Wildlily Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #121 Skrevet 19. desember 2009 Det gikk heldigvis raskt over. Selv om jeg trur eg må holde meg unna utfallet en stund. Gjør vondt når jeg tar det ene beinet. Får holde med litt sånn tulle knebøy med lettere vekter istede for beina sin del. Skal trene nå når jeg kommer av nattskift. Det trengs! Kjenner meg litt skitten når jeg ikke får trent ordentlig. Takk for blåsen skybert!
Wildlily Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #122 Skrevet 20. desember 2009 Litt knebøy og litt markløft i dag. Dessuten bittelitt hoppetau. Ikke noe særlig å skryte av. Velter nesten over av dårlig samvittighet! Gleder meg til å kunne trene ordentlig igjen! Men det er lenge til. Nesten to uker. Bør få til en økt eller to romjula.
Wildlily Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #123 Skrevet 22. desember 2009 Forsøkte meg på etbens strakmark i dag! det rev godt bak ja! benkpress, armhevinger og knebøy gjorde det til en ordentlig god treningsøkt. Jeg håper det blir mer i romjula, men er stygt redd dette blir den siste før nyåret. Uansett så får dere ha god jul og godt nyttår jenter! Mitt forsett blir å være like flink som jeg har vært til nå!
Gjest Neferet Skrevet 23. desember 2009 #125 Skrevet 23. desember 2009 God jul!! Kos deg masse og samle krefter til nyårets fortsatte flinkhet!
Wildlily Skrevet 25. desember 2009 Forfatter #126 Skrevet 25. desember 2009 Heftig krise! Jeg bør ta meg fri fra Knebøy fram til jeg ikke har vondt i hoftene lengre. Min bror, som er treningsnarkoman rådet meg til dette. Ser ut som musklene har blitt for sterke for senene. Så da blir det markløft, ettbens strakmark, og utfall på meg istede. Med lettere vekter på strakmark og utfall. Dette er superkjipt! Knebøyen har jo vært min hovedøvelse i 4 måneder nå! Beina har blitt skamlekre. I forhold til tidligere ihvertfall.
Sekretæren Skrevet 26. desember 2009 #127 Skrevet 26. desember 2009 Utfall er ikke det verste for bena dine det heller, så det holder seg nok vedlike Er det bare når du gjør knebøy at du får smerter? Ha en fortsatt god romjulstid!
Wildlily Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #128 Skrevet 26. desember 2009 Utfall er ikke det verste for bena dine det heller, så det holder seg nok vedlike Er det bare når du gjør knebøy at du får smerter? Ha en fortsatt god romjulstid! Takk for svar Mrs Sporty. Er vel en ting jeg har hatt sånn semi-smerter hele tiden. Går over etter endel sett med knebøy. Gjør vondt helt foran på hofta, så når jeg setter meg godt ned så river det. Er vel egentlig bare når jeg gjør knebøy jeg kjenner det. Har hatt en nydelig økt i dag med min mor og min bror. Utfall, markløft, overheadpress, chins og gode 35 min på en maskin. Deilig å bruke kroppen litt i romjula og! Ha en super romjulstid du og! I morgen blir det London og romjulsshopping på meg!
Sekretæren Skrevet 26. desember 2009 #129 Skrevet 26. desember 2009 Høres ut som hofteleddsbøyeren, det er veldig vanlig. Vi er ikke heeeeelt symmetriske, dermed vil mange merke forskjell når man trener såpass tungt. Den ene siden "løper fra" den andre, og klarer egentlig å kjøre tyngre enn den andre mye fortere. Den svake siden kompenserer, og dermed får du smerter i større eller mindre grad. Nå spekulerer jeg litt, og det kan hende dette ikke gjelder deg, men personlig opplevde jeg at det ikke var pga bare knebøy dette gjaldt, men tung bentrening generelt. Så jeg har fått noen øvelser av min PT, og begynte selv å trene med mindre vekter på bena, og bygge litt saktere. Men det er så mange årsaker rundt dette, dette var bare min erfaring
Wildlily Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #130 Skrevet 27. desember 2009 Får kjøre det litt roligere på beina denne første måneden kanskje. Se om det roer seg. Kanskje bli flink og strekke ut etter hver trening og, selv om det er superkjedelig! Lettere vekter og flere repitisjoner er sikkert ikke så dumt en periode.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 31. desember 2009 #131 Skrevet 31. desember 2009 Da jeg begynte å kjøre tyngre markløft kjente jeg "brenning" i hofteleddsbøyerne. Ikke noe farlig, det kom av forkortede hofteleddsbøyere, noe som er veldig vanlig hos mange mennesker. Jeg ble helt kvitt det da jeg begynte å tøye mer /samt varmet bedre opp med spesifikke øvelser, ikke bare lumpet avgårde på tredemølla. Tror nok det skal endel til før senene er for svake for muskulaturen, jeg vil nok heller tro at det er en kombinasjon av litt forkortede muskler og sener som gjør det. Nå sier jeg som SportyShorty, at det er jo bare spekulasjoner, men jeg kuttet ikke på vektene selv om jeg kjente brenninga litt, men passet istedet på å varme godt opp. Gode tips: Squat to stand, dynamiske tøying på hoftene, bedre oppvarming med lavere vekter. Her er noen gode tips: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=272 Godt nytt år!
Wildlily Skrevet 31. desember 2009 Forfatter #132 Skrevet 31. desember 2009 Takk for tips! Har blitt litt skremt siden min bror også synsa litt. Men vet jeg har vært for slakk til å tøye osv. Oppvarming har også vært minimal. Skal skjerpe meg! Kanskje jeg snart kan trene med 60 kg! Nå får jeg jo mer tid til å trene og, slippe det eksamenskjøret en periode ihvertfall. Glede! Du for ha et fortreffelig godt nytt år du og. Her er vi edru for Nte gang denne jula. Må tenke på treningsformen vettu!
Sekretæren Skrevet 1. januar 2010 #133 Skrevet 1. januar 2010 Er helt enig i at oppvarming er essensielt!!
Wildlily Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #134 Skrevet 1. januar 2010 Fulgte nok Stronglift sitt program litt for heftig kan man si. Der nevnte de at oppvarming med øvelsene holdt leeenge. Men jeg må nok revurdere det ja! Snart er ferien over og det blir gamle treningssenter og gamle vaner igjen. Gleder meg som en unge til sommerferien og resultater som jeg ikke har hatt siden jeg var 23 år! 5 år i dårlig form er for ille! Nå blir det de glade 30 årene om litt over ett år!
Wildlily Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #135 Skrevet 1. januar 2010 Ser dere andre jenter har laget ny bok. Tror bare jeg skal lage meg noen mål jeg! Legger de under signaturen min .
babord Skrevet 2. januar 2010 #137 Skrevet 2. januar 2010 Godt nyttår Wildlily! Nå har jeg lest litt i dagboka di..(det vil si alt ) Jeg er skikkelig imponert over resultatene og pågangsmotet ditt! Jeg lurer på om jeg kan få lov til å stille deg et par spørsmål om trening og alt det der, fordi det virker som du var i en lignende situasjon som meg før du begynte. Jeg vil begynne å trene styrke og slanke meg nå, men jeg er dritnervøs og føler meg ikke hjemme som slappfisk på treningssenter... Jeg skal ikke spamme ned dagboka di med spørsmål og ting om meg selv, men du kan jo si fra dersom du gidder å svare på noen spørsmål
Wildlily Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #138 Skrevet 2. januar 2010 (endret) Godt nyttår Wildlily! Nå har jeg lest litt i dagboka di..(det vil si alt ) Jeg er skikkelig imponert over resultatene og pågangsmotet ditt! Jeg lurer på om jeg kan få lov til å stille deg et par spørsmål om trening og alt det der, fordi det virker som du var i en lignende situasjon som meg før du begynte. Jeg vil begynne å trene styrke og slanke meg nå, men jeg er dritnervøs og føler meg ikke hjemme som slappfisk på treningssenter... Jeg skal ikke spamme ned dagboka di med spørsmål og ting om meg selv, men du kan jo si fra dersom du gidder å svare på noen spørsmål Hei og velkommen! Takk for at du gidder å lese hele Selvsagt gidder jeg å svare. Digger å motivere andre. Bare fyr i vei. Og ja, jeg hadde ikke verdens beste utgangspunkt i forhold til andre av disse friskisene i dette foraet her. Endret 2. januar 2010 av Wildlily
Wildlily Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #139 Skrevet 2. januar 2010 Målte livet i dag. Måtte sjekke situasjonen etter jula. 84.5 cm! Opp 0.5. Ikke så aller værst. Bør gå fort ned igjen i uka som kommer!
babord Skrevet 2. januar 2010 #140 Skrevet 2. januar 2010 Så fint! Jeg lurer litt på hvordan man begynner å trene når man er ganske stor og i dårlig form..jeg har ikke vært på senteret mitt før, og jeg synes det er så skummelt å skulle begynne å trene...jeg tror at jeg kommer til å være den eneste nye og tjukke, og at det bare kommer til å være fitnessmennesker der Jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg, eller hva jeg skal gjøre eller noe.. Har du noen tips og triks? Jeg har lyst til å trene styrke, men har ikke noe særlig peiling, og jeg er redd for alle de sterke, spreke bodybuilderguttene som jeg tror er der... Jeg syns det virker så uoverkommelig, og føler meg veldig pysete
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå