Gå til innhold

De harde fakta


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Nå hadde jeg trengt :juhu: !!!

:hoppe::nigo::strix::nigo::hoppe:

I går hang jeg opp ned, helt uten hjelp til å komme meg opp på stanga!!! :nigo: Og ikke bare en gang, men tre!!! (og to med hjelp, og en haug med forsøk) :hoppe:

I tillegg lærte vi en fancy spin der man snur halvveis rundt sin egen akse mens vi snurrer rundt stanga. Kjentes deilig ut!

:hjerte: Jeg digger pole!!! :hjerte:

....og begynner å bli kraftig støl... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå hadde jeg trengt :juhu: !!!

:hoppe::nigo::strix::nigo::hoppe:

I går hang jeg opp ned, helt uten hjelp til å komme meg opp på stanga!!! :nigo: Og ikke bare en gang, men tre!!! (og to med hjelp, og en haug med forsøk) :hoppe:

I tillegg lærte vi en fancy spin der man snur halvveis rundt sin egen akse mens vi snurrer rundt stanga. Kjentes deilig ut!

:hjerte: Jeg digger pole!!! :hjerte:

....og begynner å bli kraftig støl... :sjenert:

:hakeslepp: jeg er alldeles imponert :dåne: *har en drøm* du er bare råsterk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:hakeslepp: jeg er alldeles imponert :dåne: *har en drøm* du er bare råsterk!!!

Tja, litt sterkere har jeg blitt, men jeg har laaaaang vei igjen til råsterk! Kjernestyrke er blant annet noe jeg ikke har hørt om før skulle man tro... :skratte: Men får du muligheten noen gang, burde du så absolutt prøve! Det er mer gøy enn noe annet! :jepp:

Nå synes jeg du skal begynne å filme, og legge ut på youtube :jepp:

Haha, in your dreams Shorty!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Trening uke 6

Mandag:

90 min Pole 2

Onsdag:

20 min core, 87 kcal, gjennomsnittspuls 107, maxpuls 133

1 time danseaerobic, 590 kcal, gjennomsnittspuls 165, maxpuls 181

Torsdag:

1 time og 10 min core, styrke og ellipse, 426 kcal, gjennomsnittspuls 127, maxpuls 170

Lørdag:

2 timer og 23 min skitur, 1210 kcal, gjennomsnittspuls 151, maxpuls 206

Søndag:

1 time og 10 min skitur, 588 kcal, gjennomsnittspuls 182, maxpuls 182

:dåne: For en treningsuke!!! :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og du sier jeg må tvangsinnlegges?! :overrasket: Fei foran din egen dør :kosteskaft::fnise:

:ler: vi er visst gale begge to :tunge1:

Treningsnarkoman er det noe som heter......................i tillegg er jeg arbeidsnarkoman, sjokoholiker og shopaholiker :sukk:

:sjenert: .......Det finnes ikke håp :skratte:

Endret av Diddles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:ler: Til mitt forsvar synes jeg det skal sies at jeg aldri hadde dratt meg selv sånn ut på ski da... Men jeg ser at jeg ikke har noe poeng i forhold til deg lenger etter den uka. :fnise:

Men treningsnarkoman, dit har jeg langt ennå. Min kjære derimot, hun er helt håpløs... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
:sukk: I går var det ikke greit å være poledancer! Skikkelig tung trening, og da tenker jeg ikke nødvendigvis på øvelsene, men meg. Ingenting kom gratis, og den fantastiske progresjonen jeg hadde forrige mandag hadde forduftet som dugg for solen... Men, det kan vel egentlig ikke forventes at det skal komme gratis dette her, så prøver å holde fokus på det. I tillegg tror jeg helgas skiturer satt ganske hardt i kroppen så jeg ikke hadde så mye å gi. Instruktøren forteller stadig at vi må tenke på hvor vanskelig alt var første gangen på nytt kurs, og jeg ser jo da at det er bedre nå. Men jeg vil ha forrige ukes godfølelse hele tida! :ler: På torsdag skal jeg komme meg på egentrening!!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Dårlig dagsform er no dritt!!! Neste gang er du på topp igjen!! :Nikke:

Vi får satse på det!! I dag blir det egentrening, Open pole. Har laget en avtale med meg selv om at jeg må gå på det minst en gang i uka hvis jeg skal få innvilget nytt kurs! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Trening uke 7

Mandag:

