Gå til innhold

Hunder i matbutikken

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nei - jeg har ikke fått svar - så om jeg ikke hører noe i løpet av en ukes tid kommer jeg nok til å sende en henvendelse til Mattilsynet regner jeg med. (Ikke at jeg tror det hjelper - men...)

Det blir for dumt at de ikke en gang gidder å svare - så da går det vel en liten f... i meg og jeg gir meg ikke.

Håper forøvrig det er mange som har sendt en tilbakemelding.

Jeg har også sendt til Meny. Synes det tegner dårlig når de oppgir at de "dessverre ikke kan garantere svar på henvendelsen".

Forøvrig har jeg opplevd hund i butikk selv, så det er ikke bare basert på tv-serien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så ikke at det sto at de ikke kunne garantere svar.

Og hvorfor i all verden be om tilbakemeldingsadresse om de ikke har som mål å svare?

Men - jeg har sendt en henvendelse til - og sagt at jeg synes det er rart at de ikke tar seg bryet med å svare - det viser jo noe om hvor viktig kundene er for dem.

Skrevet
Jeg så ikke at det sto at de ikke kunne garantere svar.

Og hvorfor i all verden be om tilbakemeldingsadresse om de ikke har som mål å svare?

Men - jeg har sendt en henvendelse til - og sagt at jeg synes det er rart at de ikke tar seg bryet med å svare - det viser jo noe om hvor viktig kundene er for dem.

Det stod i det vinduet man skulle skrive inn kontaktinfo etter å ha trykket på "Jeg ønsker svar".

Skrevet

Jupp, jeg har heller ikke fått svar, og krysset av på at jeg ønsker svar.

Skrevet

Om dere med mini-hunder ikke tør å gå fra disse fastbundet (se også ref hundeloven i tidligere innlegg) så la nå bikkjene deres være hjemme når dere skal ut og handle.

Jeg har 0 problem med dyr, men det er ikke annet enn håpløst med sutrende mini-bikkje-eiere som forklarer hvorfor de må ha med seg bakteriebombene sine inn i matbutikken.

Skrevet

Jeg syns ikke hunder eller andre dyr bør være inne på matbutikker, men det gjør meg ingenting.

Skrevet
Jeg syns ikke hunder eller andre dyr bør være inne på matbutikker, men det gjør meg ingenting.

Nå er det jo helt klart i strid med Mattilsynets regler - og de er der (stort sett) av en grunn.

Det er jo mange ting som ikke gjør meg noe personlig. Men jeg synes ikke nødendigvis at det er greit for det.

Jeg personlig har ikke vondt av at det er hunder inne i butikken på Majorstua - men at Meny som kjede aksepterer/ikke reagerer er ikke bra. Det viser noe om holdninger til reglene som gjelder for matbutikker - og er ting ikke så nøye - kan det jo godt være at det samme gjelder andre ting som håndtering av ferskvarer osv.

Skrevet

Til dere som mener at jeg bare skal la bikkjene være hjemme på en handletur; jada! Men er 99% sikker på at alle her har vært innom en butikk selv om ikke det stod på "dagsordninga".

Og jeg unngår å ha med minste bikkja mi inn nå når han er voksen. Men da han var yngre og yngste sønnen min satt ennå i vogn, hendte det at jeg måtte innom og kjøpe noe å drikke, våtserviett osv når vi gikk en tur i byen. Da var bikkja vant med å sitte under vogna på teppet...

Jeg legger ikke opp til å ha med bikkja på handletur. Skjønner dere reagerer på folk med smådyr på armen, men tenk over neste gang dere er på en bytur og "bare må innom butikken en tur". Det kommer til å skje... ;)

Skrevet

Synes ikke det var noe godt argument Vodecka. Man kan da ikke si til en UP at "Jeg forsov meg, og måtte skynde meg på jobb for å ikke komme forseint" når man blir tatt i å kjøre for fort. Bryter man loven, så bryter man loven. Fartsgrenser er til for trafikksikkerhet. Hundeloven er til pga. smittevern. At du ikke kan gå inn i butikken fordi du har bikkja med, skal ikke gå ut over oss andre. Det var du som ikke lot den være igjen hjemme, og da må du ta konsekvensen av det.

Skrevet
Til dere som mener at jeg bare skal la bikkjene være hjemme på en handletur; jada! Men er 99% sikker på at alle her har vært innom en butikk selv om ikke det stod på "dagsordninga".

Og jeg unngår å ha med minste bikkja mi inn nå når han er voksen. Men da han var yngre og yngste sønnen min satt ennå i vogn, hendte det at jeg måtte innom og kjøpe noe å drikke, våtserviett osv når vi gikk en tur i byen. Da var bikkja vant med å sitte under vogna på teppet...

Jeg legger ikke opp til å ha med bikkja på handletur. Skjønner dere reagerer på folk med smådyr på armen, men tenk over neste gang dere er på en bytur og "bare må innom butikken en tur". Det kommer til å skje... ;)

Enig med CeeCee, det der holder ikke som argument. Du har selv valgt å få deg hund og en av de aller minste konsekvensene i den sammenheng er at du ikke kan løpe en kjapp tur innom butikken med hunden.. Du er ikke så spesiell at du ikke trenger å forholde deg til lover og regler som gjelder for resten av samfunnet.

På samme måte som man ikke kan gi blaffen i trafikkregler fordi man har dårlig tid osv. Hvis du på forhånd vet at det er helt umulig for deg å være sikker på at du ikke må innom en butikk når du er ute på tur tar du ikke med deg hunden. Det er jo ikke noe mer hokus pokus enn det..

Hvis alle skulle tenke som deg hvor mange hunder tror du ikke ville vært innom diverse matbutikker hver dag?

Skrevet

Det er ingenting som haster så mye at man ikke kan gå hjem med bikkja, og så tilbake til butikken. Jeg har hatt hund i seks år nå, og aldri hatt problemer med å foreta lufting og handling hver for seg. Hvis man ikke greier å planlegge livet sitt såpass bør man strengt tatt ikke ha ansvaret for ett levende vesen.

Skrevet
Synes ikke det var noe godt argument Vodecka. Man kan da ikke si til en UP at "Jeg forsov meg, og måtte skynde meg på jobb for å ikke komme forseint" når man blir tatt i å kjøre for fort. Bryter man loven, så bryter man loven. Fartsgrenser er til for trafikksikkerhet. Hundeloven er til pga. smittevern. At du ikke kan gå inn i butikken fordi du har bikkja med, skal ikke gå ut over oss andre. Det var du som ikke lot den være igjen hjemme, og da må du ta konsekvensen av det.

Merkelig hvis det er så grøsselig uhygenisk og smittefarlig osv at ikke alle vi som har hund blir syke. Hjemme trasker jo hundene rundt, mens mat tilbredes, spises osv.

Når det er sagt synes jeg det er greit nok at hunder ikke er med inn i matbutikken, jeg lar da mine være hjemme mens jeg går i butikken. Men jeg hadde ikke sett den store smittefaren med at de var med. Allergikere skal man jo ta hensyn til på alle tenkelige måter med disse dyrene, mens de som er allergisk mot feks pollen de må jo bare leve med det.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Merkelig hvis det er så grøsselig uhygenisk og smittefarlig osv at ikke alle vi som har hund blir syke. Hjemme trasker jo hundene rundt, mens mat tilbredes, spises osv.

Når det er sagt synes jeg det er greit nok at hunder ikke er med inn i matbutikken, jeg lar da mine være hjemme mens jeg går i butikken. Men jeg hadde ikke sett den store smittefaren med at de var med. Allergikere skal man jo ta hensyn til på alle tenkelige måter med disse dyrene, mens de som er allergisk mot feks pollen de må jo bare leve med det.

Hjemme velger man selv om man vil ha hund eller ikke! Og om man ikke vil ha hund, så lar man være å skaffe seg hund. Og hva hver enkelt person mener er ett fett, reglene fra Mattilsynet er klare: Hunder er forbudt på steder hvor det selges mat.

Og å sammenligne med pollenallergi er også dødfødt. Man kan ikke be et tre slutte å spre pollen om seg, men man kan be hundeeiere holde hundene sine ute fra butikken.

Skrevet
Hjemme velger man selv om man vil ha hund eller ikke! Og om man ikke vil ha hund, så lar man være å skaffe seg hund. Og hva hver enkelt person mener er ett fett, reglene fra Mattilsynet er klare: Hunder er forbudt på steder hvor det selges mat.

Og å sammenligne med pollenallergi er også dødfødt. Man kan ikke be et tre slutte å spre pollen om seg, men man kan be hundeeiere holde hundene sine ute fra butikken.

Signerer!

Skrevet

Jeg har sterk allergi med bjørkepollen, og har det helt jævlig fra begynnelsen av April til slutten av mai. Jeg tar mine forhåndsregler for å lette situasjonen min, som f.eks å holde meg unna områder med mye bjørk.

Jeg forventer ikke at de med hundeallergi skal holde seg borte fra matbutikken, bare fordi jeg ikke blir syk av hunder på kjøkkenet mitt. Det er ikke alt som er uhygienisk man blir syk av ;)

Skrevet

Hva personer mener om regler, har faktisk noe å si. Kjære vene.

Fint samfunn vi får om alle tenker som deg.

Jeg reagerte for øvrig mest på mennesket som mente at hundene medbragte SMITTEFARE. Hahahaha. Den var jo bare morsom.

Når det er sagt, som jeg sa er det helt greit for meg at hunder ikke får være med inn i matbutikken. Men jeg reagerer generelt på hvordan hunder ofte sees på i vårt samfunn.

Skrevet

Jeg reagerte for øvrig mest på mennesket som mente at hundene medbragte SMITTEFARE. Hahahaha. Den var jo bare morsom.

Når det er sagt, som jeg sa er det helt greit for meg at hunder ikke får være med inn i matbutikken. Men jeg reagerer generelt på hvordan hunder ofte sees på i vårt samfunn.

Det var jeg som mente at dyr i butikken ikke er lov pga. smittefare. Hvis man skal tillate folk å komme inn med hunder, må man tillate folk med rotter, ildere, mus, slanger og andre type dyr også. Er det også greit for deg?

Gjest Pannekaker
Skrevet

Ingen levende dyr har noen ting å gjøre i matbutikker, med untak av hunder i tjeneste.

Skjønner ikke hva som får folk til å tro at det er greit å ta med hunden inn bare fordi "den er jo så liiiiiiiiten ".. En hund er en hund, uansett om den bor i en veske eller hundegård..

Skrevet

Jeg har rotter hjemme hos meg. De får lov til å trimme på kjøkkengulvet. Jeg blir ikke syk av dem. Det betyr ikke at rotter ikke er en smittefare. Det var rotter som bragte svartedauden til landet, en sykdom som drepte mellom 50-60 % av landets befolkning.

Jeg tror nok mattilsynet vet bitte litte granne mer om smitte enn det du tydeligvis gjør...

Den maten du har på kjøkkenet ditt blir utsatt for bakterier fra dine dyr, og bare dine dyr. Om alle skulle drasse med seg kjæledyrene i butikken, ville maten der bli utsatt for smittefare fra dyrene til halve nabolaget. Du ser muligens forskjellen?

Og hva skulle allergikere gjøre da, om de ikke kunne gå i matbutikken fordi det var så mye allergener der? 1/3 av befolkningen lider av pelsdyrallergi av en eller annen grad. Er du villig til å betale ekstra skatt så de som ikke kan handle selv kan få støtte til en handlehjelp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...