LindaM Skrevet 19. februar 2010 #121 Skrevet 19. februar 2010 Etter å ha observert en løshund som hadde kommet seg inn i en matbutikk og sto og slafset nedi de nederste skuffene i smågodthyllene har jeg sluttet helt å kjøpe smågodt. Betjeningen jagde ut hunden, men det så ikke ut til at de hadde tenkt å gjøre noe med godteriet den hadde spist på Jagde de ut hunden?? De burde tatt den i bånd, og ringt viking. Sikkert noen bekymra hundeeiere som savnet hunden sin. Fryktelig dumt av de å ikke bytte ut godteriet også såklart. Men du kan jo alltids kjøpe smågodt som er øverst i hyllene evt. Hvis du savner det mener jeg
NovaFlare Skrevet 20. februar 2010 #122 Skrevet 20. februar 2010 Jeg er HELT enig i at hunder i matbutikk er en uting og uhygienisk. Men for å være litt brutal må jeg si det er bedre med en hund i veske, enn busepellende unger som plukker i smågodtet og på frukta. Snakk om ÆSJ. Så foreldre burde holde et øye med unga også!
Pingting Skrevet 20. februar 2010 #123 Skrevet 20. februar 2010 Jeg er HELT enig i at hunder i matbutikk er en uting og uhygienisk. Men for å være litt brutal må jeg si det er bedre med en hund i veske, enn busepellende unger som plukker i smågodtet og på frukta. Snakk om ÆSJ. Så foreldre burde holde et øye med unga også! De to, OG gamle gubber som står og nyser utover frukten og ikke ser problemet med det. Husk å vaske frukt og grønt, folkens!
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 20. februar 2010 #124 Skrevet 20. februar 2010 Seriøst? Har aldri sett en hund i matbutikken jeg, og ikke har de noe der å gjøre heller da! Ser det er nevnt Sørlandssenteret der man kan ha hunden i handlevognen, excuse me? Hvor er mattilsynet? Er dette noe dere ser ofte?
Lingen85 Skrevet 6. september 2010 #125 Skrevet 6. september 2010 Flink du er! Det begynner å gå meg på nervene med alle disse damene som mener de kan gjøre som de vil siden hunden er såååå liiiten... Men til forsvar for de butikkansatte må jeg bare si at det ikke er særlig lett for oss heller. Jeg jobber selv i butikk og de gangene jeg gir beskjed til kunder om at de ikke kan ta med seg hunden inn bare ser de dumt på meg og kommer gjerne med den er så liten/den kan bli stjelt hvis den står utenfor. Og hvis jeg er så frekk å svarer at det ikke er noe jeg kan gjøre med det og at det fortsatt ikke er lov å ta hunden med inn så fortsetter de enten med å se dumt på meg uten å gjøre mine til å ta med hunden ut eller så blir de sinte. Jeg har ALDRI opplevd at de tar med seg hunden ut uten å lage oppstyr rundt det!! Så jeg skjønner godt at det er mange ansatte som kvir seg for å gi beskjed til kunder med hunder. Det er ufattelig ubehagelig å nærmest bli skjelt ut i en stappfull butikk... jeg skriver under på denne.. hadde en meget ubehagelig situasjon med en dame i butikken i går. hun hadde med seg en liten puddel som gikk rundt på gulvet. gikk bort til hun og sa... unnskyld, hun reagerte ikke, så sa jeg unnskyld, men det er ikke lov til å ha hunder her inne. da angrep hun og sa hvorfor det? hadde aldri vært noe problem før.. hadde hatt med hunden mange ganger før og ingen hadde sagt noe.. måtte være noe jeg fikk for meg der og da..nei sa jeg, det er ikke lov, det står også ute på døra.. og det er i henhold til allergi og plantene her. (jobber i et hagesenter, hvor vi blant annet selger, kjeks, kaker, is og godteri) da blei hu dritsur.. tok bikkja og sa, vi er ferdige her.. også sa hu, jeg er lege så jeg vet