90 min Pole 2

Sliten i kroppen (antar jeg) og tung i dag. Vanskelig å få til det jeg fikk til sist. Selv om det var ting jeg fikk til bedre også da. Skjønner godt at det ikke skal komme gratis forresten, men forrige ukes progresjon var jo så utrolig fantastisk!! :ler:

Onsdag:

30 min ellipse og core, 249 kcal, gjennomsnittspuls 149, maxpuls 166

1 time danseaerobic, 566 kcal, gjennomsnittspuls 162, maxpuls 179

20 min core og stå på henda-trening, 103 kcal, gjennomsnittspuls 116, maxpuls 146

:klø: Jeg skjønner ikke helt hva som skjer med pulsen min for tida. Forrige uke hadde jeg lav treningspuls, og denne uka later til å være helt lik. Jeg har jo vanligvis ligget skyhøyt i puls når jeg trener. Kanskje jeg har blitt i god form? Men så brått det snudde da?? Skjønner ingenting jeg. Ellers fikk jeg nok overdose core-trening, var helt utslitt etter de siste 20 minuttene og det var bare å komme seg hjem... :ler:

Torsdag:

45 min Open pole

Ihvertfall bedre enn på mandag! :jepp:

Lørdag:

1 time danseaerobic med Elen, 649 kcal, gjennomsnittspuls 169, maxpuls 185

Se der var den "normale" treningspulsen på plass ja! spørs om Diddles hadde litt rett i at jeg kanskje har vært sliten i kroppen etter forrige helg hele uka... :ler:

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er sliten?! Ikke så rart i såfall med den intense uka di sist uke :overrasket: Jeg kommer ikke høyt opp i puls hvis jeg har dratt det for langt uka før :sjenert:

Instruktøren idag sa at maxpulsen vår er vi født med, det vi kan gjøre noe med er hvilepulsen - der lærte jeg noe nytt ihvertfall :ler: Blond vettu :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
Kanskje du er sliten?! Ikke så rart i såfall med den intense uka di sist uke :overrasket: Jeg kommer ikke høyt opp i puls hvis jeg har dratt det for langt uka før :sjenert:

Instruktøren idag sa at maxpulsen vår er vi født med, det vi kan gjøre noe med er hvilepulsen - der lærte jeg noe nytt ihvertfall :ler: Blond vettu :fnise:

Hmm, jeg er ikke spesielt blond av natur, men det visste ikke jeg heller! Da spørs det om kroppen fikk kjørt seg såpass forrige uke at den protesterer denne uka... :ler: Kanskje greit jeg bare trente litt pole i går da, og ikke kavet med noe mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

I går var jeg på Open pole, det er en del av en avtale jeg har med meg selv om at jeg må gjøre for at jeg skal kunne få fortsette på kurs etter mandag. Nytt kurs fra 01.03 da, men det koster jo grusomme mengder penger, så må jo rettferdiggjøre det litt for meg selv! :jepp:

Det er plass til 10 på egentrening, to på hver stang. Heldigvis var det bare fem som var på plass, så jeg fikk en stang helt for meg selv. Det tar litt tid å komme igang når det ikke er noen som forteller hva jeg skal gjøre, men det ordnet seg etterhvert. Fikk øvd på det vi har lært med å snu seg innover rundt egen akse mens vi spinner rundt stanga, og fikk nesten til utover også, mangler bare litt fart og guts tror jeg. Og så fikk jeg "plutselig" til en bitteliten klatremove, selv om lerretet fortsatt er laaaangt å bleke der i gården. Jeg plasserer nok bakerste ben feil, for det er sinnssykt vondt og gir masse blåmerke. Men jeg kom opp noen små cm fra der jeg var, og det betyr ihvertfall at det er mulig!! :hoppe: Det er tydelig at jeg burde ha vært flinkere til å benytte egentrening, flere ting som løsner litt når man får stå og pusle med dem... :sjenert: Så det er bare å prioritere! :opplyser:

Det var to "bimboer" som holdt på i det ene hjørnet (grunnen til at jeg kaller dem bimboer er at de er sånne som ser ut som de aldri har gjort noe annet enn å være på stang, enda de ikke har gått kurs 2 ennå, og fordi de ser ut som de ikke kan vise seg ute uten massevis av sminke og stæsj. For all del, misunnelse for at de får til det jeg ikke får til, men jeg blir altfor selvbevisst rundt sånne.. Men det var også to jenter som går første kurs nå, og som var litt mer der jeg var på den tida. De spurte om jeg skulle være med på kurset som startet kl 17, men jeg forklarte at jeg går Pole2 på mandager. Så da de spurte om det var stor forskjell på nivå 1 og 2 var jeg den første til å engasjert fortelle om at det riktignok er mer utfordrende, men at man blant annet får henge opp ned! :nigo: De skjønte ikke helt hvordan, så da fant jeg ut at jeg måtte jo prøve å demonstrere! Og merkelig nok, med ukjent publikum kom jeg opp på første forsøk! De var jo selvfølgelig imponerte, selv om jeg ikke er så grasiøs som disse instruktørene. Fikk en av dem til å ta bilde av meg, så nå har jeg bilde av meg selv hengende opp ned i en stang! :ler::nigo: Så tydelig av bildet at jeg helt klart må lære å slippe armene så jeg kan rette ut ryggen, det ser litt klumpete ut sånn som jeg gjør det nå... Men forbedringer er alltid bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kult!! Veldig moro at du fikk til å henge opp ned med publikum, du inspirerte dem sikkert til å fortsette på kurs 2 selv. :tommelopp:

Jeg må le litt av bimboene da. Folk som ikke kan gå på trening en gang uten å sminke seg først er gøyale. For all del - jeg tar ikke AV meg sminken jeg allerede har på, hvis jeg trener rett etter jobb, men jeg tar da virkelig heller ikke på mer for å se bra ut på treningssenteret! Det ser jeg mange i garderoben på SATS gjør! :klaske:

Ha en flott helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet
Å så kult!! Veldig moro at du fikk til å henge opp ned med publikum, du inspirerte dem sikkert til å fortsette på kurs 2 selv. :tommelopp:

Jeg må le litt av bimboene da. Folk som ikke kan gå på trening en gang uten å sminke seg først er gøyale. For all del - jeg tar ikke AV meg sminken jeg allerede har på, hvis jeg trener rett etter jobb, men jeg tar da virkelig heller ikke på mer for å se bra ut på treningssenteret! Det ser jeg mange i garderoben på SATS gjør! :klaske:

Ha en flott helg! :klemmer:

Godt vi har samme tanker på temaet! :ler:

Ha en kjempefin helg du også! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg har vondt i skulderfestet mitt! Det kom snikende på torsdag da jeg var på vei opp til Open pole, så jeg tenkte jeg sikkert hadde gjort noe rart tidligere i uka. Det gikk forsåvidt greit å trene på torsdag også, men var veldig øm etterpå. Og det er det fortsatt. Så jeg fant det for godt å spørre Elen om råd etter danseaerobic i dag, hun har jo stort sett peiling på det meste. Så hun sjekket meg litt og begynte å le. Jeg har herved et veldig ømt bicepsfeste :rolleyes: Det er fordi jeg driver og henger og slenger i armen, og Elen lurte på om jeg er venstrehendt, i og med at det er venstrearmen som protesterer. Det er jeg jo ikke, så hun kom fram til at det trolig bare er venstrearmen som er litt svakere enn høyrearmen. Så kom jeg på at den ene spinnen der vi snur rundt egen akse, får jeg bare til med venstre som innerste arm. Der er nok hele forklaringen...

Det var også to av de faste som var igjen litt for å øve på hodestående (de er hyppige yogadeltakere). Da jeg så litt hvordan de gikk fram, med Elens instruksjoner, skjønte jeg plutselig at dette "stå på henda"-prosjektet mitt er litt feil. Jeg har jo tenkt på dette at jeg må lære å gå kontrollert opp, men nå bruker jeg hopp og fart og det hele... Så det jeg heller må sette som mål, er nok i første omgang hodestående yoga-style. Der er det ingenting som overlates til tilfeldighetene. Så får vi se om jeg kan avansere til håndstående etterhvert, men det blir nok ikke i løpet av de første 18 månedene... :skratte: Jeg ble lurt til å prøve jeg også, men hadde ikke akkurat sjans til å gjøre noe a la de to andre. Så fikk jeg ordre om å slutte å prøve, for i og med at venstreskulderen min krangler, var det visst lett å se at jeg kun plasserte vekt på høyrearmen. Uansett er prosjekt "stå på henda" offisielt omdøpt til "prosjekt hodestående"! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på flow i dag, og så etter deg! Hadde du allerede sneket deg inn i sal 2A før Elen kom inn? Vi hadde flow i 2C, nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...