letme Skrevet 5. september 2009 Forfatter #101 Skrevet 5. september 2009 Jeg glemte at jeg hadde noen spørsmål. I går gikk jeg litt tur og var med på litt aerobic med noen push-ups og lignende. Jeg har jo alltid vært aktiv og blir ikke lett støl (utenom dersom jeg trener styrke og ikke har gjort det på lenge). Men i dag er jeg veldig støl og sår på ryggen rett under armhulen på en måte. Den sårheten går også nedover ribbeina på sidene. Magemusklene er også såre, slik at det er tungt og vanskelig å snu meg i sengen og komme meg opp av sofaen og slikt. Er dette de voksende puppene som gjør det. Og den sårheten og stølheten i magen, hva er det? Stølheten nederst i magen går jeg ut ifra at er livmoren som er litt stram, men hva med resten av magen? Takk for svar alle sammen. Håper dere alle har en fin fin helg.
mocci Skrevet 5. september 2009 #102 Skrevet 5. september 2009 Vil jeg fortsette å ha symptomer dersom jeg mister? Var ikke SA-en vond? Trodde det skulle gi ekstreme smerter jeg. Det var det som var det rare, jeg hadde bare vanlige menssmerter og dagen etter fikk jeg en liten blødning med mørkerødt blod og har spottet (brun utflod) i en uke. Men ifølge legen min kan visst en SA opptre som en vanlig mens spesielt når man mister så tidlig (uke 5), jeg blødde faktisk mye mindre enn min vanlige mens også.
letme Skrevet 6. september 2009 Forfatter #103 Skrevet 6. september 2009 Det var det som var det rare, jeg hadde bare vanlige menssmerter og dagen etter fikk jeg en liten blødning med mørkerødt blod og har spottet (brun utflod) i en uke. Men ifølge legen min kan visst en SA opptre som en vanlig mens spesielt når man mister så tidlig (uke 5), jeg blødde faktisk mye mindre enn min vanlige mens også. Det høres jo ut som noe man lett kan overse. Hvordan går det med deg? Håper jeg skal slippe det. Og jeg håper at det går bra med deg og at du snart blir gravid igjen.
Michelin Skrevet 6. september 2009 #104 Skrevet 6. september 2009 Gratulerer så mye med baby i magen!
letme Skrevet 6. september 2009 Forfatter #105 Skrevet 6. september 2009 Gratulerer så mye med baby i magen! Takk takk:o)
letme Skrevet 7. september 2009 Forfatter #106 Skrevet 7. september 2009 Så vanvittig trøtt. Sover nok om nettene og har kun slappet av hele helgen, men helt laken i dag.
letme Skrevet 8. september 2009 Forfatter #107 Skrevet 8. september 2009 I dag hadde jeg kjempegod frokost! Det var deilig. Og så har jeg med meg brødskiver og frukt på jobb. Jeg vil være positiv og ha et fantastisk svangerskap, la det være mulig. Det er et par ting jeg kan spise som ikke gjør meg dårlig i det hele tatt, det er taco og ferske reker på brød :o) Haha, to av mine favorittmåltider
Miss moneypenny Skrevet 13. september 2009 #109 Skrevet 13. september 2009 Heeei! ååh du er heldig som kan spise taco! det er så utrolig godt! men jeg blir skikkelig uggen av det for tiden, lenge siden jeg har spist det nå. Men har veldig lyst på det! Med magen går det litt opp og ned... har til tider hatt vondt, og vært en del løs i magen. KJEDELIG. Men tror det begynner å komme under kontroll nå! Ferien var fin den, men jeg var konstant redd for hva jeg kunne/ ikke kunne spise, så det ble mye toast og pommes frites, fordi jeg ikke stoler på at de tilbereder maten like bra alle steder, hehe. Men, åssen går det med deg? Noe nytt siden jeg dro?
letme Skrevet 14. september 2009 Forfatter #110 Skrevet 14. september 2009 Skjer a?? God morgen, Anamelona. Hvordan står det til med deg? Jeg har det ganske greit vil jeg si. Det er sol ute og ganske fantastisk. Må nok innom legen en tur i dag på grunn av en mulig UVI, men utenom det så er det meste ganske fantastisk. Heeei! ååh du er heldig som kan spise taco! det er så utrolig godt! men jeg blir skikkelig uggen av det for tiden, lenge siden jeg har spist det nå. Men har veldig lyst på det! Med magen går det litt opp og ned... har til tider hatt vondt, og vært en del løs i magen. KJEDELIG. Men tror det begynner å komme under kontroll nå! Ferien var fin den, men jeg var konstant redd for hva jeg kunne/ ikke kunne spise, så det ble mye toast og pommes frites, fordi jeg ikke stoler på at de tilbereder maten like bra alle steder, hehe. Men, åssen går det med deg? Noe nytt siden jeg dro? Hei hei. Jeg er glad for at jeg fortsatt kan spise ting som jeg liker godt ja. Sliter som regel med mat som lukter mye, spesielt om det er krydder som lukter. Da blir jeg litt dårlig allerede av å være rundt maten. Og så blir jeg kvalm av å være rundt mat som blir laget, det er også på grunn av alle luktene. Så samboeren er veldig snill og lager mye av maten når jeg ikke orker. Kjipt at du ikke er helt god, har du vært hos legen med den løse magen? Kan godt forstå at du var litt bekymret for maten, men det er kjipt når det er sånn da. Her har det ikke skjedd så mye nytt. Som sagt så ser det ut til at jeg har fått meg en UVI, noe jeg helst ikke vil ha. hehe. Gratulerer med 12 uker forresten.
