Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #21 Skrevet 22. september 2009 Å referer til denne siden er det samme som å referer til hva "Aleneforeldreforeningen" mener. Du må huske på at "Alene med barn" eller andre slike foreninger består av foreldre som ØNSKER å være alene med barn. Tøv. At jeg er alene med barna, betyr ikke at jeg ønsker det. Jeg ønsket verken en utro, uærlig mann, eller en eks som driter i ungene sine som noe annet enn et middel til å såre meg. Men jeg har sluttet å tro på julenissen for mange år siden, og innretter meg etter den situasjonen som faktisk er.
Far til 2 Skrevet 22. september 2009 #22 Skrevet 22. september 2009 (endret) Hvorfor? Hvem er det som sier at moren her prioriterer seg selv og ikke barna? Hun var jo med på 50-50 frem til hun har lest og fått den oppfatningen at det ikke er bra for BARNA! Det viser jo at det er barna hun tenker på! Skulle gjerne hatt barnefri annenhver uke og hatt bedre tid og vært super mamma den neste uken jeg - men det klarer jeg rett og slett ikke fordi jeg ikke tror dette er bra for barnet! (og har en x som er helt enig). Så far til to - prøv å se det positive i mennesker først isteden for å tillegge de hensikter du ikke vet om de har - da tror jeg livet ditt vil bli litt lysere og lettere det er jo ikke noe poeng i å legge til mer konflikt til en liten konflikt om man ønsker en løsning. TS- det er dere som sammen med mor må sette dere ned å sette dere inn i hvordan de ulike løsningene vil gungere for barna - og så ta et valg i fellesskap! Jeg SIER IKKE at denne moren prioriterer seg selv fremfor barna, men sier at mødre som gjør det ofte benytter argumenter som er nevnt. Samtidig insinuerer jeg at denne moren ikke tenker barnas beste når hun plutselig ombestemmer seg og mener barna ikke skal ha et hjem hos faren sin. Hun oppgir ingen annen grunn en dette for å begrense samværet. Jeg har som sagt selv opplevd felles omsorg, og var VELDIG fornøyd med det. Det samme var min søster. Hun har nå praktisert felles omsorg i mange år og barna er kjempefornøyd. Mine egne barn er på vei inn i samme ordning etter å ha bodd en stund hos meg. DETTE er å unngå konflikter. DETTE er å prioritere barna. DETTE er å sluke kameler for at alle parter skal få det bra etter et samlivsbrudd. Hadde jeg ønsket konflikt hadde jeg frarådet barna en slik løsning og beholdt omsorgen selv. Men da hadde det vært barna OG meg selv som hadde blitt den store taperen på sikt. Endret 22. september 2009 av Far til 2
Far til 2 Skrevet 22. september 2009 #23 Skrevet 22. september 2009 Tøv. At jeg er alene med barna, betyr ikke at jeg ønsker det. Jeg ønsket verken en utro, uærlig mann, eller en eks som driter i ungene sine som noe annet enn et middel til å såre meg. Men jeg har sluttet å tro på julenissen for mange år siden, og innretter meg etter den situasjonen som faktisk er. Beklager. Jeg burde skrevet at disse foreningene OFTE består av foreldre som ønsker å ha omsorgen alene.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #24 Skrevet 22. september 2009 Jeg ville ikke ønsket en 50/50-deling av mine barn, men ikke av noen av disse grunnene. Å motsette seg en slik deling er ikke et overgrep, tvert imot. Barn bør ha et sted å bo, ikke sendes frem og tilbake som kasteballer. Din diskreditering av fagfolk som mener dette, er rett og slett arrogant. Hva gjør deg til en større ekspert enn dem? Denne oppramsingen av nummererte påstander er enda en måte du bruker for å late som du fremsetter gjennomtenkte, velbegrunnede argumenter. Typisk maktstrategi. Det er forferdelig å se hvor hatsk du er, hvordan du mistenkeliggjør mødre, som i de aller, aller fleste tilfeller kun ønsker det beste for barna sine. Eller tror du ikke mødre elsker barna sine? Jeg er så sliten å høre om at mødrene er bedre enn fedre! Og det er ingen som mistenkeliggjør mødre. Jeg er en mor selv og jeg synes min mann er mye bedre forelder enn jeg er. Jeg er mer fokusert på ting som egentlig i det lange løp ikke betyr noe, og det er mange sånne mødre rundt omkring. Jeg er så lei at alle slenger dritt på fedre bare fordi "mødre vet best, de kjenner barnet sitt" som om fedre er bare noen drittsekker som sitter og drikker øl hele tida!
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #25 Skrevet 22. september 2009 Jeg er så sliten å høre om at mødrene er bedre enn fedre! Og det er ingen som mistenkeliggjør mødre. Øh... det står da ingentig i det innlegget du siterer om at mødre er bedre enn fedre? Jeg vil forresten påstå at det er noen som mistenkeliggjør mødre, nemlig Far til 2.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #26 Skrevet 22. september 2009 DU !!!!! vet altså hva barna mener uten å vite hvem de er og selv uten å ha snakket med dem ??? Hjelpes. Skriker du like mye til barna dine som du gjør her?
Gjest Den snille stemoren Skrevet 22. september 2009 #27 Skrevet 22. september 2009 Hvor gamle er disse barna?? Kan jo være de har synspunkter på dette, er jo de det tross alt gjelder... Voksne tar ofte beslutninger over hodet på barna som ikke nødvendigvis er til deres beste. Når mine foreldre ble skilt(jeg var ti, søster 6), ble vi spurt om hva vi ønsket og dette var jeg alltid takknemlig for i ettertid. Selvfølgelig er det enkelte beslutninger barn ikke bør ta, men å ta de med på råd er i mange tilfeller en god ting å gjøre. Jentene er 7,5 år og 5,5 år. Begge to ELSKER faren sin, men alikevel så synes moren det er best slik for døtrene sine. Grunnen til at vi vil mer samvær med dem er rett og slett moren deres. Hun har sitt eget firma, en tomannsbolig og en gammel syk hund som hun tar med til akutten oftere enn noen ting. Hun er ALTID stresset, sliten og sur. Vi får tilbakemeldinger fra skolen om at den eldste dattera er veldig urolig, klarer ikke å konsentrere seg og vil ikke gjøre ting andre barna gjør. Etter en lang påskeferie og "våre" 4 dager sammen med jenter har vi snakket med læreren og fikk vite at jenta vår er blitt mye roligere og har forstått at enkelte ting "skal" gjøres - slik som høre etter når læreren snakker eller stå stille når alle andre gjør. Det var da vi har begynt å tenke at kanskje det er BEST for jenter å få bo hos oss mer slik at vi kan ta tak i ting som ikke moren klarer å gjøre. Jeg synes jo at jentene er meget bortskjemte - og det er selvfølgelig ikke noe farlig å skjemme barna bort - men jeg synes det er noe feil i at jentene ikke kjenner noe i det hele tatt til dissiplinen. Og som alle eksperter sier: det ligger mye kjærlighet i et "nei" også! Men fordi at vi respekterer moren deres og fordi mødre vet for det meste "hva som er best" for barna deres så har vi akseptert forslaget hennes om fem og 9 dager - for jentenes skyld. Fordi vi tenkte at det var best slik. I motsetning til hva vi tenker nå. Moren prøver jo å overbevise faren om at hun er den utvilsomt beste forelder. Og ikke minst fordi hele deres samboerskap var basert på en slags konkurranse, KUN fra hennes sida. Samboeren min syntes det var tåpelig å konkurrere om ting. Og hun blir meget sjalu og hatsk i tilfeller der jenter snakker om hvor gøy vi har det sammen. Men jeg skal ikke nå begynne og slenge dritt om moren! Vi alle har våre egne problemer. Spørsmålet vi sliter med er da om vi skal la ting være slik de er nå og "sitte barnevakt" for barna på en måte eller skal vi involvere oss mer i livene deres og hjelpe dem på vei i det store livet....
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #28 Skrevet 22. september 2009 Mor har økonomiske fordeler av å ha hoveddelen av omsorgen. Man er mindre kasteball med 50/50 enn med "vanlig samvær", færre flyttinger og omstillinger per måned, og mer ro. Det er ikke kjempeforskjell på 5-9-5-9 dager, og 7-7-7-7, kanskje heller i favør av 50/50 stabilitetsmessig, hvor det er full uke med både hverdager og helg før det skjer et bytte. Det er jo relativt store barn det er snakk om, ingen under 3-4 år.
Gjest Hilde K S Skrevet 22. september 2009 #29 Skrevet 22. september 2009 Å referer til denne siden er det samme som å referer til hva "Aleneforeldreforeningen" mener. Du må huske på at "Alene med barn" eller andre slike foreninger består av foreldre som ØNSKER å være alene med barn. At slike foreninger skal være objektive er vel det samme som å tro på julenissen. I en debatt med "Aleneforeldreforeningen" for noen år siden ble ledelsen ganske sint på meg da jeg avslørte deres agenda som gikk ut på å ivareta foreldrene fremfor barna. Riktignok sier de at de skal ha barna i fokus, men tilstod at de hadde fokus på foreldrene da jeg konfronterte dem med div påstander de hadde. Basert på tall fra SSB, ja.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #30 Skrevet 22. september 2009 Mor har økonomiske fordeler av å ha hoveddelen av omsorgen men det er jo fordi hun skal stå for å dekke alt av klær, fritidsaktiviteter, sfo, barnehage osv... så vinningen går vel opp i spinningen...
Gjest Hilde K S Skrevet 22. september 2009 #31 Skrevet 22. september 2009 "Begge to ELSKER faren sin, men alikevel så synes moren det er best slik for døtrene sine." Har de sagt at de IKKE elsker moren sin? Grunnen til at vi vil mer samvær med dem er rett og slett moren deres. Jaha. Moren. Ikke fordi dere ELSKER barna? Hun har sitt eget firma, en tomannsbolig og en gammel syk hund som hun tar med til akutten oftere enn noen ting. Og så? Jeg klarer ikke helt å se hva som er galt med å ha jobb, hus og hund? Hun er ALTID stresset, sliten og sur. Hvordan i huleste vet du dette? Vi får tilbakemeldinger fra skolen om at den eldste dattera er veldig urolig, klarer ikke å konsentrere seg og vil ikke gjøre ting andre barna gjør. Etter en lang påskeferie og "våre" 4 dager sammen med jenter har vi snakket med læreren og fikk vite at jenta vår er blitt mye roligere og har forstått at enkelte ting "skal" gjøres - slik som høre etter når læreren snakker eller stå stille når alle andre gjør. Ja? Hva har det med saken å gjøre? Det var da vi har begynt å tenke at kanskje det er BEST for jenter å få bo hos oss mer slik at vi kan ta tak i ting som ikke moren klarer å gjøre. Som hva? Jeg synes jo at jentene er meget bortskjemte - og det er selvfølgelig ikke noe farlig å skjemme barna bort - men jeg synes det er noe feil i at jentene ikke kjenner noe i det hele tatt til dissiplinen. Og som alle eksperter sier: det ligger mye kjærlighet i et "nei" også! Dæven døtte. Disiplinen. Det var jammen er kjærlig ord. Men fordi at vi respekterer moren deres og fordi mødre vet for det meste "hva som er best" for barna deres så har vi akseptert forslaget hennes om fem og 9 dager - for jentenes skyld. Fordi vi tenkte at det var best slik. I motsetning til hva vi tenker nå. Det er søren meg ikke mye respekt i å legge ut dette om moren. Moren prøver jo å overbevise faren om at hun er den utvilsomt beste forelder. Og ikke minst fordi hele deres samboerskap var basert på en slags konkurranse, KUN fra hennes sida. Som er noe du har KUN fra hans side. Og hun blir meget sjalu og hatsk i tilfeller der jenter snakker om hvor gøy vi har det sammen. Men jeg skal ikke nå begynne og slenge dritt om moren! Vi alle har våre egne problemer. Du verden. Var ikke dette litt selvmotsignede? i forhold til resten du har skrevet om moren her?
Far til 2 Skrevet 22. september 2009 #32 Skrevet 22. september 2009 Det mener tydeligvis du også at du vet, når du kaller det et "overgrep" at mor ikke lar dem ha 50 % samvær med far. Jeg mener mor gjør et overgrep når hun baserer seg på den argumentasjonen hun gjør. Å si at barna bør ha begrenset samvær med far "fordi jeg mener de bare bør ha ett hjem" er mildt sagt veldig tynt argument. Å baserer seg på slik argumentasjon er det samme som å følge mors synsing uavhengig av de andre berørte parter. Med bakgrunn i den argumentasjonen som fremkommer mener jeg det er et overgrep å frata barna retten til like mye samvær med faren som med moren.