hva allergi går utpå også gikk hu.. så ringte hu seinere og tok ut et skikkelig angrep på meg.og hun la ut om at hun var lege, hadde stort hus og enorm tomt midt i sentrum som hun hadde beplantet med mange mange tusener av kroner som hun hadde brukt hos oss. sa jeg visste det og visste hvem hun var men loven gjelder for alle uansett. damen klikka bare og hylte NEEEEI.... skjelte meg ut og sa jeg var en pliktoppfyllende drittunge og hun hatet meg. hun var helt gal, aldri vært borti noe lignende på de 8 årene jeg har jobbet der. hun mente jeg lekte sjef og at det var noe jeg bare fikk for meg å gjøre mot henne der og da.. for var aldri noen av de andre kllegaene mine som noen gang hadde sagt fra til hun, de hadde klappet den og syns den var så søt osv.. pratet om hunden som om den var en menneske baby. skulle ha meg til å be om unnskyldning for å ha vært så frekk å ha kommet bort å sagt fra til hun at hunden ikke kunne være i butikken. også på en søndag som hun og den lille hunden hennes skulle ut til oss å kose seg.. Jeg ber ikke damen om unnskyldning for at jeg må forholde meg til reglene. da hylte hun og skrek i telefonen og ba meg gå inn i meg selv og tenke på hva jeg hadde gjort og be henne om unnskyldning.. igjen sier jeg beklager jeg hadde en kunde som la merke til at du hadde en hund og som sa i fra til meg, da er jeg pliktet til å gå bort å si i fra. sa hun fikk ta det sammen med min leder eller med ledelsen.. damen klikket i vinkler å hylte NEEEEI, hun skulle ha alt til at det var min feil og at jeg var en ufyselig drittunge..(fordi om jeg er lav vil ikke det dermed si at jeg er en unge, er en jente på 25, denne damen er kanskje midt i 30 årene). Damen skulle lage et helvete for meg og det skulle jeg virkelig merke. heldigvis kom en av mine kollegaer og jeg satte på høytaleren så jeg har et vitne på dette her.. til slutt måtte kollegaen min gripe inn å ta røret, da la damen på. har også tidligere kollegaer som stod å så på hendelsen i butikken. dette er hva jeg kaller sykt.. sånt går bare ikke ann.. jeg ble så sattut og tok dette veldig innover meg. Mennesker er gale. Har heldigvis sjefene mine og kollegaene mine i ryggen
AnonymBruker Skrevet 6. september 2010 #126 Skrevet 6. september 2010 Noe som er minst like uhygenisk er folk som lar ungene sine kline snørrete, skitne fingrer overalt i butikken! Det er faktisk kvalmere.
Gjest BabyBlue Skrevet 6. september 2010 #127 Skrevet 6. september 2010 Har også sett mindre forunftige ungjenter som drar med seg mikrokjøterne inn på restaurant. Herremingud! Bare fordi de er små betyr det ikke at de er allergivennlige eller ekstra hygieniske. Hold hundene unna butikker, og spesielt matbutikker - uansett størrelse. Kjenner flere folk som er dødsallergiske - og de blir røde rundt øynene bare katten min går forbi de. Og det er en bengalkatt som røyter så godt som ingenting. Det er ikke bare snakk om røyting eller sleiving, forresten. Er man allergisk nok skal det ikke mye til før man begynner å hoste og harke mens øynene renner. Synes det er tankeløst og respektløst og ta med seg hunden inn på butikken hvor folk kjøper matvarer. Skal dere shoppe kan bikkja bli igjen hjemme og spare seg for enda en tur i veska. Når sant skal sies så er jeg fan av flere av de små kjøterne med de store personligeheten sine , men å tro at det er ok å dra de med seg over alt fordi de er små og hendige er ikke ok.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå