Gå til innhold

De harde fakta


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Trening uke 1

Mandag: Step1+styrke, 562 kcal, gjennomsnittspuls 135, maxpuls 168

Seigt og tregt i dag, lungene liker fortsatt ikke frosten, og kroppen var kjempetrøtt etter dårlig søvn. Men det er da bedre med litt enn ingenting kom jeg fram til. Og ikke minst veldig greit å piske igang kroppen før gjesteklasser med Güpson Pierre torsdag og fredag! Da blir det Lyrical Pole, Exotic Pole og Exotic Floorwork, og mandag neste uke er det Body Isolation Class! :hoppe: og :redd:

Torsdag:

90 min Lyrical Pole!

Fredag:

90 min Exotic class + pole

90 min Exotic floor work + pole

Heldigvis ble det mest danseklasse og minst pole disse to timene... Jeg hadde begynt å bli ganske støl utover ettermiddagen, og tror egentlig tre timer pole ikke hadde vært helt gjennomførbart... Jeg var ihvertfall stupsliten uansett da øktene var gjennomført!! Moro er det da, men overdose trening for en sånn som meg... :ler: Lørdag var jeg så sliten i kroppen og støl at jeg ikke engang orket tanken på trening, og i går ble alt ødelagt av menssmerter, så da ble det med disse øktene i årets første uke.

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Jeg har vooooondt i føttene og knærne!!! :sjenert:

Det viste seg at Lyrical Pole (eller Pole i det hele tatt) var en utfordring, jeg har jo ikke gjort det siden november, og de andre deltakerne på gårsdagens klasse var utrolig mye mer drevne enn meg. Type de hadde gått nivå 2 og 3, jeg har karret meg gjennom 1. Så det sier seg selv at en del av de tingene jeg gjorde i går, har jeg ikke prøvd før, og i tillegg kan jeg vel trygt innrømme at teknikken ikke var den beste etter oppholdet. Så tilbake til blåmerker på føttene, og knærne. Hadde også et solid brennmerke på venstre skulderblad i går kveld, men det synes ikke så godt lenger nå. Hva man ikke skal utsette seg for sier jeg bare... :ler: Venter bare på at den invalidiserende stølheten skal komme krypende, men håper den venter til etter kveldens 3-timersøkt (!) To klasser i dag, jeg kommer til å være halvdød kl 20! :fnise: En ting jeg er veldig fornøyd med er at jeg ikke våknet med støle armer, så noe må jo være igjen etter høstens trening! :hoppe: Og så må jeg jo pent si meg fornøyd med at jeg ikke ga opp når de resterende ser ut som de har gjort dette hele livet og jeg fortsatt ser ut som en flodhestkråke. Jeg bet tenna sammen og gjorde mitt beste, og hadde det moro, så det gir jeg meg selv :klappe: og :duskedame: for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:ler: Jeg tror ikke du ser ut som en flodhestkråke (wtf? :fnise: ) Men jeg syns du er sabla tøff! :jepp:

Det er vel forskjell på å føle seg som en flodhestkråke og å se sånn ut kanskje... :ler: Men jeg burde nok finne meg et nytt dyr å kombinere med kråke, er jo ikke fullt så flodhestete lenger!

Og tøff, vet ikke jeg, det er jo bare moro! Det jeg synes hadde vært greit var om det hadde fantes en lett måte å få masse corestyrke og armstyrke på uten å måtte jobbe så hardt for det... :fnise:

Helt enormt. :) Skulle ønske jeg og var like tøff!

Det er bare å sette i gang! :jepp: Det er jo kjempemoro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg har laget meg et mål for 2010! *fanfare*

Jeg skal lære å stå på henda (i første omgang opp mot veggen) i løpet av året! :jepp:

Noen som har tips til bra øvelser for å lære seg dette? Det skal legges til at jeg aldri har fått det til... Litt ambisiøs må man være! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stå på henda uten støtte av vegg er jo dritvanskelig!! Så hvis du klarer det blir jeg imponert! Jeg drev litt med turn da jeg var liten, og den gang klarte jeg fint å stå inntil veggen. Men da var jeg jo helt fryktløs, og bare slang beina rundt. Aner ikke hvordan det hadde gått i dag. Eller det vil si - jeg aner vel at det ikke ville gått så veldig bra.... :fnise:

Lykke til med å nå målet!!! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Trening uke 2

Mandag:

Body Isolation Class med Güpson Pierre

Isolasjoner er jeg elendig på! :ler: Og det var akkurat derfor jeg meldte meg på denne klassen, det kan jo ikke skade å få noen tips... Det var moro, vanskelig og tungt, men det er jo litt av poenget også. Vi jobbet med små skulderisolasjoner (ikke beveger armer eller hender!), bryst og øverste del av bryst separat, hofter og bodywave. Sånn kort fortalt. Dette var siste gjesteklassen, førstkommende mandag blir det starten på nytt Polekurs!! :hoppe:

Onsdag:

1 time danseaerobic, 664 kcal, gjennomsnittspuls 174, maxpuls 189

Endelig Elen-trening igjen! :strix: Det er rett og slett det morsomste som finnes, selv om lungene protesterer i den dårlige lufta når de presses som de gjør. Nytt program, nye utfordringer, og masse eufori da timen var over. :nigo:

Torsdag:

1 time funk, 568 kcal, gjennomsnittspuls 159, maxpuls 186

50 min styrke, 277 kcal, gjennomsnittspuls 120, maxpuls 156

Lørdag:

55 min skitur på nye ski! Pulsklokka ville ikke samarbeide, så har ikke detaljer...

Søndag:

1 time skitur, 568 kcal, gjennomsnittspuls 151, maxpuls 178

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting.. Jeg syns du har så høy snittpuls på timene du er på. Har du da pulsklokka slått på hele timen? Altså med oppvarming og strekk på slutten?? I så fall ligger du jo utrolig høyt ellers?? Jeg får ALDRI så høy snittpuls når jeg har på klokken en hel time!! Men det kan hende forskjellen stemmer, for jeg får i grunn aldri så mange kalorier som deg heller..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Lurer på en ting.. Jeg syns du har så høy snittpuls på timene du er på. Har du da pulsklokka slått på hele timen? Altså med oppvarming og strekk på slutten?? I så fall ligger du jo utrolig høyt ellers?? Jeg får ALDRI så høy snittpuls når jeg har på klokken en hel time!! Men det kan hende forskjellen stemmer, for jeg får i grunn aldri så mange kalorier som deg heller..... :sjenert:

Jeg har veldig høy treningspuls. Vet ikke helt hvorfor det er sånn, men har hørt rykter om at det er individuelle variasjoner på sånt. Og i går slet jeg jo med lungene, så jeg lurer på om kanskje astmaen spiller inn også? :klø: Men jeg har på pulsklokka hele tiden ja, så jeg ligger generelt høyt. :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er veldig individuelt ja :jepp: Klokka mi viser nå at jeg har en VO2max som ligger på 39, det er "moderat" og PT skjønner ingenting, jeg trener høyintensitetstimer 4 - 5 ganger i uka der jeg stort sett ligger på 85-90 % av maxpuls hele timen - det burde vært fysisk umulig at jeg "bare" ligger på 39..men det er bare sånn, jeg må trene meg halvt i hjel for å forbrenne noen stakkars kalorier :sjenert: mens andre kan ligge på sofaen og forbrenne like mye :slåss:

Men nå gjorde du meg nysgjerrig, hva ligger din VO2max på?? Du er heldig som forbrenner så mye :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:sjenert: Jeg vet ikke engang hva det betyr jeg... :ler:

Har du ikke lagt inn Ownindex? Da kan det være klokka di måler feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Har du ikke lagt inn Ownindex? Da kan det være klokka di måler feil...

:ler: Ja, da gjør den nok kanskje det... Virker gjør det uansett, så får håpe det går bra. Er det denne egentesten det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Status pr. 16.01.2010:

Vekt: 58,8 kg (-0,8 kg siden 02.01.2010)

Ingen mål, glemte målebåndet da jeg reiste til svigers... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet

Trening uke 3

Mandag:

90 min Pole 2

Det viste seg fort at Pole 2 var mye mer utfordrende helt fra starten av. Dæven, som jeg strever. Og har et gigantisk og veldig vondt blåmerke på hoftekammen... :rolleyes: Hva man ikke velger å utsette seg for... :fnise: Men, det løsner nok, og moro er det jo selv om jeg ikke helt får det til. Blir ihvertfall treningsmotivert!!

Torsdag:

1 time funk, 433 kcal, gjennomsnittspuls 140, maxpuls 175

Lørdag:

1 time skitur, 501 kcal, gjennomsnittspuls 141, maxpuls 171

Søndag:

75 min skitur, 682 kcal, gjennomsnittspuls 147, maxpuls 194

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...