Gå til innhold

Vekter-Cardio-Sunn Mat


Wildlily

Anbefalte innlegg

Hei, dette er min nye treningsdagbok. Har drevet litt med dette en stund nå. Men tenkte at det å skrive ting ned her i KG i tillegg til sheets og fitday kanskje ville være en enda større motivasjonsfaktor.

Ønsk meg lykke til da damer :D

Bakgrunnshistorie:

Starta i juli med sunnere mat og kaloritelling. Er enkelt å telle kalorier ved hjelp av Fitday. Gratis er det og! vet det er flere norske sider også, har forsøkt dem tidligere. Men føler at Fitday har alt, med masse grafer og kaker.

Hadde satt som mål at når jeg hadde gått ned 10 kg så skulle jeg starte med vekter og cardio. Var litt tungt å flytte på 104 kg. Juksa litt og starta når jeg hadde gått ned 7. Klarte ikke holde meg lengre :skratte:

Nå følger jeg Stronglift sitt program, siden jeg tidligere bare har lullet med de faste apparatene så er det greiere å følge et enkelt opplegg som er utprøvd.

Har holdt på nå i 3 uker.

Er for tiden på 45 i knebøy, skal opp til 47.5 på fredag. Grugleder meg

40 i benkpress, skal ikke opp der enda, må klare å fullføre et helt sett der først.

25 kg i overhead press, herregud for en tyna øvelse.

60 kg i markløft. 1x5 bare. Men tungt er det.

Kjører 2 forskjellige rutiner.

A:

Knebøy 5x5

Inverted rows 3xfail

benkpress 5x5

pushups 3xfail. Har ikke kommet meg av knærne enda :D

omvendt situps 3x fail

B:

Knebøy 5x5

Overhead press 5x5

markløft 1x5

chin/pull ups

Bro 3xfail

Startet forsiktig med alle øvelsene, bare stang nesten de første to ukene. Knebøy er en øvelse det er vanskelig å mestre. Ser mange som tar for mange kilo på og kommer seg ikke ned i 90 grader engang.

Har nå trent 3 uker med økning i vekter hele tiden.

For Cardio så går jeg ca 40 min hver dag, til og fra skolen.

Etter trening går jeg på tredemøllen med en puls mellom 160 og 170. Har høy makspuls så må nesten sluntre avgårde for å komme ned mot 140. Er heller ikke så bra trent så tar det med 6% stigning for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen i dag:

Onsdag så en B økt.

5x5 knebøy på 45 kg

5x5 Overhead press på 25 kg, forsøkte meg på 27.5. Men klarte såvidt 1.

1x5 Markløft a 60kg

pull ups med maskin: vet det ikke funker så bra men klarer ikke 1 engang der jeg skal gjøre det.

1.30 min med bro tilsammen.

Avslutta økta med 21 min gange i 5.1 kmh med 6% stigning.

40 min fram og tilbake til skolen.

Spist 1910 kcal av et dagsforbruk på 3100

vekt: 92.8 kg

liv: 88cm

hofte: 112 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet forsiktig med alle øvelsene, bare stang nesten de første to ukene. Knebøy er en øvelse det er vanskelig å mestre. Ser mange som tar for mange kilo på og kommer seg ikke ned i 90 grader engang.

Sant!! Og det er gutta som er verst. Også tar de med dama på gymmet, og lærer henne fjasebøy og ikke knebøy :nei:

Gratulerer med vektnedgang! Spennende å følge med videre her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5x5 Overhead press på 25 kg, forsøkte meg på 27.5. Men klarte såvidt 1.

Såvidt jeg har forstått det så er dette det samme som militærpress? Det er en øvelse jeg liker godt, men du bør vel kanskje ikke løfte altfor tungt i begynnelsen?Det optimale vil nok være å holde seg til 5 x 5-opplegget. Selv har jeg ofte trent med 3 x 8 med 20 kg. i militærpress i det siste, og det svir godt på slutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant!! Og det er gutta som er verst. Også tar de med dama på gymmet, og lærer henne fjasebøy og ikke knebøy :nei:

Gratulerer med vektnedgang! Spennende å følge med videre her! :)

Takk takk Miss Shorty, har fulgt med på deg opp gjennom tidene, syns du er knallflink :). Det er selvsagt noen som er kjempeflinke på knebøy også, de strekker ut og styrer skikkelig før de øker vektene. Jeg følger dem med argus øyne, det er fantastisk å se på folk som kan teknikken skikkelig. Har lyst å snakke med de som lærer dama feil teknikk, men holder det inni. De burde sjekka ut youtube ;).

Mitt eneste problem for tiden er at jeg blir sykt utslitt av treningen. må sove kjempemasse. Noe som igjen fører til at jeg ikke alltid orker å stå opp til forelesningene. Håper det går over etterhvert som musklene blir mer vant med øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått det så er dette det samme som militærpress? Det er en øvelse jeg liker godt, men du bør vel kanskje ikke løfte altfor tungt i begynnelsen?Det optimale vil nok være å holde seg til 5 x 5-opplegget. Selv har jeg ofte trent med 3 x 8 med 20 kg. i militærpress i det siste, og det svir godt på slutten :)

Trur faktisk det er den øvelsen jeg syns er tyngst, og som tyner mest på musklene. Har aldri trent de musklene der før. Men det er den samme øvelsen, visste ikke det norske navnet på den ;). Ifølge opplegget skal jeg øke i vekt for hver gang. Men vil vel strengt tatt vente til jeg klarer fullt 5x5 sett med 25 kilo uten å skippe et eneste løft. I går hadde jeg 4 løft på den siste repitisjonen. Når jeg klarer alle 5 uten å skippe en gang, så øker jeg i vekt. :) spent å se hvor lang tid det tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wow, så flink du har vært, gått ned så mye.

Har du dato for vektmålet ditt?

Jeg beundrer alle som klarer å følge slike opplegg. Jeg kjeder meg så veldig lett, jeg hadde vært avhengig av å kunne trene sammen med noen. Jeg hadde PT en stund, det fungerte supert, men det koster så mye at jeg ikke hadde råd til å følge det oppe, dessverre. Jeg liker bedre trening med litt fart og musikk, dans og gruppertimer osv. Spinning er også ok.

Jeg tror det er teknikken og alt det der med styrketreningen som gjør at jeg blir for utålmodig, det krever liksom en del bare å få inn teknikken, før man er skikkelig i gang med slik trening, og da har jeg stukket av for lenge siden :sjenert: For å komme i gang må det være lystbetont. Jeg er misunnelig på dere strukturerte mennesker som gjennomfører sånt, jeg tar av meg hatten :bukke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så flink du har vært, gått ned så mye.

Har du dato for vektmålet ditt?

Jeg beundrer alle som klarer å følge slike opplegg. Jeg kjeder meg så veldig lett, jeg hadde vært avhengig av å kunne trene sammen med noen. Jeg hadde PT en stund, det fungerte supert, men det koster så mye at jeg ikke hadde råd til å følge det oppe, dessverre. Jeg liker bedre trening med litt fart og musikk, dans og gruppertimer osv. Spinning er også ok.

Jeg tror det er teknikken og alt det der med styrketreningen som gjør at jeg blir for utålmodig, det krever liksom en del bare å få inn teknikken, før man er skikkelig i gang med slik trening, og da har jeg stukket av for lenge siden :sjenert: For å komme i gang må det være lystbetont. Jeg er misunnelig på dere strukturerte mennesker som gjennomfører sånt, jeg tar av meg hatten :bukke:

Takk takk frøken Mestring!

Har egentlig aldri vært så strukturert på det tidligere. Er egentlig mer slik som deg. Bare at jeg ikke trente i det hele tatt! :D Alt skulle være lystbetont, og det er lite lyst med smerter i hele kroppen og utslitt etter en økt hvis ikke du klarer å se gleden i det. :) Styrketreningen kommer vel av at jeg har sett kroppene til noen av de jentene som har drevet med det en god stund. Jeg vil ha sånn kropp!

Skal finne et motivasjonsbilde her :)

Startet på 104 kg i juli i år, skal være på 70-tallet rundt mars neste år :D Helst i jula, da min mor og jeg skal på romjuls-shopping. Men jula er urealistisk. Så mars it is. Skal heller ikke ha hatt sex før jeg har fiksa kroppen. Må ha noen motivasjonsfaktorer her. Det funker helt utmerket nå som man er blitt singel :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det velkjente sølibattrikset :ler: Det sa jeg også for tre år siden, jeg skulle ikke ha sex igjen før jeg hadde gått ned 7 kilo, for jeg følte meg så feit.

Det er ca 14 kilo siden nå :ler::sjenert:

I mellomtiden har jeg på snodig vis fått meg kjæreste da, som liker meg som jeg er, men det er ingen tvil om at det hadde vært fint å føle seg mer attraktiv uten klær, da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne jenta her er min store kilde til motivasjon, hun henger på somethingawful.com

e65b57395af3a1fcd24ed201f21c411eef5a673d.jpg

Sånn kropp får man av vektløfting! Jeg vil ha!

ed6a791a1616ac2af67e8ee119e6e641a851a162.jpg

Tok fram fet-calliperen i dag, børstet støv av den kan du si.

Alt i alt nede i 29% fett, ganske fornøyd med det. Men det vil si at resten av kroppen min veier 64 kg, og for å kunne beholde puppene, de er jo kjekke å ha. Så kan jeg ikke gå ned mer enn til rundt 75 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, det velkjente sølibattrikset :ler: Det sa jeg også for tre år siden, jeg skulle ikke ha sex igjen før jeg hadde gått ned 7 kilo, for jeg følte meg så feit.

Det er ca 14 kilo siden nå :ler::sjenert:

I mellomtiden har jeg på snodig vis fått meg kjæreste da, som liker meg som jeg er, men det er ingen tvil om at det hadde vært fint å føle seg mer attraktiv uten klær, da :sjenert:

Det er jo kjempebra å ha gått ned 14 kg da, eller har du gått opp? Mannfolk er rare, de trives med oss som oftest som vi er, selvsagt, hvis de er supertrente og superdeilige så vil de vel gjerne ha en lik dame, men ikke alle. De fleste liker oss myke og runde. Dette er vel mest for vår egen del at vi driver på denne måten. Jeg har vært i et eller annet forhold de siste 7 årene, forholdskiloene har sagte men sikkert sneket seg på. Nå er jeg nede der jeg var for 2 år siden, bare 5 år igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Akk ja, hadde det enda vært så vel - neida, det er OPP de 14 kiloene ja...

Det kom til et punkt hvor jeg skjønte det ikke kom til å bli noe sex EVER :fnise: men som du sier, jeg tror det skal betraktelig antall kilo til, type sykelig fedme på den amerikanske måten, for at menn skal synes det er for mye. Med mindre de er sånne fitnessfetisjister, og det kunne jeg uansett ikke orket å leve med. Man skal jo leve litt også :) Typen min er ikke sylslank selv, men han er sterk, har et fysisk yrke og er ingen sofagris, så de slipper liksom unna med det, de.

Jeg synes ikke antall kilo er så interessant lenger, men jeg vil gjerne velge blant litt finere klær i butikkene, og kunne gå med høye hæler igjen uten å få flodhest-følelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med klær er jeg HELT enig i. Har lyst å kunne shoppe noe mindre enn 46 liksom. Ingen av de fine klesmerkene har klær i den "fedmen" jeg var i. Nå klarer jeg 44, men målet er jo helst 40 :D Som er størrelse superlarge hos de store designerene. Kommer nok aldri ned i en størrelse 36 uten å skaffe meg anoreksia eller bulimi. Det er jo skadelig for tennene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har for brede hofter til å veie så lite, jeg ser ikke bra ut med for få kilo. Så jeg må forsone meg med at str 36 er en saga blott. Blir mer enn nok fornøyd med 40 jeg også, 40-42 er kanskje realistisk, det er jo sånn forskjell på str også. Jeg ser at selv om jeg går ned 12 kilo ligger jeg fortsatt på 24 og noe i BMI, men jeg tror ikke jeg blir spesielt fin i fasongen (eller humøret...) om jeg går ned noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det laveste jeg har vært nede i i vekt var 67 med denne høyden her. Da spiste jeg ikke en hel sommer, bare jaktet på gutter :D Akk, når en var 16 år så overlevde en på luft og kjærlighet ;). Trur til og med da jeg ikke var nede i noe mindre enn 38. 40 er mer enn bra nok syns nå jeg. Syns det er et fin fint mål jeg!

Vi må jo holde på humøret, veldig viktig. Hvordan ellers skal vi kunne sjarmere oss fram i livet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mitt eneste problem for tiden er at jeg blir sykt utslitt av treningen. må sove kjempemasse. Noe som igjen fører til at jeg ikke alltid orker å stå opp til forelesningene. Håper det går over etterhvert som musklene blir mer vant med øvelsene.

Når legger du deg da? Og hva spiser du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg svømt 1500 m i dag, i håp om å løsne opp stive muskler. De var blitt latterlig stive etter all vektløftingen, var vondt de første 250m. Men etterpå gikk det greit.

Mrs Shorty: Jeg legger meg vel i 11-12 tiden på kvelden. Men bruker evigheter på å sovne. Det har jeg alltid slitt med. Spiser mer enn nok, masse proteiner og fett, prøver å holde meg rundt 30% carbs. Sånn ca 1800-1900 kcal pr dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det! virkelig :D Har lyst å få masse overskudd istede for å være trøtt og sliten hele tiden.

Takk takk Mrs Shorty :D

Her er forresten linken til min fitday side. Der legger jeg inn alt jeg spiser. Er utrolig enkelt. Sitter jo på nettet uansett ;)

Wildlily´s Fitday Journal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...