Gå til innhold

Det største i verden


Taurus

Anbefalte innlegg

25+1 i dag!!!!

utrolig hvor fort tiden går...... Bare en liten oppdatering på formen sånn generelt:

Magen har stagnert litt i vekst, men jeg føler meg da desto mer "stappet". Føles som jeg får mindre og mindre plass til lunger, tarmer, magesekk og hjerte :lol: Hjertet har begynt å slå hardere og fortere, og jeg har blitt så varm...... Kynnere har jeg så det holder, men nå er jeg aktivt sykemledt, så jeg kan styre når jeg går på jobb og hvor lenge jeg vil jobbe helt selv. da blir det bedre faktisk. Kjenner samvittigheten gnager litt, men må bare skyve det vekk. Her er det bare det å holde seg frisk så de to vil være inni mammaen så lenge som mulig som teller.

Prinsene beveger seg masse, og de er utrolig sterke og hardtslående blitt. selv om det kan være litt vondt, elsker jeg at de beveger seg :hjerte:

Av og til er det som om jeg "hilser" på en av de, når jeg trykker noen fingre inn i magen, bare for å få en god og kraftig retur :hjerter:

Men de har utviklet et veldig forskjeliig søvnmønster. Den ene er våken om dagen, og den andre på natten. Begge er våkne på ettermiddag/kveld. Hvis jeg prater litt høyt blir de rolige med en gang, mens når jeg er sitter stille og ikke sier så mye, blir de "helt ville".

Med andre ord, her står alt bra til. Og helt til slutt:

I dag blir jeg 32 år (hviskende)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: GRATULERE MED DAGEN, TAURUSJENTA VÅR!!!!!!!!!!!!!! :hoppe:

Håper du får en fantastisk dag!

Jeg ble helt satt ut da jeg leste om din forrige kontroll...argh!...selvsagt er ikke gravide syke, men du nå krav på den oppfølgingen som tvillinggravide skal ha! Du bærer tross alt på 2 stk da!

Hun må virkelig ha hatt en dårlig da ass! :evil:

Flott at hun la seg langflat når Prinsen din ringte (så flink han er som passer på deg!!!) men kjære vene...at det går ann! Blæh! :frustrert:

Gi henne en smekk på hånda fra meg ved neste kontroll :sinnatagg:

En liten pjokk kaller, kommer tilbake senere ;)

Jeg har forresten startet en ny dagbok om Lillebror under Generelle Dagbøker hvis du vil stikke innom :engel:

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATLA MED DAGEN!!!! :bursdag:

Håper du får en fin dag, til tross for den forrige legeundersøkelsen! :frustrert:

AT DET GÅR ANN! :kjempesinna::sinna: Det er slike hendelser som får meg å gremmes av å tilhøre helsevesenet.....men det var da godt at hun la seg flat og at prinsen din ordnet opp!!!

Lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg altså 26 uker og 2 dager ut i svangerskapet. Helt utrolig!!!!!!

Det nærmer seg med stormskritt 30 uker (og deretter 40) :o Er liksom ikke helt klar for å ta imot to babyer i huset enda. Har ikke kjøpt noenting :rodme:

Men nå skal vi bestille vogn en av de første dagene, så er i hvertfall det gjort. Ellers har vi bestemt oss for senger og madrasser, og stellebord, så kan vi kjøpe det litt senere, eller prins kan kjøpe det på egen hånd om jeg skulle bli lagt inn på sykehus eller noe. Klæe og annet småtteri orker jeg ikke forholde meg til enda. Har kun en uro til å henge over sengen deres som jeg kjøpte i fjor.

Ellers var jeg hos jordmor i går, og alt sto bra til. Hade ikke lagt på meg de siste to ukene, så det ser ut som det har begynt å stagnere. Har jo lagt på meg 18 kg allerede, noe som visstnok er helt normalt med to(???). Blodtrykket var fint og det samme med urinen, og magen hadde vokst masse de siste to ukene. S/F mål er nå 34 cm :o

Vi var også på svangerskapskurs i går, for tvillingforeldre. Det var veldig greit. I går handlet det litt om trygderettigheter, tvillinger sånn generelt, utstyr - hva man trenger og ikke trenger ol. Visste vel det meste fra før, siden jeg har funnet utrolig masse info på nettet, pluss at jeg har lest noen bøker om tvillinger. Neste gang er det med jordmor, så da blir det om selve fødselen. Det gleder jeg meg veldig til. Siste gangen er det med fysioterapeut, også har vi en slags barselgruppe når alle har født. sikkert et veldig greit kurs. Var gøy å se andre med tvillinger i magen. Av ni par hadde hele 7 par termin i august. Det kommer til å bli fullt på KK i august :hoho:

Guttene er kjempeaktive, og jeg kan formelig kjenne på sparkene at de vokser. At de sparker og spreller er nå en ting, men de "spenner" av og til kroppen slik at hele magen blir helt skjev :D Utrolig sykt å se på. Men veldig morsomt da selvfølgelig. Prins blir av og til helt storøyd over de bevegelsene jeg har i magen. Så lenge de to småprinsene våre har det bra, skal nok jeg utholde de småplagene jeg har: tung og trett, varm varm varm, litt hoven i fingrene og kynnere i massevis.

Stoor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Uff, jeg har visst ikke vært så flink til å skrive i det siste :oops:

*svææært skamfull* Bruker ikke internett så mye fra hjemme, og siden jeg er sykmeldt nå, blir det til at jeg sjelden går ut på nettet. Skal ta meg en runde til uken og oppdatere meg hos flere av dere...

Så har jeg vært hos gyn igjen, og denne gangen var tonen en ganske annen ja.... Hun tok seg god tid, var interessert og spurte om ting, så vi følte oss utrolig mye tryggere etterpå. Nå er det 4 uker til neste gang, men denne gangen med to jordmortimer i midten. Etter det skal jeg til gyn hver annen uke, og jordmor hver annen uke. Gyn hadde leste retningslinjene fra denne eksperten i tvillinfødsler, og bøyde seg for dem.

Hun er kanskje ikke verden greieste, men nå er det i hvertfall helt OK.

Situasjonen:

Hb: 11,6

BT: 111/66

Urin: neg+

Ødem: 0-1

Vekt: opp 2 kg (dvs en total vektøkning på 20Kg :o

(selvom det er normalt med tvillinger og legge på seg mye, begynner jeg å bli bekymret for "the afterlife", men synes ikke selv jeg ser så veldig kraftig ut, bare gravid)

S/f mål: 34 cm

Begge guttene lå i hodeleie, og de var helt like i hodemål, og var helt på gjennomsnittet. I magen var de litt forskjellig, men hun hadde problemer med å måle, for tv.2 vendte seg hele tiden.

De har nå begynt å "presse", mye mer enn de sparker. Dette resulterer i at magen plutselig blir helt skjev, noen ganger en stor hump nede på venstre siden, andre ganger lenger oppe på høyresiden :D Det er utrolig morsomt. Da kan jeg jo stryke dem litt over stumpen :hjerte::hjerte: Når de sparker kjenner jeg at de har blitt utrolig sterke etterhvert. Og koordinerte. Hviler jeg armen litt tungt på spesielle steder på magen, kommer det plutselig et svært bestemt spark, som dytter armen hardt bortover Flinke gutter som vet hva de vil :sjarmor:

Ellers føler jeg meg tung, men har ingen voldsomme plager. Litt vondt i korsryggen av og til, og litt halsbrann kanskje, men det er nå en bagatell. Kynnerne har gitt seg veldig etter at jeg ble 100% sykmeldt, og det er jo helt deilig.

Alt ser egentlig svært bra ut!

Klem fra (27+6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det gikk så mye bedre denne gangen hos gynekologen.

Spennende å følge med på deg som går med tvillinger :D

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hyggelige innlegg i min dagbok!

Det setter jeg veldig stor pris på, det skal du vite!

Synes du hadde fine tall, jeg! At du begynner og bli tung er helt normalt. Jeg føler meg større og tyngre noen dager, mens andre "glemmer" jeg at jeg er gravid! Det er rart det der med skjeve mager, skikkelig skøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bestillt vogn!!! :o Føler meg nesten litt skjelven. Det er en duovogn, med både bagdel og trilledel, så vi kan ha den hele veien. Vi tar litt andre farger enn vist her da, men fin er den i hvertfall. Skulle få den allerede i slutten av juni.

Her er den:

http://www.onetreehilleurope.com/mo...ain/double.html

Har også kjøpt tvillingammepute(brukt), og i går kjøpte vi jammen meg bil også :o

Det blir mye dette her...... Og enda er vi bare halvveis i kjøpingen........

Er utrolig overtroisk...... :ler::ler:

Hmmm......

Vel vel, det er vel bare å fortsette. Vi trenger jo en masse utstyr.

Og i går kom svigermor med en hel bærepose full av baytøy. Hun har gått helt amok :sjokk: Det som var så typisk henne var at alt var i størrelse 68. Jeg mener ikke å være utakknemlig, men de kommer vel til å være ganske små når de kommer, og dette var jo sånne typiske nyfødt-ting. Kanskje jeg kan bytte noe av det i mindre størrelse...... Hun tror tydeligvis at nyfødte babyer er ganske store. Men jeg vet hvor lett det er å tro de er større enn de er. Man får alltid litt sjokk når man ser en nyfødt ( i hvertfall jeg).

Ellers har vi endelig en deilig helg foran oss UTEN NOEN PLANER. Helt utrolig!!!! Har vært på noe hver eneste helg i snart to måneder nå, så det skal bli deilig.

Nå skal prins bare gjøre ferdig plattingen ved kjøkkenet vårt, så begynner han på barnerommet. blir kjempespennende. Har bestemt farge på vegg og gardiner, type gulv og senger, så får vi se hva som passer inn. De kommer uansett til å bo inne hos oss de første 3-4 månedene, så eventuelle gasser fra malingen blir luftet ut.

Nå skal jeg på lunsj hos en venninne, og det blir sikkert kjempehyggelig.

Ellers er det jo en stoor fotballkamp til helgen, så i morgen benker vi oss hos en kamerat.

Klem fra (28+5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tarus!!!

Jammen har du kommet langt i svangerskapet heldigen, tank tvillinger det er jo helt fantastisk.

Hi,hi måtte le litt av svigermoren din ,tenk str 68 hm ja det blir nok mange mnd før de kan bruke det,men tanken var jo god.

ja nå må me snart heia på NORGE, tror de vinner med glans jeg.

Ha en fantstisk fin pinse

klem fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare skrive en liten hilsen til deg ! Fikk jo så hyggelig velkomsthilsen av deg ! Lykke til med resten av svangerskapet - så gøy med tvillinger !

Klem, Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ skal endelig prins ha ferie, så nå blir jeg ikke mye på nett fremover tror jeg. Han har bare ferie i to uker, for han sparer resten av ferien til etter fødselen. Tror nok vi trenger å være to litt lenger enn de ynkelige 14 dagene. Vi skal være en uke på sommerhuset til svigers (altså uten svigers da), hvor vi stort sett fisker og salpper av. Fisker og setter krabbe teiner. Utrolig deilig sted..... Så skal vi noen dager til broren min og samboeren hans. Det blir kjempekoselig. Det er 3-4 timers tur fra her vi bor, så jeg må spørre gyn om det er OK før vi drar. Skal til undersøkelse den dagen vi drar, så det passer bra. Kan føler meg tryggere på den måten.

Ellers er alt bra. På søndag er jeg 30 fullgåtte uker, og har da maksimum 10 uker til fødselen. Regner med at de kommer litt før, men forhåpentligvis ikke så veldig mye før. Var hos jordmor tidligere denne uken, og alt så bra ut. Har nå sluttet å gå opp i kilo, så jeg må pase på å få i meg nok mat. Kjenner at jeg får dårligere og dårligere matlyst for tiden. Urin var fin, blodtrykk supert, S/f mål hadde vokst 2 cm på to uker, og hjertelyden var helt fin.

Begynner nå å gå til kontroll hver uke. Litt pes, men det er jo trygt da. Annenhver uke til gyn, og annenhver uke til jormor.

Er sliten og trett for tiden, men det er vel helt normalt tenker jeg. Føler meg fjern, skulle tror ammetåken hadde satt inn allerede :roll:

I kveld skal vi ha venne"fest" hjemme hos oss (alle jentene er enten gravide eller ammer, så det blir ikke mye fest, men mer hyggelig samvær kanskje). Gleder meg, selv om jeg sikkert blir helt utslitt......

Stoor klem fra (29+5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med de to små ! Deilig å få det unnagjort før sommeren kan jeg tenke meg ... gleder meg til å høre rapport når du får tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o OI! ALLEREDE!!!!????

Gratulere små mye med 2 prinser, vennen!!!

Tørker en liten tåre her nå, dette var rørende å høre om på en vanlig tirsdags formiddag :)

Håper det går bra med deg og dine Taurus!

Vi venter tålmodig på en rapport fra deg når du får tid og stunder (med 2 småttiser blir det nok hektisk kan jeg tenke meg.)

Godklem fra Zafir og Lillebror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nämen.... det var ett tag sen jag läst din dagbok, och så ser jag att du ska ha fött! :o

Grattis med de två! Nyfiken på hur det gått och hur ni mår, ser fram emot uppdatering.

Klem fra Furstina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...