Gå til innhold

"Modige Israelske soldater" ?


Far til 2

Anbefalte innlegg

Norske soldater ville klart dette med rekruttskolen

Så norske soldater trenger ikke så mye opplæring på å drepe mennesker? Er ikke det egentlig litt rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor "modig og tøff" kan du bli som mann ???

Hvilke ordre (uttalt eller bare insinuert) har de Israelske soldatene fått før de gikk inn på Gaza og mer eller mindre henrettet barn og andre sivile ?

Jeg kan ikke forstå at Israelske soldater trenger 2-3 års opplæring for å henrette ubeveæpnede barn og sivile. Norske soldater ville klart dette med rekruttskolen, og når det gjelder Gaza krigen møtte Israelske soldater så godt som ingen motstand. Men de måtte jo vise at de kunne skyte så da skjøt de ubevæpnede barn og sivile.

JEG SPYR !

Du vet ikke hva du snakker om, så la være å komme med alle disse araberløgnene dine. En kan spy bare en leser innleggene dine.

Du må være verdens verste reprisemaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i.

Jeg tror de aller fleste Israelere er imot de metodene som har vært brukt mot Palestinerene på Gaza, i Libanon og på Vestbredden.

Men jeg er skremt over hva myndigheter og enkelte ekstremister innen militæret aksepterer av overgrep, og jeg forstår ikke at enkelte her i Norge forsøker å bortforklare det som løgner (om det taler imot Israels fremgangsmåte).

Jeg tror store deler av verden er modne for å sette foten ned for Israls herjinger mot Palestinerene, men ser at det kan bli vanskelig så lenge en av lederene i Det Hvite Hus selv frivillig har deltat i kampahandlinger og henrettelser av Palestinere.

Du bør ikke kritisere noen du som er tilhenger av at araberne bomber skoler og barnehager sønder og sammen.

Aldri har du kommet med kritikk av hverken bombing eller selvmordsdrap på israelske barn eller andre sivile. jeg tror neppe noen går på den stadige bløffen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

flere blir i mot, det gar ikke og akseptere slik, flere jøder blir og skeptiske til dette, du har rett i at flertalet av jødene ike støter dete, jeg syns det og er skremende at det fins partier i norge som støter israel helt ut nar sel jødene blir mer usikre

Er du også av de ynkelige stakkarene som kaster seg over Israel hver gang de forsvarer seg mot overgriperne? Selv når det kommer i en tiende reprise?

Da er du vel også av de som gir blaffen i massemyrderiene som muslimene foretar seg i mange land, og hvor massevis av barn og kvinner blir voldtatt og lemlestet.

En kan bli syk av denne kvalmende feigheten dere viser.

Det er så trygt å kritisere Israel, for alle andre gjør jo det.

Å kritisere overgriperne, er dere tydeligvis for stakkarslige til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kritisere overgriperne, er dere tydeligvis for stakkarslige til.

Det er jo det mange av oss gjør, kritiserer overgriperne. Eneste forskjellen på deg og oss er at vi er modige nok til å se hvem de er og ytre vår mening om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjære sjangleåsnøvle. Selv om hamas brukte sivilbefolkningen som skjold, er det ikke riktig av Israel å drepe nevnte sivilbefolkning som hevn for bombeangrep.

Men Hamas har du vel aldri tenkt å kritisere?

Det var vel ok at de skjøt Gazas innbyggere også da?

Jeg har enda ikke sett en eneste israelhater komme med ett eneste åpningsinnlegg om dette.

Det er greit å vite hva slags mennesker en diskuterer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når hamas gjemmer seg blant sivilbefolkningen, så kan man ikke bare ukritisk drepe alle sivile som er så uheldig å befinne seg i kryss-ilden.

En annen ting er at bombene fra hamas er relativt mislykket, og gjør som oftest minimal skade. Så de rettferdiggjør ikke en så kraftig reaksjon som ISrael kommer med.

Prøv du å sett deg inn i dagliglivet på Gaza-stripen.

Ta deg heller en tur dit hvor disse "relativt mislykkede" bombene faller ned, og bli der en tid.

1 av 4 i disse områdene lider av psykiske problemer. Mange er skadd og noen er døde.

Men selvsagt, dette er jo bare jøder.

Dette ser ut til å være en gjengs tankegang hos dere, som bare kommer med innlegg mot Israels forsvar av sine innbyggere. I de 10 årene bombingen har foregått med mange bomber daglig, det har dere aldri fordømt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sier at Milorg under 2.Verdenskrig brukte befolkningen som skjpld ???

Når Israel gikk inn på Gaza stripen møtte de så godt som ingen motstand. De eneste som var igjen var sivilbefolkningen som var totalt forsvarsløse mot den Israelske krigsmaskinen.

Når Israelske militære velger å skyte små barn ned til 6-7 år (som dessuten bar på hvite flagg) kan en ikke forsvare drapene. Det er heller ikke å bruke sivilbefolkningen som skjold.

Sivile ble kjaget ut av sine boliger ved at de militære skjøt granater inn gjennom vinduene på boligblokkene. Når barna kom stormende ut med hvite flagg valgte Israelske soldater å skyte barna med kaldt blod.

Det er sånne handlinger som viser hvor "macho" de Isaraelske gutta er. Tøffinger ???

Nei ikke i mine øyne.

Det er nok du som er den modigste av dem alle.

Hvis det var slik at alle feigingene som hadde skutt bomber mot Israelske barn i 10 år, hadde stukket av da israelerne kom for å ta dem, da er nok du mye modigere.

Men hvem var det da som brukte sivilbefolkningen som skjold?

Og hvilke av muslimene var det da som drepte andre muslimer i Gaza?

Du har sikkert svaret på alt dette også du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg heller en tur dit hvor disse "relativt mislykkede" bombene faller ned, og bli der en tid.

1 av 4 i disse områdene lider av psykiske problemer. Mange er skadd og noen er døde.

Men selvsagt, dette er jo bare jøder.

Dette ser ut til å være en gjengs tankegang hos dere, som bare kommer med innlegg mot Israels forsvar av sine innbyggere. I de 10 årene bombingen har foregått med mange bomber daglig, det har dere aldri fordømt.

Kjære KR-øst.Bibelen sier:"Svarer du dåren etter hans dårskap blir du ham lik." Slik sett er de etter bibelsk målestokk like.Araberne bomber skolebusser og israelittene bomber sivile og flyktningeleire.I sin ubibelske hat og hevnpolitikk er Israel ikke hakket bedre enn araberne.Alle rasjonelle og ærlige mennesker ser dette klart om man vil være nøytral.religiøse og andre fanatikere ser ikke slikt - de ser bare sitt eget forkvaklede ensrettede syn der alt skal passe inn i en på forhånd ferdiglagt mal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Men noe av problemet var også at Israel ønsket "å bli kvitt" Arafat. Arafat døde som kjent på samme måte som den russiske spionen som i England fikk radioaktivt materiale i teen sin.

Da Arafat var død klarte Israel å trumfe gjennom det som heter demokrati. Problemet var at når Palestinerene hadde valgt var Israel likevel ikke fornøyd. De klarte mao ikke å styre Palestinerene til å akseptere muren, drapene, undertrykkelsen, de stengte grensene, mangel på mat, vann og legehjelp, etc, etc, etc.

Når Israel ikke fikk Palestinerene til å akseptere denne undertrykkelsen (som mange vil innse er apartheid) så valgte de å gå inn og drepe barn og andre sivile.

Hvorfor må du alltid vise hvor barnslig du er hver gang du kommer med alle disse gjentagelsene av dine egne oppfundne løgner om Israel?

Du forstår det jo ikke, selv om det er flere som ellers er enige med deg, men som sier de er lei for alle reprisene dine, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far til to, det er faktisk forbudt å starte samme temaer om og om igjen her på forumet. :twisted: Forumet er ikke et sted for å drive med propaganda av dine meninger. Du kan skaffe deg en blogg, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære KR-øst.Bibelen sier:"Svarer du dåren etter hans dårskap blir du ham lik." Slik sett er de etter bibelsk målestokk like.Araberne bomber skolebusser og israelittene bomber sivile og flyktningeleire.I sin ubibelske hat og hevnpolitikk er Israel ikke hakket bedre enn araberne.Alle rasjonelle og ærlige mennesker ser dette klart om man vil være nøytral.religiøse og andre fanatikere ser ikke slikt - de ser bare sitt eget forkvaklede ensrettede syn der alt skal passe inn i en på forhånd ferdiglagt mal.

Er det flere som kommer med tullprat her?

Ærlige og oppriktige mennesker bør sette seg inn i situasjonen før de uttaler seg, ellers blir det bare idiotisk sprøyt av det hele.

En forstår best hvor falske de er disse som utgir seg for å forsvare rettferdighet, de som aldri bryr seg om at muslimer lemlester og dreper i tusenvis. Da er det ingen som har sympati hverken for barn eller andre sivile. De er hyklere hele bunten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...

...

Hei KR-øst. Vi har møttes før i etnisk rensing, og jeg gidder ikke å gjenta alt jeg sa der.

Jeg tenker ikke at "dette er jo bare jøder", ikke støtter jeg opp om hamas heller. Men det må jo gå an å påpeke at Israels reaksjon er helt ute av proposisjon med den provokasjon hamas kommer med.

At hamas sender bomber inn i boligstrøk i Israel er ikke greit,

At staten Israel reagerer med å drepe/skade/ødelegge alt og alle som kommer mellom dem og hamas-medlemmene de vil ha has på kommer jeg aldri til å syns er greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei KR-øst. Vi har møttes før i etnisk rensing, og jeg gidder ikke å gjenta alt jeg sa der.

Jeg tenker ikke at "dette er jo bare jøder", ikke støtter jeg opp om hamas heller. Men det må jo gå an å påpeke at Israels reaksjon er helt ute av proposisjon med den provokasjon hamas kommer med.

At hamas sender bomber inn i boligstrøk i Israel er ikke greit,

At staten Israel reagerer med å drepe/skade/ødelegge alt og alle som kommer mellom dem og hamas-medlemmene de vil ha has på kommer jeg aldri til å syns er greit.

Når det gjelder det siste du nevner, vil det være av interesse å vite hvor du har din informasjon fra.

Ifølge offisielle arabiske personer i Gaza, så trakk Israel seg ut derfra for tidlig.

De mente at Isreel ikke hadde sluttført den jobben de skulle gjøre med å fjerne Hamas, og beklaget dette.

Men man kan forstå Israel her, siden hele verden raser og truer, hver gang Israel forsvarer seg.

Løgnene spys ut fra alle kanter, tiltross for at ingen andre land i verden hadde vært så tålmodig mot sine angripende fiender som Israel, og ingen andre land varsler sine fiender om hvor de kommer til å bombe strategiske terroristsentre, slik som Israel.

Kan du nevne ett eneste land som har angrepet et annet land, og som har hatt så få sivile drept, og ikke engang har gjort det for å forsvare seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det siste du nevner, vil det være av interesse å vite hvor du har din informasjon fra.

Ifølge offisielle arabiske personer i Gaza, så trakk Israel seg ut derfra for tidlig.

De mente at Isreel ikke hadde sluttført den jobben de skulle gjøre med å fjerne Hamas, og beklaget dette.

Men man kan forstå Israel her, siden hele verden raser og truer, hver gang Israel forsvarer seg.

En av grunnene til at Israel trakk seg ut var vel at Obama-administrasjonen skulle tre til, og de hadde grunn til å tro at han ville reagere om Israel enda bombet Gaza.

En annen grunn (slik jeg ser det, bare min mening ) er at det kan være taktisk lurt å la en kjerne av hamas være igjen, som kan fungere som samlingspunkt for alt hatet mot Israel som garantert blomstrer opp i Gaza. Ved å la Gazas befolkning trekke mer mot hamas, vil kanskje verden til slutt se hele Gazas befolkning som hamas-aktivister og terrorister. Og da vil Israel få aksept til å gjøre stort sett hva de vil i sin egen kamp mot terror

Løgnene spys ut fra alle kanter, tiltross for at ingen andre land i verden hadde vært så tålmodig mot sine angripende fiender som Israel, og ingen andre land varsler sine fiender om hvor de kommer til å bombe strategiske terroristsentre, slik som Israel.

Kan du nevne ett eneste land som har angrepet et annet land, og som har hatt så få sivile drept, og ikke engang har gjort det for å forsvare seg?

Det hjelper ikke å varsle om at nå kommer vi til å bome det kvartalet sønder og sammen, hvis man samtidig sperrer befolkningen inne. Det lå krigsskip utenfor kysten, Egypt stengte grensen og Israel kontrollerte resten. Det var ingensteder å flykte.

Mener å huske at USA slipper flygeblad for å advare sivile før de bomber...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

[...] En annen ting er at bombene fra hamas er relativt mislykket, og gjør som oftest minimal skade. Så de rettferdiggjør ikke en så kraftig reaksjon som ISrael kommer med.

Prøv du å sett deg inn i dagliglivet på Gaza-stripen.

Ok, så hvis en gærning driver og skyter etter deg, er det greit om politiet knerter henne. Men bare hvis hun bruker ei jaktrifle. Hun må selvsagt få skyte i fred, hvis hun er dårlig til å sikte, eller bruker kaliber 22? - Skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så hvis en gærning driver og skyter etter deg, er det greit om politiet knerter henne. Men bare hvis hun bruker ei jaktrifle. Hun må selvsagt få skyte i fred, hvis hun er dårlig til å sikte, eller bruker kaliber 22? - Skjønner...

Treffer hun med kaliber 22 skal hun være rimelig god (eller veldig nær meg, da).

Meeen poenget mitt er vel mer det at jeg ville syns at det var urimelig om politiet meiet ned alle i sin vei, for å pågripe henne. At de bare på blindt robotaktig vis hadde en mission: drep-gale-våpen-dama, no matter what. Type spreng hele flyet for å ta knekken på kaprerne. Og snakker her om fly med besetning og passasjerer som står på bakken - og ikke som er i fri fremdrift mot en skyskraper. Da kan det faktisk forsvares å skyte det ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er en kjennsgjerning at det kan gå med sivile liv i en hektisk kaprersituasjon. Også ved såkalt "friendly fire".

Jeg har også en viss forståelse for at bygninger der folk er beordret ut tømmes ved hjelp av granater, og ikke ved å risikere livet til egne soldater. Når granatene avfyres, skulle jo bygningene i realiteten være tomme.

Det er heller ikke å komme ifra at enkeltindivider kan begå irrasjonelle handlinger. Hørte noen amerikanske soldater (befal) gikk bananas i My Lai - ei vietnamesisk landsby. De hadde ingen høyere ordre om å gjøre det, og hanlingen var nok et resultat av soldatmatco testosteon, rasisme og krigstretthet. Myndighetene i USA stilte seg ikke bak disse soldatenes overgrep og maktmisbruk. Handlingene ble utført av enkeltindivider.

Aner vi en parallell? Akkurat som at hun hatske dama på åsen, i en annen tråd, ikke uttaler seg som en offisiell representant for israel, eller det israelske folk, for den saks skyld?

Hvis soldater beordres til handlinger som strider mot deres genevekonvensjonen, har de plikt til å nekte å utføre ordre. Bør ikke norge sørge for å arresterre disse "foredragsholderne" for krigsforbrytelser? Soldater er ansvarlige for sine handlinger, dette er forlengst opplest og vedtatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SV-velger
Hvor "modig og tøff" kan du bli som mann ???

Hvilke ordre (uttalt eller bare insinuert) har de Israelske soldatene fått før de gikk inn på Gaza og mer eller mindre henrettet barn og andre sivile ?

Jeg kan ikke forstå at Israelske soldater trenger 2-3 års opplæring for å henrette ubeveæpnede barn og sivile. Norske soldater ville klart dette med rekruttskolen, og når det gjelder Gaza krigen møtte Israelske soldater så godt som ingen motstand. Men de måtte jo vise at de kunne skyte så da skjøt de ubevæpnede barn og sivile.

JEG SPYR !

Dette er bortimot en tullepost. Det som skjedde i Gaza har du skrevet om flere ganger før. Å prøve å vinkle det mot IDF sin opplæring er bare en "morsom" måte å få poste dine meninger om Israel enda en gang. Du vet godt (tror jeg) at israelske soldater er opplært i langt mere og gjør mye mer enn å drepe palistinske soldater. Du ville bare starte en ny tråd om Israel, og fant en svært tynn vinkling for å rettferdiggjøre det. .... og før du rekker å påstå det, så har jeg ikke skrevet at drap på sivile er en tynn vinkling.

Vel, gratulerer med den nye tråden! Jeg gidder trolig ikke skrive mer på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...