Gå til innhold

Burde vi ta eksempel fra de muslimske


Gjest Gjest_Else_*

Anbefalte innlegg

Det er flott av dere som orker å argumentere mot strømmen av antiislam-innlegg som sprer seg som ild i tørt gress på de fleste forum. Selv har jeg mer eller mindre gitt opp og innsett at det finnes absolutt ingenting man kan si som vil få noen av dem til å endre mening. Frykten og mistilliten har slått altfor dyp rot til det. Det snakkes i hver tråd om innvandring at man blir stemplet som rasist bare man våger åpner munnen, men da overser man glatt at min like raskt blir stemplet som naiv om man argumenterer andre veien.

Slike debatter ender bare med utskjelling hvor ord som landsforræder, naiv, brun, rasist og lignende florerer uhemmet fra begge "sider", og man ender ikke opp med stort annet enn å gjøre gapet større.

Du har veldig rett i det du skriver der. Stort sett så er det vel heller slik at deltakerene i slike tråder bruker dem for å få ut generell misnøye. Jo mer konkret en debatt blir, jo mer teknisk, jo mer saklig, i mine øyne.

Til Shehe:

1. Jeg har liten tro på å oppdra voksne mennesker.

2. Hva slags systemer vil du implementere for å oppdra.

3. Hvorfor har ikke liknende type oppdragelse allerede blitt implementert for å akselerere migrasjonen til de mer liberale holdningene befolkningen i Norge har en større tilbøyelighet til å akseptere, sammenliknet med somaliere og pakistanere?

4. Hvorfor skal vi i det hele tatt åpne grensene om vi ikke har fordeler av det? Har vi en slags moralsk forpliktelse til å ta imot individer for å misjonere ovenfor dem?

Årsaken til at vi fikk mange pakistanske innvandrere inn i landet var i utgangspunktet at noen politiske partier syns det virket som en god ide å importere en ny underklasse. Koblingen geografisk, økonomisk og kulturell segregering, er ikke en genial kombinasjon for å få en gruppe mennesker til å gli godt inn i befolkningen. Men dette er utviklingen vi har kunnet observere med våre nju køntrimen.

Jeg har ikke lest noen her bestride at det fins både pakistanere og somaliere som er skikkelig flotte individer. Men normalt sett er det mer trøbbel med dem, enn med f.eks svensker. Hvorfor da importere dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff og huff....

Tenk å brenne barn levende? Kjenner at jeg nesten får tårer i øynene. Hva kan få noen mennesker til å gjøre noe slikt? Jeg har tidligere stemt AP, men nå ser jeg ingen annen mulighet enn å stemme FrP (selv om jeg er uenig i mye av den andre politikken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff....

Tenk å brenne barn levende? Kjenner at jeg nesten får tårer i øynene. Hva kan få noen mennesker til å gjøre noe slikt? Jeg har tidligere stemt AP, men nå ser jeg ingen annen mulighet enn å stemme FrP (selv om jeg er uenig i mye av den andre politikken)

Fy flate så utspekulert du er. Spiller på følelser. Er vel æresmedlem i Frp, du.

Er sjeleglad for at jeg ikke er muslim i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi noen kristne trenger hjelp, så trenger ikke muslimer hjelp?

Nei, de muslimene trenger også hjelp. Men jeg er enig med TS. Det er bedre å hjelpe de kristne hit.....de har jo noe felles med oss. Enklere å integrere dem, enn muslimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff....

Tenk å brenne barn levende? Kjenner at jeg nesten får tårer i øynene. Hva kan få noen mennesker til å gjøre noe slikt? Jeg har tidligere stemt AP, men nå ser jeg ingen annen mulighet enn å stemme FrP (selv om jeg er uenig i mye av den andre politikken)

Hahahahahahaha, jeg elsker omvendte partisaner. Men pass deg, du rekrutterer kanskje faktisk noen idioter til Frp med slike utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnuf Øverland skrev " Kristendommen, den tiende landeplage". Han ble anmeldt for blasfemi, fordi han rakket ned på relgionen kristendom. Men han ble frikjent, pga ytringsfrihet.

JEg kritiserer ISLAM når jeg vil, uten å måtte bli omtalt som rasist. Er jeg rasist også om jeg kritiserer kastesystemet de har i INDIA????

Nei...ISLAM har et forkvaklet kvinnesyn, de hater de vantro, og homofile. Hva skal vi med slikt i det norske samfunnet? Våre verdisyn kan aldri forenes, innse det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy flate så utspekulert du er. Spiller på følelser. Er vel æresmedlem i Frp, du.

Er sjeleglad for at jeg ikke er muslim i Norge.

Hvorfor skal en være utspekulert hvis man føler empati med ofrene? Så om muslimske "ekstremister" brenner barn, så har man ikke lov til å reagere med forferdelse og bli følsesmessig engasjert? Om man har et så forkvaklet syn på verden slik som mange muslimer, at de endog forsvarer ekstremister som brenner barn, fortjener man ikke mye respekt. De er de verste generalistene selv, jmf. karikatursaken. Jeg gidder ikke diskutere med muslimer, da de er helt hjernevasket og har et mindreverdighetskompleks uten like (fordi USA får noe til er de den store satan ... haha). Duster!

Her en dag var jeg vitne en burkadame som skamslo barnet (jente på 4-5 år) sitt her i Oslo, jeg ble så sint at jeg gikk bort og ga henne et skikkelig spark i baken. Så fikk hun smake sin egen medisin for en gangs skyld. Makan! (og jeg er kvnne og noenlunde rolig av meg, men det verste jeg vet er å se barn som lider).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appropo innvandring....Dette med HIJAB, hvorfor skal det være lov å bære et slikt symbol i det offentlige i Norge? I Tyrkia og i Tunis er det forbudt for kvinner å bære Hijab i offentlige stillinger, på skolen, ect.....Og dette forbudet finnes i muslimske land. TIl og med i Pakistan er det forbudt for kvinner å bære Hijab om de er politi. Likevel skal disse muslimene kommer her og kreve å få bruke Hijab både her og der?

Nei....få vekk disse slørene, de kan bruke slørene hjemme, men ikke når de sitter i butikkkassa, i respesjonen i det offentlige, ect. Jeg føler meg uttrygg når jeg ser noen bære slør...fordi jeg blir redd for å si noe støtende, ikke tørr jeg feks å spise marsipangris i juletider, fordi jeg er redd for å bli kallet for rassist av disse innvandrerne. At jeg skal føle meg uttrygg i mitt eget land, sier vel hvor mye makt disse har fått. Steng igjen kranene nå, og få inn forbud mot Hijab...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal en være utspekulert hvis man føler empati med ofrene? Så om muslimske "ekstremister" brenner barn, så har man ikke lov til å reagere med forferdelse og bli følsesmessig engasjert? Om man har et så forkvaklet syn på verden slik som mange muslimer, at de endog forsvarer ekstremister som brenner barn, fortjener man ikke mye respekt. De er de verste generalistene selv, jmf. karikatursaken. Jeg gidder ikke diskutere med muslimer, da de er helt hjernevasket og har et mindreverdighetskompleks uten like (fordi USA får noe til er de den store satan ... haha). Duster!

Nei , du skjønte tydeligvis ingenting.

Det er helt normalt å reagere på brenning av barn, herregud, det er jo ikke det jeg mener. Det er når du bruker et enkelttilfelle og generaliserer alle muslimer og mener de også må være like grusomme.

Spiller på føleleser og sier du må stemme Frp på grunn av det som skjer i andre land. Det er typisk Frp-bullshit, og jeg er så mektig lei av en slik idiotisk tilnærming. Jeg forsvarer ikke islamister av den grunn!

Her en dag var jeg vitne en burkadame som skamslo barnet (jente på 4-5 år) sitt her i Oslo, jeg ble så sint at jeg gikk bort og ga henne et skikkelig spark i baken. Så fikk hun smake sin egen medisin for en gangs skyld. Makan! (og jeg er kvnne og noenlunde rolig av meg, men det verste jeg vet er å se barn som lider).

Hvorfor dro du ikke henne med til politistasjonen og anmeldte henne istedenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appropo innvandring....Dette med HIJAB, hvorfor skal det være lov å bære et slikt symbol i det offentlige i Norge? I Tyrkia og i Tunis er det forbudt for kvinner å bære Hijab i offentlige stillinger, på skolen, ect.....Og dette forbudet finnes i muslimske land. TIl og med i Pakistan er det forbudt for kvinner å bære Hijab om de er politi. Likevel skal disse muslimene kommer her og kreve å få bruke Hijab både her og der?

Nei....få vekk disse slørene, de kan bruke slørene hjemme, men ikke når de sitter i butikkkassa, i respesjonen i det offentlige, ect. Jeg føler meg uttrygg når jeg ser noen bære slør...fordi jeg blir redd for å si noe støtende, ikke tørr jeg feks å spise marsipangris i juletider, fordi jeg er redd for å bli kallet for rassist av disse innvandrerne. At jeg skal føle meg uttrygg i mitt eget land, sier vel hvor mye makt disse har fått. Steng igjen kranene nå, og få inn forbud mot Hijab...

Du er jo faktisk ekstremistisk selv som vil forby hijab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg uttrygg når jeg ser noen bære slør...fordi jeg blir redd for å si noe støtende, ikke tørr jeg feks å spise marsipangris i juletider, fordi jeg er redd for å bli kallet for rassist av disse innvandrerne. At jeg skal føle meg uttrygg i mitt eget land, sier vel hvor mye makt disse har fått. Steng igjen kranene nå, og få inn forbud mot Hijab...

:skratte: Psykolog neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dro du ikke henne med til politistasjonen og anmeldte henne istedenfor?

Hei,

Jeg bor i en belastet del av Ullevål og er vitne til mye rart om dagene, jeg har prøvd å anmelde en muslimsk dame tidligere, men saken ble henlagt på grunnet "bevisets stilling"

Selvsagt om du bor på Jahr eller Vinderen, ser du ikke så mye slikt. De innvandrene som bor der (om noen) er gjerne velintegrerte leger og funksjonerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg bor i en belastet del av Ullevål og er vitne til mye rart om dagene, jeg har prøvd å anmelde en muslimsk dame tidligere, men saken ble henlagt på grunnet "bevisets stilling"

Selvsagt om du bor på Jahr eller Vinderen, ser du ikke så mye slikt. De innvandrene som bor der (om noen) er gjerne velintegrerte leger og funksjonerer.

Hva anmeldte du henne for og hvordan fikk du tak i navnet hennes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva anmeldte du henne for og hvordan fikk du tak i navnet hennes?

Hei,

Det var en gruppe innvandrergutter og en muslimsk mor som hadde samlet seg rundt en norsk guttunge på 7-8 år og holdt ham fast og sa de skulle "drepe ham", fordi han hadde kalt denne muslime moren for "streng". Vel, hun beviste bare for seg selv at hun var "streng". Uansett, jeg gikk sporenstreks bort til henne og skjælte henne ut etter noter og sa at jeg skulle kontakte politiet og at dette var helt uakseptabelt. De oppdragne guttene bare spyttet etter meg, men situasjonen løste seg opp og jeg fikk snakket med gutten som fortalte det var moren til "Hassan" ..... Jeg tok saken opp med den norske guttens mor og hun delte min oppfatning, og jeg anmeldte saken. Etter 2 uker fikk jeg et brev i posten at saken var henlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den nest siste mohikaner
Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor stupide folk her på forumet er. Det er faktisk noe som heter ikke-diskrimineringsprinsippet, og menneskerettigheter gjelder for alle, uansett kjønn, alder, etnisitet, religion, seksuell legning osv. osv.

Skjerpings, folkens!!!!!

:kjefte:

Et folk som ikke diskriminerer til fordel for sine egne forsvinner i løpet av noen få generasjoner.

Dine ideer blir våre barns undergang. Det er en liten trøst å vite at jeg ikke kommer til å bære medansvaret for det marerittet av en verden mine barnebarn kommer til å vokse opp i. Jeg vil i det minste kunne se dem i øynene og si at jeg gjorde det jeg kunne for å stanse denne galskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei,

Det var en gruppe innvandrergutter og en muslimsk mor som hadde samlet seg rundt en norsk guttunge på 7-8 år og holdt ham fast og sa de skulle "drepe ham", fordi han hadde kalt denne muslime moren for "streng". Vel, hun beviste bare for seg selv at hun var "streng". Uansett, jeg gikk sporenstreks bort til henne og skjælte henne ut etter noter og sa at jeg skulle kontakte politiet og at dette var helt uakseptabelt. De oppdragne guttene bare spyttet etter meg, men situasjonen løste seg opp og jeg fikk snakket med gutten som fortalte det var moren til "Hassan" ..... Jeg tok saken opp med den norske guttens mor og hun delte min oppfatning, og jeg anmeldte saken. Etter 2 uker fikk jeg et brev i posten at saken var henlagt.

Du får meg ikke til å tro på denne historien heller. Lykke til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et folk som ikke diskriminerer til fordel for sine egne forsvinner i løpet av noen få generasjoner.

Dine ideer blir våre barns undergang. Det er en liten trøst å vite at jeg ikke kommer til å bære medansvaret for det marerittet av en verden mine barnebarn kommer til å vokse opp i. Jeg vil i det minste kunne se dem i øynene og si at jeg gjorde det jeg kunne for å stanse denne galskapen.

Det finnes medisiner mot den tilstanden du befinner deg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...