Gå til innhold

Kykkelikokos nye prøverdagbok


Kykkelikokos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns vaginalt er beste tempemåte. Er ikke så vanskelig eller ekkelt med disse termometerne som er laget til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos legen i dag, har fått halsbetennelse. Spurte samtidig om hormonspiral og EL. Det var visst vanlig at det kunne ta en tre måneder før eggløsningene kom tilbake. I følge henne så var det vanlig at det tok lengre tid å komme i gang igjen med syklusene etter hormonspiral, enn med P-Piller. Det var ikke jeg klar over :sjenert: Hadde jeg visst det så hadde jeg ikke satt inn spiral, tror jeg. Eller, jeg satte den jo inn med tanke om at den skulle være der en stund, men likevel.

Jeg er litt ambivalent til hele spiralgreiene. På en måte så tenker jeg at jeg aldri mer skal ha noe hormonprevansjon, men samtidig så tenker jeg at jeg hater å ha mensen, og gjerne vil bli kvitt den igjen. Hadde jo ikke mensen med spiralen. Jaja, det er noe jeg får tenke på om leeeenge. Nå vil jeg gjerne bli gravid. Da forsvinner jo mensen naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er den jo ute, og da får du bare vente å la ting gå seg til. Og når du blir gravid og får baby igjen, så skal du vel endelig ikke ha fler? Og da kan den jo trygt settes inn igjen ;) Men nå skulle jo du bare ha Live også... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale
Men nå skulle jo du bare ha Live også... :fnise:

Det er der det ligger vet du :fnise: Så skal hun bare ha en til, så en til så plutselig har hun et fotball-lag :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Dere altså.

Nei, Live blir nok sistemann for denne gangen i hvert fall. Kan jo aldri si noe for sikkert, jeg er jo såpass ung enda. Men to er liksom nok når de er små i hvert fall.

Problemet med hormonspiralen er jo alle bivirkningene. Minsket sexlyst, dårlig humør, hodepine osv. På pluss-siden er ingen mens og mindre kviser :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går og venter på tante rød i dag. Har tatt EL-test ca hver dag hele syklusen. Ene virket å ha litt sterke utslag, men ikke like sterk som kontrollstreken. I dag var det ingen reaksjon.

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... spennende! Hvordan er magefølelsen da? Tror du tante eller positiv test? Kan jo være at EL har vært litt sen også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tante foreløpig, men jeg burde fått positiv EL-test hvis jeg var gravid. Har også tatt HCG-test i går og i forgårs (sånne billigtester). Er vel ikke akkurat store sjansene for at jeg er gravid. Har jo ikke hatt EL såvidt jeg vet. Var bombesikker på at mensen skulle komme nå, men den er kanskje bare forsinket og kommer til kvelds :P

Endret av Kykkelikokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fremdeles ingen tanterød. Men la oss si at jeg hadde EL på søndag. Kan jeg da forvente mensen først 14 dager etter det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Hvis du hadde EL på søndag bør tanta iallfall ikke komme før 10 dager etter det ;) Min lutealfase lå på 9-13 dager :)

...men normalen er jo 14 da ;)

Endret av faerytale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt den kjedeligste delen av prøvinga :fnise:

Normal lutalfase er på 11-15 dager, så da må du vente til i alle fall uti neste uke om EL var på søndag ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...