Gå til innhold

Etternavnet ditt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg liker etternavnet mitt :) Det er kun 47 stk. som heter det i Norge, og på hjemstedet mitt er det et ganske "kjent" etternavn, om dere skjønner hva jeg mener.

Videoannonse
Annonse
Gjest Apophis
Skrevet

Tja, eg har ett mellomnavn og ett etternavn. Mellomnavnet er relativt sjeldent (300 som har det), mens etternavnet er ganske vanlig (7000 som har det). Sambo har eit sjeldent etternavn (under 100 som har det).

Når vi gifter oss, så har eg tenkt tanken på å kutte mitt etternavn og ta hans, mens han tar mellomnavnet mitt (rett skal være rett), eg syns det er koselig når heile familien har det samme navnet (den dag vi får barn). Men, eg syns faktisk det er vanskelig! Mellom- og etternavnet mitt er ein del av meg, selv om det sikkert høres litt teit ut, og eg vil føle det litt som eit svik mot den forelderen navnet kom fra. Og eg syns det er forferdelig synd om det eine familienavnet ikkje skal "leve videre", for det er mulig mine søsken velger å kutte vekk det samme navnet om de gifter seg (selv om det gjerne er meir sannsynlig at de kutter vekk mellomnavnet).

Gjest SemperFi
Skrevet

Jeg er stolt av mitt etternavn og stolt av å bære det.

Betyr "sønn av en konge" oversatt. :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i etternavnet mitt:) Det er et sjeldent etternavn, og jeg vil veldig gjerne føre det videre. Kommer aldri til å ta til meg et annet navn når jeg skal gifte meg, for da vil jeg føle at en del av min identitet forsvinner.

Også er jeg sjeleglad for at jeg har kun et etternavn og ikke opptil flere som er veldig vanlig i dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...