Gå til innhold

Burde vi ta eksempel fra de muslimske


Gjest Gjest_Else_*

Anbefalte innlegg

Det drøyer nok ennå litt innen moderatorne begynner å hugge fingrene av folk for skrivefeil og at kursiven heller i feil retning...

Behøver vi se lengre enn til hele nasjonens yndlingsmuslim, svartnissen Mulla Krekar? Fordi han risikerer straff hjemme for å trene opp folk til å slakte nordmenn, kan ikke Norge kaste ham ut. Er dette en slags fatwa 22?

Både Mulla og Tulla Krekar tar dette som tegn fra sin "gud" om at de gjør rett. Det verste overgrep han risikerer for å fortsette å oppfordre til slakt av nordmenn, er å bli løftet av etniske kvinnelige komikere.

Historien viser oss hva som skjer når grupper ghettoiseres. På dette området ser fremtiden dyster ut, hvis ikke folk begynner å spre seg rundt, og bli kjent med naboen.

Selvsagt holder det hardt å forvente at nykomlinger skal lære om norsk kultur, når vi ikke engang gidder å lære våre barn om det.

Norge er i ferd med å bli rotløst. Kan noen være så snill å gjeninnføre dødsstraffen for landsvik, slik at de såkalte ansvarlige myndigheter en gang kan stilles til ansvar for rotvelten?

Sjarmerende rasist, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hindre utbredelsen av Islam i Norge.. :ler: Ja, huff, den snikislamiseringen er skummel.

Flytt fra Drammen til Oslo, og putt unga dine på Hersleb eller Gran skole, og så får vi se hva du syns etterhvert, tenker jeg. Skaff deg leilighet på Furuset eller Romsås. Vent til dattera di begynner å sutre fordi hun ikke har en storebror til å vokte æren hennes. Den volds- og respektkulturen som disse amøbene drar inn hit til landet, og det kvinnesynet de forfekter, er det ikke vært å drite på engang. Hastigheten av vestliggjørelse tar vel i hvert fall to generasjoner, til unga får sånn halvveis vestlig syn på livet, og det betyr at vi har et kontinuerlig trau av middelalderske skrotskaller i byen. (Ja, jeg sier byen, hadde vi fått sendt disse toskene til Drammen, og latt de være kun der, så hadde jeg ikke brydd meg. Kunne samla alle muslimer i Norge på Konnerud, f.eks. :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor stupide folk her på forumet er. Det er faktisk noe som heter ikke-diskrimineringsprinsippet, og menneskerettigheter gjelder for alle, uansett kjønn, alder, etnisitet, religion, seksuell legning osv. osv.

Skjerpings, folkens!!!!!

:kjefte:

Du kan jo si dette til den gjengse islamist, eller myndighetene fek. Iran, Irak, Pakistan osv. Siden de ikke diskriminerer på bakgrunn av kjønn, seksuell legning og religion, mener jeg...

Og det er ikke vår skyld at de kommer fra land med en helsprø kultur og mentalitet, og det er hverken ønskelig eller mulig at vi skal redde verden.

Visst er det diskriminerende å nekte muslimer adgang til Norge, men en del av oss(fek. meg)er positive til den slags diskriminering.

Ellers stusser jeg veldig over uttalelser som at de fleste muslimer er sååå hyggelige og greie: Har dere aldri hørt om påtatthet før? Jeg kjenner og har kjent en god del muslimer oppigjennom, og etter å ha blitt godt kjent med dem, prellet det greie, påtatte skallet av, og de reele holdningene og meningene kommer til overflaten, og de er forsiktig sagt ikke spesielt like de vestlige...

Muslimene kan flykte til andre muslimske land, fek.Tyrkia, Tunisia, Algerie osv. Ja, for ikke å snakke om Saudi-Arabia, Kuwait og Dubai, da-som viser hvor mye muslimene selv deler når de får penger mellom hendene. Det er ikke ofte jeg sier det, men nå gjør jeg det: La oss bli litt mer som araberne!

Og dersom ikke disse landene vil ta dem inn, så skal altså vi gjøre det? Slik at vi kan få alle de kriminelle og ekstreme? Igjen, det er ikke vår jobb å redde verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjarmerende rasist, gitt.

Har INGENTING å gjøre med rasisme.

Å være imot den kulturen og verdiene som man tar med seg fra islam har ingenting med rasisme å gjøre. Slutt med å dra det gamle rasisme-trumfkortet hver jævla gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..ikke bare er det rasisme-trumfkortet som blir dratt i det innlegget, men det er også ispedd en kjent hersketeknikk.

Det går an å ta kritikk på kultur og verdier uten å dra det rasisme-kortet hver eneste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har den linken med innvandringspolitikk å gjøre? Og hva mener du at vi kan lære av dette? Å bli ignorante, voldelige huleboere?

Og hvorfor i all verden tror du kristne generelt har et større behov for hjelp enn muslimer har?

Hvor mange har ikke våre kjære politikere dratt inn i Norge fra disse landsbyene i Pakistan? Gjerne som du sier - "ignorante, voldelige huleboere"

Nei, da er amerikanerne mye flinkere å skille klinten fra hveten.

La oss i det minste ta inn noen som faktisk kan respektere landet og de som bor her. Det må da være et basiskrav fra befolkningen som politikerne ikke kan bare kjøre over i sitt sosiale eksperiment.

Det går ikke an å være etterpåklok og innse at man har gjort feil når det er for sent. Man kan ikke gjøre om på dette og begynne å sende folk hjem igjen. Ikke engang de som har fått midlertidig opphold drar noen gang hjem. Jo fortere man kan bli mer restriktiv, jo lenger kan vi holde unna for de værste problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si dette til den gjengse islamist, eller myndighetene fek. Iran, Irak, Pakistan osv. Siden de ikke diskriminerer på bakgrunn av kjønn, seksuell legning og religion, mener jeg...

Og det er ikke vår skyld at de kommer fra land med en helsprø kultur og mentalitet, og det er hverken ønskelig eller mulig at vi skal redde verden.

Visst er det diskriminerende å nekte muslimer adgang til Norge, men en del av oss(fek. meg)er positive til den slags diskriminering.

Ellers stusser jeg veldig over uttalelser som at de fleste muslimer er sååå hyggelige og greie: Har dere aldri hørt om påtatthet før? Jeg kjenner og har kjent en god del muslimer oppigjennom, og etter å ha blitt godt kjent med dem, prellet det greie, påtatte skallet av, og de reele holdningene og meningene kommer til overflaten, og de er forsiktig sagt ikke spesielt like de vestlige...

Muslimene kan flykte til andre muslimske land, fek.Tyrkia, Tunisia, Algerie osv. Ja, for ikke å snakke om Saudi-Arabia, Kuwait og Dubai, da-som viser hvor mye muslimene selv deler når de får penger mellom hendene. Det er ikke ofte jeg sier det, men nå gjør jeg det: La oss bli litt mer som araberne!

Og dersom ikke disse landene vil ta dem inn, så skal altså vi gjøre det? Slik at vi kan få alle de kriminelle og ekstreme? Igjen, det er ikke vår jobb å redde verden.

Bra argumentasjon. Fordi andre diskriminerer og bryter menneskerettighetene skal vi også gjøre det.

Halleluja til det, ja. :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er politisk flyktning fra et muslimsk land, og for han var det en forutsetning å komme til et land som lå utenfor den muslimske verden for å bli trygg. Han er ikke alene om å være i den situasjonen.

Så da er du selvfølgelig ikke enige med disse islamistvennene i at det bare er en liten gruppe muslimer som terroriserer andre mennesker, siden din samboer frykter alle muslimske land?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra argumentasjon. Fordi andre diskriminerer og bryter menneskerettighetene skal vi også gjøre det.

Halleluja til det, ja. :riste:

Du misforstår totalt(med vilje?).

Vesten er alt i alt flink til å følge menneskerettighetene. Skal du kritisere noen for å bryte dem, så bør du heller se på muslimske og afrikanske land.

Poenget mitt var at ja, det er diskriminerende å stenge muslimer ute fra Norge, men det er altså diskriminering jeg ville vært ytterst komfortabel med. De har en kultur, mentalitet og religion som er totalt forkastelig, og selvsagt skal de få ha den-men da i sin arabiske verden, ikke her!

Og ja, kristne konventitter har en reel grunn til å være her, da muslimene forfølger dem i den arabiske verden. Ellers ar jeg til gode å høre om kristne voldtektsmenn, buddhistgjenger, hindu-ranere osv. Det er muslimer og Islam som er problemet, og de lager problemer over alt hvor Islam etablerer seg og de blir mange.

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du misforstår totalt(med vilje?).

Vesten er alt i alt flink til å følge menneskerettighetene. Skal du kritisere noen for å bryte dem, så bør du heller se på muslimske og afrikanske land.

Poenget mitt var at ja, det er diskriminerende å stenge muslimer ute fra Norge, men det er altså diskriminering jeg ville vært ytterst komfortabel med.

Så du mener Norge skal bryte alle internasjonale menneskerettighetskonvensjoner som vi har undertegnet og som vi nyter respekt for at vi overholder i internasjonale fora? Dette er på en måte nesten det eneste Norge har å slå i bordet med overfor andre land i internasjonal politikk.

Og det du sier er at når andre oppfører seg ille skal vi synke ned på deres nivå. Du har en merkelig logikk, må jeg si...

Et spørsmål helt på tampenl: tror du en eksplisitt utestengelse av muslimer vil føre til at Norge blir mer eller mindre et terrormål for islamister?

Endret av Sheherasade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener Norge skal bryte alle internasjonale menneskerettighetskonvensjoner som vi har undertegnet og som vi nyter respekt for at vi overholder i internasjonale fora? Dette er på en måte nesten det eneste Norge har å slå i bordet med overfor andre land i internasjonal politikk.

Og det du sier er at når andre oppfører seg ille skal vi synke ned på deres nivå. Du har en merkelig logikk, må jeg si...

Et spørsmål helt på tampenl: tror du en eksplisitt utestengelse av muslimer vil føre til at Norge blir mer eller mindre et terrormål for islamister?

Mindre. Det er nemlig vanskelig å utføre terror i et land de ikke har hverken innreise til eller fotefeste i. Men for min del kan de gjerne ligge islamistiske land flate(ja, det var ikke mye sivilisert over den, men jeg eier rett og slett ikke medlidenhet overfor islamister). Men jeg skjønner jo nå at du tydeligvis er redd for islamister, og derfor mer eller mindre danser etter deres pipe...

Ja, det mener jeg. Finnland har klart det, Japan har klart det, og samtlige land i Europa begynner å stramme inn innvandringspolitikken drastisk. Og du vet jo hvem som leder Nederlands største parti, og vil forby Islam. Kan de, så kan vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mindre. Det er nemlig vanskelig å utføre terror i et land de ikke har hverken innreise til eller fotefeste i. Men for min del kan de gjerne ligge islamistiske land flate(ja, det var ikke mye sivilisert over den, men jeg eier rett og slett ikke medlidenhet overfor islamister). Men jeg skjønner jo nå at du tydeligvis er redd for islamister, og derfor mer eller mindre danser etter deres pipe...

Ja, det mener jeg. Finnland har klart det, Japan har klart det, og samtlige land i Europa begynner å stramme inn innvandringspolitikken drastisk. Og du vet jo hvem som leder Nederlands største parti, og vil forby Islam. Kan de, så kan vi.

Nei, jeg er faktisk ikke redd for islamister. Det var noe jeg slengte med på tampen. Hvis du ikke har skjønt det fremdeles verdsetter jeg likeverd for alle menneskers rettigheter, og det er dette som er hovedargumentet mitt.

Ja, du drar frem mange strålende eksempler på fremmarsj av europeisk jernfestning. Hurra for høyre-ekstremisme. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er faktisk ikke redd for islamister. Det var noe jeg slengte med på tampen. Hvis du ikke har skjønt det fremdeles verdsetter jeg likeverd for alle menneskers rettigheter, og det er dette som er hovedargumentet mitt.

Ja, du drar frem mange strålende eksempler på fremmarsj av europeisk jernfestning. Hurra for høyre-ekstremisme. :filer:

Dersom du og dine meningsfeller får bestemme, ender vi opp i et muslimsk Norge, gjerne med Sharia-lover. Da kan du få snakke om likeverd(d...

Det hjelper fint lite at du verdsetter det, da de aller færreste muslimer gjør det. Har du lest Koranen? Jeg har gjort det(og for å komme de som eventuelt må trekke frem Bibelen og kristne nå: Koranen tolkes langt, langt mer bokstavelig blant nesten alle muslimer enn Bibelen gjør av noen kristen. Det er omtrent ingen kristen/jøder som vil at landet skal styres etter Moseloven, blant muslimer er det derimot helt kurant å mene at Sharia-lovene skal være de gyldige lovene, da de er direkte fra Allah, og vi må selvsagt følge hans lover, alt annet er illegalt osv.), og jeg er mildt sagt forfærdet. Bedre blir det ikke av å se på situasjonen rundt om i Vesten etterhvert.

Man trenger ikke engang å tilhøre høyresiden overhodet for å være mot muslimsk innvandring. Finland har en sosialistisk regjering. Og islam er ikke mer kompatibel med sosialdemokrati/sosialisme/kommunisme, enn med høyre-ideologiene, liberalisme og konsertivisme(hlyre-ekstremisme/nazisme er i realiteten sentrums-ekstremisme, forresten).

Endret av Rachel1968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du og dine meningsfeller får bestemme, ender vi opp i et muslimsk Norge, gjerne med Sharia-lover. Da kan du få snakke om likeverd(d...

Det hjelper fint lite at du verdsetter det, da de aller færreste muslimer gjør det. Har du lest Koranen? Jeg har gjort det(og for å komme de som eventuelt må trekke frem Bibelen og kristne nå: Koranen tolkes langt, langt mer bokstavelig blant nesten alle muslimer enn Bibelen gjør av noen kristen. Det er omtrent ingen kristen/jøder som vil at landet skal styres etter Moseloven, blant muslimer er det derimot helt kurant å mene at Sharia-lovene skal være de gyldige lovene, da de er direkte fra Allah, og vi må selvsagt følge hans lover, alt annet er illegalt osv.), og jeg er mildt sagt forfærdet. Bedre blir det ikke av å se på situasjonen rundt om i Vesten etterhvert.

Man trenger ikke engang å tilhøre høyresiden overhodet for å være mot muslimsk innvandring. Finland har en sosialistisk regjering. At jeg er liberalist ar lite med skaen å gjøre-Islam er ikke mer kompatibel med den sosialdemokratiske/kommunistiske/konservative etc. ideologi.

Og du overser glatt alle de som tolker Koranen på en liberal og progressiv måte. Det blir flere og flere av disse i Europa. Du kan jo google Euro-islam. Og den eneste måten å endre islam på er å støtte opp om disse stemmene som sjeldent kommer til ordet i media og debatter.

Svært mange av de som flykter fra muslimske land i dag er nettopp de liberale og reformvennlige som blir forfulgt i konservativt islamistiske stater. Og disse bør støttes og få oppbacking fordi de senere kan føre til endringer i islam fra diaspora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere kan ike anklage dise muslimene i artikelen. De har rett til å utøve sin religion i sitt eget land! Dere har ingenting med hvad som skjer i pakistan! Ikke bland dere! Det som de gjør er som anbefalt av våren religion:

Sura:

8:67. It is not for a Prophet that he should have prisoners of war (and free them with ransom) until he had made a great slaughter (among his enemies) in the land. You desire the good of this world (i.e. the money of ransom for freeing the captives), but Allah desires (for you) the Hereafter. And Allah is All-Mighty, All-Wise.

9:29. Fight against those who believe not in Allah, nor in the Last Day, nor forbid that which has been forbidden by Allah and His Messenger and those who acknowledge not the religion of truth (i.e. Islam) among the people of the Scripture (Jews and Christians), until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

9:33. It is He {Allah} Who has sent His Messenger (Muhammad) with guidance and the religion of truth (Islam), to make it superior over all religions even though the Mushrikun (polytheists, pagans, idolaters, disbelievers in the Oneness of Allah) hate (it).

The Quran's commandments to Muslims to wage war in the name of Allah against non-Muslims are unmistakable. They are, furthermore, absolutely authoritative as they were revealed late in the Prophet's career and so cancel and replace earlier instructions to act peaceably.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du overser glatt alle de som tolker Koranen på en liberal og progressiv måte. Det blir flere og flere av disse i Europa. Du kan jo google Euro-islam. Og den eneste måten å endre islam på er å støtte opp om disse stemmene som sjeldent kommer til ordet i media og debatter.

Svært mange av de som flykter fra muslimske land i dag er nettopp de liberale og reformvennlige som blir forfulgt i konservativt islamistiske stater. Og disse bør støttes og få oppbacking fordi de senere kan føre til endringer i islam fra diaspora.

Jeg er generelt ikke mot religion, men mot ekstremisme, så moderate muslimer har jeg ikke problemer med. Det som dog er fakta, er at de umulig kan representere flertallet blant muslimene i Vesten.

Hvis de er det, kan du kanskje forklare meg hvorfor de går rundt i heldekkende burka her i Bergen?

Det er nok heller slik at vi er "flinke" til å ta inn ekstremistene her i Norge. Ellers visste jeg ikke om jeg skulle le eller grine ta Støre kom med uttalelsen(vedrørende asylsøkere)"Det er noen fantastiske mennesker med noen fantastiske historier"...Fantastiske oppdiktede historier? Ja, men ingenting mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ike anklage dise muslimene i artikelen. De har rett til å utøve sin religion i sitt eget land! Dere har ingenting med hvad som skjer i pakistan! Ikke bland dere! Det som de gjør er som anbefalt av våren religion:

Sura:

8:67. It is not for a Prophet that he should have prisoners of war (and free them with ransom) until he had made a great slaughter (among his enemies) in the land. You desire the good of this world (i.e. the money of ransom for freeing the captives), but Allah desires (for you) the Hereafter. And Allah is All-Mighty, All-Wise.

9:29. Fight against those who believe not in Allah, nor in the Last Day, nor forbid that which has been forbidden by Allah and His Messenger and those who acknowledge not the religion of truth (i.e. Islam) among the people of the Scripture (Jews and Christians), until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued.

9:33. It is He {Allah} Who has sent His Messenger (Muhammad) with guidance and the religion of truth (Islam), to make it superior over all religions even though the Mushrikun (polytheists, pagans, idolaters, disbelievers in the Oneness of Allah) hate (it).

The Quran's commandments to Muslims to wage war in the name of Allah against non-Muslims are unmistakable. They are, furthermore, absolutely authoritative as they were revealed late in the Prophet's career and so cancel and replace earlier instructions to act peaceably.

Dette innlegget sier sitt...Fortsatt noen som lurer på hvorofr jeg er mot muslimsk innvandring???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan ike anklage dise muslimene i artikelen. De har rett til å utøve sin religion i sitt eget land! Dere har ingenting med hvad som skjer i pakistan! Ikke bland dere! Det som de gjør er som anbefalt av våren religion:

Dette blir for enkelt. Det finnes mange ulike fortolkningsskoler innen alle retninger av islam, og fortolkningsmåte endrer seg ut i fra geografi, kjønn, sosial klasse, utdanning, osv. osv.

Ijtihad er jo bruk av egen sunn fornuft og tolkning av muslimske tekster. Og i alle muslimske miljøer pågår debatt av hva som er "riktig" fortolkning. Så selvsagt kan man kritisere visse tolkninger av islam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...