Gå til innhold

De er single, over 35 og vil ha barn!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva mener dere, er det bare ikke nok menn i lille Norge til å fylle farsrollene?

http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=382

De fleste damene på 35 pluss som fortsatt er single og barnløse, har nok med årene opparbeidet seg en unik kritisk sans til menn, samt en kravstorhet som ikke står i forhold til hva de selv har å tilby. Det står med andre ord sikkert ikke på tilbudene, men at ingen mann er bra nok. Men på samme måte som at de fleste kvinner ikke er noe å satse på, er vel også de fleste menn ikke noe å satse på - så da må man være singel og barnløs om man ikke klarer å ta til takke med det man kan få.

• Liker 1
Skrevet
De fleste damene på 35 pluss som fortsatt er single og barnløse, har nok med årene opparbeidet seg en unik kritisk sans til menn, samt en kravstorhet som ikke står i forhold til hva de selv har å tilby. Det står med andre ord sikkert ikke på tilbudene, men at ingen mann er bra nok. Men på samme måte som at de fleste kvinner ikke er noe å satse på, er vel også de fleste menn ikke noe å satse på - så da må man være singel og barnløs om man ikke klarer å ta til takke med det man kan få.

Gud hjelpe meg for noen nedlatende fordommer.

Og seriøst: Mener du at man skal få barn med en mann man ikke elsker, bare for å "ta til takke med det man kan få"?? Synes du det høres ut som et godt grunnlag for å få barn. "Jeg kunne ikke finne en annen, så da tok jeg den første og beste som var villig"?

Det finnes plenty av grunner til at man er singel og barnløs som 35-åring. Jeg har en venninne som er singel, 36 og barnløs. Hun var gift med en mann i flere år, men så vil han vente litt og vente litt og vente litt, og så ville han ikke ha barn i det hele tatt. Og da hadde hun ventet på at han skulle bli klar i åresvis.

Gjest Singel kvinne, 30 år
Skrevet

Livet er fylt av tilfeldigheter, man kan ikke sette kvinner på over 35 som er single og barnløse i bås og si at "disse er så kresne, de får dempe forventningene og ta til takke med det de får". Noen av oss krever faktisk at det skal være ekte følelser inni bildet før vi går inn i et forhold. Jeg er 30 år og vil heller være singel og barnløs resten av livet enn å ta til takke med noe jeg ikke kan gå god for. Det ordner seg til slutt. Dessuten er det fullt mulig å ha en fullverdig tilværelse uten mann og barn, helt sant!

• Liker 1
Skrevet
Gud hjelpe meg for noen nedlatende fordommer.

Og seriøst: Mener du at man skal få barn med en mann man ikke elsker, bare for å "ta til takke med det man kan få"?? Synes du det høres ut som et godt grunnlag for å få barn. "Jeg kunne ikke finne en annen, så da tok jeg den første og beste som var villig"?

Det finnes plenty av grunner til at man er singel og barnløs som 35-åring. Jeg har en venninne som er singel, 36 og barnløs. Hun var gift med en mann i flere år, men så vil han vente litt og vente litt og vente litt, og så ville han ikke ha barn i det hele tatt. Og da hadde hun ventet på at han skulle bli klar i åresvis.

Les innlegget mitt på nytt du. Fordel å klare å lese fra A- Å før man bestemmer seg for svaret.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Det er mer en nokk menn. Problemet er at norske kvinner mangler elementær kunnskaåp om frukbarhet og alder. Samt at norske kvinner er skammelig bortskjemte. Det burde vert forbud for kvinner over 30 å motta assistert befruktning!

Gjest gurimalla
Skrevet (endret)
Les innlegget mitt på nytt du. Fordel å klare å lese fra A- Å før man bestemmer seg for svaret.

Jeg har lest innlegget ditt mange ganger nå og må si meg fullstendig enig med gjesten over her. Du har en skikkelig nedlatende holdning.

Jeg synes det er helt greit at de får barn på egen hånd, mye bedre det enn å få barn med noen man ikke har lyst til å være sammen med. Det er faktisk også ganske mange menn som aldri vokser opp og aldri blir klar for å slå seg til ro.

Når jeg sier egen hånd, tenker jeg på kunstisg befrukting, ikke ONS med eneste mål å få barn, det er forkastelig mener jeg.

Endret av gurimalla
  • Liker 1
Skrevet

Gurimalla, så du mener at jeg for eksempel burde ha rett til en livmordonator og egg dersom jeg ønsker det?

Eller mener du gurimalla at denne retten til reproduksjon kun gjelder enslige kvinner?

Gjest brutal_mann
Skrevet

Kvinner har en forskrudd idé om at det er deres rett å få barn uten noen mann. Single kvinner og kvinner over 30 må nektes kunstig befruktning.

Gjest Hilde K S
Skrevet

Og her var det atter en gang mange menn som mente mye om kvinnens livmor...

• Liker 1
Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg føler for å påpeke at det må finnes noen menn som donerer bort sæden sin til dette formålet. Hva med disse mennene og deres ønske om å reprodusere seg?

Skrevet

Det som virkelig er brutalt brutal mann, er at kvinnene her som for eksempel gurimalla synes det er bedre med kunstig befruktning, enn vanlig sunn vaginal samleie!!

Altså at det er bedre at ungen senere får vite at pappaen var en fremmed som sperma i en kopp og aldri har sett mamma inn i øynene i stedet for å kunne si til barnet sitt at barnet er et helt vanlig menneske laget på helt vanlig måte.

Vet ikke kvinner ta barn av kustig befruktede har større risiko for både misdannelser og andre skader?

Gjest Hilde K S
Skrevet
Det som virkelig er brutalt brutal mann, er at kvinnene her som for eksempel gurimalla synes det er bedre med kunstig befruktning, enn vanlig sunn vaginal samleie!!

Altså at det er bedre at ungen senere får vite at pappaen var en fremmed som sperma i en kopp og aldri har sett mamma inn i øynene i stedet for å kunne si til barnet sitt at barnet er et helt vanlig menneske laget på helt vanlig måte.

Vet ikke kvinner ta barn av kustig befruktede har større risiko for både misdannelser og andre skader?

Næsj. Jeg synes du problematiserer forklaringen til barnet. Hva er galt med å si at man hadde veldig lyst på barn, så derfor ordnet man seg en kunstig befruktning?

Forøvrig antar jeg at de som får dette utført, får gode opplysninger om alt mulig fra sykehuset som gjennomfører operasjonen.

Skrevet

Jeg kan bare si med meg selv at jeg er glad jeg vet hvem faren min er og jeg er glad jeg vet hvem moren min er.

Kanhende jeg hadde vært kjempefornøyd med å ikke vite hvem jeg var eller kjenne besteforeldrene mine på begge sider, - men det kan jeg heller aldri vite.

Dere som føler at det er uegoistisk i forhold til barnet ved å la det vokse opp uten en far kan gjerne gjøre det! =)

Skrevet

Det fungerte flott i hundrevis av generasjoner før 1960-tallet. Da fikk man også nok barn til å holde populasjonen oppe og hindre en eldrebølge. Veldig mange vil rett og slett aldri finne en de kan forelske seg i som også kan forelske seg i dem, slik er det bare.

Gjest Hilde K S
Skrevet
Jeg kan bare si med meg selv at jeg er glad jeg vet hvem faren min er og jeg er glad jeg vet hvem moren min er.

Menneh, tenk om du er et resultat av et urlite utenomekteskapelig forhold? da vet du jo ikke hvem faren din er?

Skrevet

Foreldrene mine var gift, - i såfall må mamma ha vært en utro hore og jeg ha levd på en livssløgn hele livet.

Tror jeg skal utelukke den muligheten for folk sier jeg ligner på faren min.

Uansett er det stor forskjell mellom å vokse opp i et hjem med en far og en mor, kontra alenemortilværelsen med ukjent far.

Litt større risiko for utagerende oppførsel i ungdomsalderen har barn av alenemødre, - dette vet vi.

Gjest gurimalla
Skrevet

Det er bedre enn å gå på byen for å få barn med en ukjent mann.

Det beste er to foreldre som ønsker barn sammen.

Gjest Kvinne_30
Skrevet

Skal vi se... Kristian82, du er sånn ca 27 år ... og du uttaler deg bombastisk, generaliserende og nedlatende. Du har ikke grunnlag eller livserfaring for å kunne gjøre det!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...