Far til 2 Skrevet 13. august 2009 #1 Skrevet 13. august 2009 Hvor "modig og tøff" kan du bli som mann ??? Hvilke ordre (uttalt eller bare insinuert) har de Israelske soldatene fått før de gikk inn på Gaza og mer eller mindre henrettet barn og andre sivile ? Jeg kan ikke forstå at Israelske soldater trenger 2-3 års opplæring for å henrette ubeveæpnede barn og sivile. Norske soldater ville klart dette med rekruttskolen, og når det gjelder Gaza krigen møtte Israelske soldater så godt som ingen motstand. Men de måtte jo vise at de kunne skyte så da skjøt de ubevæpnede barn og sivile. JEG SPYR !
Gjest Melchizedek Skrevet 13. august 2009 #2 Skrevet 13. august 2009 Nå må du huske at alle soldatene i Israel henretter ikke barn. Akkurat som alle palestinerene ikke sprenger barn i luften
Far til 2 Skrevet 13. august 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. august 2009 Nå må du huske at alle soldatene i Israel henretter ikke barn. Akkurat som alle palestinerene ikke sprenger barn i luften Det er jeg enig i. Jeg tror de aller fleste Israelere er imot de metodene som har vært brukt mot Palestinerene på Gaza, i Libanon og på Vestbredden. Men jeg er skremt over hva myndigheter og enkelte ekstremister innen militæret aksepterer av overgrep, og jeg forstår ikke at enkelte her i Norge forsøker å bortforklare det som løgner (om det taler imot Israels fremgangsmåte). Jeg tror store deler av verden er modne for å sette foten ned for Israls herjinger mot Palestinerene, men ser at det kan bli vanskelig så lenge en av lederene i Det Hvite Hus selv frivillig har deltat i kampahandlinger og henrettelser av Palestinere.
Gjest nobilian Skrevet 13. august 2009 #4 Skrevet 13. august 2009 Jeg tror store deler av verden er modne for å sette foten ned for Israls herjinger mot Palestinerene, men ser at det kan bli vanskelig så lenge en av lederene i Det Hvite Hus selv frivillig har deltat i kampahandlinger og henrettelser av Palestinere. *** Er det Emanuel du refererer til? Enlighten me?
Tule Skrevet 13. august 2009 #5 Skrevet 13. august 2009 hei flere blir i mot, det gar ikke og akseptere slik, flere jøder blir og skeptiske til dette, du har rett i at flertalet av jødene ike støter dete, jeg syns det og er skremende at det fins partier i norge som støter israel helt ut nar sel jødene blir mer usikre
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 13. august 2009 #6 Skrevet 13. august 2009 Jeg spyr av din ignoranse. Hamas brukte sin egen befolkning som skjold. De begikk indirekte selvmord av sitt folk for å få verden til å snu ryggen til israel. Israel gjør ikke annet enn å forsvare seg fra utallige bombeangrep fra hamas.
Brunhilde Skrevet 13. august 2009 #7 Skrevet 13. august 2009 Kan du forklare "å begå indirekte selvmord av sitt folk"?
Ella_Grey Skrevet 13. august 2009 #8 Skrevet 13. august 2009 kjære sjangleåsnøvle. Selv om hamas brukte sivilbefolkningen som skjold, er det ikke riktig av Israel å drepe nevnte sivilbefolkning som hevn for bombeangrep.
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #9 Skrevet 13. august 2009 Jeg spyr av din ignoranse. Hamas brukte sin egen befolkning som skjold. De begikk indirekte selvmord av sitt folk for å få verden til å snu ryggen til israel. Israel gjør ikke annet enn å forsvare seg fra utallige bombeangrep fra hamas. Du er hjernevasket.
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 13. august 2009 #10 Skrevet 13. august 2009 kjære sjangleåsnøvle. Selv om hamas brukte sivilbefolkningen som skjold, er det ikke riktig av Israel å drepe nevnte sivilbefolkning som hevn for bombeangrep. Dette handler ikke om hevn. Dette handler om å ta rotta på hamas en gang for alle. Det er så lett å sitte å protestere mot krig når man selv ikke er involvert i det, men prøv heller å sett dere inn i Israels situasjon. Folket har seg selv å takke, hamas ble folkevalgt!
Ella_Grey Skrevet 13. august 2009 #11 Skrevet 13. august 2009 Dette handler ikke om hevn. Dette handler om å ta rotta på hamas en gang for alle. Det er så lett å sitte å protestere mot krig når man selv ikke er involvert i det, men prøv heller å sett dere inn i Israels situasjon. Folket har seg selv å takke, hamas ble folkevalgt! Men når hamas gjemmer seg blant sivilbefolkningen, så kan man ikke bare ukritisk drepe alle sivile som er så uheldig å befinne seg i kryss-ilden. En annen ting er at bombene fra hamas er relativt mislykket, og gjør som oftest minimal skade. Så de rettferdiggjør ikke en så kraftig reaksjon som ISrael kommer med. Prøv du å sett deg inn i dagliglivet på Gaza-stripen.
