan spise. På jobb går det i riskaker og frukt.

Heldigvis snart lunsj... (Som har blitt en brødskive større enn den var før jeg ble gravid.)

Prøvde Gaviscon mot halsbrannen igår. For jeg hadde et møte jeg ikke orket å sitte og irritere meg i.

Tenkte først at smaken ikke var ille i det hele tatt... Men så kom skummet...

Å fy .... :sinnatagg::blink::sprettoy::spy: så utrolig ekkelt...

Jeg sto der med skummet i munnen, og tenkte "og dette skal jeg svelge..."

Men det gikk ned.

Og effekten var veldig god.

Men det blir nok nødløsningen. Når jeg MÅ.

Skrevet

Ellers klarte jeg å kjenne toppen av livmor igår.

Den er akkurat i navlehøyde...

Og det stemmer akkurat med antydningen fra barnimagen sine sider.

Så da er vel sjansen ganske liten for at det er mer enn en der inne... ;)

Skrevet

Det er nok bare en skal du se :klemmer: Blir spennende med UL om litt under 2 uker da :)

Skrevet

En uke til ordinær UL. :)

Har tatt hjemmekontor idag... Har klart å jobbe litt, men føler unskyldningen min blir tynnere og tynnere...

Har invitert 3 naboer som var hjemme idag på lunsj. Og nå står det kake i ovnen til dem... :sjenert:

Grunnen for hjemmekontor var at banen sto, og jeg ga opp etter en halvtime, og gikk hjem igjen.

Hadde blitt så utrolig sent før jeg kom fram, og jeg skal tross alt hente i barnehagen idag også.

Banen kom igang igjen 20min etter at jeg kom hjem da... Så unskyldningen er litt tynn...

Deilig med en rolig dag hjemme da... Drikker melk og holder halsbrannen i sjakk, og rydder litt nå og da...

Burde støvsuget også, men det vet jeg ikke om jeg orker...

Men, men... Back to work...

Skrevet

Koselig lunsj, men jeg ble nok litt for mett etter både mat og kake.

:spy:

Skrevet

Hjemmekontor er deilig.... Jeg håper jeg kan ha fast hjemmekontor en dag i uken når jeg skal jobbe igjen i august.

Skrevet

Æsj, i morges fant jeg ut at de har begynt å tilsette søtstoff i favoritt "juicen" min...

Drakk enorme mengder av den juicen sist jeg var gravid, og er helt sikker på at det ikke var noe sånt da.

Jada, jeg var manisk anti søtstoff den gangen også... :sjenert:

Men jeg tror de har byttet produsent ganske nylig, og da har de vel gjort dette med det samme... :(

Åpnet en i morges og leste dette på den. Klarte ikke å drikke det glasset, for å si det sånn. Og i kveld går resten av juicen i vasken og.

Kjøper den ganske sjelden nå, så jeg har nok ikke fått i meg så mye av den da...

Skrevet
Hvilken juice er det?

Rimi/Ica sin Gulrot, appelsin drikk.

Skrevet

19 uker idag... (Hvertfall ut ifra det jeg kan vite før UL på mandag. )

Opprinnelig UL time i morgen :sjokkert: men siden den ble flyttet, er det 5 dager igjen. Men det går nok fort. :)

Grugleder meg veldig... Jeg tror jo at alt er bra. Men tenk om det ikke er det, liksom... Hvor stor nedtur er ikke det... :tristbla:

UL blir altså 19+5 istedenfor 19+1, men begge deler er jo innenfor normalen. :)

Skrevet

Me skal visst på ordinær ultralyd same dag. Håpar det er ein god dag for UL. :tommelsmil: Men tanken på at ein kan få dårlige beskjedar på UL-en svirrar rundt i bakhovudet mitt også. Det er vel ikkje så uvanlig å vera bekymra for at ting ikkje står bra til, sjølv om det gjer det for dei aller, aller flest.

Skrevet
Me skal visst på ordinær ultralyd same dag. Håpar det er ein god dag for UL. :tommelsmil: Men tanken på at ein kan få dårlige beskjedar på UL-en svirrar rundt i bakhovudet mitt også. Det er vel ikkje så uvanlig å vera bekymra for at ting ikkje står bra til, sjølv om det gjer det for dei aller, aller flest.

Vi skal samme dag ja? Så morsomt!

På en måte er det jo greit å være forberedt på at det KAN være noe galt også. Selv om man ikke tror det.

Det er jo verre for de som bare ser på UL som morro, og gleder seg til å få vite kjønn... Og så får de heller høre at noe er galt.

Egentlig har vi hatt den hendelsen i venninnegjengen, at de kom på UL og fikk vite at babyen ikke var levedyktig... Så jeg har vel statistikken med meg...

Vil dere vite kjønnet?

Vi vil ikke det. Kjenner at det betyr utrolig lite for meg.

Selv om det hadde vært morro å prøvd ei jente også, så er det veldig kult å være guttemamma! :)

Skrevet

Mitt store mareritt er å få høyra på ordinær ultralyd at det ikkje er forenelig med liv. :( Dei fleste andre beskjedar kunne eg nok klart å fordøya, men akkurat den ... Eller kanskje endå verre - usikkerhet om det vil vera noko som kan overleva, og i så fall mest sannsynlig eit veldig vanskelig liv, slik at me må ta ein avgjørelse om å avbryta eller fullføra graviditeten og sjå. :grine:

Heldigvis er sannsynligheten for slike scenario relativt liten, og vanligvis er det berre positive nyheter. :strix:

Vil dere vite kjønnet?

Vi vil ikke det. Kjenner at det betyr utrolig lite for meg.

Selv om det hadde vært morro å prøvd ei jente også, så er det veldig kult å være guttemamma! :)

Mest sannsynlig vil me det. Me har ikkje heilt bestemt oss ennå.

I første graviditeten ville eg ikkje vita, men ettersom tida og graviditetane har komme og gått, har eg blitt meir utålmodig og nysgjerrig av meg. :fnise: Så nå trur eg me ønskjer å vita. Men ingen krise om dei ikkje ser det heller. Og absolutt ingen krise om det er det eine eller det andre kjønnet. Begge er veldig, veldig velkomne. :nigo:

Eg tvilar ikkje på at det er heilt topp å vera gutemamma. Og sikkert veldig koselig med to brødre, om det blir det. :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...