Gå til innhold

De harde fakta


Gjest Neferet

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet
Du er så tøff!!! :jepp:

:rødme: Tusen takk cypress! Jeg blir så glad når noen synes jeg er tøff, for alltid før når jeg har prøvd å være tøff (vel å merke med klær og sånn) sier verden: "så søt du er!" Da blir jeg litt sånn :snurt: Så du varmer mitt hjerte!! :ler:

Du skal ikke være med da? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Neferet

Det ble ingen trening i går, selv om Elentrening egentlig er ganske hellig i min verden. Jeg var så sliten tirsdag kveld at jeg både hadde hodepine og var sinnssykt kvalm, så jeg skjønte faktisk at det var kroppen som prøvde å gi meg et lite hint. Fant ut at det var greit å høre etter, og avlyste alle treningsplaner for onsdagen. Det ble heller :veslejenta: sammen med kjære, vi trengte nok begge å lade batteriene litt. Så da ble det heller trening i dag, og så blir det nok et par skiturer i helga også. :jepp:

Fikk også siste julegaven av kjære i dag, den har mildt sagt tatt litt tid i posten. Det er et spill som skal brukes med balance board til wii fit, med Jillian Michaels som instruktør. Spent på hvordan det er, skal se om jeg orker å prøve det ut etterpå. Men først, litt hvile!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Trening uke 4

Mandag:

90 min Pole 2

Fortsatt heftige utfordringer, men moro moro!!

Onsdag:

1 time danseaerobic med Lone, 545 kcal, gjennomsnittspuls 157, maxpuls 181

33 min coretrening, 152 kcal, gjennomsnittspuls 110, maxpuls 151

Torsdag:

56 min øving på å stå på henda i påvente av

1 time funk, 494 kcal, gjennomsnittspuls 148, maxpuls 181

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Forsinket status pr. 23.01.2010:

Vekt: 58,7 kg (-0,1 kg siden sist lørdag)

Midje: 67,5 cm (uendret siden 02.01)

Navlemidje: 75,5 cm (+0,5 cm siden 02.01)

Lår: 54,5 cm venstre, 54 cm høyre (uendret venstre, -0,5 høyre siden 02.01)

Armer: Ikke målt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Første forsøk på å stå på henda i dag etter danseaerobic. Gikk inn for å trene litt ekstra core, det er helt tydelig at det er noe jeg trenger, kanskje jeg får til litt mer på Pole også, det handler visst skummelt mye om core og pusteteknikk... Og så jeg som er så elendig på dynamiske bevegelser og pustemønstre.... :rolleyes:

Uansett, jeg varmet opp med å stå litt på hodet inntil ribbeveggen, og etter litt oppmuntring fra en av de andre jentene som pleier å trene danseaerobic fant jeg ut at det var bare å prøve. Jeg kom da opp etter noen forsøk, om enn ikke akkurat spesielt grasiøst eller kontrollert. :ler: Og selvfølgelig fortsatt inntil ribbeveggen da... Men da er det ihvertfall bevist at det går an, og så blir det bare å fortsette både med å prøve og med core....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet
Utrolig kult mål du har :sol:

Tusen takk twinklestar!!! :nigo: Det er kanskje et litt uortodoks mål? :sjenert: Men skal nå prøve å få det til likevel. :ler:

Hyggelig å se deg her inne, god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Status pr. 30.01.2010:

Vekt: 58 kg (-0,7 kg siden sist lørdag)

Ingen mål. Tror jeg skal begynne å måle en gang i måneden istedenfor hver uke. Jeg er jo strengt tatt i mål nå, og den evige vedlikeholdsperioden er startet....

Denne helga derimot har vært null trening og masse raske karbohydrater. Ikkenoe eksempel til etterfølgelse akkurat! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din flinkis :dåne: Du raser jo ned i vekt jo!! Jeg er så i-m-p-o-n-e-r-t :klappe: ....Og jeg står fortsatt støkk, så jeg gidder ikke veie meg lenger :snurt: Nå får det bare vær :kjefte::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Din flinkis :dåne: Du raser jo ned i vekt jo!! Jeg er så i-m-p-o-n-e-r-t :klappe: ....Og jeg står fortsatt støkk, så jeg gidder ikke veie meg lenger :snurt: Nå får det bare vær :kjefte::fnise:

