Gå til innhold

Det største i verden


Taurus

Anbefalte innlegg

Hei igjen!!

Så er jeg tilbake etter en uke i 30-40 C. Har jobbet mye, så jeg har ikke sittet ute og solt meg hele tiden. Pga flytider hadde vi fri to dager før vi dro hjem, og det var DEILIG. Ellers var det hard jobbing, mye sene kvelder og rødvin, og jeg er sliiiiten schlafen009.gif, men det var veldig GØY!!!

Jeg tror tempene mine ble litt forstyrret av reising og mye sene kvelder, men det ser ut som jeg har hatt EL grinser003.gif

Kan selvfølgelig ikke være sikker, men jeg hadde et temp hopp på onsdag (dvs at liebe039.gifburde ha overlevd). Hoppet var bare på 0,3 grader, men hadde et kraftig dipp ned på coverline to dager etter før den steg igjen. Har skjønt at det er et typisk tegn. I dag hadde den krøpet enda litt lenger opp, men sov litt dårlig i natt, så det kan jo være grunnen. Har i hvertfall en helt klar tofasisk kurve så langt (la den bli trifasisk). Hadde jeg EL på tirsdag har vi ihvertfall gode sjanser for å treffe, men akkurat nå er jeg ikke SÅ opptatt av det. Har nesten ikke hatt tid til å tenke på dette med graviditet i det hele tatt mens jeg har vært vekk, og det var helt deilig å ha en "vilbligravidpause".

Eller ser jeg at Zafir har blitt gravid. Det var jo kjempegøy!!!! Er det noen andre som har fått to blå da???? Jeg får prøve å oppdatere meg i dagene som kommer.

Skal til legen i morgen pga endel andre ting, så da skal jeg ta med temp kurven min, og spørre om disse blodprøvene neste syklus.

Er altså på dag 23 i dag, og med mine lange sykluser blir ikke-mens 22 juni. Ja ja, vi får se. Er ikke så veldig forhåpningsfull egentlig.

Takk for hilsninger fra dere alle sammen forresten. Dere er så gooode atte liebe002.gif

Klemmer fra

_________________

Taurus rosaengel.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Taurus den 2002-06-12 08:30 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen icon_wink.gif

Så fint at du har hatt en hærlig reise!!!

Håper at soldatene til Taurusmannen er på en fin reise de også icon_lol.gif

Ja her har det skjedd saker og ting siden sist...jeg testa 2 blå for noen dager siden icon_smile.gif Det følses som helt uvirkelig...ja faktisk så må jeg klype meg i puppene(!) for å virkelig tro at dette er sant!!!(Har VONDE pupper...men stooooore icon_smile.gif )

Jeg skal sende deg støv litt senere i dag (inne på SG) slik at du også tester 2 blå snart icon_smile.gificon_smile.gificon_smile.gif Men nå må jeg visst overlate pc-en til hun Prikkelille som har fått vannkopper icon_smile.gif Så kjedelig for henne å være inne i finværet icon_frown.gif

Ha det bra Taurus...håper at tempen holder seg høy fremover icon_smile.gif

Masse klemmer

fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Taurus!

Velkommen tilbake da!!!Hørtes herlig ut å få reise litt og kople litt av....håper det hjalp!!

Takk for oppmuntrende ord i dagboka mi, får håpe det hjelper!..selv om jeg regner med at testen stemmer...*sukk*...

Vil iallefall ønske deg lykke til denne gang da!..måtte det bli to blå til deg denne gang!

Håper det stemmer at du har hatt EL!!!

klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg med stormskritt - hvordan føles kroppen ?

Noen tegn på et lite frø som klorer seg fast ?

Følger spent med om det er noen flere av oss som hiver oss på o' store blå bølge som har begynt å herje her inne på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle jentene mine!!!!

Her har det skjedd masse i det siste. Jeg er på dag 3 i dag traurig017.gif Fikk gode signaler om at mens var i anmarsj etter tre dager med små temp. fall, den siste under coverline. Det ble derfor ingen stor skuffelse når den kom. Så sånn sett fungerte metoden bra for meg. Men alt dette har blitt litt overskygget av andre ting. Var nemlig hos legen forrige uke, fordi jeg har følt meg temmelig sliten og elendig lenge, med uregelmessig hjerterytme, vondt i magen, diare og en generell "nervøs" følelse i kroppen. Jeg hadde vel mine mistanker selv, men fikk altså diagnosen utbrent, med 50% sykmelding foreløpig. Skal antageligvis ha aktiv sykmelding fra neste uke. Hun mente altså at det var helt naturlig at dette høye stressnivået medførte problemer med å få barn. Jeg fikk beskjed om å unngå ting som stresset meg privat også. Etter mye om og men har jeg derfor bestemt meg for å ta en pause fra KG/SG. Det er mulig jeg stikker innom nå og da, men blir ikke aktiv. Skal prøve å ikke tenke for mye på graviditet nå i sommer, bare koooose meg 8)

Ta vare på dere selv, og lykke til videre i jakten på to blå grinser003.gif Dere gravide må kose dere masse med magen i sommer. Skjer det noe stort skal dere få melding selvfølgelig. Vi snakkes til høsten!!!!!

Stooore klemmer fra

Taurus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da....dette var leit å høre Taurus....

Men kroppen sier gjerne fra når den har fått nok.

Ta vare på deg selv og kos deg i sommer 8) - så skal du se at det blir klaff snart.....

Stooor sommerklem

fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Taurus.

Leit å høre at du føler deg utbrent, og vil ta deg en pause..kommer til å savne deg her inne!!

Men du må tenke på deg selv også, det er viktigst akkurat nå....ta sommeren til hjelp, og nyt den sammen med din kjære.....(skal se at det ikke dukker en liten spire opp i magen din når du stresser ned noen hakk og bare slapper av)... :D

Ha en fin sommer da Taurus, og god bedring! måtte du komme tilbake med litt futt og fart igjen!!!!

MASSE gode klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.... og jeg som skulle inn for å se etter gla´meldingen her :wink:

Ikke kjekt å være utbrent, nei; har sett noen kollegaer som har slitt fælt med det. Håper du klarer å koble av litt nå som du har fått sykemelding, ferien står for døren osv. Ta vare på deg selv, så kommer nok det etterlengtede barnet når kroppen er klar for det og har krefter til å fullføre et svangerskap!

God sommer, nyt livet og kos deg med mannen.

Varme tanker fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Taurusjenta!

Så leit at du er blitt sliten og utbrent...

Må si at jeg har tenkt litt på deg, stress både i jobb og med baby-planlegging er ikke sunt for kropp og sjel :(

Og samtidig er det ikke lett å stresse ned heller når det høyeste ønsket er å få baby...så jeg skjønner deg veldig godt at du vil ta en liten pause fra KG og SG.

Ønsker deg er riktig fin og avslappende sommer!!!!!

Og håper det kommer resultater ut av det :D

Ta vare på deg selv Taurusvennen...vil ikke at du skal slite deg helt ut :cry:

Suss og klem

fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Taurus!!

Trist å høre at du er sliten og trett. :( Ikke noe god følelse kan jeg tenke meg.

Det fine er jo at kroppen din sier fra at nå er det nok og at du får en sykemelding av legen din.

Skjønner godt at du vil ta pause fra KG.

Nå skal du nyte sommeren sammen med din kjære og ikke tenke på graviditet. Det kommer når det kommer alikevell.

GOD SOMMER TAURUS!!!!!

Kos fra,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei Taurus :)

Nå er det sannelig lenge siden sist vi har hørt noe fra deg....sommeren er over og høsten er her nå - og jeg lurer fælt på hvordan det går med deg.

Har du hatt en fin sommer?

Og er du fremdeles 50% sykemeldt?

Må skryte av deg jeg: du har vært kjempeflink til å holde deg unna KG! ;)

Du skrev jo at du skulle kutte ned litt på gravid-tankene...har det gått greit?

Du kommer jo tilbake når du er klar for det, men jeg vil at du skal vite at vi tenker på deg her inne!

Klem fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei alle sammen!!

Ja det er utrolig lenge siden jeg har skrevet, og med god grunn. Jeg gikk fra 50% sykmelding til 100% ganske fort, og er fremdeles sykmeldt. Er nå tilbake i 20% jobb. Har ikke skrevet fordi jeg aldri hadde noen gode nyheter å komme med. Har ikke vært på KG/SG på tre måneder, men nå er jeg klar for å være med litt iallefall. Har ikke sett snurten av to blå i sommer, har ikke testet en eneste gang, siden mens har kommet som en klokke. Det begynner å bli tungt, spesielt i august når jeg skulle hatt termin. Nå nærmer det seg fort 6 nov., og da er det et år siden vi laget barn. Begynner å få litt panikk, og det er ikke så bra.

Klarte å slappe bra av en stund, men når det ikke skjedde noe etter sommerferien heller, selv om jeg var helt avslappet og ikke engang telte dager, så begynner jeg å se svart på det. Skulle så gjerne kommet tilbake til dere jenter med gode nyheter, men sånn gikk det altså ikke.

Har vært hos homøopat, som mente at jeg hadde en skikkelig "knute" i kroppen - psykisk OG fysisk - pga aborten, og at dette er grunnen til at vi sliter. Så jeg må få løst opp denne knuten. Jobber mye med det.

Men legen min sier nå at vi kan få begynne så smått med utredning dvs. blodprøver/sædkvalitet etc. Skal til gynekologisk undersøkelse med UL for en overfladisk sjekk i første omgang om 4 uker. Og neste syklus skal jeg ta blodprøver på dag 1, 14 og 21 for å sjekke hele hormonsituasjonen. Det hjelper å føle at man faktisk GJØR NOE.

På toppen av det hele har to nye venninner blitt gravide disse tre månedene jeg har vært borte. Og det gjør faktisk vondt. Jeg ønsker dem bare alt godt, men jeg følte jo at det var min tur nå :cry: .

Prøver å ikke sammenligne meg med alle andre med perfekte familier, men det er ikke lett når alle spør "om vi sakl sette i gang igjen" eller ikke sier noe men smugkikker på magen min.

Jeg har overhodet ikke fulgt med her ute, men håper det går bra med dere "gamle travere", både gravide og prøvere. Det er blitt så mange her ute, så jeg vet ikke om jeg klarer å holde tritt med alle. Har tenkt på dere alle: Zafir, Angel, Alfakrøll, Tuva, Poona, Pia og alle dere andre.

Håper dere ikke blir deprimert av innlegget mitt, for det var overhodet ikke meningen. Jeg smiler da av og til jeg også :D

Var i Danmark med jobben forrige uke, midt i EL (og tross i sykmelding - FY :-? ), og EL kom to dager etter at jeg reist, så jeg har ikke særlig tro på noe denne måneden heller. Men jeg har vel egentlig gitt litt opp også.

Jeg blir nok ikke verden mest aktive her ute fremover, men jeg skal skrive litt nå og da, og følge litt med på hvordan det går med dere andre.

Stor varm klem fra

Taurus :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Taurus!!!!

Å så godt å høre fra deg igjen! Vi har tenkt så masse på deg :D

Syns å høre at du fremdeles er sykemeldt....får håpe det kommer til å bli bedre snart! Bare gi det litt tid, så skal du se at det meste ordner seg!

Ingen to blå trøst; du er ikke alene Taurus-vennen......hvis du har lest i dagboka mi, så gikk tiden ut for oss, så nå er jeg tilbake på pilla....skitt au..vi gleder oss til å kaste pillene på ny til sommeren,og da har vi ikke noe tidspress..da skal det gå som det går.....og jeg føler meg sikker på at vi skal klare det til slutt!! inkludert dere som er her på KG også!!

Selv om dagboken min er lukket, er jeg fremdeles her..og jeg følger med på dere alle sammen.....skal jo åpne min dagbok når den tid kommer!!

Lykke til videre, skal følge med på hvordan det går med deg!

Goklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åååååå så koselig å høre fra deg igjen lille venn !

Vet du - tenkte faktisk på deg istad, fordi jeg da for moro skyld leste begynnelsen av min egen dagbok. Og der dukket det opp innlegg fra deg.

Så vittig at du skulle gi lyd fra deg igjen idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heisann alle sammen!

Jeg er ikke spesielt aktiv her ute for tiden, men det er vel forståelig. Har ikke hatt så mye å skrive om egentlig. Nå har vi hatt en måned uten prøving. Det var utrolig deilig. Men grunnen var jo svært trist. Min kjære bestfar fikk hjerneslag, så jeg har vært hos min bestemor i flere uker og prøvd å hjelpe henne. Så nå har bestefaren min havnet på pleiehjem, og han har msitet førligheten i hele ene siden, og språket. Det er utrolig vondt å se ham slik :cry: jeg kunne ønske han hadde sluppet nå......

Men vi har i hvetfall ikke fått prøvd, og det var en befrielse, virkelig. Har nesten litt lyst til å la være en måned til, bare fordi det var så lettende på hele meg. Føler meg mer ovenpå, og sett litt i perspektiv, så har vi det ikke travelt.

Men jeg har startet utredningså smått. Hormonene mine er det ikke noe å si på, jeg har EL etc., men kanskje litt "svake" EL'er :o , slik at det gule legeme ikke produserer tilstrekkelig progesteron. Men det er bare gjetninger fra gyn. sin side.... ???? Har ihvertfall fått pergo, så vi kan prøve det. Har noen av dere erfaring i det??? Skal gå ut på SG og lese litt der. Der står vel det meste tenker jeg.

Er fremdeles delvis sykmeldt, men kjenner at arbeidslysten begynne å komme, så i januar begynner jeg for fullt igjen (men ikke riktig så fullt som før jeg ble sykmeldt :blunke: - skal jo liksom ikke slite meg ut en gang til da). Ellers skal prins sjekke sædkvaliteten, og det gruer han seg svært til. Kanskje jeg får være med inn på dette fryktede rommet de har, så går det litt lettere stakkars.

Skal ta meg en liten runde rundt i dagbøkene nå. Kommer ikke til å være superaktiv fremover heller, men litt kan jeg jo skrive.

Stoor klem fra Taurus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Taurus!

Jeg håper at kroppen og sinnet ditt har fått litt fri fra babymekking,

og at dere slipper og vente så lenge på den lille spiren.

Jeg ønsker dere lykke til,

og står klar til å ta deg i mot når du kommer på SM!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei Taurus!

Jeg så ikke før i dag at du er kommet tilbake :oops:

Beklager så mye...det var absolutt ikke meninga å "overse" deg slik.

Velkommen tilbake kjære deg!

Det var trist å lese om dine tunge stunder med sykemelding, sykdom i familien og ikke minst at det skal ta så lang tid før full klaff igjen :cry:

Men godt å høre at dere er under utredning :)

Hvordan går det med din Bestefar? Og hvordan takler Bestemor det hele?

Huff...det er så trist når slike ting skjer, det føles så urettferdig og galt at noen blir plutselig veldig syke :(

Kan han bli bedre igjen med behandling?

Du...jeg er så glad for å høre fra deg igjen :) Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å ikke ha "fulgt med" her inne, det er jo ikke meninga at du skal bruke opp deg selv for oss vet du ;)

Du får kose deg godt frem mot januar, og samle opp masse energi og krefter til du er tilbake i (nesten) full jobb igjen ;)

Masse klemmer fra Zafir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Taurus !!! :)

Så godt å høre fra deg igjen. Har tenkt mye på deg siden i sommer. Hadde håpet at det kom en glad melding fra deg, men jeg skjønner at det ikke er alle forunt å få det så lettvint som meg. Skulle virkelig ønske jeg kunne ha hjulpet til på noe vis. Men det blir jo litt vanskelig..... :(

Litt støtte undrerveis og en "nettklem" er liksom det eneste jeg får bidratt med.... *KLEM*

Håper at litt undersøkelse av prinsen din og deg kanskje kan hjelpe dere videre på veien mot et lite nurk.

Tenker masse på deg.

Klemmer i fleng fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HALLOEN TARUS!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kjekt du er tilbake til KG igjen, bare synd det fortsatt er som prøver.

Trist og lese om familien din håper det går bedre nå.

Koselig med hilsen i dagboka mi det er bare min kjære som har testet sædkvaliteten jeg har ikke vært og kjekket meg vi tar først han så ser hvor hvor det bringer tar en prat med min lege etter nyttår.

Ikke gøy og høre du har vært sykemeldt så lenge, men det var kansje det som trengtes.

Lykke til tenker masse på deg vennen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt rørt jeg......

Så omsorgsfulle dere er....................

Kjenner nå at jeg har savnet dere masse, selv om jeg fremdeles kommer til å være mindre aktiv enn før, så må jeg jo følge med på alle dere også.

Jeg skal jobbe meg gjennom dagbøkene sakte men sikkert, det lover jeg, det tar bare litt tid. Kan ikke tro at Tuva har termin allerede i januar!! Tiden går så utrolig fort.

Jeg har det bra nå, har slått meg til ro med at dette med å lage barn vil ta tid, men jeg er overbevist om at vi skal klare det...til slutt.

Min bestfar er på det samme. Pratet med min bestemor i går, og hun er fryktelig lei seg. Hun har nå bodd alene i 1 uke (jeg var jo der de to første ukene), og det går bra. Hun er ikke redd, og hun klarer seg fint, men hun tenker på sin kjære hele tiden, noe som resulterer i at hun har mye vondt inni seg, og er mye trist :cry: Det er vondt å se dem begge slik, men de er gamle og har levd et langt og godt liv. Jeg må bare prøve å tenke slik, ellers blir vi gale av vonde følelser alle sammen.

I dag er jeg på dag 2, og skal begynne min første pergo på torsdag. Jeg vet som sagt at dette ikke er noen vidunderkur, så jeg venter ikke det helt store, men kanskje det kan sette i gang kroppen litt. Hadde min første mens uten spotting først denne måneden, og det er mer slik det var før aborten, så kanskje kroppen begynner å normalisere seg litt på egen hånd. Prins skal avlevere sædprøve i løpet av uken, så får vi se hva som skjer fremover. Vi har det i hvertfall kjempefint for tiden. Kjenner at det bobler inni meg av varme følelser for ham :D

Nå må jeg dra, for jeg skal på en liten forretningsreise igjen, men denne gangen MED tilgang til nettet. Og dette er den siste før jul, så i desember skal jeg kose meg i delvis sykmelding og bare slappe av med den ene like hverdagen etter den andre (o lykke).

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...