Gå til innhold

Det største i verden


Taurus

Anbefalte innlegg

Stoor trøsteklem til Matahari!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så er jeg allerede 16+4. Helt utrolig, men nå er det ikke SÅ viktig at ukene flyr lenger. Føler meg litt tryggere. Kjenner liv innimellom, og det er så deilig, for da får jeg jo bekreftelse på at alt er OK :D

Men har hatt et par dager der jeg har hatt en vond følelse inni meg. Kjente ikke liv, og har vært så nedfor. Så i går satt jeg og strøk på magen, og pratet med den. Har dere det bra? spør jeg høyt, og der kom det, etter to dagers stillhet, som et svar på mine bønner. En liten men svært tydelig bevegelse :hjerter:

Etter det kjente jeg masse liv i går, både på venstre og høyre siden.

Har funnet et mønster i bekymringene mine: når jeg er sliten, eller hvis prins er litt avvisende, så faller jeg helt sammen. Da blir jeg nedfor, også kommer de vonde tankene. Og da har jeg liksom ikke krefter til å snu tankevirksomheten min. Må prøve å holde energien på et forholdsvis høyt nivå.

Har vært hos jordmor, og alt så bra ut. Blodtrykk var lavt: 100/55 (hvis jeg husker riktig), og symfyse-fundus mål var 20 cm :sjarmor:

Og det vises jo tydelig på magen (magebilde på SM augustklubben) som er definitivt stor.

Sover bedre om natten, men sliter litt med vondt i rumpeballene :rodme: Er helt stiv i rumpen, så jeg vet ikke helt hva jeg kan gjøre med det. Det kommer om natten, siden det kun er sideleie som er OK. Våkner av at rumpeballen "sover".

Noen råd??? (bortsett fra at prins kan massere :blunke: ).

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg altså 17+3, og det er bare en uke til ordinær UL :D :D

Må innrømme at jeg gruer meg litt også: moment of truth og alt det der. Men det blir sikkert en fiiin opplevelse :hjerte::hjerte:

Kjenner liv så og si daglig nå. De sparker såpass hardt at det er liksom ingen tvil lenger. I begynnelsen kunne det vel strengt tatt være luft eller noe sånt, men nå er det bare ikke tvil. Kjenner det på begge siden av den store magen min, så det virker som de to bor ganske langt fra hverandre.

Gleder meg mer og mer til dette er over, og prins og jeg har våre to små kjærlighetsbarn. Det er så veldig oss to, og noe vi har skapt sammen, og det er så utrolig fint å tenke på. Men nå er jeg kanskje mer sentimental enn normalt for tiden da.... :ler:

Elsker at prins stryker meg på magen, og det gjør han hele tiden. Kjenner han har så utrolig varme hender, og det kiler så deilig når han stryker.

Kan vel ikke akkurat si at sex livet vårt er så heftig for tiden :rodme: men kjærlighetslivet er i hvertfall svært bra, så da får vi vel være fornøyd med det. Prins klager aldri han...... Han er bare utrolig forståelsesfull.

Men han har fått den typiske mannreaksjonen på dette her. Nå er det utrolig viktig (for ham) at han får pusset opp de rommene vi har pratet om, pluss barnerommet, og får gjort hagen helt i stand, kjøpt ny bil etc. Og han er veldig opptatt av at han må spare til denne bilen. Hvor mye er det mulig å spare på 5 måneder spør nå jeg da :ler: , men dette er viktig for ham, så da er det jo fint om han gjør det. Tror det er veldig typisk at menn reagerer slik. Deres form for redebygging kanskje???

I tillegg til å ha en krevende jobb kan det nok bli litt mye ja.....

Vel vel. Har satt meg ned og funnet ut om permisjon. Vi får 7 uker ekstra permisjon når vi har tvillinger, så jeg tar ut 60 uker med 80% av lønn. I tillegg har jeg ferien min til neste år, pluss to uker som jeg overfører fra i år, så det blir 67 uker. Prins skal være hjemme i 3 måneder, så det blir akkurat et år på meg, og 3 måneder på ham. Kjempefint!!!!!!

Ellers... Jeg er trøtt nesten hele tiden. Legger meg ca halv ti hver kveld. Kjedelig for prins selvfølgelig, men jeg klarer bare ikke å holde meg våken lenger :Gjesp::Gjesp:

Sover minst en halv time på ettermiddagen, så det blir en del timer til sammen. Men jeg synes nå jammen meg at jeg fortjener det, og gjør det helt uten dårlig samvittighet. Må nok innrømme at prins gjør mer enn sin del av husarbeidet, men jeg har liksom ikke krefter...... :oops:

Gleder meg enormt til påske nå. Hjem til mamma og pappa, på hytta og stå på ski. Skal bli kjempekooos!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol::lol::lol: heisann Tarus!!!!

Så kjekt og lese om deg alt alt går så bra. Ja dette er virkelig ønsket barn og da føles det vel ekstra kjekt..eller alle har det kansje sånt.

Vi gleder oss kjempe mye til og bli foreldre,men det blir sikkert kjempe overgang hm skal se det blir tvillinger på oss og hi,hi ja må jop tenke tanken på det når det blir prøverør så er muligheten stor for det hi,hi

:sjarmor::sjarmor::sjarmor::sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig har nevrotiske engstelige Taurus vært på den stooore skumle UL på KK i Bergen.

Og det var helt fantastisk!!!!!!! :D :D :D

De to var så fine og nydelig og skjønne at jeg er helt forelsket :hjerter:

De var akkurat like store i hodet og lårbenet, men den ene var en millimeter tynnere rundt magen (dakar).

Alt var i orden, og jeg ble ikke flyttet en dag på termin :sjarmor: Verdens hyggeligste og profesjonelle jordmor brukte en hel time på oss, og kjønnet kunne hun se temmelig fort. Så nå går vi her og venter stolt på to små prinser :sjarmor::sjarmor: Føler meg utrolig stolt, og hodet er fullt av alle mulige slags tanker.

Den ene ligger i "overkøyen" til venste, og den sparket broren sin i pannen (stakkars :ler: ). Men de tåler vel såpass får en tro. Den andre lå nede til venste, og er vel den som får æren av å komme ut først (bli eldst).

Jeg kjente bevegelse samtidig som jeg så de på skjermen, og det var helt sprøtt.

ALT var i orden, og jeg er så utrolig GLAD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:hoppe:

Kjempeklem fra tvillingmamma "to be" (18+4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy da ja jeg viste dette villle gå bra.

Navn da har dere funnet det til prinsene??

Du får legge ut ul bildene så vi får se nurkene dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du fikk så god behandling!!!

Gutta dine blir nok flotte, den ene litt forslått (eller heter det forsparket?) i panna men det går ok helt sikkert over tilslutt. *ler*

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har jeg vært hos jordmor igjen.

Blodtrykket var fremdeles lavt, men litt bedre : 100/60

Symfyse/fundusmål var hele 25 cm :o :o

Jernlagrene har sunket, så nå må jeg begynne på jern, men lave doser i utgangspunktet. Urinene så helt flott ut.

Har nå lagt på meg hele 12 kg :lol: , men det er visstnok bra siden det er to. Man legger på seg det meste de to første trimestrene, i motsetning til de som bærer ett barn, som legger på seg mest det siste trimesteret.

Har begynt å hovne litt opp i kroppen, ikke noe ille, men jeg kjenner at gifteringen har blitt litt trangere, og støvlettene mine er trange i skaftet. Men jge føler meg så utrolig flott og kvinnelig, så det gjør ingenting. Tror aldri jeg har vært så fornøyd med kroppen min noengang jeg :D :D

Det største problemet mitt for tiden er nok at jeg sliter med maten. Er fryktelig matlei, men er samtidig sulten så og si hele tiden. Har ikke lyst på noen ting, så jeg tvinger i meg 5-6 måltider om dagen (små og mange måltider pga halsbrann). Sliter med å få i meg nok proteiner, så nå har vi begynt å ha koteletter og biff noen ganger i uken.

Ellers føler jeg at jeg blomstrer for tiden. Selv om jeg er sliten og trett, har jeg også enormt med energi. Regner med at om en måned eller to begynner jeg å bli ordentlig tung, så nå må jeg bare nyte disse ukene her.

Og sanrt er det påske YESSSS!!! Gleder meg så enormt til å komme hjem. Broren min har fått et nytt familiemedlem, en stor malamut hann (stor hundetype som ligner litt på Siberian huskey, broren min er villmarksfrik), som jeg gleder meg enormt til å møte. Også er det jo hytten med hele familien, og besøke gamle venninner. Gå på ski og spise appelsiner og spise kvikk lunsj i solsteken (for det blir selvfølgelig fint vært :wink: )

Prins er sliten nå. Han har lagt et enormt press på seg selv mht jobben og alt som skal gjøres hjemme, så nå kjeftet jeg litt på ham i helgen. Dette går jo bare ikke. Tror han skjønte hva jeg mente. Jeg vil heller ha en mann som er tilstede og opplagt, og et hus som ikke er helt tipp topp ferdig og litt trang økonomi, enn en fraværende mann som er helt utslitt, men at huset er i tipp topp og økonomien blomstrer. Mine prioriteringer er helt klare, og de går på det mennesklige plan. Vi klarer oss bra uansett mener nå jeg.

Vel vel, dette får være alt for denne gang.

Er nå 19+1, og tiden flyr avgårde. På søndag er jeg halvgått- tenk på det!!!

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du er i knallform!!!!

Jeg er enig med prioriteringene dine,

og jeg er sikker på at mannen din er enig han også.

Kos deg masse, vordende mor som snart er halvgått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen drar vi på påskeferie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

YESSSSSS!!!!!!! Tror sjelden jeg har gledet meg mer til 11 dager med fri :briller::briller:

Så nå setter jeg og prins (heretter kalt kongeprinsen :hoho: ), og de to innvortes småprinsene nesen hjem til fjellheimen på østlandet hvor jeg har hjemmet mitt.

Her går alt fint. Magen vokser, de to små sparker hele tiden, navlen har poppet ut :o og jeg føler meg egentlig ganske så lykkelig :D Sover godt om natten, tissingen har roet seg litt :lol: og jeg er i bedre form tross i at jeg fremdeles blir uendelig trett sånn i totiden og må duppe litt på jobb (har blitt en vane :rodme: ). Også har jeg jo rundet halvgått svangerskap :sjarmor: Herlig!!!

Nå skal vi innom Oslo på turen vår og kikke på vogn hos Fru Lyng. Har hørt masse skryt om tvillingvognene fra One Tree Hill. Dyre er de jo, men de holder til ungene er for store for vogn. De er lettere enn vanlige tvillingvogner, og smalere, og når man skal drasse på dette i tre-fire år er det jo greit å investere litt.

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!!!!! Håper vi får i hvertfall noen fine dager på fjellet :briller:

Stoor klem fra (20+4 med to prinser i magen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en riktig god påske, og gratulerer så mye med halvgått svangerskap! Synes du har gode prioriteringer på vogna, og så er det myyye fint hos Fru Lyng (og dyrt....).

Kos dere masse, alle 4!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest gjest1

Hei!

Det er så gøy å lese om hvor flott det går med deg og småprinsene dine. Jeg beundrer deg for at du føler deg så flott med din nye fasong, og for at du setter så stor pris på hva du snart skal få. En positiv jente er du! :Nikke:

Jeg ønsker deg alt godt videre i svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er jeg tilbake fra påskefjellet, og synes det er knallhardt å begynne å jobbe igjen :(

Har hatt en aldeles nydelig påske (det har vel de fleste vil jeg tro) med temperaturer PÅ FJELLET over 20 grader. Når vi skulle raste måtte vi finne det stedet der det var mest mulig vind (dvs. pittelitt bris) for i det hele tatt å orke å sitte i solen og steke oss :briller: Har fått litt farge, men har også fått PIGMENTFLEKKER. Ikke sååå fint akkurat, også vidt jeg vet går ikke de bort før etter fødselen heller. Men hva kan man gjøre da???

Var utrolig rart å gå på ski med så stor mage. Lagde en flott patent med åpne glidelåser i siden på skibuksen til mamma, festet med strikk, og nyydelige bukseseler for å holde buksen oppe. Svææært elegant :roll:

Ble forbauset over hvor mye mindre jeg orket å gå, så det ble en times tur hver dag, og heller lange rastepauser. Men utrolig hyggelig var det i hvertfall.

Guttene har vært utrolig rolige på påskefjellet, så jeg tror de hadde det fint også. Når mamman deres koser seg, blir de helt rolige har jeg merket, og med en gang jeg stresser litt, begynner de å sparke.

Ellers har jeg strikket to kule luer til de to i påsken. En i mørk blå, og en i grå. Kjempefine, med øreklaffer i perlestrikk og med små fletter. Skal begynne på to dresser nå. Strikker i ull, så jeg har strikket i str. 3-6 mnd., så de kan ha til vinteren.

Skal til jordmor i morgen, og ny UL om to uker. Gleder meg veldig, siden jeg alltid blir engstelig når det er lenge siden forrige kontroll. Skal bli fint å få sjekket urin og blodtrykk, for jeg tenker hele tiden på dette med svangerskapsforgiftning. Vil jo være frisk så lenge som mulig.

Stoor klem fra (22+2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Tarus!!!

Kjekt å lese at det går såå bra med dere, deilig å være på fjellet da.

Strikker du og??+Så flinke du e, kansje jeg og skal begynne med det Hmn

Nei får vente til jeg blir gravid og det kan jo ta en stund(les dagboka mi).

Kjekt du var innom dagboka mi

klem fra pia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Går på ski og alle greier, klarer og forestille meg deg i dressen din, sikkert knall lekker, tenker jeg! Lytt til kroppen, det høres ut som om du gjør en gooood jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kjapp oppdatering: Var hos jordmor i dag, og var litt nervøs for begynnende svangerskapsforgiftning pga litt hevelser i fingre og føtter (hysterisk??? :roll: ), men hun sa at slike hevelser hadde vi alle i denne varmen :sjarmor:

Uke: 22+3

Sf-mål: 29 cm

Vekt: Opp 2 kg siden sist (totalt 16 kg (som visstnok er helt OK med tvillinger))

Blodtrykk: 110/60 (100/60 sist, så jeg får passe litt på)

HB: 11,2 (sist 10,9, så bedre)

Urin: ngativ

Ødem: 0

Hjertelyd: 150 på prins 1 og 142 på prins 2

Jeg er kjempefornøyd!!!!!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg!

Gratla med flotte kontroll-tall! godt å se at alt er bra med prinsene dine!

Sikkert deilig med påskeferie ja, det har jo vært så nyydelig vær! Har vært på fjellet jeg også, og som ansiktet mitt viser har jeg vært flink å bruke solbriller :briller::ler: dvs helt hvite runde merker rundt øynene...har forsøkt med litt brunt pudder runnd, men det ble ikke så bra..hehe

kan tenke meg at du så skikkelig lekker ut i den dressen ja :hoho: å herregud, jeg bare ser deg for meg *tørker øynene*

Stå på du vennen, så får du holde ut på jobb og heller glede deg til barselpermisjonen......

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det jo lenge siden jeg har skrevet da. Hmmm... har liksom ikke følt for det. Har vært litt nedfor i det siste, og har lurt på hvorfor. Pratet litt med prins om det, og vi kom frem til at jeg alltid blir nedfor når det nærmer seg ny UL :-? Skal til gyn på tirsdag, og gleder meg veldig til det er over. Har ikke sett de to nurkene på 6 uker, men har jo hørt hjertelyden pluss masse bevegelse og spark, så det er ikke der bekymringen ligger. Nå er det blitt mer på veksten deres, urin/blodtrykk, og livmorhalsen. Det er temmelig vanlig med tvillinger at livmorhalsen kan flate ut pga vekten, og da klarer man ikke holde på nurkene lenger - min største skrekk!!!!

Men antageligvis er alt ok.

Har blitt veldig sliten i det siste. Man blir jo litt nedfor av det også. Magen er sliten, og jeg har masse kynnere. Tror jeg må vurdere sykmelding snart...... Jobbet i hagen i går, og ble drivende på litt lenger enn planlagt (ble så ivrig). Plutselig fikk jeg kynneren, ble kvalm og fikk svake menstruasjonslignende smerter. ble selvfølgelig kjempebekymret, og gikk rett inn og la meg på sofaen. I løpet av ti minutter var alt ok igjen. Så det var nok helt greit.

Får avklare alt med gyn på tirsdag. Høre hva hun sier.

Skal begynne på svangerskapskurs den 19 mai (!!!!). Utrolig at vi allerede er dit kommet. Dette er et tvillingsvangerskapskurs, så det går bare fire ganger i året. Det er nok litt tidlig, men det neste er i august, og det er definitivt for sent. Blir spennende å møte andre tvillingforeldre.

Ble litt deprimerende innlegge dette. Ja ja, sånn er det å være graivd. Det går opp og ned her i verden.

Tross alt har jeg det bra, når jeg ikke bekymrer meg. Har verden vakreste mage :rodme: , og føler meg helt fin bortsett fra kynnere når jeg går på asfalt.

Klem fra (23+5)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt kjip opplevelse med gyn. Her er innlegget sakset fra snart mammas tvillingdiskusjon siden jeg ikke orker skrive alt på nytt:

Var hos gyn i går på UL. Sist gang var jeg i uke 18, nå er jeg i uke 24, og neste UL fikk jeg i UKE 31 (!!!!!!). Dvs om 7 uker!!!!! Jeg prøvde å protestere og si at jeg syntes det var lenge til, men fikk til svar at hvis jeg tvilte på gyn's ekspertise var jeg velkommen til å skifte lege. Ble helt satt ut jeg...... Hun sa at norske kvinner gikk altfor ofte til svangerskapskontroll, og at det ble gjort til en sykdom etc etc., og det skapte bare bekymringer. Så i disse 7 ukene skulle jeg gå til jordmor, og så lenge magen vokste bra var det et godt nok mål på at alt stod bra til, og "hvis de sluttet å sparke skulle jeg ringe".

Prøvde også å få henne til å måle livmorhalsen, men det nektet hun. Grunnen til dette var at 1. det var lett å måle feil og bekymre meg unødig, og 2. det var derfor bedre at en og annen mistet innimellom (som hun uttrykte det) enn å bekymre og uroe alle de andre. Det endte bare med unødig sykefravær og sengeleie.

Hun var helle ikke interessert i min rikelige utflod, men sjekket skjeden etter mas fra meg. Etter et halvt sekund (ca) konkluderte hun med at det ikke rant fra livmorhalsen, ergo var alt ok.

Jeg fikk ikke spurt om dette med midler mot halsbrann. Ikke om menstruasjonslignende smerter jeg har av og til. Ikke om de stadige kynnerne jeg har. INGENTING!!!! Hun var bare ikke interessert......

Føler meg utrolig dårlig behandlet. I tillegg fikk jeg beskjed om at det var helt unødvendig å sykmelde meg, men hun gikk med på 50% sykmelding. Jeg sa jeg trodde jeg kom til å bli 100% sykmeldt etter uke 28, men det mente hun var helt unødvendig. Jeg kunne få hvis jeg absolutt insisterte, men kunne like gjerne jobbe til uke 31-32 el.

Nå er bare all gleden tatt fra meg. Føler meg helt motløs, maktesløs og umyndiggjort. Skjønner ingenting.

Når jeg var der i uke 8 eller 10 (husker ikke) sa hun at jeg måtte regne med å komme til henne temmelig ofte (lang vei å kjøre), og at jeg sikkert ble sykmeldt tidlig. Nå har hun tydeligvis ombestemt seg mht alt.

Gleden over to fine gutter er liksom vekk. Kan ikke tro at dette skal gå bra lenger.

Gråt i hele går :cry: fordi jeg var så sint og lei meg. Nå vurderer jeg å skifte lege. Ringte kvinneklinikken for å høre hvor ofte de tok inn sine tvillinggravide. De ble litt rare når jeg sa det var 7 uker til neste gang, med sa de ikke kunne overprøve min gyn. Hva gjør man da????

Har jeg ingtening jeg skulle sagt ?????

Her er informasjon jeg har fått fra en annen tvillinggravid når det gjelder svangerskapskontroller:

fra boken "Dobbelt opp" via Tvillingforeldreforeningen, står følgende ang. svangerskapskontroller for tvillinggravide (avsnittet er skrevet av dr.med. Per E. Børdahl, fødselslege på Rikshospitalet og Haukeland sykehus, i forordet regnet som en av de fremste eksperter på tvillinger i Norden):

"Det er i Nasjonal veileder i fødselshjelp lagt føringer for hvordan svangerskapskontrollen bør foregå. Dette er retningslinjer som Norsk gynekologisk forening anbefaler, men det er selvfølgelig opp til den enkelte lege å vurdere hvordan den konkrete tvillingmor bør veiledes.(...) mange av disse rådene er ikke bevist gjennom strengt vitenskapelige studier, men er uttrykk for "summert erfaring", "mye tyder på", osv. Den fødende kan trygt diskutere det hun lurer på med sin egen lege. (...) For å vurdere faren for en for tidlig fødsel anbefales at jordmor/lege foretar gyn. undersøkelse der man ser på livmorhalsens lengde og mormunnens størrels ved kontrollene mellom 22 og 34 uker. På mange sykehus utføres dette ved hjelp av ultralyd via skjeden."

Her er en oppsummering av hva som står om kontroll av tvillingsvangerskap slik det er anbefalt i Nasjonal veileder i fødselshjelp (1995, 1998):

- Kontrollene kan foregå v. et samarb. mellom spesialist (oftest på sykehus) og allmennpraktiker/jordmor. Spesialisten legger opp skjemaet for hvordan og hvor hyppig kontrollene skal finne sted.

- Hyppigere kontroller

*Fra 22 uker: annenhver uke

*Fra 30 uker: hver uke

- Vekstkontroll: SF-mål og ultralydvurdering av vekst

*SF-mål gir ikke opplysninger om forskjeller i vekst, men kan indikere for mye fostervann (DET BURDE LEGEN DIN VITE!!)

* Ultralyd hver 3.-4. uke for kontroll av tvillingenes vekst

* Ved tegn på dårlig eller forskjellig vekst eller for mye fostervann, oftere UL-undersøkelse

- Vurdere fostervannsmengden og - fra 30 uker - fosterets kropps- og pustebevegelser.

- Ved tidlige undersøkelser, se på skilleveggen melloom de to fosterhulene for å se om tvillingene er mono- eller dichoriale

- For å kunne hindre for tidlig fødsel bør kvinnen ta det mer med ro fra 20-22 uker, sykemelding (Her har Børdahl skrevet en kommentar som din lege tydeligvis ikke er enig i: " Kvinnen sykemeldes fra 20-22 uker og rådes til ikke å løfte tungt eller foreta tungt kroppsarbeid på grunn av faren for for tidlig fødsel. Tidligere ble kvinnen sykem. senere, men hvis poenget med sykem. er avlastning, og det aller viktigste er å hindre en fødsel før 30 uker, bør sykemeldingen starte så tidlig.")

- Lav blodprosent kan bety at det er mye væske i årene, kontroller ferritin. Anemi? Jerntilskudd?

- Fra 22-34 uker: Vurdering av livmorhalsen og mormunnen med ultralyd (best) eller ved å se direkte på den v. gyn. undersøkelse.

- Kontrollere morkakesvikt

* UL (se ovenfor)

* Non-stresstest fra 34-35 uker ved mistanke om at tvillingene ikke har det bra

Kjempefin info for meg. Noe å banke i bordet med fra en av nordens fremste på tvillinggravide :erter:

Men nå har Prins ringt til gyn og pratet med henne, og hun unnskyldte seg og beklaget, og jeg fikk ny time om 4 uker. Hun lovet at vi da skal begynne på nytt (uten at hun er sur på meg eller noe slikt). Og en annen ting: hun hadde målt livmormunnen, men sa ingenting om dette til meg. Prins ble sint og sa at dette var for dårlig informasjon siden jeg spesifikt spurte om dette og gikk derifra uten noen følelse av å være beroliget på noen punkter. Hun beklaget også dette, men mente fremdeles at vi ikke måtte sykliggjøre friske gravide. Er fremdeles litt i stuss om hva jeg skal gjøre, siden hun la seg såpass flat. Hun skal visstnok være veldig flink (???).

Er fremdeles sint, men føler meg selvfølgelig bedre.

Jeg må nok tenke litt over tingene, og om jeg føler meg trygg på å fortsette der. Er litt forvirret......

Bare som en oppdatering.......

Klem fra (24+3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at du hadde en så dårlig erfaring :(

Det skal ikke være sånn. Gyn og andre leger er jo der for å trøste og støtte den gravide, ikke gjøre så de ikke får spurt om alt de ønsker å spørre om...

Synes også det var dårlig gjort å tilbakeholde informasjon når du selv spesifikt spurte om den.

Håper det går bedre neste gang.

Klem fra Wit 14+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...