Miss moneypenny Skrevet 14. september 2009 #111 Skrevet 14. september 2009 Takktakk UVI er ikke noe særlig nei! Hvordan fikser man det, antibiotika? Spørs om du ikke joiner magetrøbbel klubben min da, har hørt at det ofte skjer ved bruk av antibiotika... men får håpe du slipper det!
letme Skrevet 14. september 2009 Forfatter #112 Skrevet 14. september 2009 Takktakk UVI er ikke noe særlig nei! Hvordan fikser man det, antibiotika? Spørs om du ikke joiner magetrøbbel klubben min da, har hørt at det ofte skjer ved bruk av antibiotika... men får håpe du slipper det! Jeg har snakket med legesekretæren, tror ikke hun helt forsto hva jeg prøvde å si (jeg kan ikke si i telefonen at jeg er gravid ettersom jeg sitter på jobb og ingen vet). Hun sa at jeg skulle holde meg borte fra sukker og drikke mye. Da kunne det være at jeg hadde gått fri fra UVI-en. Det fikses egentlig med antibiotika ja, og det er visst veldig viktig å ta seg av når man er gravid fordi det kan føre til for tidlig fødsel og fosterskader. Jeg går nok til legen i morgen tidlig tenker jeg.
mocci Skrevet 14. september 2009 #113 Skrevet 14. september 2009 Ja du må komme deg til legen, UVI er ikkeno å spøke med. Jeg endte opp med en nyrebekkentennelse da jeg var gravid, det var sinnsykt vondt, trodde min siste time var kommet. Jeg fikk antibiotika som behandling, selexid og 5 dager senere fikk jeg en SA. Jeg vet ikke om det var nyrebekkenbetennelsen som førte til SAen, det får jeg vel aldri vite....
letme Skrevet 14. september 2009 Forfatter #114 Skrevet 14. september 2009 Ja du må komme deg til legen, UVI er ikkeno å spøke med. Jeg endte opp med en nyrebekkentennelse da jeg var gravid, det var sinnsykt vondt, trodde min siste time var kommet. Jeg fikk antibiotika som behandling, selexid og 5 dager senere fikk jeg en SA. Jeg vet ikke om det var nyrebekkenbetennelsen som førte til SAen, det får jeg vel aldri vite.... Oi, jeg liker aldri å ringe til legen to ganger. Når de har sagt "no problem" en gang, så føler jeg at jeg har mast nok. Men jeg vil egentlig til legen for å være sikker. Føler meg bare så dum som hele tiden maser på legen min. Er alle så mye mas når de er gravide? Jeg vil ikke ha SA, og ikke nyrebekkenbetennelse heller. Takk for svar. Jeg prøver å ringe på nytt.
letme Skrevet 14. september 2009 Forfatter #115 Skrevet 14. september 2009 Jeg liker ikke den damen så godt. Ringte nettopp nå og det var samme damen som igjen ikke tok dette noe alvorlig. Hun sa at jeg kunne jo komme ned med urinprøve, men de ville jo helst ha morgenurin. Jeg spurte om det ville være stor forskjell å vente til i morgen og hun sa "nei, absolutt ikke". Jeg må vel nesten velge å tro på det da og vente til i morgen. Vet jo at morgenurin som regel er det beste. Men jeg går i alle fall ned i morgen tidlig.
Lilith Skrevet 14. september 2009 #116 Skrevet 14. september 2009 Jeg ville levert inn en urinprøve i dag, jeg. Så får du bare si når du kommer at du er gravid og at du heller vil være føre var. Da jeg hadde uvi og var gravid sist fikk jeg time umiddelbart.
letme Skrevet 14. september 2009 Forfatter #117 Skrevet 14. september 2009 Jeg ville levert inn en urinprøve i dag, jeg. Så får du bare si når du kommer at du er gravid og at du heller vil være føre var. Da jeg hadde uvi og var gravid sist fikk jeg time umiddelbart. Jeg tar det helt tidlig i morgen tidlig jeg. Jeg orker ikke å irritere dem noe mer. Jeg har allerede vært innom en tur som ikke var planlagt fordi jeg ønsket meg en henvisning som de legesekretærene heller ikke så poenget i. Jeg føler meg bare dum som hele tiden maser på dem. Jeg vil helst ha legekontortet på mitt lag under svangerskapet:)
Lilith Skrevet 14. september 2009 #118 Skrevet 14. september 2009 Ok, hvis det er det som føles rett for deg
letme Skrevet 14. september 2009 Forfatter #119 Skrevet 14. september 2009 Ok, hvis det er det som føles rett for deg Nei, det er det vel egentlig ikke. Men jeg har jo tross alt ikke symptomer lenger. Hadde det kun i går. Jeg drikker masse vann og håper at legekontoret har rett. Det er noen ganger den enkleste utveien når dem ikke ser problemet uansett.
letme Skrevet 14. september 2009 Forfatter #120 Skrevet 14. september 2009 Ja du må komme deg til legen, UVI er ikkeno å spøke med. Jeg endte opp med en nyrebekkentennelse da jeg var gravid, det var sinnsykt vondt, trodde min siste time var kommet. Jeg fikk antibiotika som behandling, selexid og 5 dager senere fikk jeg en SA. Jeg vet ikke om det var nyrebekkenbetennelsen som førte til SAen, det får jeg vel aldri vite.... Forresten, ved nyrebekkenbetennelse er det snakk om blod i urin? Jeg har hatt det alle gangene før, men ikke denne gangen. Men regner med at når det går videre opp i systemet så er det garantert blod?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå