Sekretæren Skrevet 3. januar 2010 #141 Skrevet 3. januar 2010 Målte livet i dag. Måtte sjekke situasjonen etter jula. 84.5 cm! Opp 0.5. Ikke så aller værst. Bør gå fort ned igjen i uka som kommer! Så deilig å lese at det ikke var noen panikk å spore her Så fint! Jeg lurer litt på hvordan man begynner å trene når man er ganske stor og i dårlig form..jeg har ikke vært på senteret mitt før, og jeg synes det er så skummelt å skulle begynne å trene...jeg tror at jeg kommer til å være den eneste nye og tjukke, og at det bare kommer til å være fitnessmennesker der Jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg, eller hva jeg skal gjøre eller noe.. Har du noen tips og triks? Jeg har lyst til å trene styrke, men har ikke noe særlig peiling, og jeg er redd for alle de sterke, spreke bodybuilderguttene som jeg tror er der... Jeg syns det virker så uoverkommelig, og føler meg veldig pysete Svarer her jeg, selv om det er Wildlily sin bok. Jeg må bare si at det IKKE bare er fitnessjenter og bolegutter på et treningssenter, det er like mange forskjellige folk der som du ser på gata. Der jeg trener er det stadig vekk nye fjes og kroppsformer, og for å si det litt brutalt: Ingen bryr seg Men jeg forstår at du er nervøs, det var jeg og første gangen. Men du eier rommet like mye som de andre!!
Wildlily Skrevet 3. januar 2010 Forfatter #142 Skrevet 3. januar 2010 Så fint! Jeg lurer litt på hvordan man begynner å trene når man er ganske stor og i dårlig form..jeg har ikke vært på senteret mitt før, og jeg synes det er så skummelt å skulle begynne å trene...jeg tror at jeg kommer til å være den eneste nye og tjukke, og at det bare kommer til å være fitnessmennesker der Jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg, eller hva jeg skal gjøre eller noe.. Har du noen tips og triks? Jeg har lyst til å trene styrke, men har ikke noe særlig peiling, og jeg er redd for alle de sterke, spreke bodybuilderguttene som jeg tror er der... Jeg syns det virker så uoverkommelig, og føler meg veldig pysete Svarer på den jeg og! Mht til at jeg var stor og styggfeit når jeg begynte på denne herligheten. For å si det slik. Eneste måten jeg tar av meg på er å øke forbrenningen. Det gjør man med styrketrening og med korrekt kosthold. Jeg vil foreslå å ta en ting om gangen. Begynne kanskje med kostholdet. Slutt på ferdigprodukter, sukker og kanskje kaloriholdig drikke og? Siden jeg var så stor så bestemte jeg meg for å endre kostholdet først. Så sa jeg til meg sjøl at jeg skulle trene når jeg hadde nådd et visst vektmål. Det klarte jeg altså ikke å vente til. Men var vel 7 kilo lettere ihvertfall. Kunne jo selvsagt ha svømt osv, men gikk istede veldig mye. Dette var vel kanskje fordi at jeg ikke følte meg vel, og ikke ville vise meg på treningssenteret. Men, for å si det slik, de eneste jeg kikker litt rart på av de som er overvektige på treningssenteret er de med kanskje liiiiiitt for stram tskjorte og/eller shorts. En som tydelig passet for 30 kilo siden. Fikser du noe bra treningsmusikk, ignorerer alle rundt deg så ordner det seg ser du. Folk er somregel for opptatt med å ha det vondt til å stirre på oss. Kikk på noen av videoene som Eirik Sandvik har lagt ut. Studer det litt. Så er det bare å prøve seg fram. Lette vekter de 2 første ukene fram til du kan litt teknikk. You go girl!
Skybert Skrevet 4. januar 2010 #143 Skrevet 4. januar 2010 Babord; Hva med å ta en treningsveileder time for å få kort innføring i de ulike musklene og finne riktig motstand? Er mange treningsentere som har gruppe timer, der er det som oftest mange flere ulike kroppsformer, men er det noe du liker å trene bedre enn annet skal du ikke være redd for å bli sett på. Jeg liker ikke å trene i trange klær, så gode gamle joggebukser og store t-skjorter synes jeg er veldig greit. Husk at du trener for din egen del, ikke for at de andre på treningsenteret skal ha noe nytt å se på. Lykke til =)
babord Skrevet 4. januar 2010 #144 Skrevet 4. januar 2010 Takk for svar alle sammen! Jeg tar jo helt over jeg nå Skal på spinning idag sammen med en venninne som er kjent der, så får jeg se når jeg blir litt mer kjent på senteret og ser hvordan det fungerer der om jeg tør å trene utenfor gruppetimene Har veldig lyst på en time med treningsveileder, men har ikke råd akkurat nå..tar det etterhvert. Det første jeg må gjøre er å kjøpe noen skikkelige treningssko og noen t-skjorter, for det er ikke lov med topper på senteret mitt... Takk for hjelpen!
Wildlily Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #145 Skrevet 5. januar 2010 Whoo! Vekta i dag sa 87.5 kg, Det er ikke opp mer enn 100 gram! Såååå klar for trening senere i kveld. Må først shoppe pc bord!
Wildlily Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #146 Skrevet 5. januar 2010 Yay! Årets første treningsøkt vel overstått. Litt knapt med tid grunnet klesvask hjemme så ble ikke skikkelig fettforbrenning. Men tok den helt ut på knebøyen. Frontbøy stang x 12 Frontbøy stang x 12(teste denne måten litt) Knebøy 40 kg x 9 Knebøy 50 kg x 5 x 3 ganger Knebøy 50 kg x 6 x 3 ganger Ene gangen på knebøy så løfta jeg heeelt feil. Kjente det godt i korsryggen etterpå. Skikkelig sånn at jeg vrengte bekkenet. Men det hjalp å tøye godt ut. Etter litt motsatt roing 3x Fail så løp man bort til benkpressen Siden jeg hadde lyst å teste 50 kg så ble det bare Stang x 20 30 kg x 12 40 kg x9 45 kg x 5 og!!! 50 kg x 2(,5) Etter litt armhevninger så løp jeg hjem for å fortelle dere!
Wildlily Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #147 Skrevet 5. januar 2010 Må dessuten dele min fantastiske ettertreningsmat med dere og! Frukt og nøtteblanding, sånn luksustype med naturell yoghurt og friske bringebær. Smelt!
Skybert Skrevet 5. januar 2010 #148 Skrevet 5. januar 2010 Fikk veldig lyst på ettertreningsmaten din nå. Friske bringebær *drømme*
Wildlily Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #149 Skrevet 5. januar 2010 Ja, bare å gafle innpå! Ikke var det så dyrt heller. Ååååå, så har jeg bare såå lyst på ny pulsklokke. Denne ser superlekker ut: Polar FT80
Cerveza Skrevet 5. januar 2010 #151 Skrevet 5. januar 2010 Hei. Har lest gjennom dagboka di og er veldig imponert av både vektnedgang og utvikling med vekten. Stå på!
Wildlily Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #153 Skrevet 5. januar 2010 Takk takk alle sammen! Hadde en eksepsjonellt bra form i overkroppen i dag. neste gang jeg våger spørre noen å hjelpe så skal jeg ta 52.5!
Tigerlily Skrevet 6. januar 2010 #154 Skrevet 6. januar 2010 Ja, bare å gafle innpå! Ikke var det så dyrt heller. Ååååå, så har jeg bare såå lyst på ny pulsklokke. Denne ser superlekker ut: Polar FT80 Jeg har en FT60 som jeg er kjempefornøyd med. Anbefales! Lette (som i antall gram ) og brukervennlige klokker som faktisk hjelper på i treningen. Min er rosa, en ekstra motivasjon for min del, heheh!
Gjest Skrevet 6. januar 2010 #155 Skrevet 6. januar 2010 Så utrolig flink du er! Ser du har lagt om kostholdet ditt, kan du skrive et par ord om hva du har forandret på? Må få til å spise sunnere selv, men synes ikke det er så lett...
Wildlily Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #156 Skrevet 7. januar 2010 Vekta i dag sa 87.0 kg! Ser man snart 86 tallet tro? Bare trene mer det! Purple, det er ikke så voldsomt avansert. Prøver bare å bruke litt mer fantasi når det gjelder maten. Kutta ut raske karbs som brød, sukker, kaloriholdig drikke, poteter og pasta UTENOM ettertreningsmat. Etter trening spiser jeg raske karbs. Som feks til frokost i dag. To haugfulle spiseskjeer m Cottage cheese og minst 60 gr med luksus frukt og nøtteblanding. En god og rik frokost. Kan også spise egg, knekkebrød m forskjellig pålegg osv. Lunsj er ofte salat eller nøtter. Middag er ofte salat og masse kjøtt. Utenom forsøker jeg å spise mye frukt. Opprettholder minimum 1700 kcal pr dag.
Wildlily Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #157 Skrevet 7. januar 2010 Deilig treningsøkt i dag og. Tok meg god tid! Markløft 60 kg x 10 (grepet slipper som vanlig på slutten) 70 kg x 6 70 kg x 6 75 kg x 5 75 kg x 5 75 kg x 5 Overhead Press 25 kg x 6 x 5 set Ettbeins strakmark 3 x 12 kg x 10 reps pr bein Chins m assist - 33 kg x 5 reps x 3(ikke bra denne, men var litt utslitt) 30 min på Ellipsemaskinen Avsluttet hele økta med fullkornspasta og kyllingkjøttdeig. Masse deilig mat! Hvis jeg klarer å spare noen av de 400 grammene med kjøttdeig så blir de til lunsj i morgen. Men er fremdeles sulten! En Powerade før maten gjorte at jeg orket å lage mat! deilig å ha tømt reservene skikkelig.
Kónguló Skrevet 7. januar 2010 #158 Skrevet 7. januar 2010 Sterk markløft på deg! Gleder meg til jeg når den!
Wildlily Skrevet 7. januar 2010 Forfatter #159 Skrevet 7. januar 2010 Sterk markløft på deg! Gleder meg til jeg når den! Jeg veie nok endel mer enn deg ja Så er ei stund til jeg prøve meg på kroppsvekt Er høy og dog, 1,81. Så eg må løfta de ganske høgt
Kónguló Skrevet 7. januar 2010 #160 Skrevet 7. januar 2010 (endret) Ja da er du en god del høyere enn meg også! Må si jeg sleit skikkelig på kroppsvekt altså Men vekta går jo nedover, så du blir jo "sterkere og sterkere" sånn også Endret 7. januar 2010 av Shamim
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå