Gå til innhold

"Modige Israelske soldater" ?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mine informasjoner får jeg fra NRK, Aviser, arabere som lever der nede, nordmenn som lever der nede, israelere som lever der nede, og fra både israelere, arabere og nordmenn som ofte er på besøk der nede.

Akkurat, og JEG får min informasjon fra den israelske regjeringen. Og vet du hva de sier? De siste fire årene er 13 sivile israelere drept. Siden det er regjeringen som sier dette, kan vi anta at det er propaganda, og at det reelle tallet er 3.

"siden Israel trakk seg ut av Gaza i 2005, har raketter derfra drept 13 sivile israelere, ifølge den israelske regjeringen. Når dette skrives har krigen drept 450 palestinere, 200 kvinner og barn, og såret 2000. "

http://74.125.77.132/search?q=cache:bA1uxU...&lr=lang_no

Videoannonse
Annonse
Gjest nobilian
Skrevet
Ja

Link til Emanuels henrettelser av palestinere?

Skrevet
Tja.... Jeg HAR faktisk spurt disse foreldrene om det... Enkemenn, morløse sønner, jeg har snakket med barn og foreldre blant krigens ofre. Jeg er nemlig sykepleier, og jeg tilbragte tre måneder på Gaza nå i vår. Og jeg er den første til å si at du skulle skamme deg over å kalle deg selv kristen! At noen med bibelen i hånd får seg til å støtte barbariet israelerne sto for under sin nedslakting i vinter, er uforståelig for meg som har sett hvem som viste ringeakt for liv. Og det var ikke Palestinerne...

Regner med at du er ærlig her, og da syns jeg det du har gjort er helt fantastisk!!!

Har utrolig respekt for sånne som deg som faktisk reiser inn i konfliktsoner og gjør noe for å hjelpe befolkningen.

Skrevet

Rakettene er ikke på langt nær det mest effektive terrorvåpenet mot sivile israelere. Man skal da ikke klandre israelere for at palestinere er elendige på raketter og derfor ikke klarer å ta livet av flere?

De har mye mer suksess med selvmordsbombing:

Dolphinarium, stort sett mindreårige ofre, 21 drept totalt.

Park hotel, stort sett pensjonister, 30 drept totalt.

Buss, Beit safafa, 19 drept totalt.

Buss, Shmuel HaNavi, mange barn, 23 drept totalt.

Bare et lite utvalg fra listen over angrep de siste årene. Jeg synes palestinere utviser nokså solide doser med ringeakt for liv selv når de bomber konsentrasjoner av mindreårige og pensjonister istedenfor f.eks. militærbaser/kontrollpunkter og andre mål som med litt godvilje kunne vært ansett som legitime.

Gjest nobilian
Skrevet
Hvor mange sivile israelere har blitt drept i konflikten? Ti? 15?

Såda. Dette kunne du lett ha sjekket selv.

Denne siden oppgir etter min hoderegning 361 israelske sivile drept fra 2001 til mars 2008.

Noen av episodene finner du her:

Kjøpesenterbombe 1996, 13 døde (mest barn), 130 skadde. Forøvrig den fjerde bomen på ni dager.

Bussbombe 2002, 19 døde, 74 skadde.

Bussbombe 2002, 11 døde (et par unger), 50+ skadde.

Bussbombe 2006, 23 døde (baby og treåring blant dem), 130 skadd.

Om wiki ikke er kilde god nok, vil du finne nyhetslinker på de sidene det er linket til. Noen vil sikkert være omstridte, men de fleste hendelser er vel ubestridelige.

Note: Med denne informasjonen unnskylder eller forsvarer jeg ikke drap på palestinske sivile, jeg svarer kun på spørsmålet du stilte.

Forøvrig blir jeg litt flau på dine vegne når du mener så mye mens du åpenbart vet så lite, men du kan trøste deg med at du ikke er alene.

Skrevet

Tråden er ryddet.

- Nigo (mod)

Skrevet
Akkurat, og JEG får min informasjon fra den israelske regjeringen. Og vet du hva de sier? De siste fire årene er 13 sivile israelere drept. Siden det er regjeringen som sier dette, kan vi anta at det er propaganda, og at det reelle tallet er 3.

"siden Israel trakk seg ut av Gaza i 2005, har raketter derfra drept 13 sivile israelere, ifølge den israelske regjeringen. Når dette skrives har krigen drept 450 palestinere, 200 kvinner og barn, og såret 2000. "

http://74.125.77.132/search?q=cache:bA1uxU...&lr=lang_no

Si meg, hvorfor vil du være anonym?

Er du redd for å bli konfrontert med det du skriver?

Jeg ser at du nevner hvor mange palestinere som er såret, men ikke hvor mange israelere som er såret. Dette stod det selvfølgelig ingenting om i en artikkel skrevet av en fiende av Israel. Men utenom alle de som ble såret, så har 1/4 av alle de tusener som lever i nedslagsfeltene til gazarakettene fått psykiske traumer. Dette nevnes heller ikke. Heller ikke at araberne har bedt om dette i 10 år. Hvorfor stoppet ikke de "liberale" palestinerne disse bombeskytterne? Det er det heller ingen som bryr seg om.

Det ble før 2005 sagt at bare Israel trakk seg ut av Gaza, da ville det bli fred.

Israel tok en sjanse på dette, men resultatet har vist det som alle burde visst på forhånd, at araberne kommer aldri til å holde fred med israelere, ei heller med noe annet land som ikke er islamsk.

I stedet for at det ble fred etter israels tilbaketrekking, og voldsflytting av jødene fra sine hjem i Gaza, så har araberne vist at de er verre enn noensinne, og alle som bor der har fått det mye verre under terroristenes styre enn de hadde det under Israels. Dette har de selv gitt uttrykk for, de som har kommet seg vekk derfra.

Og siden tallet på drepte israelere er så lite i dag, viser det at regjeringen har handlet rett. De har lært noe etter over 50 år i forsvar mot terrorister.

Skrevet
Si meg, hvorfor vil du være anonym?

Er du redd for å bli konfrontert med det du skriver?

Jeg ser at du nevner hvor mange palestinere som er såret, men ikke hvor mange israelere som er såret. Dette stod det selvfølgelig ingenting om i en artikkel skrevet av en fiende av Israel. Men utenom alle de som ble såret, så har 1/4 av alle de tusener som lever i nedslagsfeltene til gazarakettene fått psykiske traumer. Dette nevnes heller ikke. Heller ikke at araberne har bedt om dette i 10 år. Hvorfor stoppet ikke de "liberale" palestinerne disse bombeskytterne? Det er det heller ingen som bryr seg om.

Det ble før 2005 sagt at bare Israel trakk seg ut av Gaza, da ville det bli fred.

Israel tok en sjanse på dette, men resultatet har vist det som alle burde visst på forhånd, at araberne kommer aldri til å holde fred med israelere, ei heller med noe annet land som ikke er islamsk.

I stedet for at det ble fred etter israels tilbaketrekking, og voldsflytting av jødene fra sine hjem i Gaza, så har araberne vist at de er verre enn noensinne, og alle som bor der har fått det mye verre under terroristenes styre enn de hadde det under Israels. Dette har de selv gitt uttrykk for, de som har kommet seg vekk derfra.

Og siden tallet på drepte israelere er så lite i dag, viser det at regjeringen har handlet rett. De har lært noe etter over 50 år i forsvar mot terrorister.

Du kommer med så jævla mye piss!

Skrevet
ikke hvor mange israelere som er såret. Dette stod det selvfølgelig ingenting om i en artikkel skrevet av en fiende av Israel.

Hæh? Er Adresseavisa en fiende av Israel? Kilden deres er forøvrig den israelske regjeringen, er også DE en fiende av seg selv? Du er jo helt paranoid!

Skrevet

Tråden er ryddet.

- Nigo (mod)

Skrevet
Hæh? Er Adresseavisa en fiende av Israel? Kilden deres er forøvrig den israelske regjeringen, er også DE en fiende av seg selv? Du er jo helt paranoid!

Kanskje på tide å lære litt?

En motstander av Israel trenger ikke å gjengi mer enn det en selv ønsker, og med den vridningen en ønsker, uansett hvor en får informasjon fra.

Dette gjenspeiler seg i de fleste norske aviser.

Norske medier har vist seg som verstingene i verden, når det gjelder omtalen av hva som skjer i Midtøsten. Også når det gjelder utelatelse av det positive Israel gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...