Gå til innhold

Shygirl og Prinsen gifter seg 19.06.2004


@shygirl@

Anbefalte innlegg

Vi har kikket på ringer i helgen og tror vi har bestemt oss...

Har ikke noe bilde av dem ennå... Skal lete etter dem på nettet senere..

Disse tekstene er veldig fine til å ha inni:

amor vincit omnia=love conquers all

arcades ambo=two of a kind

ab imo pectore=from the heart

ad vitam aeternam=forever

Jeg er nesten sikker på at vi kommer til å ha et ordtak i den ene ringen som avsluttes i den andre.... Også selvsagt dato og navn. Håper bare det blir plass... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Shygirl og takk for nedtelleren i dagboka mi :-)

Kirken har gått i orden, og det ble 21. august kl. 13.30. Kjolen min ser slik ut.

De tekstene dere eventuelt skal ha i ringen var en kjempegod ide. Litt annerledes.

Lykke til videre i planleggingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

It is now lørdag 08.05.2004 at 22:04:26

Event: Shygirl og Prinsen gifter seg...!

Scheduled For 19.06.2004 15:00

1 month 10 days 16 hours 55 minutes 34 seconds or

5 weekends or

42 days or

1 000 hours (667 waking hours) or

60 055 minutes or

3 603 333 seconds

Akkurat 1000 timer igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Oslo for et par uker siden og da fikk vi en del i

orden:

¤Sko til meg :)

¤Underskjørt til meg er leid

¤Sko til sambo

¤Dress til sambo

¤Skjorte til sambo

¤Bordkort

¤Organzaposer til velkomstkonfekt

¤Sløyfe og ballonger til bilen

¤Drinkstaver og coctailpinner

¤Depositum for festlokalet er også betalt.

Nå er det ikke så fryktelig mye som gjenstår, så jeg tror vi må lage meg en oppsummeringsliste etterhvert så vi vet hva som gjenstår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Shygirl!

En stund siden jeg har vært innom dagboken din. Litt ekstra artig lesning er det jo siden vi gifter oss på samme dag. Tenk, i dag er det bare 25 dager igjen. Jeg gleder meg masse, men noen få småbekymringer har man jo gjerne som brud. Vi har nettopp fått inn alle svarene fra gjestene, og vi blir 68 til bords, og 90 tilsammen til kaffen. Den store utfordringen nå, synes jeg, er å lage bordplan. Litt av et puslespill. Du har kanskje startet med det du også?

Vil bare ønske deg lykke til videre i forberedelsene dine. Det høres ut som du har fått massevis i boks, og det er jo deilig! Stikker nok innom dagboken din senere også. So long! :)

-skogeki-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stikker bare innom for å smuglese litt, og selvfølgelig ønske deg en fin-fin dag!

:P

Bare koselig, det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Shygirl!

En stund siden jeg har vært innom dagboken din. Litt ekstra artig lesning er det jo siden vi gifter oss på samme dag. Tenk, i dag er det bare 25 dager igjen. Jeg gleder meg masse, men noen få småbekymringer har man jo gjerne som brud. Vi har nettopp fått inn alle svarene fra gjestene, og vi blir 68 til bords, og 90 tilsammen til kaffen. Den store utfordringen nå, synes jeg, er å lage bordplan. Litt av et puslespill. Du har kanskje startet med det du også?

Vil bare ønske deg lykke til videre i forberedelsene dine. Det høres ut som du har fått massevis i boks, og det er jo deilig! Stikker nok innom dagboken din senere også. So long! :)

-skogeki-

Koselig at du stakk innom :)

Lenge siden jeg har vært her nå, så jeg har ikke fått skrevet så mye som jeg gjerne skulle..

Kan tenke meg at bordkabalen ikke er helt enkel når det er nesten 70 gjester.. Det går nok opp til sist, men det er ikke bare-bare å få det til..

Vi blir like over 50 gjester og jeg synes det er vanskelig nok å plassere dem.. Har prøvd å sette det sammen såvidt det var men vi hadde ikke fått svar fra alle da jeg gjorde det. Regner med at vi skal ha det klart etter kommende helg..

Jeg skulle innom dagboken din å kikke, men kunne ikke finne den noe sted.. Kanskje du ikke har en..? Eller er det bare jeg som ikke finner den..?

:)

Ha en fortsatt flott dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her føles det egentlig som om det har gått litt i stå...

Vi har ikke fått bestilt ringene ennå (skal gjøres i dag...), ikke har vi sendt papirene til kirken, ikke har sambo ordnet med slips/vest eller slyfe/magebelte... *sukk*

Det er vel bare jeg som stresser litt... :)

Lørdag er det utdrikningslag for meg.. Jeg har en del jobb i helgene, så akkurat hvilken helg det skulle være måtte jeg neste få vite for å ordne meg fri..

Gleder meg...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It is now onsdag 02.06.2004 at 13:27:34

Event: Utdrikningslag

Scheduled For 05.06.2004 12:00

2 days 22 hours 32 minutes 26 seconds or

0 weekends or

3 days or

70 hours (47 waking hours) or

4 232 minutes or

253 945 seconds

It is now onsdag 02.06.2004 at 13:28:08

Event: Shygirl og Prinsen gifter seg...!

Scheduled For 19.06.2004 15:00

17 days 1 hour 31 minutes 52 seconds or

2 weekends or

17 days or

409 hours (273 waking hours) or

24 571 minutes or

1 474 311 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det begynner virkelig å nærme seg nå!! :)

I dag var jeg innom kirkekontoret med papirene... Synes nesten det er litt rart at de ennå ikke vet hvilken prest som skal foreta vielsen eller hvem som er organist... De skulle ha møte i morgen så jeg håper de finner ut av det.. Begynner jo nesten å bli lite tid til å få godkjent sangen og for organisten å lære seg den.. *sukk*

Bestilte ringene i dag... De skulle være her om ca. tre dager.. Blir spennende å se hvordan de blir.. Vi har vaklet sånn at og fram mellom forskjellige ringer at jeg håper vi blir fornøyde med de vi endte opp med..

Lørdag som kommer er det som sagt utdrikningslag for meg...

Jeg fikk en liste med ting å pakke ned og nå begynner jeg virkelig å bli spent..

-Badedrakt

-T-shirt

-Hansker

-Joggebukse

-Slippers

-Strømpebukse

-God utejakke

-Gode varme sko med harde hæler

-Penere tøy til kvelden

Hva tror dere..??

Jeg er så nysgjerrig atte.. Klarer ikke å finne noe som man kan trenge alt dette til så det blir fryktelig spennende å se... :)

Fikk også beskjed om at det kunne bli vått... Samtidig som at badedrakten skal være på under klærne..

Hmm.. Får nok bare vente å se.. :)

Skal nå ta med meg fotoapparatet i tillegg.. Hehe.. Må nesten få tatt noen bilder i løpet av dagen...

Tenk at det bare er 17 dager igjen!!!!???

Litt over to uker.. Hmm... Tiden flyver avgårde....

Jeg fikk hjelp av kusina mi til å sette sammen bordplanen i går...

Tror det ser bra ut men er veldig usikker på hvordan man skal plassere folk sammen.. Vi har ikke tatt hensyn til "skikk og bruk", men samlet litt folk her og der som vi vet snakker med hverandre og kjenner hverandre i det minste littegranne...

Hvis det blir hestesko blir det slik:

Vi har plassert familien på mammas side på et langbord og venner på enden, på det andre langbordet har vi samlet familien til sambo, pappas slekt og venner. På midten sitter vi og våre foreldre..

Har fortsatt ikke vært i lokalet selv, så jeg aner ikke hverken hvor stort det er eller noe som helst.. Skal ringe sambo å få han til å avtale en "titt" nå før helgen...

Må nesten lage meg en oversikt over hva som er i orden og ikke.. Får sette meg ned her og skrive den mens middagen står i ovnen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er klart:

¤Kirken 19.06.04 klokken 15:00

¤Selskapslokalet

¤Forlovere

¤Toastmaster

¤Gjesteliste

¤Bordplassering

¤Bestemt oss for maten, Buffet/Koldtbord som vi lager selv

¤Underholdning, har leid et band som foreldrene mine betaler som gave :)

¤Liten Bryllupsreise

¤Bil til å bruke på dagen

¤Bryllupshjemmesiden er ute på nettet

¤Kjole, Tiara, Slør, Sko, Veske, Halsekjede, Strømper og Korsett er i havn

¤Underskjørt er bestilt for leie

¤Cape er bestilt og blir sydd i tide

¤Fotograf er bestilt

¤Prøvetime for meg hos frisør er bestilt til til 14.06.04 klokken 13:00

¤Frisør er bestilt til meg 19.06.04 klokken 11:30

¤Frisør er bestilt til forloveren min

¤Negledesign er bestilt til meg 15.06.04 klokken 14:00

¤Dress, Skjorte og Sko til Prinsen er kjøpt

¤En del av drikkevarene

¤Hotell for Bryllupsnatten

¤Brudebukett og Knapphullsblomster er bestilt

¤Bryllupskake er bestilt, samt ordnet med kakebakere til 2 suksessterter,

sjokoladekake, bløtkake med gelelokk, verdens beste, fromasjekake +

to andre kaker

¤Ønskelisten er ferdig og ligger ute på nettet

¤Ringene er bestilt

¤Papirene til kirken er levert

¤Solist til kirken er ordnet

¤Gaveutpakkere er i orden

¤Følgende er kjøpt inn:

-Bordkort

-Gjestebok/Gjestealbum

-Sløyfe og ballonger til bilen

-Drink- og cocktailpinner

-Undertøy til bryllupsnatten

-Servietter Cremefarvede og Vinrøde + Kaffeservietter

-Stearinlys Cremefarvede, Vinrøde og Gullfarvede

-Organzaposer til no snop sammen med velkomstdrinken

Nå kommer jeg ikke på mere men oppdaterer listen så fort jeg kommer på noe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei på deg, og gratulerer så mye som frue :blomst: Nå har du vært gift i noen få timer og jeg tror jeg vet hvordan du har det akkurat nå :) Håper dagen så langt har vært fantastisk og at fortsettelsen blir like flott! Mange ønsker om et lykkelig ekteskap fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei på deg' date=' og gratulerer så mye som frue :blomst: Nå har du vært gift i noen få timer og jeg tror jeg vet hvordan du har det akkurat nå :) Håper dagen så langt har vært fantastisk og at fortsettelsen blir like flott! Mange ønsker om et lykkelig ekteskap fra meg![/quote']

Heisann :)

Tusen takk for gratulasjonen!

Nå har vi kommet hjem fra "bryllupsreise", ferdig med ferien og i full jobb igjen...

I dag har vi vært mann og kone i akkurat 17 dager :)

Rart å tenke på at vi møttes via internett for 6 og et halvt år siden, og nå er vi lykkelig gift...

:hjerter:

Om ikke lenge flytter vi fra leiligheten og inn i nykjøpt hus like oppi bakken her, med en utsikt som slår det meste. Gleder oss som bare fy... :)

Nå skal jeg skrive litt om utdrikningslaget og bryllupsdagen.. :)

Takk for at du stakk innom, Mikkelbrud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer så mye med overstått :tommelsmil: Gleder meg til å lese referat.

Lurte forresten også på hvor du fikk tak i slike organza poser, for akkurat det hadde vi også vurdert (men jeg slo fra meg tanken på å sy posene selv)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg våknet tidlig, tok meg en snartur til byen for å spise frokost sammen med en venninne for å få tiden til å gå.

Hadde egentlig fått streng beskjed om å holde meg hjemme til jeg skulle hentes nøyaktig klokken 12:00.

Jeg var fryktelig nervøs for hva de hadde funnet på til meg og da en bil begynte å tute og herje utenfor leiligheten vår akkurat på slaget 12, ble det ikke noe bedre.

Tre av venninne mine som skulle være med på utdrikninslaget kom rasende inn døren og "kidnappet" meg. Jeg fikk bind for øynene og ble ledet opp grusbakken på øversiden av leiligheten og inn i en bil med beskjed om at "vi sees om en time"!

Jeg var nesten sikker på at de rett og slett hadde funnet noen fremmede som skulle kjøre rundt med meg i en time, med bind for øynene fortsatt kunne jeg heller ikke se hverken hvilken bil det var eller hvem som var med i bilen.

I det bilen ble startet begynte Kaptein Sabeltann sangen å spille for fullt slik at jeg ikke hørte noe annet.

Det hele var nokså komisk, så jeg måtte le litt mens jeg forsøkte å få med meg hvem som hvisket og tisket i baksetet. Det varte ikke lenge før de også begynte å knise og le, skjønte jo fort at det var min forlover som kjørte og at de andre to venninnene mine satt i baksetet, og det var iallefall litt betryggende.

De kjørte rundt omkring en liten stund for å få meg til å miste retningssansen, det hadde de klart etter noe som føltes som ca. 10 minutter. Da hadde jeg intet clue om hvor vi befant oss.

Plutselig stoppet bilen og jeg ble hjulpet ut, jeg kjente sjøluft og hadde en viss mening om at vi befant oss på kaia. Jeg ble ledet opp en landgang og inn på en båt, de satte på meg et lite skilt på brystet og plasserte meg i en stol. Jeg protesterte nok en del, hørte folk rundt meg på alle kanter og i ettertid viser det seg at vi var en tur ombord i hurtigruta.

Deretter bar det inn i en aenen bil og vi kjørte et par hundre meter før vi stoppet. Jeg ante ikke hvor vi befant oss men ble denne gangen ledet inn en dør og bortover en gang, inn en dør til og inn i noe som føltes som et bøttekott. Der måtte jeg vente litt mens de hentet bagen med tingene mine. Etter ca. 5 minutter fikk jeg tatt av skjerfet rundt øynene med beskjed om å skifte til badedrakt.

Da befant jeg meg faktisk inne i et avlukk i garderoben i en svømmehall. Jeg skiftet og gikk ut i svømmehallen sammen med de andre. Som de hadde fikset og ordnet i stand der ute. Det var ordentlig koselig! Ved siden av bassenget var det et boblebad som ikke er i bruk, rundt hele kanten på boblebadet hadde de ordnet koldtbord. Det var brett med ferdige snitter, reker, frisk frukt osv. Champagnen ble sprettet og vi satte oss ned og spiste og drakk litt før det ble bading i bassenget. Vi var der i nesten tre timer. Virkelig koselig! :)

Etterpå bar det inn i garderoben, dusjet og stelte oss og på med tykke, varme klær. Må si jeg var spent på hva vi skulle nå. :)

Jeg fikk bind for øynene igjen og ble ført ned mot sentrum og ut på en brygge. Der fikk jeg ta av bindet for øynene rett foran en liten sjark. Vi skulle ut på sjøen på fisketur! :) Så spennende!!

Vi jumpet ombord og dro et stykke ut på sjøen før vi stoppet opp. Jeg fikk tildelt en barnefiskestang og kunne begynne å fiske. Det var så utrolig gøy! Jeg fikk tre store fisk og en litt mindre. De andre fikk to på deling med en vanlig stang. ;)

Vi hadde det kjempemorsomt, eller, iallefall alle untatt en. Kusina mi ble dårlig av å være i båt så vi ga oss etter nesten to timer.

Da bar det inn til land og opp i huset til forloveren min.

Der slappet vi av litt, skiftet klær og gjorde oss klar til å dra ut for å spise på kina restauranten. Der spiste vi en aldeles nydelig 3-retters middag, pratet og koste oss.. :)

Dagen ble avsluttet i huset til forloveren min, hvor vi satt til langt på natt og pratet, drakk og hadde det kjempegøy.

En ting er sikkert. De kunne ikke arangert et bedre utdrikningslag. Jeg hadde det så utrolig koselig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...