Takk søte! :klemmer: Selv om det kjennes ut som om jeg har spist nok denne helga til å ha lagt på meg alle ti kiloene igjen, så det vel ikke helt sånn... :ler:

Greit å ta en pause fra vekta kanskje og bare kose seg med trening isteden! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Imponert over hvor flink du har vært, både med trening og kosthold. 10 kg er mye! Prøver å gå ned noen kilo jeg og, men syns det er vanskelig å leve så sunt som jeg burde. Har du gjort noe spesielt mht kostholdet, eller tror du det er treninga som er hovedårsaken til at du har gått ned så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Hei :)

Imponert over hvor flink du har vært, både med trening og kosthold. 10 kg er mye! Prøver å gå ned noen kilo jeg og, men syns det er vanskelig å leve så sunt som jeg burde. Har du gjort noe spesielt mht kostholdet, eller tror du det er treninga som er hovedårsaken til at du har gått ned så mye?

Hei og velkommen inn til meg! :)

Må først takke for skryt, veldig hyggelig! :rødme: Det er nok først og fremst kostholdet som har vært nøkkelen for min del. Jeg har riktignok vært litt flinkere til å tvinge meg på trening de tunge dagene, men jeg har trent ganske bra lenge. Jeg logger all mat på vektklubben.no, og brukte formelen til Grete Roede for å finne ut hvor mye som er nok. Denne gangen var motivasjonen på plass, takket være Diddles, og resultatene kom fort. Det er jo ren fysikk, så lett og så vanskelig... :sjenert: Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Trening uke 5

Mandag:

90 min Pole 2

Onsdag:

20 min ellipsemaskin, 172 kcal, gjennomsnittspuls 148, maxpuls 161

1 time danseaerobic med Elen, ca 675 kcal, gjennomsnittspuls og maxpuls ukjent

I alle dager, hvem hadde gitt Elen speed sier jeg bare. Jeg trodde jeg skulle stupe mot slutten av treninga, for en intensitet!! :dåne: Men jeg har jo sikkert godt av det. Jeg tenkte meg imidlertid om i forhold til hvor lurt det var å trene på ellipsemaskina først... Jeg slet litt med pulsbeltet mitt, hadde ikke fått strammet det nok, så det havnet ganske tidlig rundt midjen. Der har det som kjent ingen nytte, så jeg endte med å ta det av etter 11 min.

Torsdag:

45 min Wii Fit, Jillian Michaels, 215 kcal, puls ukjent

Lørdag:

1 time danseaerobic med Elen, 658 kcal, gjennomsnittspuls 172, maxpuls 190

Fortsatt høy intensitet, og veldig veldig moro!! :strix:

Søndag:

20 min ellipse og 15 min coretrening, 328 kcal, gjennomsnittspuls 150, maxpuls 182

55 min Jazz Dance, 470 kcal, gjennomsnittspuls 149, maxpuls 182

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen inn til meg! :)

Må først takke for skryt, veldig hyggelig! :rødme: Det er nok først og fremst kostholdet som har vært nøkkelen for min del. Jeg har riktignok vært litt flinkere til å tvinge meg på trening de tunge dagene, men jeg har trent ganske bra lenge. Jeg logger all mat på vektklubben.no, og brukte formelen til Grete Roede for å finne ut hvor mye som er nok. Denne gangen var motivasjonen på plass, takket være Diddles, og resultatene kom fort. Det er jo ren fysikk, så lett og så vanskelig... :sjenert: Lykke til!!

Takk! Ser frem til å følge deg videre :)

Det er nok kostholdet som er nøkkelen for min del også, siden jeg allerede trener en del. Men det er jo det som er så vanskelig da, jeg er veldig glad i kaker/boller/sjokolade, og har store problemer med å holde meg unna. Vurderer å forsøke å kutte sukker helt en periode for å se om søtsuget går over. Motivasjonen min kommer og går litt, men jeg prøver å "ta meg sammen".. :sjenert: Så enkelt og så vanskelig ja :gjeiper: Går du fortsatt ned, eller tenker du å stabilisere vekten som den er nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet
Takk! Ser frem til å følge deg videre :)

Det er nok kostholdet som er nøkkelen for min del også, siden jeg allerede trener en del. Men det er jo det som er så vanskelig da, jeg er veldig glad i kaker/boller/sjokolade, og har store problemer med å holde meg unna. Vurderer å forsøke å kutte sukker helt en periode for å se om søtsuget går over. Motivasjonen min kommer og går litt, men jeg prøver å "ta meg sammen".. :sjenert: Så enkelt og så vanskelig ja :gjeiper: Går du fortsatt ned, eller tenker du å stabilisere vekten som den er nå?

Jeg hadde størst problem med å vite hvor mye som er nok, så derfor fant jeg det for godt å registrere på vektklubben (den som ikke koster penger). Og det var nyttig, hodet mitt har liksom funnet ut at jeg trenger mer enn jeg gjør etter mange år der vekta har gått feil vei. Utrolig deilig å gå nedover igjen!

Jeg vet ikke helt hvordan det blir framover nå, jeg er jo egentlig storfornøyd med å ha sett 58-tallet og kan godt stabilisere meg på det. Samtidig sa WiiFit at jeg har matchvekt på 55 (basert på BMI), så hadde jo vært greit å se om jeg får det til. Men da kommer det til å gå i et mye lavere tempo da, stresser ikke nå.

Utfordringen blir å ikke skeie ut hele tiden nå som jeg først har vært så flink, er altfor glad i "feil" mat jeg også... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rødme: Tusen takk cypress! Jeg blir så glad når noen synes jeg er tøff, for alltid før når jeg har prøvd å være tøff (vel å merke med klær og sånn) sier verden: "så søt du er!" Da blir jeg litt sånn :snurt: Så du varmer mitt hjerte!! :ler:

Du skal ikke være med da? :lur:

Det hadde faktisk vært sinnsykt kult, men nå er allerede du på et nivå laaangt over hvor jeg ville startet.. Pluss at jeg har startet på italiensk-kurs denne "våren", så det får kanskje være nok nye ting akkurat nå. Men pole virker skikkelig gøy, jeg er litt misunnelig på at du har kommet i gang med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Neferet
Det hadde faktisk vært sinnsykt kult, men nå er allerede du på et nivå laaangt over hvor jeg ville startet.. Pluss at jeg har startet på italiensk-kurs denne "våren", så det får kanskje være nok nye ting akkurat nå. Men pole virker skikkelig gøy, jeg er litt misunnelig på at du har kommet i gang med det! :)

:ler: Det ville bare vært et nivå forskjell da... Men skjønner at det ikke kan kombineres med annet kurs, alt koster penger, og Pole er ihvertfall grisedyrt! Men er veldig fornøyd med å ha kommet i gang med det jeg også, det gir både selvtillit og treningsmotivasjon!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

I dag har jeg benyttet meg av åpen dag på Golds Gym (ikke et sted jeg normalt ville finne på å trene i utgangspunktet). Jeg hadde sett reklamen om åpent hus, og kikket litt på nett i går. Fant ut at det skulle være en time i dag kl 16 som het Jazz dance, med en mannlig instruktør, så tenkte at det går jo an å prøve?! :skratte: Herregud som jeg var lattermild hele timen. Det er jo strengt tatt ingen hemmelighet at man kan mistenke en mannlig danseinstruktør for å være homofil, men at det var et slikt kaliber hadde jeg aldri forestilt meg. Her gikk det i Abba, Boney M og George Michael, og bevegelser som nesten hadde vært overfeminine på en kvinnelig instruktør. Måtte rett og slett trekke på smilebåndet i tide og utide, og det var et par ting jeg måtte stå over av bevegelser, det ble litt i overkant for en stakkar! Men det skal sies at det var jo i og for seg morsomt å gjøre noe helt nytt på dansetimefronten da, så det var absolutt vel anvendt tid! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Trening uke 6

Mandag:

90 min Pole 2

Onsdag:

20 min core, 87 kcal, gjennomsnittspuls 107, maxpuls 133

1 time danseaerobic, 590 kcal, gjennomsnittspuls 165, maxpuls 181

Torsdag:

1 time og 10 min core, styrke og ellipse, 426 kcal, gjennomsnittspuls 127, maxpuls 170

Lørdag:

2 timer og 23 min skitur, 1210 kcal, gjennomsnittspuls 151, maxpuls 206

Søndag:

1 time og 10 min skitur, 588 kcal, gjennomsnittspuls 182, maxpuls 182

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...