Far til 2 Skrevet 13. august 2009 Forfatter #12 Skrevet 13. august 2009 *** Er det Emanuel du refererer til? Enlighten me? Ja
Far til 2 Skrevet 13. august 2009 Forfatter #13 Skrevet 13. august 2009 Jeg spyr av din ignoranse. Hamas brukte sin egen befolkning som skjold. De begikk indirekte selvmord av sitt folk for å få verden til å snu ryggen til israel. Israel gjør ikke annet enn å forsvare seg fra utallige bombeangrep fra hamas. Så du sier at Milorg under 2.Verdenskrig brukte befolkningen som skjpld ??? Når Israel gikk inn på Gaza stripen møtte de så godt som ingen motstand. De eneste som var igjen var sivilbefolkningen som var totalt forsvarsløse mot den Israelske krigsmaskinen. Når Israelske militære velger å skyte små barn ned til 6-7 år (som dessuten bar på hvite flagg) kan en ikke forsvare drapene. Det er heller ikke å bruke sivilbefolkningen som skjold. Sivile ble kjaget ut av sine boliger ved at de militære skjøt granater inn gjennom vinduene på boligblokkene. Når barna kom stormende ut med hvite flagg valgte Israelske soldater å skyte barna med kaldt blod. Det er sånne handlinger som viser hvor "macho" de Isaraelske gutta er. Tøffinger ??? Nei ikke i mine øyne.
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 13. august 2009 #14 Skrevet 13. august 2009 Israels håndtering står det respekt av. Deres folk har blitt terrorisert i årevis av Hamas, og de gjorde til slutt en upopulær avgjørelse for å få slutt på dette. Stor respekt til Israel fra min side. Måtte andre land ta et eksempel fra dette. Palestinerne er IKKE uskyldige. De har selv valgt hamas, og de får null sympati fra meg.
waco Skrevet 13. august 2009 #15 Skrevet 13. august 2009 De har selv valgt hamas, og de får null sympati fra meg. Er ikke dette litt av poenget med demokratiet at man selv skal velge hvilket parti man kan stole på? Fatah hadde muligheten, men så lenge fatah brukte regjeringstia si på å akseptere en betongmur rundt gaza så sier det jo seg selv at man ikke har de helt rette lederne?
Gjest SjangleÅsnøvle Skrevet 13. august 2009 #16 Skrevet 13. august 2009 Er ikke dette litt av poenget med demokratiet at man selv skal velge hvilket parti man kan stole på? Fatah hadde muligheten, men så lenge fatah brukte regjeringstia si på å akseptere en betongmur rundt gaza så sier det jo seg selv at man ikke har de helt rette lederne? Israel handlet rett. End of story. Jeg gidder ikek diskutere med tafate mennesker
Max Motstand Skrevet 13. august 2009 #17 Skrevet 13. august 2009 JEG SPYR ! Det er noe helt annet jeg spyr av, og det er ikke Israel eller israelske soldater. Jeg spyr snarere av oikofobe innvandringsliberalere, som maser den stakkars uskyldige norske offentligheten til døde med hvor fælt det er med Israel og israelske innvandrere i "Palestina".
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #18 Skrevet 13. august 2009 Hvor "modig og tøff" kan du bli som mann ??? Hvilke ordre (uttalt eller bare insinuert) har de Israelske soldatene fått før de gikk inn på Gaza og mer eller mindre henrettet barn og andre sivile ? Jeg kan ikke forstå at Israelske soldater trenger 2-3 års opplæring for å henrette ubeveæpnede barn og sivile. Norske soldater ville klart dette med rekruttskolen, og når det gjelder Gaza krigen møtte Israelske soldater så godt som ingen motstand. Men de måtte jo vise at de kunne skyte så da skjøt de ubevæpnede barn og sivile. JEG SPYR ! Ja,det har vi jo alle lagt merke til!Senest for et par uker siden.Spis spyet ditt!
Gjest Gjest Skrevet 13. august 2009 #19 Skrevet 13. august 2009 Ja,det har vi jo alle lagt merke til!Senest for et par uker siden.Spis spyet ditt! Rart ingen blir så meget som kvalme en gang når pakistanere angriper en kristen landsby og brenner barna levende!Muslimer og jøder - samme ulla!
Far til 2 Skrevet 13. august 2009 Forfatter #20 Skrevet 13. august 2009 Er ikke dette litt av poenget med demokratiet at man selv skal velge hvilket parti man kan stole på? Fatah hadde muligheten, men så lenge fatah brukte regjeringstia si på å akseptere en betongmur rundt gaza så sier det jo seg selv at man ikke har de helt rette lederne? Enig. Men noe av problemet var også at Israel ønsket "å bli kvitt" Arafat. Arafat døde som kjent på samme måte som den russiske spionen som i England fikk radioaktivt materiale i teen sin. Da Arafat var død klarte Israel å trumfe gjennom det som heter demokrati. Problemet var at når Palestinerene hadde valgt var Israel likevel ikke fornøyd. De klarte mao ikke å styre Palestinerene til å akseptere muren, drapene, undertrykkelsen, de stengte grensene, mangel på mat, vann og legehjelp, etc, etc, etc. Når Israel ikke fikk Palestinerene til å akseptere denne undertrykkelsen (som mange vil innse er apartheid) så valgte de å gå inn og drepe barn og andre sivile.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå