Gå til innhold

Shygirl og Prinsen gifter seg 19.06.2004


@shygirl@

Anbefalte innlegg

Da var gjestelisten så si klar...

Nå mangler det bare å ta en liten samtale med mamma om det at vi har utelatt et par stykker fra hennes familie..

Hun har egentlig ikke så mye å si på det, så lenge vi ikke inviterer dem... Hadde vi villet gjøre det, så ville jeg gjerne at hun skulle bestemt det...

Litt rotete dette her, men ellers bra...

Skoene mine kom i posten på torsdag... De passet ikke på lilletåen min engang, så det var fryktelig dumt! :cry:

Utrolig lekre sko, men de var jo så fryktelig smale over vristen....!!!!

Jeg skal sende dem tilbake i morgen, så får jeg heller vente til vi skal sørover igjen med å kjøpe sko... Skal jo ha tilpassingen av kjolen hos Kristins, så da skal jeg samtidig finne meg sko...

Hmm.... I natt har jeg tenkt en del på litt forskjellig...

Framkomstmiddel.....

Vi må finne ut om vi skal bruke hest og vogn eller om vi skal bruke bil som framkomstmiddel den dagen.... Ikke helt enkelt.... Vi har begge lyst å bruke hest, men vi må nesten dra opp til ridesenteret for å se hvilken vogn/kjerre de har... Den må nesten se pen ut hvis vi skal bruke den..

Frisør.....

Mandag eller tirsdag formiddag må jeg nesten sjekke opp dette med frisør... Det har vært så mye å gjøre på jobben denne uken at jeg ikke har fått tid til noe av det jeg hadde planlagt å finne ut av....

Hjemmesidene....

Hjemmesiden vi skulle ha oppe å gå i løpet av uken er foreløpig ikke påbegynt engang... Regner med at vi starter opp i morgen, men jeg jobber hele helgen så det blir ikke så mye tid til overs... Bare man kommer i gang, så går det sikkert rimelig fort... :)

Må finne fram litt bilder, bakgrunner og ikke minst tenke litt på hva vi skal skrive på sidene...

Vi skal iallefall ha med bilde av kirken, kart over byen med veibeskrivelser, hvilke hoteller som finnes i byen og kanskje litt om hva som er å finne på utenom bryllupet, ønskeliste og/eller link til ønskeliste + litt annet... Sambo elsker å fikle med hjemmesider osv. og er utdannet innen data så han ville mere enn gjerne sette i stand sidene, men så er jeg litt sta og vil gjerne gjøre så mye som mulig selv for å lære meg det... Da tar det tid... *sukk*

Underholdning.....

Vi har lyst til å ha solosang i kriken og skal høre med en tidligere kollega av meg om hun kanskje tar oppdrag... Flott dame som er utrolig flink til å synge! Tenkte vi skulle snakke med henne i løpet av neste uke....

Ang. underholdning på bryllupsfesten er det ikke så mange alternativer i denne lille byen, men de vi tenker på er veldig flinke og godt kjente her oppe... Må nesten prøve å finne telefonnummer til dem snart for å sjekke om de i det hele tatt er ledige den helgen.... Gjør det også i løpet av neste uke...

Toastmaster...

Vi har no clue what so ever på akkurat den saken...

Vi snakket om det litt tidligere i dag, og kom fram til at forloveren min hadde vært ypperlig til det... Vi har tre muligheter, så vi skal spørre nokså snart...

Nå kommer jeg ikke på noe mere for øyeblikket.... Skal notere fotløpende og oppdatere listen over hva som er gjort og ikke etterhvert som vi får krysset vekk et og et punkt på listen over To Do's....

Ha en fortsatt god natt alle sammen, de fleste sover vel nå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj.. Jeg kom jo på et par punkter til...!

Vi har noenlunde bestemt oss for invitasjoner, bordkort og sanghefter...

Alt blir helt hjemmelaget etter egen fantasi....

Det vi ikke vet noe om ennå er slike hefter som brukes i kirken...

Kan man lage disse selv...? Er det mulig til å få kjøpt dem ferdig fra kirken eller fra et trykkeri...? (slike som det er så fryktelig mange av her oppe... Hehe..) Noen som vet...?

Tenkte vi skulle kjøpe inn frimerker i disse dager, vi også....

Hvor mye må man ha på en konvolutt innen Norge...? Hva med utenfor?

Passer bryllupsfrimerkene til det, eller må man ha mere porto...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På tide med en liten oppsummering på hva vi har og ikke har i boks...

I boks:

¤Kirken 19.06.2004, kl. 15:00.

¤Forlovere

¤Brudekjolen, Slør, Undertøy, Halskjede, Tiara og Veske

¤En liten del av drikkevarene

¤Lokalet er booket

En liten oppdatering til....

Flere ting som er i boks:

¤Frisør er bestilt til 19. juni klokken 11:30. De skal ta seg av både hår og sminke. Koster ca. 1500 kr.

¤Prøvetime er bestilt. 14. juni klokken 13:00. Skal både farge, stripe, klippe/stusse og finne ut av oppsett

¤Solist til kirken er avtalt. Nå gjenstår avtale med organist, noter og pris

¤Hotellet for bryllupsnatten er booket. Koster 2500 kr.

¤Ønskelisten er påstartet

¤Toastmaster er spurt. (forloveren min) Hun skulle tenke på det

¤Gjestelisten er klar

¤Time til tilpassing av kjolen er bestilt

¤Vi har bestemt oss for buffet/koldtbord

¤Utseende på invitasjoner, bordkort og sanghefter

Holder i disse dager å bestemme oss for/undersøke:

¤Brudebukett

¤Bryllupskaken

¤Skjenkebevilling

¤Fotograf

¤Underholdning

¤Ringene

Mangler å fikse/finne ut av:

¤Sko og underskjørt til bruden (gjøres under tilpasningstimen)

¤Klær og sko til brudgommen (gjøres under tilpasningstimen)

¤Bordplassering

¤Bryllupsreise (kan ikke gjøres før i april, ny Star Tour katalog da)

Ting begynner å falle litt på plass nå.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi regner med å bruke bilen til mine foreldre til og fra kirke/selskapslokal/fotograf, men er ikke helt sikre ennå.

Hjemmesidene er snart klare. Jeg har skrevet dem i HTML, men de så ikke helt bra ut da vi la dem ut på nettet. Må få rettet på det før vi sender ut invitasjonene. der skal vi jo ha med url'en slik at de som er interessert kan stikke innom og ta en titt...

Skal spørre to av mine kusiner om de kunne tenke seg å ta seg av gaveutpakking. Regner med at de sier ja og at de ikke trenger å bruke så mye tid på akkurat den oppgaven... :)

Jeg sitter for tiden hjemme med vond fot så jeg tenkte jeg skulle benytte sjansen til å ringe blomsterbutikk og bakeri mandag formiddag. Sambo får i oppdrag å ringe kirkekontoret for å få tilsendt papirene vi trenger og for å få bekreftet nok en gang at kirken fortsatt er reservert oss kl. 15:00.

I tillegg må vi begge få bestilt fødselsattester.

Føler at ting begynner å løsne litt nå.. Heldigvis.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med mamma ang de vi ikke hadde lyst til å invitere, hun var helt enig men nå begynner jeg å lure på om vi kanskje burde det likevel...

*sukk*

Hvorfor skal det være så vanskelig å bestemme seg enkelte ganger?!?

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Flere ting som er i orden:

*Gaveutpakkere: Har spurt kusinene mine om de vil pakke ut gavene og det svarte de JA til!!! :)

*Jeg har bestilt brudebukett og knapphullsblomster....!!

*19 av 40 invitasjoner er så si ferdige!!

*Alle papirer som skulle bestilles har vi fått, skal sende forlovererklæringen til sambos forlover i morgen, så er det klart! :)

*Vi har bestemt oss for å bruke bilden til foreldrene mine som transport den dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Nå har jeg ordnet et par ting til...

*Flybiletter til svigers er bestilt for dem...

*Fotograf er bestilt, må bli enige med han senere om hvilke bilder,

location osv..

Invitasjonene er nesten ferdige.. Dvs.. I morgen er de klare og i løpet av mandag, tirsdag er de i posten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere ting:

*De siste invitasjonene går i posten i dag.....! Vi har allerede fått 26 JA, takker!

*Bryllupskake er bestilt... Foreløpig har vi bestilt en tre etasjes kake med vinrødt marsipanlokk, gullbånd rundt hver kake og cremefarvede roser med grønne blader... Vi får se hva det ender med etter samtale med konditoren... :) Vi har valgt to av etasjene med romsmak og en med valnøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke tenkt så mye på bryllupte i det siste... Mye av det som gjenstår nå, kan ikke gjøres før nærmere dagen likevel...

Skal reise til Oslo om en stund og tenkte å få kjøpt inn litt da... Album, gjestebok og slikt.....

Må tenke litt mere og skrive ned hva vi trenger.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... :)

It is now onsdag 07.04.2004 at 09:54:57

Event: Shygirl og Prinsen gifter seg...!

Scheduled For 19.06.2004 15:00

2 months 12 days 5 hours 5 minutes 3 seconds or

10 weekends or

73 days or

1 757 hours (1 171 waking hours) or

105 425 minutes or

6 325 502 seconds

Hehe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Shygirl,

har nettop lest igjennom hele dagboken din... er jo litt spennende å se om vi er kommet like langt, da vi gifter oss samme dag!! Det ser ut som ting begynner å falle på plass for dere.... :hoppe:

Hva med bryllupsreisen?

Vel, ville bare ønske deg god planlegging videre, og lykke til...

forresten, har dere hjemmesiden oppe å gå? Hadde vært morsomt å se den, da vi også har hjemmeside.... Alltid moro å plukke opp noen tips!! :)

Ha en fin dag!!

Blyg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du stakk innom, Blyg :)

:velkommen:

Koselig med gjester her inne......! :P

Skrev svar i dagboken din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It is now onsdag 14.04.2004 at 09:57:57

Event: Shygirl og Prinsen gifter seg...!

Scheduled For 19.06.2004 15:00

2 months 5 days 5 hours 2 minutes 3 seconds or

9 weekends or

66 days or

1 589 hours (1 059 waking hours) or

95 342 minutes or

5 720 522 seconds

:hoppe::bryllup::hoppe:

Det nærmer seg...!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Bryllupsreise" er bestilt.....!!

(Har bare glemt å få det med her....)

Vi har booket suite med utvendig boblebad på dfds til københavn...

Der overnatter vi to netter før vi drar hjem igjen i suite med innvendig boblebad... Også får vi med en overnatting i hovedstaden begge veier..

:hoppe::kul::danse::kul::hoppe:

Gleder meg fryktelig til det... :)

Regner med at vi skal på en skikkelig bryllupsreise til høsten eller over jul... Må jo bare vente på at reiseoperatørene får trødd katalogene ut, hvilket ikke skjer før tidligst i slutten av april....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.. Nå må jeg jo huske å få med at kakebakerne er klare...

Mamma

Broderns kjæreste sin mor baker to

Svigermor

Tante

Kusine

Min venninnes mor

Og i tillegg bryllupskaken....

Tror det burde holde... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har invitert til sammen 86 stykker av nærmeste familie ut til tanter/onkler og noen av søskenbarnene + våre venner....

så langt har vi 32 ja, og det er fra de som fikk invitasjonene først...

Nå venter vi svar i løpet av denne og neste uke fra de som har fått invitasjonene i disse dager....

Av en eller annen merkelig grunn ble det litt tull med de som skulle sendes, så dette ble ikke gjort før påskehelgen...

Menmen... Gjort er gjort...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, jeg titter bare så vidt innom for å si hei jeg :vinke:

Det ser ut til at du har full kontroll over tingene.

Hvor finner du forresten sånn nedtellingskalkulator? Hadde vært spennende å se hvor lang (kort) tid vi har igjen :)

Lykke til videre med planleggingen :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It is now tirsdag 20.04.2004 at 08:10:36

Event: Shygirl og Prinsen gifter seg...!

Scheduled For 19.06.2004 15:00

1 month 29 days 6 hours 49 minutes 24 seconds or

8 weekends or

60 days or

1 446 hours (964 waking hours) or

86 809 minutes or

5 208 563 seconds

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at tiden går så fort!

Under to måneder igjen... 60 dager...!

Det er rart å tenke på at akkurat nå er bryllupsdagen nærmere oss enn julen som gikk... Ojoj.. Også jeg som synes det virker som om jula var forrige uke..

Må nok kjappe oss litt nå så vi rekker alt.. Først må vi vel finne ut hva alt egentlig er... Jeg tror vi er godt i rute med det vi kan få gjort nå.. Det meste som er igjen tror jeg er slike sisteliten ting... Handle inn resten av drikkevarene, ordne med koldtbord osv....

Det eneste vi er nødt til å gjøre de nærmeste ukene er å finne klær og sko til sambo, underskjørt og sko til meg og i ettermiddag må jeg få prøvd kjolen for å se om den virkelig trenger å legges opp....

De siste to dagene har telefonen omtrent ikke stått i ro.... Vi hadde svarfrist på invitasjonene i går, men enkelte av den var vi så sene med å sende ut at det blir litt ekstra tid til dem..

Skal iallefall går gjennom gjestelisten og sjekke hvor mange ja og ne vi har så langt.. Kommer sikkert innom i ettermiddag for å få det med her inne...

Det er kanskje en del skriveleifer ekstra i mine innlegg for tiden.. Jeg var hos negledesigner i går ettermiddag, så nå har jeg lange negler... :)

Måtte jo teste dem ut før bryllupet så jeg vet om jeg klarer å gå med dem.. :) Det går nokså greit, har jo nesten vennet meg til dem alt, men jeg lurer på om jeg kanskje bør file dem litt ned... På mandag regner jeg med å være frisk og starte opp på jobb igjen, så da blir de nok litt lange selv om de egentlig ikke er så lange ellers...

Nå skal jeg gjøre meg klar til å dra til sykehuset.... Skal inn til dagkirurgi og gruer meg som bare fy... *sukk*

Har dødsvondt i magen og er sikker på at jeg kommer til å krepere snart..

Jeg får tenke på at det hele er over om tre timer...

Hmm.. Kan ikke si at det hjalp noe særlig, nei....

Får vel gjøre meg klar....

Hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...