Gjest også alenemor med stebarn Skrevet 22. september 2009 #33 Skrevet 22. september 2009 Hei, jeg leser trådstarter sitt innlegg og kan si at vi er midt oppi samme konflikt som deg.. MEN hos oss er det barna som vil mer til oss!!! De har ytret ønske om dette i to år, men mor nekter. Barna kan bli hørt, men ikke bestemme selv ennå. men mor sier som så mange andre alenemødre at hun vil at de skal ha ett hjem. Hun vil helst at de ikke skal ha det så bra hos oss også. Alle leker alt som mottas fra både hans og hennes familie skal være hos henne for det er der barna bor! Vi har de 10 netter i mnd. Ja ja, jeg har vært alenemor selv, og ville aldri nektet pappan til mine barn 50% omsorg.. mulig det ikke funker for alle, men jeg mener i alle fall at alle mødre bør prøve så lenge barna ønsker. Jeg ville i alle fall ikke fortalt mine barn når de blir større at jeg nektet deg å være mer sammen med pappa for jeg mente det ikke var bra for deg? hallooo hva slags mor er det? s.
Gjest Hilde K S Skrevet 22. september 2009 #35 Skrevet 22. september 2009 MEN hos oss er det barna som vil mer til oss!!! De har ytret ønske om dette i to år, men mor nekter. Barna kan bli hørt, men ikke bestemme selv ennå. Be om å få en ny samværsavtale. Kontakt familievernkontoret og få dem til å innkalle til mekling. men mor sier som så mange andre alenemødre at hun vil at de skal ha ett hjem. Men det vil vel de fleste unger også? Hun vil helst at de ikke skal ha det så bra hos oss også. Har hun sagt dette selv? Alle leker alt som mottas fra både hans og hennes familie skal være hos henne for det er der barna bor! Kommer hun hjem til dere og henter lekene?
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2009 #36 Skrevet 22. september 2009 MEN hos oss er det barna som vil mer til oss!!! De har ytret ønske om dette i to år, men mor nekter. Barna kan bli hørt, men ikke bestemme selv ennå. Be om å få en ny samværsavtale. Kontakt familievernkontoret og få dem til å innkalle til mekling. men mor sier som så mange andre alenemødre at hun vil at de skal ha ett hjem. Men det vil vel de fleste unger også? Hun vil helst at de ikke skal ha det så bra hos oss også. Har hun sagt dette selv? Alle leker alt som mottas fra både hans og hennes familie skal være hos henne for det er der barna bor! Kommer hun hjem til dere og henter lekene? Det ser ut som om du hater stemoren til barna dine! Så spydig du!
Gjest meg igjen Skrevet 22. september 2009 #37 Skrevet 22. september 2009 Mor og far er ferdig med mekling.. mor har nektet plent. Hun vil gjerne at vi skal følge opp barna mer på alle aktiviteter, men ikke ha de på overnatting. For meg sier dette beklageligvis bare at hun ønsker fordelene hun har som alenemor. Hun har jo akkurat gått ned til 60% stilling.. perfekt. Jeg skulle ønske jeg kunne ha råd til det. Nei ungene sier at de vil bo like mye hos mor som hos far. Så fort de er kjørt hjem til mor ringer de og sier at de gleder seg til å se oss igjen! Det virker jo som om mor ikke vil at de skal ha det like bra hos oss. Hvorfor vil hun ikke at ungene skal ha noen leker hos oss? Far er med på å spleise på bursdager, og når ungene får 20 gaver fra barn i klassen, ja da skal alt med mor hjem! Fair? neppe. De har feiret jul og bursdager sammen, derfor har hun sagt at alt skal være hos henne. Til tross for at hans foreldre har sagt at de ønsker at de skal være hos far, for som mor sier, det er der de bor! Men igjen, gudsjelov er ikke alle mødre sånn!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. september 2009 #38 Skrevet 22. september 2009 Det er ikke snakk om å hate noen, jeg synes bare noen er fryktelig egoister til tider. Har en mor rett til å si at hun er bedre enn far så lenge barna vil være mer hos far. Hvis mor er så klar for at hun vil at barna skal ha ett hjem og barna vil være mer hos far, kanskje de faktisk da skal bo mer hos far enn hos mor?
Gjest Hilde K S Skrevet 22. september 2009 #39 Skrevet 22. september 2009 Det ser ut som om du hater stemoren til barna dine! Så spydig du! Hvor har du det fra at ungene mine har en stemor?
Gjest Hilde K S Skrevet 22. september 2009 #40 Skrevet 22. september 2009 Hvis mor er så klar for at hun vil at barna skal ha ett hjem og barna vil være mer hos far, kanskje de faktisk da skal bo mer hos far enn hos mor? Det tenker jeg også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå