Gå til innhold

Det største i verden


Taurus

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye, med graviditeten, og så tvillinger.

Du får det vidunderlig travelt og dobbel lykke. Skal titte innom fremover for å se hvordan det går med deg.

:hoppe::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Taurus jenta!!

Tusen takk for innlegg i dagboken min :) Det er så flott at det går bra med deg og de 2 små i magen din. TENK! Det er 2 av disse vidunderlige nurkene i magen. Det må da kalles å få gull og grønne skoger?? ;) Hehehe!!!

Håper du får en riktig flott tid videre fremover, og at du skriver masse i dagboken din. Det er morsomt å titte tilbake på senere vet du :) Lykke lykke til Taurus!

Klem fra Sessa T+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå 11+3, altså de magiske 12 på tirsdag neste uke (urk). ER utrolig ambivalent i forhold til å offentliggjøre dette. Ville gjerne ventet til jeg hadde vært på enda en UL (skal i uke 14). Men som prins sier, så kommer jeg til å være usikker igjen til neste UL der igjen etc etc. Jeg KAN ikke gå rundt og bekymre meg hele tiden :roll::roll: . Uansett så kan jeg ikke skjule dette stort lenger. Jeg har ordentlig mage. Jeg har mage som en som er 4 mnd på vei, regner med det er slik det er når man venter to..... Jeg klarer ikke å holde inn magen lenger, det klarte jeg lenge (selv om det ikke er særlig bra), men nå har jeg gitt opp. Går med svæææære gensere, og bare det er jo mistenkelig all den tid jeg alltid har gått med små trange gensere.

Vel vel, sannheten må vel for en dag ja!!!! :o :o

Kryss fingrene for meg jenter, jeg gruer meg veldig til å offentliggjøre det. Tenk om det skulle gå galt igjen etter at jeg har....... NEI!!!! Forbudte tanker!!!!!

Jeg trenger noen som kan fortelle meg hvor stor sjansen er for at det går bra når alt var supert i uke 10!!!!!

Ynkelig klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei !! :vinker:

Tenk at du har 2 små nurk i magen din !!!! :sjokk::hoppe::hoppe:

Jeg har ikke helt fått det med meg her jeg har gått i ammetåka, men GRATULERER SÅÅÅÅÅ MYE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Så utrolig morro !!! :hoppe:

Men skjønner godt at du kvier deg for å fortelle omverdnen den glade nyheten. Skjønner godt at du har dumme, stygge, ekkle tanker. Det er desverre helt naturlig.

Man blir så redd for å miste igjen. :(

Men jeg skal krysse fingrene hardt for deg og dine 2 små. Denne gangen her går det bra. Disse to har kommet for å bli hos deg. :)

Kommer til å stikke innom litt oftere nå, som jeg har begynt å få hodet ut av sanden igjen.

Det tok bare 5 uker..... :ler2::ler:

Masse klemmer fra (tidligere Tuva & Lille Håp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Taurus!

Du har vel passert 12 uker nå, ikke sant?

Grattis!

Hvordan går det med deg og dine 2 små?

Er du mye sliten og kvalm?

Og har du fått fortalt familien om de to rakkerungene som vokser i magen din?

Håper at det står så bra til som det kan i en gravid, hormonell verden ;)

Masse klemmer fra Zafir og Lillebror T-7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere???

Tenk og bære på 2 små, det må være litt rart? Vi hadde faktisk håpet på tvillinger vi. Tenk så mye selskap de får av hverandre når de vokser opp!

Ha en riktig god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det altså offentlig, selv om jeg ikke har sagt det til "hele verden", er hele familien og nærmeste venner underrettet. Mine foreldre har jo visst det en stund, men svigers og spesielt min farmor (hun blir oldemor for første gang) ble svært ivrige. Det var jo gøy å fortelle at det var to da. Alle blir jo helt ville!!!! Blir nesten litt genert jeg da :rodme: Kunne kanskje klart meg uten inngående forklaringer fra velmenende venninner om hvor stor forskjell det var på melkemengden i de to brystene, så det kunne bli et problem, pluss andre småting. Men jeg bare lukker ørene jeg.....

Men jeg hadde meg et skikkelig sjokk i går. Var på jobb, og oppdaget plutselig at jeg hadde blødninger. Jeg bare raste hjem og ringte gyn, og fikk komme med en gang. Var så utrolig redd. Men de var der i beste velgående begge to , og de hadde vokst masse. De sparket vilt, og viste med all tydlighet at slikt stress og angst vil de ikke ha noe av :sjarmor::sjarmor::hjerter:

Fikk klar beskjed av gyn om at jeg ikke fikk dra til Oslo på bryllup i helgen, så jeg måtte ringe i siste liten og avbestille. Fryktlig synd, men det er jo ikke tvil om hva jeg prioriterer for tiden...

Har kjøpt min første mammabukse, men har ikke turt å bruke den enda :roll: . Har nå kun en bukse jeg kan bruke. En med strikk i livet som jeg har sprettet opp strikken på foran. Med bare strikk bak går den bra noen uker til. men jeg får våge meg til å bruke mammabuksen snart også....

Vel vel, jeg tar det med ro i helgen jeg, og bare tar vare på de små.

Lykke til alle dere andre. Skal være flink jente og gå gjennom alle dere andres dagbøker til uken. Har vært en fæl og hektisk uke med møter på jobben konstant.

Klem fra (12+4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bruker mammabukse er det vel ingen som ser det????

Bare ha en litt lang genser over så går det så bra, så!

Nå må du høre på de legene og holde deg i ro,

slik at de to små i magen vokser seg store og sterke!

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekte og lese det går så bra med dere og tenke du er over 12 uker`s grensa det er jo kjempebra.

Tror det er lurt pg høre på legen så håper du slapper my av om dagene og ikke stresser for mye.

Ha fortsatt en fin helg :heiajente:

Klem fra Pia :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om jeg tar det med ro om dagen da... I dag sovnet jeg på jobben..... :rodme::rodme:

Følte meg helt knust etter lunsj, så har vi et koselig lite bibliotek med en deilig myk sofa på jobb. Så jeg tok med meg noen papirer jeg skulle lese, og satte meg (la meg... :wink: ...) i sofaen, og sovnet som en sten. Jeg vet ikke helt hvor lenge jeg var borte, men det må ha vært en 10-15 min. Kan ikke tro det. Er det andre som opplever slikt. Er bare glad ingen kom jeg... og det var jo bare flaks, for biblioteket blir brukt hele tiden.

Ellers: i dag har jeg på meg mammabukse for første gang. Som Qlio foreslo, har jeg en lang genser over, så det er ikke helt "obvious" at det er en mammabukse. Utrolig komfortabelt etter å ha brukt strikker og hatt åpen gylf i flere uker. Må nok til byen og kjøpe meg et par til, men billige på H&M denne gangen. Kan jo kanskje kjøpe et par bomullsbukser. Vet ikke helt hva jeg trenger.... :roll::roll:

Jeg må jo ha en penbukse også, den jeg har kjøpt er dongeri. Bør vel egentlig ha en hverdagsbukse til (på min arbeidsplass pynter man seg ikke). Men så er det jo sommeren da. Må jo ha en lett linbukse til sommeren, og da synes jeg det blir mye klær som bare skal brukes noen måneder. Men kanskje jeg er kjip. Gidder jo ikke gå rundt og føle meg fæl heller, og jeg er jo litt opptatt av klær da, selv om jeg nok ikke er av de verste (på langt nær). Noen tips????

Kanskje jeg kan få låne noen klær av venninner som er ferdig med å produsere barn??? Eller er ikke det vanlig??? :forvirra: Tror nok de har resirkulert litt i gjengen uten at jeg egentlig har vært særlig interessert.

Men alt er bra i hvertfall. Blødningen er redusert til litt lysebrun utflod, så det ser ut som det skal gi seg. Håper jeg slipper flere blødninger nå i hvertfall, for det er litt slitsomt siden jeg blir så engstelig.

Vil til slutt få gratulere Sessa og Zafir så mye med vel overstått fødsel, og hver sin lille prins!!!!

Klem fra (13+0 i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, dette styret med å kaste opp gir seg visst ikke...... :-?

I går kastet jeg opp hele middagen ut gjennom stuevinduet :rodme:

Jeg hadde ikke sjans til å løpe inn på do, så det var enten stuegulvet eller å slenge opp vinduet. Siden jeg hadde så voldsomme brekninger begynte jeg å silblø neseblod med det samme. så der hang jeg ut gjennom stuevinduet mens jeg kastet opp OG blødde neseblod. Herlig!!!!!! Vet ikke helt om jeg skal le eller gråte jeg...... Bare bra det er mørkt ute om dagen, så ikke naboene så meg - DET hadde vært flaut det :hoho:

Ellers går alt bra, bortsett fra at jeg er så usannsynlig trett :Gjesp::Gjesp::Gjesp: hele tiden. Må sove to lurer hver dag, helst a 30 min, og 9 timers søvn om natten. først da er jeg sånn nogenlunde oppegående. Selvfølgelig får jeg aldri sovet så mye, så da går jeg rundt som en søvngjenger.

Hei jenter: dere skulle sett magen min dere. Den begynner rett under brystene, og er akkurat som en liten ballong. Knallhard og helt rund. Prins begynte bare å le i går når han satt og strøk på den, fordi den vokser så enormt fort, at når han ikke har tatt på den eller vært oppmerksom på den på et par dager, merker han forskjell. Smører meg allerede godt inn med allsalgs kremer, for her er sjansen enorm for at jeg får mye strekkmerker. Kan ihvertfall minimere sjansen så godt jeg kan. Har aldri hatt så myk og fin hud før jeg.... :ler::ler:

Vel vel, sakl på ny UL og undersøkelse på tirsdag. Da er jeg akkurat 14 uker på vei, og ferdig med mitt første trimester :sjarmor: Er ikke så veldig nervøs lenger, begynner faktisk å tro at dette kan gå bra!!!!

Klem fra (13+2 i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::hoho: måtte humre litt for meg selv, det må være litt av et syn og se deg henge ut vinduet og spy stakkar.

Det er kjempekjekt og lese at det går så bra med dere dette har jeg virkelig troen på gleder meg til og følge svangerskapet ditt Tarus!!!

Klem fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Taurus!

Nå er det vel over ett år siden jeg var inne på Kvinneguiden, men plutselig idag fant jeg ut at jeg ville ta meg en tur. Og selvfølgelig måtte jeg se hvordan det gikk med deg......

Vet ikke om du husker meg, siden det er så lenge siden jeg var her inne. Var mye her sammen med en som het Miro og jeg selv har gått under navnet Fjompa..samt Pope.

Men det var KJEMPEARTIG å lese at du var gravid og EKSTRA artig at du var gravid med TVILLINGER!!

KJEMPEGØY!

Ønsker deg lykke til i svangerskapet fremover og håper kvalmen din gir seg snart...

Klem fra Pope og Ole Andreas født 26. oktober 2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig husker jeg deg Fjompa!!! Vi var jo prøvere på likt!! Tusen takk for hilsen, det var veldig hyggelig (hvis du leser dette da).

Var altså hos gynekolog på tirsdag igjen. Var ordinær undersøkelse med UL og urinprøve, blodtrykk etc. Alt sto bra til. På UL var den ene veldig aktiv, veivet med armene og viste seg frem veldig. Kunne se øyehulene og haken. Den andre lå helt rolig, og hjerte mitt stoppet et øyeblikk. Men gyn bare sier "den kan ju inte ligge och visa seg hela tiden heller", også trykte hun UL langt inn i magen. kunne se hvordan den lille skvatt til, og snudde seg vekk, det var som om den sa "la meg være...jeg er trett..." :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte: Den rolige hadde en veldig spiss hake, både jeg og mannen min kommenterte det, så vi fant ut at den lignet på min familie. min mor har veldig spiss hake, som hun har arvet fra sin mormor. De var så skjønne, og prins og jeg bare smilte :hjerter:

Hadde lagt på meg enda et par kilo :o og kommer til å bli en krysning mellom en gravid blåhval og en gravid elefant :ler::ler:

Har kjøpt meg en mammabukse til, pluss måtte ha ny BH. Synes jeg må ha to bukser å bytte på med nå fremover, så får jeg få tak i en lett linbukse utover sommeren.

Begynner å jobbe 100% igjen fra mandag av. Gruer meg, for jeg merker at jeg blir veldig tom og trett sånn i 2-tiden om dagen . Men jeg har så grei sjef, så hun har sagt at om jeg ikke klarer å jobbe 100%, så er det helt ok. Hun forstår at jeg må tilbake i 100 nå for å sikre meg full utbetaling i permisjonstiden. veldig snilt av henne altså.

Jeg går bare og smiler om dagen jeg, ved tanken på at jeg har to små blandinger av prins og meg i magen. Vi har det så utrolig fint for tiden. Jeg har slike varme følelser for ham, hjertet liksom svulmer. Om natten når jeg våkner, må jeg bare ta på magen hans, eller rumpen (for den er sååå deilig :rodme: ), og da blir jeg rolig og kan sove igjen. Han skal muligens til Frankrike 4 uker i jobbsammenheng om ikke så lenge. Jeg skulle etter planen være med i hvertfall i to uker og bare kose meg, men nå sier gyn at hun vil anbefale meg på det sterkeste IKKE å reise. Både pga faren for tokso (prøven kom tilbake negativ) og fordi jeg har to og har hatt litt blødninger. Jeg skjønner hva hun sier, og tror kanskje ikke jeg tør reise, men tenk å være borte fra prins i 4 uker :cry: Tror han synes det er enda verre, for han føler at han reiser fra meg på et punkt i livet hvor han vet det er viktig for meg å ha ham der. Men dette er viktig for ham i jobbsammenheng, så jeg vil jo at han skal reise. Vet at han kommer til å bekymre seg mye......

Vel vel, vi får se hva som skjer. kanskje han kan komme hjem en langhelg midt i.

Men nå må jeg nesten komme i gang med jobben.

Klem fra (14+2 i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så er jeg 15+0 :hoppe::hoppe: Egentlig 15+2, siden gyn flytter meg frem og tilbake ettersom eget forgodtbefinnende. Men er det så nøye da???

Begynner å få problemer med å ligge godt om natten allerede jeg :Gjesp:

Magen er blitt enorm (altså i forhold til "normale" 15+0 damer), så jeg sliter. Kan ikke ligge på magen, det går bare ikke, ryggen er et problem, for da får jeg kynnere (magen blir i hvertfall knallhard, og det er ubehagelig, om ikke direkte vondt). Så da blirdet å ligge på siden. bygger meg opp med to puter, en mellom bena, og en under siden. DA kan jeg ligge ganske godt en stund. Men etter en time eller to våkner jeg av vondt i den hoften jeg ligger på, og da er det bare DET styret for å snu seg og få putene på plass igjen :roll::roll:

Har endelig fått ordinær UL. 26 mars skal jeg avgårde. Da er jeg 18+1, så det passer jo ypperlig. Skal til jordmor på mandag, men det blir vel mer for å prate og bli kjent. På et lite sted som dette er det veldig hyggelig å gå til jordmor, for man får jo et veldig personlig forhold til henne. Hvis prins drar vekk etter planen, må jeg gå alene på UL :cry: . Men vi får nå se hva som skjer nå da, så jeg ikke tar sorgene på forskudd.

Ellers er jeg blitt arbeidsplassens "laughing stock". Alle ler av meg fordi jeg vokser så fort. HALLO, jeg ser ut som jeg er 5 mnd på vei, og det ser ikke ut som noen fleskemage lenger nei. En ordentlig graviditetsmage er det. Men kroppen klarer nesten ikke å følge med på dette tempoet, for det gjør vanvittig vondt i disse ligamentene rundt livmoren, spesielt når jeg ligger på siden (derfor puter under magen om natten). Men uansett hvor vondt det er, jeg er bare så glad i de to små :hjerte::hjerte:

Her på jobben er det store oppussingsprosjekter på gang, så det lukter lakk og lim og maling overalt, pluss at de banker og sager så jeg blir helt gal. Sitter på kontoret med døren lukket og vinduet opp (brrrrr), men likevel blir jeg bekymret hver gang jeg må ut i gangen og blir "overfalt" av alle disse fæle løsemiddelluktene. Det er nok ikke spesielt heldig, så jeg får prøve å eksponere meg minst mulig. Er ikke lett men.....

Nei, nå MÅ jeg jobbe...... :ler:

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATTIS Taurus!!!!!!! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

15 uker allerede!!!! *klapper i hendene av begeistring*... :heiajente:

Og du har allerede problemer leser jeg, :Hehe: .....men det blir nok verdt det når du om noen måneder kan holde to små guttebebiser i armene dine..eller hva?? :hjerte:

Får håpe du får årnings på nettene da, så du får deg litt søvn...sikkert ikke greit med de sovestillingene heller...det er faktisk noe av det jeg "gruer" meg til når en gang jeg blir gravid (for det regner jeg jo med :wink: )...fordi jeg bare MÅ sove på magen..har prøvd å legge meg på ryggen og sideliggende stillinger..men NOPE, det går ikke!! :evil: ...men kanskje en gang når jeg selv er gravid, så MÅ jeg jo bare allikevel.. :forvirra:

jaja, den tid den sorg :Gjesp:

Kos deg videre med magen da, og lykke til videre i svangerskapet!!!

masse klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOEN TARUS!!!!!!!

Tusen takk for hilsen i dagboka mi kjempekoselig, ja vi kommer stadig fremover i prosessen så da er jeg litt mer på nett hi,hi

Tenk allerede 15 uker på vei det er jo helt fantastisk er sikker på at dette kommer til og gå bra jeg, tenk to babyer i magen det må være helt utroligt.

Ikke like lett og sove hi,hi uff det må være enorm slitsom dette med liggestilling, men det er jo hvert det eller????

Tenk på våkennettene du kommer til og få i årene fremover hi,hi ja håper jeg får noen gull som sover rundt fra de er bitte små

god helg tarus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Næh??? :o :o :o :o

Det var utrolig sprøtt å lese dagboken din Taurus. Jeg begynte jo å lese om din MA, som var veldig trist. Siden jeg nettopp har vært gjennom det samme var det ikke hyggelig å lese om hvor lang tid det tok før du ble gravid igjen. Jeg ble kjempeglad da jeg kom til innlegget ditt hvor det sto at du hadde testet to blå. Og så kommer det etterhvert frem at du skal ha tvillinger. Det var så utrolig kult å lese. Det gav meg virkelig håp.

Jeg ønsker deg alt godt i svangerskapet. Å få barn er jo helt utrolig. Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...